Skocz do zawartości

Stukot Łańcucha Podczas Prowadzenia


Mavver

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, postanowiłem pobawić się z naciągiem łańcucha. W serwisówce jest to 3-4,5cm. Ja naciągnąłem sobie na 2,8-3,2cm. Wszystko chodzi niby pięknie, nie odczuwam szarpnięć podczas redukcji czy wbijaniu wyższego biegu (mając łancuch z luzem 4cm coś takiego odczuwałem), a nawet ruszając z małych obrotów na jedynce łańcuch zdaje się pracować lepiej, bo nie ma dziwnego chrobotu.
Podczas prowadzenia jednak motocykla(szczególnie do tyłu) lub gdy stoi na centralnej stopce i obracam kołem słychać charakterystyczny stukot, jakby z przedniej zębatki. To, że jest ona pewnie już trochę zużyta to pewne, ale powiedzcie czy taki stukot może nasilać się przy zbyt sztywnym naciągi łańcucha? Co jest zdrowsze? Poluzowac go to tych 3,5-4cm czy zostawić tak jak jest i olać ten stukot? Dodam, że po naciągnięciu nasmarowałem również łańcuch specjalnym preparatem (ale to pewnie nie to jest przyczyną stukotu)
Co o tym sądzicie?


Słuchajcie nie mogąc doczekać się na odpowiedź, postanowiłem poluzować łańcuch i sam sprawdzić efekt. I tak jak mi się wydawało, był zbyt mocno naciągnięty.
Dobrze, że ten stukot zwrócił moją uwage, bo na poprzednim naciągu pewno szybko zajeździłbym cały napęd. Nawet kręcąc kołem czułem opór, teraz obraca się dużo łatwiej i stukot jest prawie niesłyszalny - mam obecnie 3,2-3,5cm luzować dalej czy tak jak jest jest OK i taki lekki stukot to norma?  :biggrin:

Edytowane przez Mavver (wyświetl historię edycji)

„Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie”

Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz należy ustawiać w miejscu gdzie jest najciaśniej (łańcuch po pewnym przebiegu potrafi się nierówno "rozciągać" )

 

moze to była przyczyna bo 2,8cm luzu nie powinno byc problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze lepiej za luźno niż za ciasno  -  zbyt mocno naciągnięty łańcuch może wprowadzać bardzo duże naprężenia - po tyłku dostaje nie tylko łańcuch i zębatki ale również łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie korbowód stuka. Ja bym się nie przejmował ;)

A tak na poważnie. Na Twoim miejscu dorwałbym się do zębatki zdawczej i próbował wymacać co tak stuka. Czy zębatka na wałku, czy nie daj Bóg łożysko zdawczego.

Ciasne to kobiety są dobre, łańcuchowi daj pożyć jeszcze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...