Jump to content

Regulacja Zawiasu


Ice
 Share

Recommended Posts

Skrótem: ciśnienie w kołach w porządku, a motocykl nadal dziwnie się prowadzi. Jest ktoś w stanie pomóc, ktoś posiadający jakieś doświadczenie w regulacji zawiasu? Supermoto.

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000

Musisz zobaczyć jakie są nastawy w twoim manualu. I tak ustawić parametry jak podaje opis serwisowy. Dopiero potem sprawdzamy jak motor się zachowuje przy nastawach standardowych. Zobacz na youtube komentarze Dave Moss'a.

Link to comment
Share on other sites

Zawias skręciłem według producenta tak jak wyjeżdża z fabryki (nie uwzglednilem 'uklepania') jeździ się lepiej ale jeszcze to nie to - może za dużo wymagam

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek rst1000
Zawias skręciłem według producenta tak jak wyjeżdża z fabryki

Do właściwego ustawienia zawieszenia potrzebne jest parę spraw:

 

- wymiana wszystkich płynów w motocyklu (czyli serwis)

- łożyska, szczególnie na główce

- czy na tylnym amortyzatorze jest ciśnienie

 

Ważne jest nie tylko skręcenie ale i odbicie. Niektórzy wymieniają tylny amor na Ohlins'a. Polecam lekcje u profesjonalistów, ja stosuje uwagi Dave'a Moss'a. Ale czy to jest takie łatwe? Nie do końca, ponieważ co prawda fabryczne nastawy można zrobić ale szybkość odbicia jest już subiektywna i czy należy podkręcić na bardziej sztywno czy nie, zależy od wyczucia. Trzeba testować. Do czego masz zastrzeżenia? Co Ci nie pasuje w zawieszeniu.

 

Ustawienia robimy w zależności od wagi drivera.

Edited by Krzysiek rst1000 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ustawienia robimy w zależności od wagi drivera.

 

i od stylu jazdy, czy na ulicę czy na tor, czy lubi mocno hamować przed zakrętem czy może odkręcać na wyjściu, czy jeździ po ulicy czy może lubi korzystać z szutrów.

 

Sam oprócz SAG-u to mało co zrobisz... znaczy zrobić zrobisz ale małe szanse aby było to dobrze... Jezeli chcesz mieć na serio pro ustawiony zawias to dzień zabawy z kimś kto robi to dzień w dzień. Ustawienie tłumienia i odbicia to lata praktyki. Gdzie latasz tym moto? Tylko po asfalcie czy czasami walisz gdzieś po szutrach ? Wypady na tor może ?

Musisz mieć sprawne obydwa zawiasy - po serwisie! Tylni amorek dostaje kilka razy mocniej po d*pie niż przód - a wszyscy prawie o nim zapominają. Jeżeli masz ponad 5-7 letnie moto to niestety ale olbrzymie prawdopodobieństwo, że amorek dawno już nie pracuje tak jak trzeba. Sprawdź sobie fanpejdże LTD34 oraz BFG Suspension. Ltd masz w wawie a BFG w górach ( ja robiłem w BFG - bo jeszcze ustawiał mi zawiasy na torze przy okazji). Nie sa to tanie sprawy ale po serwisie moto całkowicie inne a wiele osób omija temat zawieszenia ... 

Link to comment
Share on other sites

bfg nie polecam :smile: może na ścigach się koleś zna ale na sm w ogóle :smile: wp poland, p4s a jeżeli sam serwis to Leon w łodzi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...