Skocz do zawartości

Jakie Klocki Hamulcowe Polecacie ?


filet

Rekomendowane odpowiedzi

działkowy emeryt

I TRW i Brembo to producenci, nie pakowacze - to pierwsze primo i pierwszy plus.

Obie firmy produkują zarówno ma pierwszy montaż fabryczny (OEM) jak i na aftermarket - jako części zamienne.

Obie bardzo dobrej jakosci - a która lepsza...? a co lepsze: szarlotka czy sernik? zależy jaka specyfikacja klocka, jaka mieszanka masy ciernej itd itp :smile:

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za opinię, nie zadawałbym głupich pytań gdybym nie wpadł na ten przypadek http://grupy.scigacz.pl/Klocki,Lucas,TRW,gowno,2,508011,2009_04.html

 

:riding:

 

kilka dni później :smile:

 

TRW Lucas założone, teraz przód tak hamuje, że aż mi tył unosi - do czego wcześniej nie byłem przyzwyczajony i lekko mnie to zaskoczyło przy pierwszym hamowaniu ;)

 

qrd8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Mam do zmiany klocki hamulcowe z przodu do yamahy fazer 600 2002r. Czy moglibyście doradzić jakiej firmy najlepiej kupić ? Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W tym roku założyłem srebrne Brembo. Skończyły się dość szybko, założyłem jakieś zapasowe i... dramat. nie ma hamulca. Wróciłem do BRembo i innych juz nie kupię. Dużo większa siła hamowania, twardsza klamka. Cena troche wysoka i  szybko się zużywają (starczyły mi na około 20 godzin jazd po torze), ale warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odgrzeję trochę kotlecika. Wymiana mnie czeka w Bandziorze.

Pierwsze pytanie bo nie było poruszane - sintermetalowe czy organiczne?

 

Poczytałem trochę i poleca się np TRW z oznaczeniem SRQ - jednak nie mają homologacji na ulicę - ale za to polecają je w większości przypadków.

 

Do wyboru mam EBC HH, Brembo 07KA(18)19SA, NHC Złote, Galfer Złoty.

 

Głównie miasto, tor raz na 2-3 miesiące, trasa rzadziej.

 

Cena - 200 - 250zł za komplet na dwie tarcze.

 

O NHC mam dobrą opinię z naszego środowiska. Galfera polecał w temacie Suchy. O TRW tylko dobre opinie w temacie, coś się zmieniło?

 

Dzięki i pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW są git. Tylko bierz takie na ulicę a nie na tor (SRQ - wymagają wysokiej temp do pracy). Na torze hamulce i klocki będą pracować w innych warunkach niż na ulicy. Na ulicy nie osiągną optymalnych temperatur jak na torze i będzie Ci gorzej hamować. Bierz najlepsze z homologacją na ulicę a na torze i tak będą za***iste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam wszystko i notuję. Już miałem robić wszystko z kompleksowym czyszczeniem włącznie ale wypadło mi coś finansowego i nie dałem rady. Szykuję wszystko na drugą połowę sierpnia.

Nasz dobry kolega Kosmaty twierdzi, że po kompleksowym rozebraniu i konserwacji zacisków, tłoczków itp może się okazać, że oplot jest zbędny bo tam w środku może być dosłownie wszystko :-)

 

A co do wyboru sintered czy organiczne?

Sintered podobno przez to, że to spiek praktycznie nie ulegają fadingowi.

Edytowane przez karpiu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fadingu w bym sie nie obawiał w Twoim moto.

Bierz zwykłe, bo szkoda kasy na coś czego i tak nie odczujesz. Oplot zawsze warto.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na EBC HH, bo takie polecili w Motorwings, na ulicę jestem zadowolony, z tego co się orientowałem na okazyjny tor jak w piątek też się nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej pisałem. Weź sobie piwko, klucze, zejdź do moto, zdejmij hamulce, rozłóż je do śrubki, wyczyść, nasmaruj itd Wtedy dopiero oceń czy potrzebny ci oplot. Jeżeli nie były rozbierane od nowości to uwierz mi że jest tam syf który utrudnia odpowiednią pracę. Oplot jest ok ale dopiero jak hamulce są po serwisie i jest się pewnym, że wszystko z nimi ok (inaczej nawet z oplotem możesz nie odczuć różnicy a kaskę wydasz). Na Twoim miejscu zrobiłbym najpierw serwis hamulców ( 3-4 godziny roboty przy piwku) potem klocki (jakieś dobre ale na ulicę aby optymalnie pracowały w normalnych temperaturach) i dopiero wtedy możesz ocenić czy potrzeba ci oplotów. Oploty z tych hamulców, które posiadasz nie zrobią cudów... uwierz mi (identyczne miałem w svce którą robiłem pod tor - zrobiłem z nimi wszystko ... niestety pomogło dopiero przerobienie mocowań i zainstalowanie czterotłoczkowych z gsxr-a - wtedy motocykl zaczął hamować a nie tylko zwalniać ;)

Edytowane przez rooland (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój człowiek od serwisu hamulców powiedział to samo. Wierz mi lub nie, ale wolę dać zarobić komuś kto się na tym zna. Ostatnio nie mam czasu na takie dłubanie niestety. A żałuję bo chętnie zapoznalbym się bliżej z budową moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ostatnie pytanie rozwiewające moje wątpliwości co do producenta klocków - Vesrah - stosował ktoś i ma wyrobione zdanie i może porównać z innymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ostatnie pytanie rozwiewające moje wątpliwości co do producenta klocków - Vesrah - stosował ktoś i ma wyrobione zdanie i może porównać z innymi?

 

Zrób jak rooland radzi, serwisowałem hamulce ze 3 miesiące temu (po roku) i ilość syfu była naprawdę spora. Założyłem nhc na oba koła i jest dużo lepiej w stosunku do nissinów które miałem wcześniej. wg mnie przyceluj jakąś średnią półkę i zobacz co będzie, do takich motorków nie ma sensu ładować cudów (sintermetalowe bym odpuścił)

A przewody (z płynem) i tak bym zmieniał, masz nastoletni motocykl, guma się starzeje. Zrób kompleksowo całość, na hamulcach w motocyklu nie ma co oszczędzać. Na spokojnie z serwisówką w ręku i piwkiem zejdzie ci te kilka godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Zaciski hamulcowe czyszcze kilka razy w sezonie a po duzym torze zawsze na koniec dnia. Jest natychmiast po czyszczeniu wyrazna roznica w sile hamowania. Niestety na tloczkach zbiera sie kurz, opilki, krotko mowiac syf, ktory mocno oslabia sile hamowania i moze nawet zablokowac tloczki i spowodowac glebe ( poczulem to na wlasnej skorze i powazna kontuzja). Polecam do ulicznej jazdy czyscic raz dwa razy w sezonie, jesli ktos nie jezdzi po torze. Jesli ktos jezdzi duzo po torach to praktycznie musi to byc codziennosc. Zaciski najlepiej czysci sie sztoteczka do zebow i woda z plynem do mycia naczyn. Jesli ktos chce inaczej to sa plyny do czyszczenia specjalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...