Skocz do zawartości

Przygotowanie Motocykla Do Sezonu - Samodzielność Czy Profeska?


MaciejM

Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki za fachowe i przyjacielskie porady ;D

Wziąlem sobie to do serca i postanowiłem przynajmniej trochę czasu poświęcić na poznanie własnego motocykla w "podstawowych podstawach".

Skorzystałem też z pomocy zaufanego kolegi, który objaśnił mi też (nasz forumowicz, pozdrawiam Łukasz !) co ile wymieniamy to, co się zużywa.

Po przemyśleniach, czytaniu i konsultacjach doszedłem do takiej oto listy

 

Stwierdziłem, że skoro ja anty-mechanik ogarnę poniższe rzeczy to chyba każdy we własnym zakresie też da radę:

 

- wymienić olej wraz z filtrem (co sezon lub wg. kilometrów serwisowych)

- sprawdzić stan klocków hamulcowych (wzrokowo)

- sprawdzić stan ogumienia i ciśnienia w oponach

- sprawdzić stan i luz łańcucha

- sprawdzić stan akumulatora/podładować go (dedykowanym prostownikiem)

- wyczyścić i nasmarować napęd

- wyczyścić motocykl

- sprawdzić czy oświetlenie kompletne
- zalać bak do pełna :biggrin:

To co niżej i wszystko inne zostawiam mechanikowi lub spec koledze:

 

- naciągnięcie zbyt luźnego łańcucha (lub wymiana, jeśli już sie nie da lub jego stan tego wymaga)

- sprawdzenie i ewentualna wymiana filtra powietrza

- sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu hamulcowego

- sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu chłodniczego

- wymiana klocków hamulcowych, ogumienia,

 

 

Dostałem też info z forum, że przed sezonem warto sprawdzić stan łożyska główki ramy, ale czy przed każdym?

Ze zdjęciem blokady KM w mojej FZ6N udam się już na pewno do serwisu polecanego i chwalonego na forum :smile:

 

Jeśli coś prócz tego pominąłem, można dopisać. Obym ja też był w stanie kiedyś jakoś pomóc w podzięce :biggrin:
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem, że skoro ja anty-mechanik ogarnę poniższe rzeczy to chyba każdy we własnym zakresie też da radę:   - wymienić olej wraz z filtrem (co sezon lub wg. kilometrów serwisowych) - sprawdzić stan klocków hamulcowych (wzrokowo) - sprawdzić stan ogumienia i ciśnienia w oponach - sprawdzić stan i luz łańcucha - sprawdzić stan akumulatora/podładować go (dedykowanym prostownikiem) - wyczyścić i nasmarować napęd - wyczyścić motocykl - sprawdzić czy oświetlenie kompletne - zalać bak do pełna

 

sensownie piszesz ale ten fragment podoba mi się najbardziej :biggrin: chociaż większość spraw, które tu opisałeś nie wymaga wiedzy mechanika i raczej trzeba to sprawdzać przed jazdą np. poziom oleju czy smarowanie napędu  :P zdaję sobie sprawę też z tego, że nie każdy ma warunki aby wymienić olej czy płyn hamulcowy, bo pod blokiem czasem kiepsko się to robi. 

 

fajne jest to, że ktoś CI pomógł, wyjaśnił co trzeba :smile: lubię to w ludziach. a poza tym trochę warto znać swój motocykl, chociaż odrobinkę. 

teraz masz trochę czasu, żeby poszukać jakiegoś dobrego mechanika i zastanów sie czy zależy Ci na dobrej robocie czy taniej robocie. Osobiście przejechałam się na paru mechanikach z Łodzi bo czasem drogo nie znaczy dobrze. Warto poszukać opinii w internecie, szczególnie tu na forum ale też wśród forumowiczów na "żywo" np na czwartkowych spotkaniach. 

Edytowane przez Mała (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za fachowe i przyjacielskie porady ;D

 

Wziąlem sobie to do serca i postanowiłem przynajmniej trochę czasu poświęcić na poznanie własnego motocykla w "podstawowych podstawach".

 

Skorzystałem też z pomocy zaufanego kolegi, który objaśnił mi też (nasz forumowicz, pozdrawiam Łukasz !) co ile wymieniamy to, co się zużywa.

 

Po przemyśleniach, czytaniu i konsultacjach doszedłem do takiej oto listy

 

Stwierdziłem, że skoro ja anty-mechanik ogarnę poniższe rzeczy to chyba każdy we własnym zakresie też da radę:

 

- wymienić olej wraz z filtrem (co sezon lub wg. kilometrów serwisowych)

- sprawdzić stan klocków hamulcowych (wzrokowo)

- sprawdzić stan ogumienia i ciśnienia w oponach

- sprawdzić stan i luz łańcucha

- sprawdzić stan akumulatora/podładować go (dedykowanym prostownikiem)

- wyczyścić i nasmarować napęd

- wyczyścić motocykl

- sprawdzić czy oświetlenie kompletne

- zalać bak do pełna :biggrin:

 

To co niżej i wszystko inne zostawiam mechanikowi lub spec koledze:

 

- naciągnięcie zbyt luźnego łańcucha (lub wymiana, jeśli już sie nie da lub jego stan tego wymaga)

- sprawdzenie i ewentualna wymiana filtra powietrza

- sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu hamulcowego

- sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu chłodniczego

- wymiana klocków hamulcowych, ogumienia,

 

 

Dostałem też info z forum, że przed sezonem warto sprawdzić stan łożyska główki ramy, ale czy przed każdym?

