Skocz do zawartości

Regulacja Zawiasu


Ice

Rekomendowane odpowiedzi

Skrótem: ciśnienie w kołach w porządku, a motocykl nadal dziwnie się prowadzi. Jest ktoś w stanie pomóc, ktoś posiadający jakieś doświadczenie w regulacji zawiasu? Supermoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zobaczyć jakie są nastawy w twoim manualu. I tak ustawić parametry jak podaje opis serwisowy. Dopiero potem sprawdzamy jak motor się zachowuje przy nastawach standardowych. Zobacz na youtube komentarze Dave Moss'a.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias skręciłem według producenta tak jak wyjeżdża z fabryki

Do właściwego ustawienia zawieszenia potrzebne jest parę spraw:

 

- wymiana wszystkich płynów w motocyklu (czyli serwis)

- łożyska, szczególnie na główce

- czy na tylnym amortyzatorze jest ciśnienie

 

Ważne jest nie tylko skręcenie ale i odbicie. Niektórzy wymieniają tylny amor na Ohlins'a. Polecam lekcje u profesjonalistów, ja stosuje uwagi Dave'a Moss'a. Ale czy to jest takie łatwe? Nie do końca, ponieważ co prawda fabryczne nastawy można zrobić ale szybkość odbicia jest już subiektywna i czy należy podkręcić na bardziej sztywno czy nie, zależy od wyczucia. Trzeba testować. Do czego masz zastrzeżenia? Co Ci nie pasuje w zawieszeniu.

 

Ustawienia robimy w zależności od wagi drivera.

Edytowane przez Krzysiek rst1000 (wyświetl historię edycji)

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ustawienia robimy w zależności od wagi drivera.

 

i od stylu jazdy, czy na ulicę czy na tor, czy lubi mocno hamować przed zakrętem czy może odkręcać na wyjściu, czy jeździ po ulicy czy może lubi korzystać z szutrów.

 

Sam oprócz SAG-u to mało co zrobisz... znaczy zrobić zrobisz ale małe szanse aby było to dobrze... Jezeli chcesz mieć na serio pro ustawiony zawias to dzień zabawy z kimś kto robi to dzień w dzień. Ustawienie tłumienia i odbicia to lata praktyki. Gdzie latasz tym moto? Tylko po asfalcie czy czasami walisz gdzieś po szutrach ? Wypady na tor może ?

Musisz mieć sprawne obydwa zawiasy - po serwisie! Tylni amorek dostaje kilka razy mocniej po d*pie niż przód - a wszyscy prawie o nim zapominają. Jeżeli masz ponad 5-7 letnie moto to niestety ale olbrzymie prawdopodobieństwo, że amorek dawno już nie pracuje tak jak trzeba. Sprawdź sobie fanpejdże LTD34 oraz BFG Suspension. Ltd masz w wawie a BFG w górach ( ja robiłem w BFG - bo jeszcze ustawiał mi zawiasy na torze przy okazji). Nie sa to tanie sprawy ale po serwisie moto całkowicie inne a wiele osób omija temat zawieszenia ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...