Skocz do zawartości

Problem Z Biegami A Dokładnie Z 1 I Luzem


Nico

Rekomendowane odpowiedzi

Lewa! Oto mam malutki problem ;)

Moto: Kawasaki ZX6R 2005r. Latam sobie do domu po czym czerwone więc lepiej stanąć wrzucam 1 po czym luz. Czekam sobie spokojnie ,próbuje wrzucić 1 gaśnie dioda od luzu i rzeczywiście poczułem że coś wskoczyło JEDNAK nadal jest luz... No dobra no to na pobocze kombinujemy nic, nie chce się wrzucić no to wrzucam 2 i do domu tam pokombinuje, po drodze próbuje wrzucać 1 ale nic nie daje ;/ Wróciłem do domu i przed domem :ohmy2: 1 się wbiła no to git! Jutro do mechanika dojadę a tu niespodzianka luz nie chce wejść, świeci się dioda od luzu a 2 jest wrzucona i nie idzie tego luzu wbić ;/  Po drodze myślałem że 1 się skończyła ale jednak jest ;/. Myślę nad czujnikiem ktoś jakiś pomysł?  :blush:

Edytowane przez Nico (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce sie wymadrzac ale sam czujnik jest od tego aby pokazac czy mamy moto na luzie,on chyba nie ma nic wspolnego z dzialaniem skrzyni biegow,skoro piszesz ze masz problem z wrzuceniem biegow to ja bym stawial na problem ze skrzynia a nie z czujnikiem;logicznie myslac gdyby skrzynia dzialala poprawnie a kontrolka by sie swiecila na jakims biegu to wtedy mozna by stawiac na czujnik ale niech bardziej obeznani sie wypowiedza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauczka za stanie na luzie i wrzucanie biegów na postoju przy niesynchronizowanej skrzyni.

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nauczka za stanie na luzie i wrzucanie biegów na postoju przy niesynchronizowanej skrzyni.
wybacz ale prawie każdy tak robi że dojeżdżając do świateł wbija luz żeby nie trzymać klamki kilka minut, jeżdżąc po mieście ciągle takie coś widzę u siebie jak i u innych a żeby takie coś się stało ze skrzynią to jeszcze nie słyszałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko mechanik po rozebraniu skrzyni Ci coś powie wiążącego, możesz sprawdzić sobie  zewnętrzny mechanizm wbijania biegów. Sprawdź czy niema luzu na tej rzymskiej śrubie albo na połączeniu z wałkiem wybieraka ze skrzyni (taki wałek wielokąt) jeśli się nic nie odkręciło to chrzani się coś w wewnątrz. 

 

Nauczka za stanie na luzie i wrzucanie biegów na postoju przy niesynchronizowanej skrzyni.

??? Czyli co w zasadzie luz jest tylko po to żeby przepchnąć motocykl ? Przed odpaleniem też powinienem jedynkę wbić żeby po odpaleniu nie wbijać biegu ?

Nawet w czasie jazdy człowiek nie jest w stanie idealnie (wiem że są mistrzowie :biggrin: ) zsynchronizować prędkości obrotowej kół zębatych (odpuszczanie gazu w górę i przegazówka w dół ). 

Chyba jednak przesada, mam nadzieję, że konstruktorzy przewidzieli jak będą użytkowane te podzespoły i zaprojektowali odpowiednią wytrzymałość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinni też zaprojektować jakieś pasy, żeby motorzyści siedzący ze stopami \()/ mogli trzymać bak.

Wrzucanie jedynki po zatrzymaniu wykańcza skrzynię wraz z całym zestawem napędowym.

Serio myślicie, że magnes w korku spustowym wyłapie wszystkie opiłki powstałe przy tak mądrej obsłudze skrzyni?

Pominę aspekt ewentualnej ucieczki przed pojazdem, który ma zamiar na Was najechać od tyłu.

Pojazd jadący 50 km/h pokonuje 10 metrów w nieco ponad pół sekundy...

Jak szybko wrzucisz bieg i odjedziesz rozpędzając się do jego prędkości lub wyższej?

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź do Kuby na drewnoską. 

