Skocz do zawartości

Liny Na Trasie Górna


Soltys

Rekomendowane odpowiedzi

Tak trochę odwróce problem ;) bo chyba trochę popłynęliście w stylu unii europejskiej i jej ekspertów od bezpieczeństwa.

 

Nie da się uchronić wszystkich.  I każdy musi zbadać sam o własne bezpieczeństwo. 

Nawet bym rzekł, że wszechobecna próba ratowania wszystkich kończy się brakiem selekcji naturalnej i mamy coraz to głupsze społeczeństwo ;)

 

Oczywiście jak któryś z Panów za wyjątkiem wylewania tutaj swoich pomysłów ma zamiar coś z tym zrobić kandydując na europosła to ma mój głos ;)

Bo w innym razie i tak z tego pisania nic nie będzie

Edytowane przez ridrick (wyświetl historię edycji)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie rozśmieszaj mnie - prędkość nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa?

 

a gdzie ja napisałem ze nie ma znaczenia? napisałem ze czy uderzysz w drzewo 50km/h czy 150 to i tak było by lepiej gdyby drzewa akurat w tym miejscu nie było

 

czyli według ciebie szczecińska jest przykładem idealnej drogi (no może poza dziurami)? czy lepiej by było na niej wyciąć drzewa(chodzi mi najbardziej o te w odległości 20 cm od asfaltu)? napisz co sądzisz o konkretnym przypadku? bo wydaje mi się że rozmawiamy na inne tematy

Edytowane przez Soltys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mur67 napisał, że nie liczy się to co stoi na drodze lub obok niej tylko zawsze liczy się to czy dostosujesz predkość do warunków na drodze. Czyli zawsze powinieneś jechac 20km/h a najlepiej nie wsiadać za kierownicę. CHORE!

 

To takie typowe tłumaczenie pana Policjanta z TV (tego łysego) za każdym razem gdy opowiada o przyczynach wypadku gdy ktoś uderzy w drzewo itp.. Ale pamietaj, że bardzo często może zawinić nie kierowca ale jego pojazd (np. wybuchnie opona, urwie ci wahacz po wjechaniu w dziurę na drodzę, której jadąc w nocy nawet przy prędkości 50km/h nie byłeś w stanie zauważyć) i co wtedy? Czy kierowca tak jak napisałeś nie dostosował prędkości do warunków na drodze? A gdzie odpowiedzialność zarządzającego drogą? Jeżeli jest fatalny stan drogi, drzewo lub jego korzenie powodują niebezpieczeństwo dla użytkownika tej drogi to wybacz mi ale to kierowca nie ma najmniejszej możliwości tego przewidzieć bez odpowiedniego oznaczenia/zabezpieczenia. I zwalając za każdym  razem winę na kierującego popadasz w jakąś dziwną skrajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sołtys - Szczecińską jeżdzę od 6-7 lat kilka razy w miesiącu i nic poza dziurami (i do niedawna fatalnie oznaczonymi skrzyzowaniami) w tej drodze mi nie przeszkadza. Kląć mogą kierowcy większych dostawczaków bo mijając inny duży gabaryt faktycznie jest ciasno. Ale dla motocykla?

 

MaRRcin:

Nie, nie zawsze powinienieś jechać 20km. Ale inaczej na drodze z ograniczeniem do 90  będziesz jechał kiedy bardzo dobrze ją znasz kiedy są dobre warunki, inaczej kiedy jesteś tam pierwszy raz, inaczej kiedy masz warstwe liści/lodu pod oponami, inaczej jak masz mgłe na 20 metrów. Dlaczego? przecież możesz grzać 90. Bo dostosowujesz prędkość do warunków na drodze. 

