Rebel Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Ostatnio czytając jakieś stronki o technice jazdy złapałem termin "przeciwsiad". Tzn. podczas jazdy wychylamy się w stronę przeciwną do zakrętu (na zewnątrz) Patrząc na Marqueza i innych odnoszę wrażenie że ICH styl jazdy kompletnie się różni, vide fotka w załączniku. Mógłbyś ktoś określić balans ciałem przy jeździe sportowo-turystycznej? Jak się ma jedno do drugiego? OIDP w Motocykliście doskonałym tez polecają ruszyć d*pę na zewnątrz zakrętu. 0 Cytuj Live slow!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErR Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Osobiście nie wyobrażam sobie jak w złożeniu czy szybkim zakręcie miałbym się wychylić na zewnątrz... nie wiem co ci instruktorzy gadali, może mają jakieś poparcie na to. Po wszystkich wyścigach widać jaka powinna być pozycja w szybkim zakręcie. Może im chodziło o wyścigi supermoto - bo tam słyszałem że trzeba odciążyć moto w przeciwną stronę do zakretu .... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salat Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Obie techniki sa poprawne tyle że do czego innego służą. Przeciwsiad jest bardzo fajnym sposobem na ciasne zakręty przy znikomej prędkości, można wtedy o wiele mocniej pochylić motocykl bez strachu że się glebnie, ja tą metodę wykorzystywałem przy ósemce na egzaminie. Co ciekawe z moich obserwacji wynika że im lżejszy motocykl tym przeciwsiad musi być wyraźniejszy. Natomiast przy szybkiej sportowej jeździe zdecydowanie trzeba wychylić się na wewnętrzną i "pociągnąć" za sobą motocykl. No to wypowiedział się rookie ciekawe co powiedzą bardziej doświadczeni 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 "Na wąskich zakrętach o słabej widoczności preferujemy technikę "dociskania", ze względu na ograniczone miejsce po bokach. Ponadto w tym położeniu kierowca siedzi wyżej, a tym samym ma lepszą widoczność." Tak w Motocykliście Doskonałym piszą o tym wychylaniu 'na zewnątrz' 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoTomasz Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Przeciwsiad jest stosowany tylko poniżej prędkości progu równowagi. Czyli tak, jak napisał Salat: jedziesz wolno i potrzebujesz ciasno skręcić/zawrócić - podparcie na zewnętrznej nodze, dupsko na zewnątrz i przeciwskręt. Tyle. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nX5AevwqaMU#t=209 Co do Marqueza... Niedawno miałem ciężki polew jak podczas transmisji komentator nie ogarniał po co hamować tyłem przy wychodzeniu z zakrętu. Przecież pionowanie motocykla od hamowania tyłem omawia się na pierwszych jazdach Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez motoTomasz (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Stayin' AliveInstruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.plRatownik MotoPozytywni.plJeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamaras Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Ja w autoszkole ósemkę robiłem na kolanie a raz nawet udało mi się na łokciu... 2 Cytuj kamaras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Czytałem o tym w jednej książce. Mnie moto na pierwszym biegu i bez gazu skręca do ogranicznika więc nie widzę potrzeby nawet przy jeździe wolne. Poza tym patrząc na to co na filmie wygląda to strasznie pokracznie. Co do Marqueza to zupełnie inna bajka. Ten to zaczyna wprowadzać nowe teorie do kierowana, które jak widać czołowi zawodnicy starają się kopiować. Natomiast cała teoria składania się w zakręt nie jest jakaś nowa. Poczytaj w necie, obejrzyj twist of the wrist II a najlepiej idź do kogoś konkretnego na szkolenie. Możesz na przykład pojechać sobie na CSS chociaż tam uczą od drugiej strony co mnie osobiście nie odpowiada ale to już bardzo subiektywna ocena kogoś kto się nie zna. 0 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteklodz Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 w enduro się stosuje tą technikę, motocrossie także, jak masz ładną przyczepną koleinę to można kierownicą ryć w ziemi ale to raczej właśnie w wolnych ciasnych nawrotach 0 Cytuj Bus, bagażówka stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź 663-231-860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Czytałem o tym w jednej książce. Mnie moto na pierwszym biegu i bez gazu skręca do ogranicznika więc nie widzę potrzeby nawet przy jeździe wolne. Poza tym patrząc na to co na filmie wygląda to strasznie pokracznie. Może i wygląda pokracznie ale jest praktyczne, szczególnie do zawracania na wąskiej drodze. Pochylając maszynkę mamy mniejszy promień opony i ciaśniejszy zakręt, a przy wolnej jeździe nie pochylimy motocykla tak łatwo. Dlatego lecimy na drugą stronę Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez kamilTsn (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.B Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Patrząc na Marqueza i innych odnoszę wrażenie że ICH styl jazdy kompletnie się różni, vide fotka w załączniku. Rebel, nie stresuj się. Jak znajdziesz w necie film z którego są te fotki to okaże się, że skończyło się low sidem. Ale trzeba młodemu przyznać, że pięknie się położył i wyszedł z tego 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) "przeciw siad" się stosuje przy szybkich zmianach kierunku jazdy gdy zmiana jest na tyle szybka że nie ma czasu na przeniesienie ciała z jednej na drugą stronę motocykla, czyli zysk z prędkości w zakręcie jest niższy niż szybkość pokonania kombinacji zakrętów. faktycznie najczęściej się tego używa przy niskiej prędkości, choć gimphana jako najlepszy przykład stosowania tej techniki wcale nie jest taka wolna patrząc na niektórych zawodników na zdjęciu w linku poniżej jest to lepiej widoczne https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIev3cIEupwIdRf4G72Sd67rHilyOZcPyvdYqKADC9AiyLJJb0Bg wracając do marqueza, on też stosuję tą technikę ale w trochę innych warunkach, na torze Flat Track'owym, ale tjuż inna bajka rodem za speedwaya Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Soltys (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.