Jump to content

Zipp Nitro 250


Aidekk
 Share

Recommended Posts

W końcu nudząc się w pracy zebrałem się do opisania mojego motonga

 

Fotki są u mnie w galerii ale daję linka:

http://motocykle-lod...zipp-250-nitro/

 

Wstępnie: Jako, że jestem jego posiadaczem to chciałbym się przyczynić do rozpowszechnienia informacji oraz zdementowac pogłoski o dupiatych chińczykach. Motocykl ma nakręcone 1500 KM i jak na razie ma jedną poważną usterkę - poza tym jak na chińczyka bardzo przyzwoity. Zacznijmy może od zalet :smile:

 

Osiągi: Moto żwawe i zwinne, po prostej pociągniecie do 130 km/h i ma wtedy koło 9 tys obrotów. Kręci do 12 więc z lekkiej górki miałem 150 ale taka jazda nie należy już do przyjemnych. Do 110 km/h na czwórce moto całkiem żwawe. Jak zapinacie piątkę to niestety żwawe tylko do 90-95 km/h no ale wiadomo - po to jest piątka żeby na niej jechać stabilną prędkością. Mimo to jazda 125-130 km/h nie jest problemem.

 

Spalanie: tutaj różnie ale ogółem oszczędnie. Jadąc 80km/h w trasie moto potrafi spalić 2.8l (mój rekord). Standardowo po mieście 3.0 -3.5 litra. Ostatnio jak jechałem na wys obrotach na grupką 600tek i lepiej i kręciłem mocno to nawet 4.2 wziął, ale tak czy inaczej jest to mało więc nie ma co liczyć tylko lać i jechać

 

Palenie: moto w zeszłym roku nawet w lipcu - sierpniu nie palił dobrze. Potrafiłem wyjechać cały aku przy 4-5 odpalaniach rano, niestety kłaniają się zalane świece i źle wyregulowany gaźnik (byłem tak niecierpliwy, że zdarzało mi się kręcić gazem przy ssaniu i wiadomo jaki efekt). Uwaga! Obroty warto podkręcić tak by na jałowym biegu mieć 1300-1400 a przy rozgrzanym silniku nawet 2000. Moto nic się nie stanie a pali wtedy dużo lepiej! Obecnie wyjąłem go po zimie 3 marca, niestety po takim okresie palić nie chciał więc 5-6 x na popych i ruszył. Aku tylko 5 Ah (myślałem nad wymianą na 8 Ah) ale zapewniam nie jest potrzebny większy przy dobrej regulacji. Motocykl z nowymi świecami, wyregulowanym gaźnikiem pali praktycznie na dotyk (nawet po nocy -2 C zapala po 4-5 przekręceniu silnika czyli po ok 2 sek). Jak jest cieplej tak jak już w tym tyg to moment. Pamiętać o ssaniu! - bez niego wiadomo - ciężej. Polecam też na noc zamykac kranik z paliwem (pozycja OFF) . Kiedy tego nie robiłem moto palił ciężej, jakby kranik puszczał i paliwo zalewało świecę/gaźnik (nie wiem bo nie jestem mechanikiem). Róbcie to a wasze moto pali jak złoto!

 

Dynamika: Po mieście rewelacja! z 40 konnymi 500-650tkami dajecie rady na prostej, zakręty jeszcze lepiej bo moto małe i bardzo zwinne. Z CBR 250RR idziecie praktycznie łeb w łeb mimo 8 KM różnicy - nawet lekko lepiej bo w Zippie max moment już przy 8000obr). Moto ma jak na 250tkę niezłe osiągi i jak umiesz jeździć to na prawdę zapewnia fajne wrażenia. Wiadomo, nie jest to 600tka i nie taka jazda, zwłaszcza prędkość max boli (tylko te 125-130 na prostej). Jeżdżę także z pasażerką - moto dynamiczne do 90km/h później gorzej ale dalej leci 110. Lekko mogą wkurzać duże drgania - są drażniące jak jedziecie przy 8000 w górę a przy 10-11 niestety wnerwiają bardzo. Tutaj znacznie gorzej niż w CBR 250RR no ale wiadomo - chińczyk. Taki moto jednak chciałem by nie odkręcać za mocno, bo takim głupkom jak ja nie wolno jeździć szybciej :biggrin:

 

Skrzynia: tutaj troche luzów, między 1 a 2 dość często wchodzi mi niby luz (nie zapala się kontrolka luzu) gdzie moto idzie jak na luzie, to samo zdarza się między 2 a 3 i czasami 3 a 4. Wydaje mi się, że jest to spowodowane luzami bo moto na tych "międzybiegach" jedzie i bieg nie pokazuje się na skrzyni. Dzieje się tak jednak tylko przy bardzo lekkim kopnięciu biegu w górę, w dół zawsze schodzą płynnie i trafiają w bieg. Jeśli ktoś ma wyczutą skrzynię to zdarza się to jedynie między 1 a 2 - tutaj albo luz jest duży albo ta kontrolka luzu nie zawsze łapie :smile:

