Jump to content

Suzuki Gsx-R 750 Vs 1000 - Co Wybrać...


Mario
 Share

Recommended Posts

Mam dylemat, jak w temacie. Rocznik po 2008r (z mapami zapłonu).W internecie jest sporo opinii, ale w większości każdy swoje chwali.Ogólnie przeważają opinie że 750 zwinniejsza na zakrętach, a 1000 lepszy na prostej.Ale różnica mas nie jest na tyle duża żeby to miało taki wpływ,chyba że chodzi o momenty występujące w silniku...Jeśli ktoś miał z tym do czynienia, proszę o radę.Także jak z awaryjnością i dostępnością czy ceną części.Może też znacie kogoś kto chce sprzedać prywatnie lub kogoś pracującego w salonie (np. PROFI) ?

Link to comment
Share on other sites

Ja tylko napiszę że ja bym kupił 750, ogólnie to widzę właśnie ten motorek na przyszły:D Czytałem kilka testów i czerpie on zalety 600, czyli zwinnosc i lekkosc, a osiagami prawie dorównuje tysiącowi, ot taki kompromis:D

Link to comment
Share on other sites

W salonie Suzuki na włókniarzy przy św. teresy widziałem sukę 1000 biała wersja. Jak masz ochotę i czas to podjedź może ci przypadnie do gustu.

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem z gościem który śmiga gixem 750 po torze ( ale K5 ) i mówi że nie widzi potrzeby zmiany na 1000, ponieważ 750 jest lżejsza i zwinniejsza na krętych odcinkach ( miasto itp. ).Powiedział jeszcze że 1000 nie mają wcale lepszych czasów na okrążeniach ( tylko na prostych szybciej dochodzą do danych prędkości ), ale odbija się to na dłuższym hamowaniu.Więc na przyziemne potrzeby styka 750.

Link to comment
Share on other sites

Byłem w PROFI oglądać tego 1000 cm3, rocznicowego, mają wystawionego w salonie za 49 tys,a na necie ten sam za 46,900 zł. To jest roczniak L0 i uważam ze trochę za drogo.Patrzyłem za zachodnią granicą. to k9-L0 można z nowych za ok 10 tys euro znaleźć,to już wolałbym ściągnąć, zawsze to 5-6 tys mniej.Ale na razie szukam używanych, w granicach 30 tys.Tylko ten wybór mnie męczy 750 czy 1000.MateuszZR7 - dokładnie takie opinie słyszałem od posiadaczy 750, tylko właśnie o to mi chodziło,czy te opinie na krętym torze, to przez to że trzeba wyhamowywać, czy dlatego że mniej zwinna ?Bo jak głównie dlatego że trzeba później hamować, to jednak skłaniałbym się do 1000...

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja myśle że powinieneś się skupić na znalezieniu w ogóle jakiejś sztuki w dobrym stanie jak chcesz używkę.Bo różnica czy 750 czy 1000 dla jazdy po ulicach jest praktycznie żadna,

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się, znalezienie moto bez większych wad, graniczy z szukaniem igły w stogu siana :)Skończy się na tym że trzeba będzie kupić cokolwiek się trafi w dobrym stanie...

Link to comment
Share on other sites

Ja na Twoim miejscu wybrałbym GSX-R 1000. Po jakimś czasie będziesz chciał sprawdzić co potrafi większy brat, więc lepiej od razu sobie go kupić:PAle tak naprawdę należy kupić to, co będzie w lepszym stanie i w lepszych pieniądzach...Ja już wiele razy nastawiałem się na dany model, ale akurat było co innego w dobrym stanie itd...

Link to comment
Share on other sites

W salonie rut-mar z tego co się orientuję mieli na sprzedaż białą suzi 1000, byłem dziś na serwisie i widziałem, że jeszcze stoi, to chyba ta sama była. Poszukaj na necie nr. tel. do nich i się spytaj czy jeszcze jest.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po kilku tygodniach szukania, jeżdżenia i oglądania IGIEŁ salonowych - wziąłem się i poddałem.Na szczęście najdalej byłem w Zgierzu, bo ogólnie mówiąc szkoda czasu i paliwa. Jak nie powypadkowe, to potorowe, trafiłem nawet na 2 letnią igłę która miała tak pordzewiały łańcuch,jakby jakimś zatopkiem była...Podsumowując, roczniki k9-> w dobrym stanie, za mniej niż 35 tys. zł jest baaaardzo ciężko trafić :(Może na koniec sezonu, bo przed marne szanse.Ale nie ma tego złego..., zdecydowałem się na ten sam model co miałem, tylko z ABSem i ciut większym silnikiem - czyli GSX1250FA.Przekonała mnie cena+atuty turystyczne, no i oczywiście mega elastyczny silnik.Przynajmniej tak się naczytałem, bo testować będę w następnym tygodniu,jeszcze pozostała rejestracja i jakoś odebrać maszynę z Piaseczna.Jak już będzie to wrzucę zdjęcia...

Link to comment
Share on other sites

Silnik jak w dużym bandziorze - mega elastyczność, dobry wykop z każdego biegu. Na pewno większość sportowych 600 może się zdziwić na starcie:) A to swoją 650-tkę już sprzedałeś i jesteś teraz bez moto?

Link to comment
Share on other sites

Tak, już nie mam 650, ale jeszcze parę dni jakoś wytrzymam.Zresztą pogoda nie rozpieszcza, nawet grad dziś sypał i temp. 3 st :sad2:

Link to comment
Share on other sites

Jako że zbliżają się święta, duże jajko już czeka w garażu :)Jajko jest ciemno niebieskie, dzisiaj przetoczyło się o całe 140 km,a silnik sprawdził się doskonale - głównie jako grzejnik rękawiczek w czasie jazdy.Teraz stoi sobie w garażu i wypatruje oznak wiosny, czegóż wszystkim jajkom życzę :cheers:

Link to comment
Share on other sites

W takim razie zamykam, iż wybór padł i tak na inną maszynę, niż w temacie :smile: - Czekam na fotki.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
  • Create New...