MaciejM Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Wielkie dzięki za fachowe i przyjacielskie porady ;DWziąlem sobie to do serca i postanowiłem przynajmniej trochę czasu poświęcić na poznanie własnego motocykla w "podstawowych podstawach".Skorzystałem też z pomocy zaufanego kolegi, który objaśnił mi też (nasz forumowicz, pozdrawiam Łukasz !) co ile wymieniamy to, co się zużywa.Po przemyśleniach, czytaniu i konsultacjach doszedłem do takiej oto listy Stwierdziłem, że skoro ja anty-mechanik ogarnę poniższe rzeczy to chyba każdy we własnym zakresie też da radę: - wymienić olej wraz z filtrem (co sezon lub wg. kilometrów serwisowych) - sprawdzić stan klocków hamulcowych (wzrokowo) - sprawdzić stan ogumienia i ciśnienia w oponach - sprawdzić stan i luz łańcucha - sprawdzić stan akumulatora/podładować go (dedykowanym prostownikiem) - wyczyścić i nasmarować napęd - wyczyścić motocykl - sprawdzić czy oświetlenie kompletne- zalać bak do pełna To co niżej i wszystko inne zostawiam mechanikowi lub spec koledze: - naciągnięcie zbyt luźnego łańcucha (lub wymiana, jeśli już sie nie da lub jego stan tego wymaga) - sprawdzenie i ewentualna wymiana filtra powietrza - sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu hamulcowego - sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu chłodniczego - wymiana klocków hamulcowych, ogumienia, Dostałem też info z forum, że przed sezonem warto sprawdzić stan łożyska główki ramy, ale czy przed każdym? Ze zdjęciem blokady KM w mojej FZ6N udam się już na pewno do serwisu polecanego i chwalonego na forum Jeśli coś prócz tego pominąłem, można dopisać. Obym ja też był w stanie kiedyś jakoś pomóc w podzięce 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mała Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Stwierdziłem, że skoro ja anty-mechanik ogarnę poniższe rzeczy to chyba każdy we własnym zakresie też da radę: - wymienić olej wraz z filtrem (co sezon lub wg. kilometrów serwisowych) - sprawdzić stan klocków hamulcowych (wzrokowo) - sprawdzić stan ogumienia i ciśnienia w oponach - sprawdzić stan i luz łańcucha - sprawdzić stan akumulatora/podładować go (dedykowanym prostownikiem) - wyczyścić i nasmarować napęd - wyczyścić motocykl - sprawdzić czy oświetlenie kompletne - zalać bak do pełna sensownie piszesz ale ten fragment podoba mi się najbardziej chociaż większość spraw, które tu opisałeś nie wymaga wiedzy mechanika i raczej trzeba to sprawdzać przed jazdą np. poziom oleju czy smarowanie napędu zdaję sobie sprawę też z tego, że nie każdy ma warunki aby wymienić olej czy płyn hamulcowy, bo pod blokiem czasem kiepsko się to robi. fajne jest to, że ktoś CI pomógł, wyjaśnił co trzeba lubię to w ludziach. a poza tym trochę warto znać swój motocykl, chociaż odrobinkę. teraz masz trochę czasu, żeby poszukać jakiegoś dobrego mechanika i zastanów sie czy zależy Ci na dobrej robocie czy taniej robocie. Osobiście przejechałam się na paru mechanikach z Łodzi bo czasem drogo nie znaczy dobrze. Warto poszukać opinii w internecie, szczególnie tu na forum ale też wśród forumowiczów na "żywo" np na czwartkowych spotkaniach. Edytowane 16 Marca 2015 przez Mała (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Wielkie dzięki za fachowe i przyjacielskie porady ;D Wziąlem sobie to do serca i postanowiłem przynajmniej trochę czasu poświęcić na poznanie własnego motocykla w "podstawowych podstawach". Skorzystałem też z pomocy zaufanego kolegi, który objaśnił mi też (nasz forumowicz, pozdrawiam Łukasz !) co ile wymieniamy to, co się zużywa. Po przemyśleniach, czytaniu i konsultacjach doszedłem do takiej oto listy Stwierdziłem, że skoro ja anty-mechanik ogarnę poniższe rzeczy to chyba każdy we własnym zakresie też da radę: - wymienić olej wraz z filtrem (co sezon lub wg. kilometrów serwisowych) - sprawdzić stan klocków hamulcowych (wzrokowo) - sprawdzić stan ogumienia i ciśnienia w oponach - sprawdzić stan i luz łańcucha - sprawdzić stan akumulatora/podładować go (dedykowanym prostownikiem) - wyczyścić i nasmarować napęd - wyczyścić motocykl - sprawdzić czy oświetlenie kompletne - zalać bak do pełna To co niżej i wszystko inne zostawiam mechanikowi lub spec koledze: - naciągnięcie zbyt luźnego łańcucha (lub wymiana, jeśli już sie nie da lub jego stan tego wymaga) - sprawdzenie i ewentualna wymiana filtra powietrza - sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu hamulcowego - sprawdzenie i ewentualna wymiana płynu chłodniczego - wymiana klocków hamulcowych, ogumienia, Dostałem też info z forum, że przed sezonem warto sprawdzić stan łożyska główki ramy, ale czy przed każdym? Ze zdjęciem blokady KM w mojej FZ6N udam się już na pewno do serwisu polecanego i chwalonego na forum Jeśli coś prócz tego pominąłem, można dopisać. Obym ja też był w stanie kiedyś jakoś pomóc w podzięce Jeden podpunkt jest koniecznie do przeniesieniaowinieneś samodzielnie potrafić ustawić prawidłowo luz łańcucha, bo w dalekiej trasie nie będziesz szukał mechanika po drodze, który Ci to zrobi. Zwłaszcza, że jeśli będziesz jechał z bagażem i pasażerką, to możesz być zmuszony już przed wyjazdem go ustawić, tyle że na trochę luźniej, aby nie zakatować łańcucha. Jak nie wiesz jak to zrobić podjedź do nas, to ci pokażemy jak się ustawia i jaki powinien być prawidłowy luz. 2 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_Ka Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Jeden podpunkt jest koniecznie do przeniesieniaowinieneś samodzielnie potrafić ustawić prawidłowo luz łańcucha, bo w