 

Popatrz że mam że mam moto z 93r i jak rozkładałem silnik to zużycie było widać tylko na kole zębatym 2 biegu a 1 bez uszczerbku...... może przez te 20 lat wszyscy z 2 ruszali  :decayed: . No chyba że Twoje moto przy wrzucaniu 1 szarpie i zgrzyta to weź no Pan sprzęgło zrób :smile: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinni też zaprojektować jakieś pasy, żeby motorzyści siedzący ze stopami \()/ mogli trzymać bak.

Wrzucanie jedynki po zatrzymaniu wykańcza skrzynię wraz z całym zestawem napędowym.

Serio myślicie, że magnes w korku spustowym wyłapie wszystkie opiłki powstałe przy tak mądrej obsłudze skrzyni?

Pominę aspekt ewentualnej ucieczki przed pojazdem, który ma zamiar na Was najechać od tyłu.

Pojazd jadący 50 km/h pokonuje 10 metrów w nieco ponad pół sekundy...

Jak szybko wrzucisz bieg i odjedziesz rozpędzając się do jego prędkości lub wyższej?

Czyli co? preferowana pozycja na światłach to wbita jedynka, ślepia wbite w lusterko aby zdążyć uciec przed ew nadjeżdżającym z tyłu samochodem który nie ma zamiaru się zatrzymać?  gdzieś chyba są granice schizy...

Wrzucanie jedynki po zatrzymaniu wykańcza skrzynię wraz z całym zestawem napędowym. - to znaczy z postoju mam go popchnąć, rozpędzić, wskoczyć wrzucić jedynkę coby oszczędzać skrzynie i zestaw napędowy. Możesz wymienić różnice pomiędzy wrzuceniem jedynki po odpaleniu moto i ruszeniu a wrzuceniu jedynki po całkowitym zatrzymaniu moto na światłach? Zwykle mądrze piszesz ale tym razem to raczej nietrafiony przykłady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje ze na swiatlach zawsze wrzucam luz i sadze ze wieksza czesc motocyklistow tak robi wiec nwm czy to jest powod. Dzis wrzucilem 1 udalo sie mialem tez 2 ale brak luzu 3 4 i 5 po czym znowu nie wrzucila sie 1 i wrocil luz 3 4 i 5. Pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luźny jeden wałek w skrzyni, co do stania z wbitą jedynką to wykończysz sprzęgło oczywiście nie w ciągu jednego stania . Osobiście jestem tak leniwy że staram się nie stać na skrzyżowaniach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czytałem twój wątek w "nasze motocykle" jak się nim pochwaliłeś. Pisałeś że kupiłeś go niedawno, dlatego proponuję daj go do Pabianic do http://sklepmotocyklowypabianice.pl/ chłopaki w porządku, za 125 zł zrobią Ci kompleksowy przegląd, dokręca każdą śrubkę. Tam serwisuje, na razie nie mam zastrzeżeń.

 

Co do:

 

 

To powinni też zaprojektować jakieś pasy, żeby motorzyści siedzący ze stopami \()/ mogli trzymać bak. Wrzucanie jedynki po zatrzymaniu wykańcza skrzynię wraz z całym zestawem napędowym. Serio myślicie, że magnes w korku spustowym wyłapie wszystkie opiłki powstałe przy tak mądrej obsłudze skrzyni? Pominę aspekt ewentualnej ucieczki przed pojazdem, który ma zamiar na Was najechać od tyłu. Pojazd jadący 50 km/h pokonuje 10 metrów w nieco ponad pół sekundy... Jak szybko wrzucisz bieg i odjedziesz rozpędzając się do jego prędkości lub wyższej?

To wiem jaka idea Tomkiem kieruje.

Słuchałem go jak mówił to na żywo podczas szkolenia, ale ze względu na to że między 1 a 2 biegiem, masz LUZ, to próba wbicia 1 nawet przy wyhamowywaniu, może się skończyć jeszcze mocniejszym udarowym wbiciem biegu i jeszcze większa ilością opiłków.

Trzymając klamkę męczysz sprzęgło, bo tak czy siak mamy w motocyklach sprzęgło mokre, więc pewna siła na nie oddziałuje i się zużywa.

