Skocz do zawartości

Junak Rs 125


malymike86

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj odbyłem pierwszą podróż z Łęczycy do Łodzi. Tak było fajnie, że pojechałem przez Piątek:) dzięki wałkowi wyrównoważającemu na światłach musiałem sprawdzać czy mi moto nie zgasło :smile:

post-4654-0-41630500-1429730355_thumb.jpeg

Edytowane przez malymike86 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupu maszyny gratulowałem więc powtarzał nie będę, ale za to mam pytanie czysto z ciekawości. Ile km musisz go "docierać"? Bo tego co zrozumiałem kupileś nówkę sztukę.. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nówka :smile:. Ogólnie do 1000km kazali, przy czym pierwsze 300 to tak do 70 km/h no i bez ciśnięcia. A powiem tak, po prawie 15 latach niejeżdżenia i przy 70 to mega frajda:)

 

Myślę, że będzie okazja i to nie jedna by się poznać i pooglądać swoje dwa kółka :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna maszyna, pytanie jak tam z skrzynią biegów jest normalnie ?? Czy w tych też jest skrzynia zapętlona ?

Szukam czegoś fajnego dla dziewczyny ... docelowo ma brać moją sv ale musi najpierw prawko zrobić :biggrin:

Myślisz że każdy motocyklista to wariat ?

Grubo się mylisz, bo to ludzie z wielką pasją i umiejętnościami o których ty możesz tylko pomarzyć.

 

icon3.png Suzuki SV650s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie to taka gdzie z ostatniego biegu wracasz znów na 1 wbijając "wyżej bieg"

1-N-2-3-4-1-n... I tak w koło jak nie wiesz to raczej masz zwykłą, bo inaczej juz byś sobie jedyne możliwie wcisnął  :P
 

Oczywiście schemat opieram przy założeniu, że skrzynia jest czterobiegowa, jeśli 6- biegów to wiadomo jak się to zmienia.

Edytowane przez Matik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiem pomóc bo nie wiem jaka to skrzynia zapetlona

Czy jak wbijesz najwyższy bieg to wbijając w górę idziesz znów do 1? Jeśli tak to zapętlona, nie - klasyczna :smile:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Rometach głownie :smile: aczkolwiek zdarza się w Junakach chyba także, no i Zipp... Konstrukcja tych motocykli jest bardzo podobna, oczywiście to tylko moja subiektywna opinia oparta na obserwacji maszyn :decayed:

Przepraszam z góry za OFFtopic.
 

Co do nabytku widziałem filmik z tym moto, elegancko się zbiera i brzmi bardzo ładnie :moto:

Edytowane przez Matik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiem o co chodzi i mogę się wypowiedzieć. Nie jest zapętlona :smile: Klasyczna 5 biegowa skrzynia. Powiem tak, jest mega ekonomiczny :smile: bardzo fajnie się zbiera, wręcz wyrywa się dalej, chociaż więcej niż 80 nie jechałem bo na dotarciu. A i nie odczuwa się wcale drgań, serio w korkach, gdzie jest głośno, co chwilę patrzę czy aby nie zgasł bo nie czuje się go. A odpalanie to bajka, ułamek sekundy i pali, nawet ssania nie potrzebuje. Po 150 km jedyne co mogę powiedzieć na minus to włączanie kierunkowskazów, strasznie opornie i trzeba mocno przesunąć bo może nie załapać. Co do brzmienia, fakt naprawdę ładnie brzmi i przyciąga uwagę przechodniów :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chińczyki nie są takie złe jak je malują. Coś za coś. Kupujesz nówkę sztukę i niestety wiele rzeczy trzeba wymienić. Za to sama konstrukcja, skrzynia, silnik w jak najlepszym porządku. Jeździłem Zippem Nitro 250 i przejechałem bezawaryjnie 12000 km. Proponowałbym koledze od ręki wymienić opony. Ja pożałowałem i 1 ślizg był właśnie przez chińskie, toporne opony, które nie rozgrzewały się dobrze nawet po 10 km. Druga rzecz to łańcuch. U mnie trzeba było naciągać co 400-600 km, bo opadał 1-1,5 cm. Masakra. Kupienie jakiegoś RK albo najtańszego DIDa za 100-120zł rozwiązuje problem. Te seryjne łańcuchy wymieniasz co 2-3 tys km nie dlatego, że się niszczą tylko dlatego, że brakuje już regulacji na kole. A zdjąć 1-2 ogniwa strach bo nie wiadomo jak z wytrzymałością ogniw. U mnie hamulce były w stalowym oplocie. Do tego 2 tarcze 280... Zipp hamował jak burza :smile:

 

Niestety wykonanie chińczyków po pewnym czasie daje się we znaki, wierz mi... miałem do czynienia i wiem co mówię. Tak czy inaczej drobne ale częste naprawy nie będą Ci obce. Jeśli się pofatygujesz to znajdziesz na forum dużo moich wpisów na temat Zippa.

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tyle ze chinole do 250-ek wsadzaja te same lancuchy co do 125

wiec stad to wyciaganie u Aidka :smile:

 

Odnosnie opon hamulcow to potwierdzam w 100% to co napisal.

Opony jak z plastiku a heble potega.

Edytowane przez Bulba (wyświetl historię edycji)

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takie opinie mi chodziło... Bardzo pomogliście myślę że to idealna maszynka na prawko B. Dzięki że ważne uwagi co do zmian koniecznych :biggrin:

Myślisz że każdy motocyklista to wariat ?

Grubo się mylisz, bo to ludzie z wielką pasją i umiejętnościami o których ty możesz tylko pomarzyć.

 

icon3.png Suzuki SV650s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikro sporostawnie zapetlona skrzynia w junaku nie leci 1-N-2-3-4-1-N... Przynajmnurj nie w moim :biggrin: pomijajac juz, ze biegi za odwrotnie (czyt wyzszy bieg w dol) to przypadkowe przebicie z 4 na 1 skonczykoby sie tym, ze chinszczyzna by sie sie rozleciala, silnik pojrchalby w prawo, rama w lewo a kola zuoelnie gdzies indziej. dlatego wyglada to tak N-1-2-3-4-N-1-2-3-4....

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Zakupu maszyny gratulowałem więc powtarzał nie będę, ale za to mam pytanie czysto z ciekawości. Ile km musisz go "docierać"? Bo tego co zrozumiałem kupileś nówkę sztukę.. :smile:

 

300 km. Jestem już po pierwszym przeglądzie. I tak jak koledzy mówili łańcuch jest przy następnym (1500 km) do wymiany. Wyciąga się jak ruska gumka od majtek ...

www.bliskoszosy.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Podobno rozciąganie zależy od wilgotności powietrza  :hihi: . A tak poważnie to dla mnie też jest zagadka, bo czasami wystarczyła jedna przejażdżka i musiałem go naciagać a tak jak teraz zrobiłem 500 km z czego 1/3 trasą S14 (dojazdy do pracy) gdzie trzeba wiać przed TIR-ami i tylko smarowania pilnuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z tymi łańcuchami to naprawdę różnie sasiad też jeździ i mówił że przy przebiegu 850km podciągnął nie dużo a zadowolony z jazdy pomimo wieku 65lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...