Jump to content

Niepłynne Hamowanie Przednich Hamulców.


Mavver
 Share

Recommended Posts

Cześć,

jakiś czas temu opisywalem problem niepłynnego hamowania - gdy hamuję samym przodem motocykl hamuje pulsacyjnie, raz mocniej, raz słabiej aż cały motocykl faluje :biggrin:. Na początek wymieniłem klocki - prawie nic się nie zmieniło. Następnie płyn hamulcowy - sprawdzono mi wówczas też pompkę plynu i podobno była OK. Na koniec nowe tarcze - i przez jakiś czas na nowych tarczach było super. Przejechałem jakiś 1000km i problem powrocił. Tarcze są idealne, klocki biorą równo i nieźle wyglądają, płynu jest wystarczająco dużo i nie ma żadnych bąbelków. Czy może zapowietrzył się układ? Gdy zahamuję kilka razy klamką wyraźnie sztywnieje, ale nawet wtedy hamowanie jest pulsacyjne. Na klamce nic nie czuć. Co może być przyczyną?

Może klocki dotarly się idealnie do tarcz (na początku nie brały całej powierzchni tarcz) i zapowietrzyl sie układ hamulcowy?
Skrzywienie tarcz wykluczam.

Edited by Mavver (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jezeli jestes pewny ze z tarczami ok

To sprawdz czy zacisk swobodnie przesuwa sie na prowadnicach (szpilkach)

A najlepiej je wykrec i zobacz czy nie ma wytarc powodujacych progi

Link to comment
Share on other sites

Przerabiałem temat rok temu!!!Nie słuchałem starszych,którzy od razu obstawiali tarcze.wymieniłem cały przód(oponę,łożyska koła,łożyska główki,lagi...i na końcu tarcze-problem ustąpił  :decayed:

 

ps.jakie tarczki wsadziłeś?

Edited by zino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tarcze to jakieś tańsze z MotorWings, ale ponoć nie zdarzały im się krzywienia, a na pewno nie po 2 miesiącach :P
Swoją drogą nie jeździłem agresywnie więc skrzywienie tarcz bym wykluczył.

Co więcej efekty był taki sam na starych tarczach, które były sporo cieńsze niż minimmum.

Może faktycznie zeszkliły się klocki.

Edited by Mavver (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

za takie objawy odpowiada tylko i wyłącznie tarcza hamulcowa lub jej złe zamontowanie. Ja wyjechałem nowym autem z salony i po 900 km tarcza popękała promieniście i zrobiła się fioletowa więc możliwe jest wszystko.Mam identyczne objawy  w bmw gs, ale tarcze są krzywe minimalnie ale jednak krzywe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...