A odpalanie motocykla powinno odbywać się na jałowym. Po nocce w garażu w silniku masz zimny olej, olej w silniku i w skrzyni to ten sam. Odpalasz na już wbitym jałowym i czekasz jak wszystko się rozgrzeje. Inaczej męczysz skrzynię, bo olej jest gęsty wiec wbicie biegu czy luzu na zimny dopiero wykańcza skrzynię! A nie wyobrażam sobie cały czas trzymać klamkę, póki się nie rozgrzeje :P

Zresztą, każdy niech robi jak mu wygodniej...

 

 

 

Nawet w czasie jazdy człowiek nie jest w stanie idealnie (wiem że są mistrzowie :biggrin: ) zsynchronizować prędkości obrotowej kół zębatych (odpuszczanie gazu w górę i przegazówka w dół ).

 

CHOPIE, ja to myślałem na początku "rumakowania" że taki udarowy dźwięk to tak ma być.

Człowiek potem zaczął sie doszkalać, czytać, rozmawiać z ludźmi i teraz to się ćwiczy zrzucanie biegów :smile:

Ale nadal boli jak cholera gdy pojawia się ten dzwięk i się nie zsynchronizowało prędkości :biggrin:

Tutaj jest najlepszy filmik jaki znalazłem o zmianie biegów, polecam!

Edytowane przez Rogal (wyświetl historię edycji)

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec miecha oddam wlasnie na calosc lecz obecnie problemu nie bylo wiec sadze ze da rade to ogarnac bez zbednego pitolenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nauczka za stanie na luzie i wrzucanie biegów na postoju przy niesynchronizowanej skrzyni

 

Wrzucanie jedynki po zatrzymaniu wykańcza skrzynię wraz z całym zestawem napędowym

 

Może i z ochraniaczami na kolana POD spodnie miałeś rację, ale z tą jedynką wrzucaną na postoju z luzu czy podczas jazdy to są już jakieś kompletne brednie. 

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róbcie jak chcecie.

Widocznie do każdego zachowania trzeba "dojrzeć" albo poczuć oddech kostuchy na karku.

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba trzeba przestać jeździć na 2oo bo widzę że tu wszędzie śmierć czyha, chłopie daj że spokój bo sie słabo robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, już naprawdę... W wielu naprawdę WIELU sprawach masz racje, bo wiem ze instruktora jazdy nie masz za świniaka, tylko ciężka prace i wiele godzin samokształcenia. Dlatego nie krytykuj i nie pisz tekstów typu "dojrzeć" bo wiele osób może właśnie jest dojrzalszych od Ciebie.

Słowo klucz to: kompromis.

Oczekujesz aby szanowano twoje zdanie (ja szanuje) szanuj zdanie innych.
No motocykl to ryzyko, nigdy nie przewidzisz wszystkiego. Możesz całe życie trzymać rękę na klamce i być przygotowanym ze cie coś jebnie a zamyślisz się na sekundę, nie spojrzysz w to lusterko i zostaniesz j**nięty w tym właśnie momencie i cały misterne plan wieloletniego trzymania klamki szlak trafi  :smile:
to są naprawdę już szczegóły...

Pomóżcie lepiej chłopakowi w problemie albo załóżcie temat w "technika jazdy"

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T: Zasadniczo więcej nie pomożemy niech operują mechanicy  :biggrin:

 

OT:

 

Film średni, w dół biegi też śmigają elegancko bez sprzęgła, tylko trzeba dobry międzygaz dać  B)  a profesor na filmie tego nie wie chyba bo nie nagrał  :decayed:

Akurat podlinkowany filmik jest bez dźwięku ale jest do niego filmik z opisem autora (gdzie mówi o wbijaniu w dół bez sprzęgła) także ogólnie polecam Coda motoVlog bo gość sporo ciekawych tematów porusza, czasem trochę za dużo lansu ale ogólnie OK.

 

motoTomasz weź wrzuć se na luz  :cheers: bo zaraz pójdziemy się wszyscy modlić  

Edytowane przez PIT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do autora :

 

najpierw sprawdź czy masz wszystko skręcone, szczególnie na wielowpustach

po drugie mogła się uwalić/spaść spreżynka widelczyka na ośce dźwigni zmiany biegów, znajduje się pod pokrywą sprzęgła, pod koszem sprzęgłowym

Bus, bagażówka

stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź

663-231-860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...