dalekiej trasie nie będziesz szukał mechanika po drodze, który Ci to zrobi. Zwłaszcza, że jeśli będziesz jechał z bagażem i pasażerką, to możesz być zmuszony już przed wyjazdem go ustawić, tyle że na trochę luźniej, aby nie zakatować łańcucha. Jak nie wiesz jak to zrobić podjedź do nas, to ci pokażemy jak się ustawia i jaki powinien być prawidłowy luz. Szkolenie odpłatne ? Ja akurat staram się ustawiać luz zgodnie z manualem a co do ustawienia koła staram się z miarką odmierzyć odległość od sruby mocującej wahacz do nakrętki na osi tylnego koła... i tak obie strony. Co do kresek na wachaczu w romecie to niestety nie mam lupy 0 Cytuj ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Szkolenie odpłatne ? Ja akurat staram się ustawiać luz zgodnie z manualem a co do ustawienia koła staram się z miarką odmierzyć odległość od sruby mocującej wahacz do nakrętki na osi tylnego koła... i tak obie strony. Co do kresek na wachaczu w romecie to niestety nie mam lupy Możesz wziąć butelkę browara w ramach "odpłatności", ale nie jest to obowiązkowe Co do luzu to trochę inaczej ustawiamy na miasto, a trochę inaczej na trasę, oczywiście mówimy o niewielkiej korekcie w stosunku do parametrów producenta. Co do miarki to miałem tak samo w kawie, tyle, że uzywalem suwmiarki zazwyczaj. Śmiesznie to wyglądało dla postronnych, ale ważne, że efekt był ok. 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_Ka Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Możesz wziąć butelkę browara w ramach "odpłatności", ale nie jest to obowiązkowe Co do luzu to trochę inaczej ustawiamy na miasto, a trochę inaczej na trasę, oczywiście mówimy o niewielkiej korekcie w stosunku do parametrów producenta. Nie wiem czy się do Was nie wybiorę w takim razie, bo mam problem trochę z wibracją steru - jak sie puści kiere to kierownica dostaje wibracji... To jest romet na oryginalnych oponach to może to wina opon lub ustawienia koła ale na początku nie czułem tak tego... 0 Cytuj ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KyngaBandit Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Jak nie wiesz jak to zrobić podjedź do nas, to ci pokażemy jak się ustawia i jaki powinien być prawidłowy luz. To ja już wiem gdzie pojechać po pomoc 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 To ja już wiem gdzie pojechać po pomoc Zapraszamy 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KyngaBandit Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 pewnie że przyjade 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejM Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Chyba podjadę zasięgnąć wiedzy odnośnie luzu do Was w takim razie Kynga możemy ustawić się na ten sam dzień i tę samą godzinę do MOTORWINGS z browarem w plecaku za pomoc, jedną prelekcją oszczędzimy komuś tłumaczenia tego samego 2x 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KyngaBandit Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Heh z chęcią ale ja jakoś dopiero po Wielkanocy podjadę bo na razie mi motocykl garażuje daleko stąd 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szerszung Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 To i ja podjadę i zaraz będzie czteropak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KyngaBandit Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Jestem za 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlackJack Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Tutaj bardzo fajne cenniki oraz info jak mozna wykonac usluge...Zgadzam sie z kilkoma w 100% Znam kilku mechaników i naprawde czasami im wspòlczuje I przy serwisie ekektroniki też jest ciekawie ... 1 Cytuj Sklep i serwis motocyklowy - Łódź Limanowskiego 213 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miechu Opublikowano 30 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 to może jakieś zbiorowy pokaz ustawiania naciągu łańcucha, bo ja też chętnie bym się doszkolił w tej kwestii:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejM Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Zapraszamy To kiedy po wielkanocy najlepiej wpaść do Was na mini-szkolenie ? Zbierzemy się ekipą na raz (z tyloma piwami będzie szybki fajrant ) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xanton Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Zarówno ja jak i Okropna jesteśmy mechanicznymi laikami i zdajemy się się na specjalistów. Od dwóch sezonów nasze motocykle w trakcie i przed są serwisowane w Motorwingsie. Oczywiście siedzieć w czasie naprawy można, fajeczkę zapalić spokojnie i zapytać o coś nurtującego. Mamy książki serwisowe a przede wszystkim pewność, że wszystko jest jak najbardziej zrobione jak trzeba. Ale pewne rzeczy, jak chociażby wspomniany luz faktycznie musisz sam umieć ogarnąć. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez xanton (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 To kiedy po wielkanocy najlepiej wpaść do Was na mini-szkolenie ? Zbierzemy się ekipą na raz (z tyloma piwami będzie szybki fajrant ) Sobota 11 kwietnia pasuje Wam? Powiedzmy 10:30? 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KyngaBandit Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Oj chyba przeoczyliśmy termin 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejM Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 aj! przez te święta człowiek się od komputera odzwyczaił..Drogie Motorwings, wspomoglibyście jakimś kolejnym terminem ? Chętnie wpadniemy 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.