Mavver Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Pewnie dobrze znany każdemu jeźdźcy Yamahy problem. Chcecie z 1 wrzucić 2, ale wchodzi luz.Wiem, jak poprawnie zmieniać biegi, no ale czasem nie wyjdzie, szczególnie gdy ostro ruszam.Mam jednak następujące pytanie - co zrobić potem? Mam pierwszy bieg, 10 tys. obrotów, około 70km/h i co teraz?Na chama wbijać dwójkę dalej? Choć to boli, a dźwięk rozrywa uszy.Jak sobie z tym radzić? Ponownie wciśniecie sprzęgła i wtedy?Proszę o wasze porady odnośnie tej techniki. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Mavver (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 hmm.. wciśnięcie sprzęgła "przegazówka" (choć dziwnie to brzmi, bo to przy redukcji) ale zrozumiesz o co chodzi - wyrównujesz obroty które spadną po wciśnięciu sprzęgła - i wtedy wbić 2-kę. jest to chyba najmniej bolesny sposób, aczkolwiek ja "pro" nie jestem i mogę się mylić. 0 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kabza Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Też mi się to czasem zdarza - zwłaszcza przy szybszym ruszaniu. Zauważyłem, że jeśli dostosujesz obroty silnika do prędkości na drugim biegu to wtedy wejdzie bez większego problemu (podobną techniką można zmieniać biegi w samochodzie bez użycia sprzęgła). Wymaga to jednak wprawy, a te motocyklowe silniki kręcą się jak narwane i ciężko jest trafić odpowiedni moment;) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czupryn Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 U mnie było podobnie. Wrzucałem 2 i wyskakiwał luz. Zużyte kły skrzyni to powodowały. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kabza Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Hm. A blokowanie się skrzyni między biegami? Rozumiem, że to poważniejszy problem?;p 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czupryn Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Blokowanie? W jaki sposób? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kabza Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Źle się wyraziłem. Zamiast 3ki została między biegami, dwójką a trójką, tak jakby na luzie + kilka bardzo nieprzyjemnych dźwięków ze skrzyni. Za słabo podniosłem dźwigienkę zmiany biegów - wyskoczyła z jednego ale nie zaskoczyła na kolejny bieg. Zdarzyło mi się to tylko raz, na samym początku i już więcej nie miałem takich problemów, chociaż np mojemu kumplowi w Fazerze też tak się stało ostatnio podczas wyprzedzania... Zastanawiam się czy to kwestia kończącej się skrzyni czy po prostu tak się czasem zdarza. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 15 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Jak w miarę mocno przebijasz z jedynki na dwójkę(masz dobrze wyregulowane sprzęgło) i wpada luz to skrzynia biegów już się kończy. Jeśli chcesz przedłużyć jej żywot to nie ciśnij na jedynce tylko do 4 tys wbijaj dwa i wtedy ciśniesz. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.