Jump to content

Przymulenie Przy Ruszaniu


Mavver
 Share

Recommended Posts

Cześć,

ostatnio zauważyłem coś dziwnego. Dzieje się tak od jakiegoś czasu, ale teraz zachciało mi się zgłębić temat i ew. wyeliminować usterkę. Mianowicie przy ostrym ruszaniu motocykl czasem przymula i po 0,5 sek dostaje swoją moc, czuć wtedy szarpnięcie i już normalnie przyspiesza. Przy spokojnym ruszaniu słyszę jakiś dźwięk, jakby napinał się łańcuch czy coś w tym stylu.
Co ciekawe jeśli ruszę już motocyklem i powoli się toczę, dalej jestem na 1, wysprzęglę, zwiększę obroty i szybko puszcze sprzęgło tego przymulenia nie ma. To normalne zjawisko, bo podczas ruszania napina się łańcuch itp?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jedź z tym do warsztatu dużo ci nie weźmie a nie będziesz się sam babrał naprawdę warto to zrobić w warsztacie bo to nie do końca wiadomo co to może być 

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

ostatnio zauważyłem coś dziwnego. Dzieje się tak od jakiegoś czasu, ale teraz zachciało mi się zgłębić temat i ew. wyeliminować usterkę. Mianowicie przy ostrym ruszaniu motocykl czasem przymula i po 0,5 sek dostaje swoją moc, czuć wtedy szarpnięcie i już normalnie przyspiesza. Przy spokojnym ruszaniu słyszę jakiś dźwięk, jakby napinał się łańcuch czy coś w tym stylu.

Co ciekawe jeśli ruszę już motocyklem i powoli się toczę, dalej jestem na 1, wysprzęglę, zwiększę obroty i szybko puszcze sprzęgło tego przymulenia nie ma. To normalne zjawisko, bo podczas ruszania napina się łańcuch itp?

z opisu wynika że to zbyt mocno naciągnięty i to tego nierówno wyciągnięty łańcuch napędowy

Link to comment
Share on other sites

obejrzeć łańcuch przednią zebatkę można samemu. kwestia 3 śrubek wykręcenia i zdjęcia pokrywki. 

 

sprawdź sobie dla spokoju filtr powietrza jeszcze :smile:

 

jak za szybko puścisz sprzęgło nie oddając odpowiedniej ilości gazu (czyt za późno przekręcisz manetkę) to przymula bo "próbuje" zgasnąć, to też może być przyczyną.

Link to comment
Share on other sites

Nie nie, to nie kwestia gaśnięcia ;)
Jeśli podejrzewacie łańcuch to już też jestem prawie tego pewien. Bo jak schodzi z obrotów to też tak trochę kołysze motocyklem.
Co więcej jak wiozłem cięższą koleżankę to czułem aż, że łańcuch za mocno się napiął nawet na podnóżkach :biggrin:
W takim razie poluzuję łańcuch, a szkoda, bo tak idealnie wchodzą biegi teraz :P

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo, bardziej ma to wpływ na szybkie zużycie łożysk skrzyni biegów zwłaszcza wałka zdawczego, samego łańcucha, zębatek a jak to opisałes w przypadku wiezienia cięższej osoby i tego "mrowienia" w podnóżkach wiele nie brakuje żeby łańcuch pękł. W najlepszym przypadku ździeli Ci w plecy....

Link to comment
Share on other sites

Miałem niby serwisowe 2,5-3cm.
Troszke poluzowałem i mam ok 4cm - powinno być odpowiednio? (wg serwisówki 2-3cm). Teraz z cieżkim plecaczkiem nie szarpie, czuć wprawdzie leciutkie mrowienie przy wyższych obrotach, ale to chyba normalne, nie?
Jutro zobaczę czy efekt przymulenia przy ruszaniu nadal występuje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...