Kilka lat temu byliśy w okolicach Piły-Wałcza - fajne boczne drogi zero oznaczeń poziomych, pionowych krzaczory i trawa na wysokość chłopa po obu stronach, Łaki, pola równiutki asfalt - aż się prosiło żeby odkręcić - do pierwszego rozrzutnika gnoju mijanego za kolejnym 90 stopniowym zakrętem  na drodze o szer 4-5 metrów. I jakoś nikt z nas - a było nas ze 20 maszyn nie grzał 90 - tyle pozwalał kodeks - bo nikt nie znał tej drogi i nie wiadomo było co będzie za kolejnym zakrętem.

Jak w opisanej przez  Ciebie sytuacji - urwę waczacz będe się sądził z zarządcą drogi - ale nie oznacza to wygranej - bo kwestią sporną jest to co poważasz - dostosowanie prędkości do warunków -  pare spraw nawet w Łodzi zakończyło się wygraną zarządcy drogi niestety.

Wracając do Szczecińskeij - wiedząc jakie są tam dziury - jedziesz z maksymalną dopuszczoną przez kodeks prędkością?

O Łodzi się nie wypowiadam bo to jest chory ewenement jeśli chodzi o drogi. Ale jeżdżąc sporo bardzo często masz oznaczenia na podobnych drogach - odpowiednie znaki - z informacją "drzewa w pasie drogi".

Zawsze też możesz mieć  sytuacje których nie jesteś w stanie przewidzieć - stumyk płynący w poprzek drogi na Salmopolu po byle deszczu, 3 centymetry piachu na zakręcie bo chłop się buduje i mu spadło. Tego nie widzisz i nie przewidzisz - ale kolego drzewa rosnące blisko krawędzi drogi to nawet w nocy chyba dobrze widać i wiadomo że warunki do jazdy troszku się zmieniają.

Ja kończe wpisy w tym wątku kto chce może latać jak chce i mówić "to wszystko przez drzewa".

Szerokości

Edytowane przez Mur67 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dużo napisane a nadal każdy ma swoje racje.

@Mur67 odnoszę wrażenie, że w dziwny sposób traktujesz tę dyskusje może trochę ambicjonalnie (ale może się mylę) a przekaz Pawła był prosty.. Chodzi o to, że drzewa przeważnie stoją na trasie auta czy motocykla w chwili jakiegoś wypadku losowego. Nie musi to być wina kierowcy tudzież przekroczenia prędkości. Wszelkie przeszkody terenowe stanowią zagrożenie a takie drzewa, które rosną od 40 lat mają na koncie wielu zabitych pomimo braku winy ze strony samych ofiar.

Mam nadzieje, że Cie nie uraziłem tą wypowiedzią ale wydaje mi się, że kwestia braku drzew w obrębie pasa drogi jest w interesie każdego kto po tych drogach się porusza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie Wam przebić logikę kolegi Mur67 ;)

 

A wracając do tematu, czy tylko drzewa chcecie wycinać ?

a co z przydrożnymi słupkami odległościowymi, znakami, latarniami, słupami... je też wycinać i kłaść opony wzdłuż wszystkich ulic ?

 

wtedy będzie faktycznie bardzo bezpiecznie, aczkolwiek ciemnawo jak w d...u  :decayed:

Edytowane przez Mario (wyświetl historię edycji)

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem się już nie udzielać, ale latarnie, znaki itp przynajmniej w teorii mają zdaje się jakieś homologacje cży też dopuszczenia do użytku. Podobno przechodzą też testy zderzeniowe, by nadmiernie nie zagrażać. Zresztą ilu ludzi zginęło od uderzenia w znaki, latarnie itp? One się łamią, składają. Natomiast takie solidne drzewo nie podda się bez walki ;)

Edytowane przez s2nter (wyświetl historię edycji)

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to my nie wyszliśmy od tematu motocykli i lin przy trasie ?

 

Bo jeśli mówimy o autkach to rozwiązanie linowe jest podobno bezpieczniejsze,

a z kolei jeśli mówimy o motocyklistach, to nie znam żadnej homologacji na zderzenia człowieka w kombi o latarnię czy betonowy słup :smile:

 

Oczywiście autko + latarnia/słupy = faktycznie szansa na ścięcie ich jakaś jest, a przy średnim drzewie prawie żadna.

