Skocz do zawartości

Diablo Super Biker


SamotnyJeździec

Rekomendowane odpowiedzi

SamotnyJeździec

Może kogoś zainteresuje. Bardziej gadżet niż coś potrzebnego, ale można looknąć :smile:

http://www.pirelli.com/diabloapp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa to ustrojstwo ?

Takie endomondo na moto ?

Edytowane przez Kovalchuck (wyświetl historię edycji)

Myślisz że każdy motocyklista to wariat ?

Grubo się mylisz, bo to ludzie z wielką pasją i umiejętnościami o których ty możesz tylko pomarzyć.

 

icon3.png Suzuki SV650s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej appce rozmawialiśmy wczoraj z @matthewspl. Jest co coś na kształt motocyklowego endomondo: mierzy prędkość, czas, średnią, średnią i czas na odcinku a co ciekawe na też funkcję rejestrowania kąta pochyłu motocykla na zakrętach. Ciekawa opcja dla tych co lubią winkle. Zastanawia mnie tylko jak to działa z tymi kątami, pewnie korzysta z akcelerometru. Teraz więc pytanie, czy tel musi być zamontowany w poziomie, bo wątpię w prawidłowe działanie po wrzuceniu go do plecaka :smile:

 

Może się kolega Mateusz wypowie, w końcu ma ją zainstalowaną  :smile:

 

EDIT: Czytam właśnie komentarze użytkowników piszących, że kąty są raczej poglądowe a sama aplikacja zjada baterię szybciej niż inne wykorzystujące GPS, że brak statystyk, że dużo jeszcze do dopracowania, że przekłamuje prędkość... chyba wgram i przetestuję dziś :P

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używałem apki, jednak jako programista apek na tę platformę mogę powiedzieć, że te "kąty" to raczej chwyt marketingowy. 
Akcelerometry wymagają zastosowania filtrów programowych, bo same z siebie produkują dość dużo "szumu. Czy w darmowej apce ktoś opracował filtry specjalnie pod kątem sił działających podczas jazdy na moto?
Wątpię.

 

 

Teraz więc pytanie, czy tel musi być zamontowany w poziomie, bo wątpię w prawidłowe działanie po wrzuceniu go do plecaka

To akurat można załatwić opcją kalibracji z opóźnieniem - nie wiem czy jest w tej apce!!! Naciskasz przycisk, montuje telefon gdzie tam potrzebujesz i np. przez 10 sekund trzymasz moto w pionie. Coś tam piknie, coś tam bzyknie i możesz jechać ze "skalibrowanym endo-mondo-chyłomierzem". IMHO, szkoda prądu. To już lepiej sobie dobry żeglarski chyłomierz kupić i zamontować na moto ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SamotnyJeździec

Wrzuciłem to, bo dzisiaj mi wpadła w oko. To darmówka, więc nawet jak dane są w przybliżeniu, to nie ma co narzekać, zajmuje mało miejsca i czasem można sie "sprawdzić" . Mi kąt wyszedl 36 stopni, to około połowa Marqueza, więc w skrócie jeżdżę w połowie tak dobrze jak on :riding:;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To akurat można załatwić opcją kalibracji z opóźnieniem - nie wiem czy jest w tej apce!!! Naciskasz przycisk, montuje telefon gdzie tam potrzebujesz i np. przez 10 sekund trzymasz moto w pionie. Coś tam piknie, coś tam bzyknie i możesz jechać ze "skalibrowanym endo-mondo-chyłomierzem". IMHO, szkoda prądu.

Ale jak wrzucisz tablet/tel do plecaka i będzie się telepał albo różnie układał w kieszeni to wyniki będą niemiarodajne, to miałem na myśli.

 

 

 

Nie używałem apki, jednak jako programista apek na tę platformę mogę powiedzieć, że te "kąty" to raczej chwyt marketingowy.  Akcelerometry wymagają zastosowania filtrów programowych, bo same z siebie produkują dość dużo "szumu.