 

Usterki: u mnie problemem jest hamulec tylni - od czasu do czasu potrafi mi się zagrzać na tarczy. Rozwiązanie - wozić klucz 8mkę ze sobą i wystarczy odkręcić zawór, lekko przycisnąć hamulec i zakręcić. Niestety jest to problematyczne bo moto potrafi stanąć na światłach z zagotowanym hamulcem. Nie mówię już o tym jak to wpływa na zużycie klocków i tarczy. Od nowości mam już drugie klocki i tarczę. Serwis nie wie co z tym zrobić. Teraz zamówili komplet części tylnego hamulca (pompa, tarcza, klocki, linka, przewód, coś tam jeszcze). Mam nadzieję że w końcu będzie dobrze bo drażni mnie to. Wiadomo, można jeździć bez tylnego albo z odpiętym ale ja osobiście go używam i przydaje się przy awaryjnym hamowaniu. Poza tą jedną usterką moto jest na prawdę godne polecenia. U nikogo innego na forum ZIPP nie spotkałem się z tym problemem, widać mój model tylko ma taką przypadłość.

 

Wykonanie: od razu po kupnie polecam dokręcić samemu wszystkie śruby a nawet część wymienić. Ja osobiście jedną zgubiłem w 300 km trasie (od osłonki na rurę wydechową). Moto jest skręcone słabo i tu warto poświecić trochę czasu przed jazdą. Na szczęście większość metalowa i na prawdę solidna. Małe, czarne, plastikowe owiewki można razu usunąć - nie zwiększają komfortu a są czysto ozdobne i plastik totalny. Mnie tam się jednak podobają :smile:. Co do jazdy ponad 90 km/h - polecam akcesoryjną szybkę za 200 zł i komfort poprawia się drastycznie. Kto jeździ na nakedzie to wie jak się bez szyby jeździ i pisanie że moto niestabilne z tego powodu nie ma sensu. Mnie tam to nie przeszkadza i jeżdżę bez szybki

 

Piszę to wszystko bo sam wiem jak ciężko jest znaleźć cokolwiek o tym moto w necie. Mam nadzieję, że użytkownicy Nitro wytropią moją opinię, w razie czego są dane kontaktowe więc po zalogowaniu możecie pisać.

Link to comment
Share on other sites

Na żywo maszynki nie widziałem, ale z opisu wynika, że ta 250ccm to bardzo udany eko-motocykl. Na pewno w mieście kładzie konkurencję :riding:

Link to comment
Share on other sites

No skuteraki i małe moto i nie tylko :)Ze względu na rozmiar i zwinność idzie się wcisnąć tam, gdzie np Fazer nie da rady - spytajcie siwutka ile został z tyłu w wąskich uliczkach przecinających Piotrkowską :biggrin:

Na żywo maszynki nie widziałem

Zobaczysz na kolejnym wypadzie. W piątek koło 14;00 - 14;300 lecimy i sobotę do 16;00 i Niedzielę też mam wolne więc jeśli coś robimy to dajcie znać!
Link to comment
Share on other sites

Krzysztofor

Jak na chinczyka Maszynka naprawde fajnie wygląda, przewody ham. w stalowym oplocie :smile: w standardzie. Zanim nie zakupiłem Yamaszki myślałem, żeby na Nitro się skusić. Trafiła się okazja i zakupiłem 900 :riding: . tylko czasami spalanie pobolewa po kieszeni, ale co tam :P . Z czasem do God Wibration można się przyzwyczić :smile: jak miałem 50ccm chinczyka to wstawiłem gume na śruby od podnóżków i wibracje zmniejszyły się :smile: , więc można coś pokombinować z tym

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pociągnę dalej temat Zippa. Szukałem dziś informacji na temat turbo w motocyklach małej pojemności i znalazłem info o klonie mojego zippa w nieco innym malowaniu. Tym razem wykonali nie Polacy a nasi sąsiedzi - Rosjanie.

 

Oto Zipp 250 Nitro w rosyjskiej odsłonie - Mińsk C4 250:

http://en.minskmoto.by/c4_250

 

Zwróćcie tez uwagę na nową 250tkę R 250. 26 KM to już całkiem nieźle, jak CBR 250 RR :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mam duży sentyment do tego motocykla - uczyłem się na nim jeździć i nauczył mnie pokory... ;)

Teraz mam Fazerka, ale o Zippie (jak o pierwszej kobiecie) nie zapomnę!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...