 

Ale to przecież był tylko przykład, bo już mur betonowy lub dom przy ulicy i szanse z biednymi drzewkami się wyrównują.

 

A co z jezdniami dwukierunkowymi, czy nie powinno się ich od razu zlikwidować ?

bo jak łatwo policzyć uderzenie w jadący z przeciwka samochód, jadący przepisowe 90 km/h,

daje wypadkową 180 km/h przy uderzeniu w nieruchome, acz na wymarciu drzewko - 

a przecież szanse zjechania na pobocze jak i na przeciwległy pas są takie same  :moto:

 

Żeby nie wyszło że jestem jakimś eko-oszołomem, który po pracy przywiązuje się do drzew w ramach protestu ;)

nie neguję działań które mogą poprawić bezpieczeństwo na drogach,

neguję tylko wycinanie i niszczenie wszystkiego w imię zasady "że potencjalnie może być przyczyną śmierci"

 

Bo jeśli tak to zróbmy ograniczenie do 30 km/h w całej Polsce i wtedy śmiertelność spadnie prawie do 0

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmy już spokój, bo brniemy w ślepy zaułek ;) Oczywiście to forum motocyklowe, a ja pisałem ogólnie - wszakże większość z nas jeździ też samochodami :smile:

 

A te liny.. Dla auta naprawdę to wydaje się znacznie bezpieczniejsze - motocyklistów zdaje się nikt nie bierze pod uwagę pprojektując infrastrukturę drogową...

 

I spokojnie - ja nie mam na myśli likwidowania wszystkiego i układania opon wzdłuż drogi.. Ale jeśli pozbędziemy się choć jednego z wielu zagrożeń to czy nie będzie to poprawa bezpieczeństwa?

 

Niektórzy, kpiąc, przytaczają skrajne przykłady. Zatem w drugą stronę - zaoszczędzimy - nie naprawiajmy dróg, nie posypujmy zimą - dostosujmy prędkość, efekt będzie podobny...

Edytowane przez s2nter (wyświetl historię edycji)

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

może jakąś grupa pójdziemy zaprotestować?? 

 

kto uważa że jest powód do protestu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzisiaj wystosowałem interpelację do Prezydent Miasta Łodzi w sprawie linek - barier ochronnych na Trasie Górna oraz zapytanie dotyczące możliwości instalowania podwójnych barier ochronnych na zakrętach dróg. W ciągu 14 dni otrzymam odpowiedź. Zamieszczę ją na Forum.

w sprawie barier ochronnych na Trasie Górna.pdf

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie? Oj to bardzo długi kac :smile:

Generalnie każde urządzenie montowane w obrębie pasa drogowego musi mieć atest bo bez tego nie przejdzie odbioru technicznego.

Co do samych lin to wg mnie, z punktu widzenia ekonomii, ich użycie generuje koszty znacznie wyższe aniżeli bariery modułowe.

Taka lina po kontakcie z pojazdem powinna zostać wymieniona na nową.

Bariery energochłonne można wymieniać modułami, liny tylko w całości.

Edytowane przez motoTomasz (wyświetl historię edycji)

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 dni to maksymalny termin na tego typu zapytania :smile: Ale myśle, ze bedzie szybciej..

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2 tygodnie? Oj to bardzo długi kac :smile:

 

Daj spokój, czepiasz się człowieka jak by Ci kogoś z rodziny gazetą potrącił :P

 

Przynajmniej ktoś zadał konkretne pytania, konkretnej osobie.

Z niecierpliwością czekam na odpowiedź Pani Prezydent i jej fachowców od infrastruktury.

 

 

 

może jakąś grupa pójdziemy zaprotestować??