Ze zdjęciem blokady KM w mojej FZ6N udam się już na pewno do serwisu polecanego i chwalonego na forum :smile:

 

Jeśli coś prócz tego pominąłem, można dopisać. Obym ja też był w stanie kiedyś jakoś pomóc w podzięce :biggrin:

 

Jeden podpunkt jest koniecznie do przeniesieniaowinieneś samodzielnie potrafić ustawić prawidłowo luz łańcucha, bo w dalekiej trasie nie będziesz szukał mechanika po drodze, który Ci to zrobi. Zwłaszcza, że jeśli będziesz jechał z bagażem i pasażerką, to możesz być zmuszony już przed wyjazdem go ustawić, tyle że na trochę luźniej, aby nie zakatować łańcucha. Jak nie wiesz jak to zrobić podjedź do nas, to ci pokażemy jak się ustawia i jaki powinien być prawidłowy luz.

Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden podpunkt jest koniecznie do przeniesieniaowinieneś samodzielnie potrafić ustawić prawidłowo luz łańcucha, bo w dalekiej trasie nie będziesz szukał mechanika po drodze, który Ci to zrobi. Zwłaszcza, że jeśli będziesz jechał z bagażem i pasażerką, to możesz być zmuszony już przed wyjazdem go ustawić, tyle że na trochę luźniej, aby nie zakatować łańcucha. Jak nie wiesz jak to zrobić podjedź do nas, to ci pokażemy jak się ustawia i jaki powinien być prawidłowy luz.

 

Szkolenie odpłatne ?:smile: Ja akurat staram się ustawiać luz zgodnie z manualem a co do ustawienia koła staram się z miarką odmierzyć odległość od sruby mocującej wahacz do nakrętki na osi tylnego koła... i tak obie strony.

 

Co do kresek na wachaczu w romecie to niestety nie mam lupy :smile:

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkolenie odpłatne ?:smile: Ja akurat staram się ustawiać luz zgodnie z manualem a co do ustawienia koła staram się z miarką odmierzyć odległość od sruby mocującej wahacz do nakrętki na osi tylnego koła... i tak obie strony.

 

Co do kresek na wachaczu w romecie to niestety nie mam lupy :smile:

Możesz wziąć butelkę browara w ramach "odpłatności", ale nie jest to obowiązkowe :smile:

Co do luzu to trochę inaczej ustawiamy na miasto, a trochę inaczej na trasę, oczywiście mówimy o niewielkiej korekcie w stosunku do parametrów producenta.

 

Co do miarki to miałem tak samo w kawie, tyle, że uzywalem suwmiarki zazwyczaj. Śmiesznie to wyglądało dla postronnych, ale ważne, że efekt był ok.

Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wziąć butelkę browara w ramach "odpłatności", ale nie jest to obowiązkowe :smile:

Co do luzu to trochę inaczej ustawiamy na miasto, a trochę inaczej na trasę, oczywiście mówimy o niewielkiej korekcie w stosunku do parametrów producenta.

 

Nie wiem czy się do Was nie wybiorę w takim razie, bo mam problem trochę z wibracją steru - jak sie puści kiere to kierownica dostaje wibracji... To jest romet na oryginalnych oponach to może to wina opon lub ustawienia koła ale na początku nie czułem tak tego...

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz jak to zrobić podjedź do nas, to ci pokażemy jak się ustawia i jaki powinien być prawidłowy luz.

 

To ja już wiem gdzie pojechać po pomoc :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba podjadę zasięgnąć wiedzy odnośnie luzu do Was w takim razie :smile:

Kynga możemy ustawić się na ten sam dzień i tę samą godzinę do MOTORWINGS z browarem w plecaku za pomoc, jedną prelekcją oszczędzimy komuś tłumaczenia tego samego 2x :smile:
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bardzo fajne cenniki oraz info jak mozna wykonac usluge...Zgadzam sie z kilkoma w 100% :smile:

Znam kilku mechaników i naprawde czasami im wspòlczuje :smile:

I przy serwisie ekektroniki też jest ciekawie ...

post-2426-0-69912900-1426655044_thumb.jpeg

post-2426-0-20184300-1426655056_thumb.jpg

post-2426-0-96849000-1426655068_thumb.jpg

Sklep i serwis motocyklowy -  Łódź Limanowskiego 213

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zapraszamy

To kiedy po wielkanocy najlepiej wpaść do Was na mini-szkolenie :smile:?

Zbierzemy się ekipą na raz (z tyloma piwami będzie szybki fajrant :biggrin:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno ja jak i Okropna jesteśmy mechanicznymi laikami i zdajemy się się na specjalistów. 

Od dwóch sezonów nasze motocykle w trakcie i przed są serwisowane w Motorwingsie. 

Oczywiście siedzieć w czasie naprawy można, fajeczkę zapalić spokojnie i zapytać o coś nurtującego.

Mamy książki serwisowe a przede wszystkim pewność, że wszystko jest jak najbardziej zrobione jak trzeba. 

Ale pewne rzeczy, jak chociażby wspomniany luz faktycznie musisz sam umieć ogarnąć.

Edytowane przez xanton (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiedy po wielkanocy najlepiej wpaść do Was na mini-szkolenie :smile:?

Zbierzemy się ekipą na raz (z tyloma piwami będzie szybki fajrant :biggrin:)

Sobota 11 kwietnia pasuje Wam? Powiedzmy 10:30?

Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...