Skocz do zawartości

Przeciwsiad I Takie Tam...


Rebel

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio czytając jakieś stronki o technice jazdy złapałem termin "przeciwsiad". Tzn. podczas jazdy wychylamy się w stronę przeciwną do zakrętu (na zewnątrz) Patrząc na Marqueza i innych odnoszę wrażenie że ICH styl jazdy kompletnie się różni, vide fotka w załączniku. Mógłbyś ktoś określić balans ciałem przy jeździe sportowo-turystycznej? Jak się ma jedno do drugiego? OIDP w Motocykliście doskonałym tez polecają ruszyć d*pę na zewnątrz zakrętu. 

post-1728-0-03716400-1408440920_thumb.jpg

Live slow!!!
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wyobrażam sobie jak w złożeniu czy szybkim zakręcie miałbym się wychylić na zewnątrz... nie wiem co ci instruktorzy gadali, może mają jakieś poparcie na to. Po wszystkich wyścigach widać jaka powinna być pozycja w szybkim zakręcie. Może im chodziło o wyścigi supermoto - bo tam słyszałem że trzeba odciążyć moto w przeciwną stronę do zakretu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie techniki sa poprawne tyle że do czego innego służą. Przeciwsiad jest bardzo fajnym sposobem na ciasne zakręty przy znikomej prędkości, można wtedy o wiele mocniej pochylić motocykl bez strachu że się glebnie, ja tą metodę wykorzystywałem przy ósemce na egzaminie. Co ciekawe z moich obserwacji wynika że im lżejszy motocykl tym przeciwsiad musi być wyraźniejszy.

Natomiast przy szybkiej sportowej jeździe zdecydowanie trzeba wychylić się na wewnętrzną i "pociągnąć" za sobą motocykl.

 

No to wypowiedział się rookie ciekawe co powiedzą bardziej doświadczeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na wąskich zakrętach o słabej widoczności preferujemy technikę "dociskania", ze względu na ograniczone miejsce po bokach. Ponadto w tym położeniu kierowca siedzi wyżej, a tym samym ma lepszą widoczność."

Tak w Motocykliście Doskonałym piszą o tym wychylaniu 'na zewnątrz'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwsiad jest stosowany tylko poniżej prędkości progu równowagi. Czyli tak, jak napisał Salat: jedziesz wolno i potrzebujesz ciasno skręcić/zawrócić - podparcie na zewnętrznej nodze, dupsko na zewnątrz i przeciwskręt. Tyle.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nX5AevwqaMU#t=209

 

Co do Marqueza... Niedawno miałem ciężki polew jak podczas transmisji komentator nie ogarniał po co hamować tyłem przy wychodzeniu z zakrętu. Przecież pionowanie motocykla od hamowania tyłem omawia się na pierwszych jazdach :smile:

Edytowane przez motoTomasz (wyświetl historię edycji)

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym w jednej książce. Mnie moto na pierwszym biegu i bez gazu skręca do ogranicznika więc nie widzę potrzeby nawet przy jeździe wolne.  Poza tym patrząc na to co na filmie wygląda to strasznie pokracznie.

 

Co do Marqueza to zupełnie inna bajka. Ten to zaczyna wprowadzać nowe teorie do kierowana, które jak widać czołowi zawodnicy starają się kopiować. Natomiast cała teoria składania się w zakręt nie jest jakaś nowa.

Poczytaj w necie, obejrzyj twist of the wrist II a najlepiej idź do kogoś konkretnego na szkolenie. Możesz na przykład pojechać sobie na CSS chociaż tam uczą od drugiej strony co mnie osobiście nie odpowiada ale to już bardzo subiektywna ocena kogoś kto się nie zna.

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w enduro się stosuje tą technikę, motocrossie także, jak masz ładną przyczepną koleinę to można kierownicą ryć w ziemi

ale to raczej właśnie w wolnych ciasnych nawrotach

Bus, bagażówka

stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź

663-231-860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym w jednej książce. Mnie moto na pierwszym biegu i bez gazu skręca do ogranicznika więc nie widzę potrzeby nawet przy jeździe wolne.  Poza tym patrząc na to co na filmie wygląda to strasznie pokracznie.

Może i wygląda pokracznie ale jest praktyczne, szczególnie do zawracania na wąskiej drodze. Pochylając maszynkę mamy mniejszy promień opony i ciaśniejszy zakręt, a przy wolnej jeździe nie pochylimy motocykla tak łatwo. Dlatego lecimy na drugą stronę :smile:

Edytowane przez kamilTsn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na Marqueza i innych odnoszę wrażenie że ICH styl jazdy kompletnie się różni, vide fotka w załączniku.

Rebel, nie stresuj się.

Jak znajdziesz w necie film z którego są te fotki to okaże się, że skończyło się low sidem. Ale trzeba młodemu przyznać, że pięknie się położył i wyszedł z tego :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przeciw siad" się stosuje przy szybkich zmianach kierunku jazdy gdy zmiana jest na tyle szybka że nie ma czasu na przeniesienie ciała z jednej na drugą stronę motocykla, czyli zysk z prędkości w zakręcie jest niższy niż szybkość pokonania kombinacji zakrętów. faktycznie najczęściej się tego używa przy niskiej prędkości, choć gimphana jako najlepszy przykład stosowania tej techniki wcale nie jest taka wolna patrząc na niektórych zawodników :smile:

the-best-150x150.jpg

 

na zdjęciu w linku poniżej jest to lepiej widoczne
 

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIev3cIEupwIdRf4G72Sd67rHilyOZcPyvdYqKADC9AiyLJJb0Bg
 

wracając do marqueza, on też stosuję tą technikę ale w trochę innych warunkach, na torze Flat Track'owym, ale tjuż inna bajka rodem za speedwaya ;)

 

Superprestigio-dirt-track-race-photos-01

Edytowane przez Soltys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...