Jako prawdziwi Polacy, tak zrobimy jak nam się odpowiedź nie spodoba :biggrin:

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle to jak macie jakieś sprawy do łódzkiego ZDiT - to proszę o kontakt na priv. Postaram się pomóc :smile:

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię trochę OT. Ale jest taka sprawa, którą mógłbyś wspomóc Spons. W Krakowie i Bydgoszczy pozwolono motocyklista poruszać po BUS PASACH. Tamtejsze władze stwierdziły ze motocykliści nie bedą kolidować z ruchem komunikacji publicznej. W Łodzi taka inicjatywa tez by sie przydała. Co myślisz?

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba było już składane takie pismo, które miasto zlało? 

 

A tak w ogóle to jak macie jakieś sprawy do łódzkiego ZDiT - to proszę o kontakt na priv. Postaram się pomóc :smile:

 

Może kolega jest w stanie przeforsować ponowne przemyślenie tego wniosku ? Oficjalne stanowisko mówiące że motor który napotka autobus bedzie na sile wyprzedzał i spowoduje kolizje trochę zalatuje wymówką...

 

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry, przyznam, że już trochę myślałem o tym. Szczególnie teraz to temat na czasie (tydzień zrównoważonego transportu), a jak wiadomo moto zajmuje mniej miejsca. Kiedyś ktoś już o to pytał, ale decyzji nie było. Był pomysł z wpuszczeniem na bus pasy rowerzystów, ale to nie było mądre (ze względu na prędkość). Z moto jest inaczej. Wrzucam sprawę na tapetę. Dokładnie sprawdzę w których miastach jest to dozwolone i zacznę akcję. Może jakiś wspólny happening z zawiezieniem petycji? Na pewno napiszę interpelację do prezydent Zdanowskiej i pogadam z dyrekcją ZDiT. Z samą prezydent także porozmawiam. :smile:

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry, przyznam, że już trochę myślałem o tym. Szczególnie teraz to temat na czasie (tydzień zrównoważonego transportu), a jak wiadomo moto zajmuje mniej miejsca. Kiedyś ktoś już o to pytał, ale decyzji nie było. Był pomysł z wpuszczeniem na bus pasy rowerzystów, ale to nie było mądre (ze względu na prędkość). Z moto jest inaczej. Wrzucam sprawę na tapetę. Dokładnie sprawdzę w których miastach jest to dozwolone i zacznę akcję. Może jakiś wspólny happening z zawiezieniem petycji? Na pewno napiszę interpelację do prezydent Zdanowskiej i pogadam z dyrekcją ZDiT. Z samą prezydent także porozmawiam. :smile:

 

Trzymamy kciuki....

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kiedyś ktoś już o to pytał, ale decyzji nie było.

Muszę cię znartwić bo decyzja była.

Poszło do zaopiniowania przez policję i jakiś kretyn stwierdził że to będzie bardzo niebezpieczne, bo będziemy wyprzedzać autobusy itd.

Oczywiście testy w londynie i raport świadczą o czymś zupełnie innym ale tego nasze niepiśmienne w obcych językach policmajstry pewnie nie są w stanie przeczytać.

Odpowiedź była na forum w wątku o buspassach

 

PS

Po ostatnim wypadku pewnie będą jeszcze bardziej na "NIE"

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytam w wątku o bus pasach, a niedawnego wypadku przy Rondzie Solidarności z tym bym nie łączył. To była inna sytuacja. Pozbieram materiały z innych miast. Porozmawiam z osobami które to wprowadziły i z tamtejszej policji wezmę dane. Myślę, że mając dobre argumenty - decyzja może być pozytywna. Warto o to powalczyć.

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki bo i tak jeżdę wieć byłoby legalnie :P

 

Nie wiem czy nasi zbierali jakieś dane. W londynie był dwuletni program pilotażowy by sprawdzić jak to będzie

i po tym czasie wprowadzono przepis na dłużej. Mozna znaleźć raport z eksperymentu.

Jak będzie potrzebna pomoc daj znać 

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dane, poszukam. I skontaktuję się z JaRoDem :smile:

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...