Jest jeszcze inna opcja tego pomiaru, być może appka nie używa akcelerometr tylko przelicza wartość nachylenia biorąc pod uwagę kąt zakrętu i prędkość wejścia i w niego, czas przebywania i prędkość wyjścia. Jest to nawet prawdopodobne gdyż w aplikacji wybieramy konkretny model motocykla - może więc chodzić o wybranie wartości zwanej wyprzedzeniem, czyli kąt nachylenia przedniego widelca w stosunku do pionu. Od tego zależy jak dobrze motocykl skręca. Możliwe więc, że akcelerometr nie jest w ogóle używany. Trzeba by ogarnąć na jakimś telefonie/tabku bez akcelerometra czy działa. Zrobi ktoś test? :smile:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Android wymaga akcelerometru w urządzeniu, na którym śmiga. Jeśli ktoś ma tel bez tego to chyba kupił go na Alliexpress ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!
Przyłączę się do dyskusji, bo korzystam z apki TRASSER
Fajna społeczność, możliwość rejestrowania tras z przystankami, wklejaniem zdjęć i komentarzy itp.
Dla przykładu jedna z mojej trasy z marca... po kliknięciu "pokaż wykres" widać prędkość na danym odcinku itp. Po skalibrowaniu urządzenia lub właśnie posiadaniu akcelerometru też liczy zakrętasy.
http://www.trasser.pl/trasa/8063/obj
 

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę wypowiedzi odnośnie tego typu aplikacji i niestety wniosek jest właściwie jeden: apki są dobre jako zabawki tudzież do ubarwienia filmu z wyjazdów "prawie dokładnymi" danymi z tego typu czujników. Prawie jak zwykle robi różnicę ;)

 

Jak ktoś chce temat ruszyć na poważnie, to czeka go inwestycja w sprzęt. Choć wcale nie taka szalona jak mogłoby się wydawać (link przykładowy, oferta jest szeroka): http://www.speedangle.com

 

Dane zebrane w ten sposób dają się ładnie zestawić z obrazem z kamery przy pomocy darmowego DashWare:

 

 

Ale najpierw trzeba mieć urządzenie plus motocykl nieco bardziej odpowiedni niż mój ;) Przydałby się też pod Łodzią tor aby to wszystko używać w praktyce... 

KONTO PRZYGOTOWANE DO SKASOWANIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SamotnyJeździec

Mam to zainstalowane i kilka razy testowałem, najlepiej sprawdza się mając telefon na baku. (kąty pochylenia analizuje GPS moim zdaniem).  W przypadku gdy mam telefon w kieszeni spodni lub w kurtce to mierzy moje wychylenie a nie motocykla. Aplikacja użyteczna i ciekawa moim zdaniem. Na koniec podaje wykresy prędkości i kątów pochylenia i wszystko to nakłada na mapkę w googlach. Taka zabawka i tylko dla tych kątów przechyłu z niej korzystam :smile:

Nie ma to jak Ducati data analyzer (tam mamy wszystko bardzo wiarygodne włącznie z kątami pochyłu i silą momentu obrotowego na każdym wyjściu z łuku) - dostępne np w oprogramowaniu nowych Ducati Multistrada 1200 chyba w standardzie :smile:

 

Tylko że Ducati Multistrada 1200 kosztuje ciut więcej niż 0zł ;)! Ta appka to tylko zabawka, którą można się pobawić, a nie precyzyjne urządzenie za duże pieniądze :smile:

Edytowane przez SamotnyJeździec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SamotnyJeździec

dokładnie tak więc dlatego się nią bawię i każda trasa nabiera nowego wymiaru a fajnie jest pojechać ponownie  w tą samą trasę i potem porównać poszczególne zakręty :smile:

to może mały konkurs kto zrobi większy kąt ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SamotnyJeździec

Dobra, masz rację, głupi pomysł :-P. Myślę, że na torze będzie fajna zabawa. Nigdy jeszcze nie byłem, a z tą zabawką może być większa frajda :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...