Suchy-wolk Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 Dzisiaj odbyłem pierwszą trasę w nowym sezonie i ku mojemu zaskoczeniu, co jakiś czas zapaliła się czerwona kontrolka od oleju. Zaniepokoiłem się tym stanem przez pierwsze kilka sekund, ale kontrolka zgasła po chwili i przez kolejne X kilometrów nie dała się we znaki. Sytuacja się powtarzała co jakiś czas - zazwyczaj podczas zmiany biegów i energicznych ruchach manetki gazu.Myślałem przez pierwsze minuty, że ma to związek z ostatnią wymianą oleju na nowy, ale przez 20-50km olej powinien dotrzeć spokojnie w każdy zakamarek silnika (tam, gdzie powinien).Jakie są wasze sugestie? Zalazłem ponad 3/4 zbiornika od oleju, więc chyba nie możliwe, że jest niedobór? Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzycho Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 Zalazłem ponad 3/4 zbiornika od oleju, więc chyba nie możliwe, że jest niedobór?moze za duzo wlałeś?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
x10d Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 Dolej troche oleju - pewnie czujnik oleju nie zalapuje przy szarpnieciach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 może być niedobór, miałem podobnie po wymianie oleju i filtra - zdarzało się jak jechałem pod jakaś górkę ew. przy ostrzejszej jeździemasz chyba oczko do sprawdzania ilości oleju ? bo 3/4 zbiorniczka to dość mało precyzyjne określenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bocianlask Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 jeśli wymieniałeś filtr oleju to po prostu mogło do niego zassać olej.Skontroluj stan oleju Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwutek Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 na innym forum miał kolo identyczny problem-po dolewce ustało czerwone oko mrugać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suchy-wolk Posted March 17, 2012 Author Report Share Posted March 17, 2012 No dobra panowie, jutro dolewam olej z rana Kydy, który ma tą samą Yamaszkę też radził dolać, więc wygląda na to, że filtr faktycznie trochę zassał i wszystko się rozpłynęło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mawet Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 Dlatego wymiana oleju powinna wygląda tak, ze wlewasz nowy olej, odpalasz silnik na minutę, czekasz aż olej spłynie i dolewasz do odpowiedniego poziomu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madpawel Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 YZF ma czujnik poziomu oleju więc jak bedzie za malo to sie zaświeci kontrolka oleju czyli tak jak wczesniej było pisane dolać i powinno byc po sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scOti Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 W instrukcji masz ile zalać oleju bez wymiany filtra a ile z wymianą. Aha i sam filtr tez zalecają by zalać trochę olejem przed montażem.Ale po to masz wizjerek-oczko by sprawdzić stan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muodyv6 Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 U mnie wczoraj było to samo bo wlałem jak każą 3.7L i po odpaleniu czasem sie kontrolka zapalila wlanie na 4.5 rozwiązało sprawe Link to comment Share on other sites More sharing options...
BykuOCW Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Suchy, może ta kontrolka Ci się zapalała jak na gumie leciałeś?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suchy-wolk Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 Olej dolany z rana, 300km nawinięte bez migania kontrolki = problem rozwiązany.Zamykam, ale zostawiam dla potomnych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts