Skocz do zawartości

Liny Na Trasie Górna


Soltys

Rekomendowane odpowiedzi

[off topic] A z tym omijaniem tramwaju to ciekawa sprawa. Nie wiem czy tam jest podwójna linia. Bo jeśli nie - to wina leży po stronie tramwaju... Problem, bo wiele takich pojazdów nie ma lewych lusterek. Sprawę warto zbadać :smile:

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na problem ulicy Kopernika jest jedna tylko rada - jeździć motocyklem :smile: tak się składa że co jakiś czas mam tam sprawę do załatwienia i w sezonie nie ma problemu. Motor zawsze gdzieś przycupnę, tramwaj zawsze jakoś wyprzedzę, ale jak mam teraz tam pojechać samochodem to mnie trzaska i zazwyczaj zostawiam auto w pracy i idę piechotką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tego że zrobili trasę górna jak sprawnie przejeżdża się tylko od rzgowskiej do pabianickiej, później wpada się na Jana Pawła i co.... koreczek do świateł już od wyjazdu z "tunelu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a co ma miasto do debila za kierownicą który nie potrafi parkować, czy ma za bezmózga odpowiadać, to chyba lekka przesada

Ano to, że jakby nie było tak wąsko, to nawet debilny kierowca puszki nie spowodowałby takiego korka. Skoro wystarczy źle zaparkowana puszka, żeby zatrzymać ruch na całej ulicy, to chyba do końca nie jest to TYLKO wina kierowcy, choć zgadzam się, że debila.

Edytowane przez Lancet (wyświetl historię edycji)

"Be yourself, no matter what they say!"

Sting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

     wczoraj stojąc  w korku przy nowo budowanej estakadzie na Rokicińskiej miałem okazję przyjrzeć się postępom prac i mnie wmurowało. Na estakadzie zamiast obiecanych barier znowu pojawiły się liny. Czy przypadkiem takich rozwiązań w Łodzi miało się już nie stosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

     wczoraj stojąc  w korku przy nowo budowanej estakadzie na Rokicińskiej miałem okazję przyjrzeć się postępom prac i mnie wmurowało. Na estakadzie zamiast obiecanych barier znowu pojawiły się liny. Czy przypadkiem takich rozwiązań w Łodzi miało się już nie stosować?

Fakt. Dziś to samo zauważyłem :sad2: Jutro zamierzam w tej sprawie napisać kolejna interpelację. Obawiam sie, ze projekt był zatwierdzony przed nasza dyskusja na komisji, a realizatorem jest ta sama firma Mosty - Łódź. Jutro napisze także do Mostów - Łódź, aby nie stosowali takich rozwiązan. Zapytam takźe o inne fragmenty Trasy Górna.

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączeniu tekst interpelacji w sprawie pojawiających się barier linowych na Trasie W-Z. Rano będzie w UMŁ. Odpowiedź w ciągu dwóch tygodni.

w sprawie barier ochronnych na Trasie W-Z.pdf

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nawet fragment mojej wypowiedzi się pojawił w Interpelacji :smile:

Tomku, ja już wiem jaka będzie odpowiedź Pani Prezydent...

"[...]projekt budowy estakady został zatwierdzony przed wpłynięciem interpelacji jak również zgłoszony do "srUNII" celem otrzymania na ten projekt dofinansowania.

Niestety, jeżeli teraz zmienimy projekt, to Miasto musiałoby zwrócić pierdyliard monet a w tej chwili Miasta na to nie stać, ponieważ musi urzędasom wypłacić trzynastki, czternastki i tak dalej...".

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niezależnie od efektu próbować trzeba "Kropla drąży skałę"  :smile:

Dobrze, że mamy w środowisku kogoś, kto może nas reprezentować w kontaktach z Miastem. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te liny to chyba jakieś znaki nowych czasów na drogach, może ktoś stwierdził, że wygladaja estetyczniej od barier, albo kolega wykonawcy robót ma akurat firme które je produkuje :smile:. Pojawiaja się coraz częściej nawet na nowej S8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy twierdza, ze sa najbezpieczniejsze. Tyle, ze może dla kierowców osobówek i ciężarówek. Te słupki to typowa "szatkownica"...

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O linach na trasie W-Z w Dzienniku Łodzim. Jak widać, media sie sprawa interesują... http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3728634,bariery-na-trasie-wz-grozne-dla-motocyklistow,id,t.html

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo, media piszą więc jest to jakis postęp :biggrin: , ale wg mnie chyba nie obędzie się bez wiekszej akcji motocyklistów, tak aby zwrócic uwagę, że jest to wieksza grupa ludzi, nie tylko Przewodniczacy, dlatego chyba nie wywalczymy tego bez moto-masy, więc czas rozpocząć przygotowania, ponieważ mimo śniegu wiosna niebawem do nas zawita :biggrin:

Edytowane przez jaron1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te artykułu i komentarze pod nimi. Niestety, nie są nam przychylne.
Dużo jest negatywnych opinii o nas, motocyklistach. Niestety za taką reputację są odpowiedzialni "motocykliści" którzy bardzo chętnie przekraczają granice rozsądku prędkości i w ogóle wyobraźni. Bądźmy szerzy, wielu takich "motocyklistów" jest tu na forum... czyta i bierze aktywny udział w dyskusjach. Wielu nie ma uprawnień a piłuje te maszyny niewyobrażalnie....

Do czego zmierzam? Wpierw przydała by się kampania promująca dobrych motocyklistów! Ludzi którzy wraz z rodzinami jeżdżą na zloty i wycieczki. Pokazać stowarzyszenia motocyklowe jako grupy pomagające i wspierające akcje charytatywne (ogromna praca stowarzyszenie ŁM i jak i innych grup jest niepodważalnym dowodem że to już się dzieje).

 

Może to utopia, ale kiedy by nas społeczeństwo lepiej postrzegało, nasz głos był by bardziej słyszany...

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem pod artykułem też kilka słów od siebie musimy się wypowiadać w takich miejscach,żeby nas trochę zrozumiano.

 

Jednak co do faktów to moim zdaniem takie liny nie są bardziej niebezpieczne dla motocyklistów teoria o tym, że taka lina przetnie człowieka jest naciągana.

Widziałem program "Pogromcy mitów" w którym próbowali napiętą jak cięciwa i zwolnioną liną przeciąć świniaka (jak w horrorach zerwana stalowa lina tnie wszystkich) - ledwie naruszyła skórę, a była o wiele cieńsza. Lina jest spleciona więc jest na pewno bardziej elastyczna. Prawdopodobieństwo, że motocyklista spadając uderzy w line karkiem/szyją jest zbliżone do tego,że uderzy w krawężnik, znak, sygnalizator i kwalifikuje się jako nieszczęśliwy przypadek. Spekuluję że duża powierzchnia blachy bardziej rozkłada nacisk uderzenia i uniemożliwia przelot na druga stronę jezdni, ale uszkodzona jest też ostrzejsza i równie niebezpieczna.

 

Czy istnieją jakieś przypadki, które dokumentowały by dodatkowe zagrożenie tworzone przez te liny dla motocyklisty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skandynawii 90% zabezpieczeń na drogach to liny.Czy to autostrada czy krajówka.

Motocyklistów tam nie brakuje, nawet po śniegu między tymi "śmiertelnymi" linami jeżdżą.

Ale to kwestia innej mentalności,szacunku dla innych użytkowników dróg,świadomości i kultury jazdy wyssanej z mlekiem matki.

Tutaj Dane statystyczne dla poszczególnych państw członkowskich dotyczące liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w 2013 r.

Statystyka co prawda sprzed roku.

http://ec.europa.eu/polska/news/140331_wypadki_drogowe_pl.htm

Nawet przy wzroście śmiertelnych ofiar wypadków w niektórych krajach skandynawskich liczby mówią same za siebie.

W tych krajach liny są od lat !!!

Akcji nie krytykuję,bo żyjemy w innym kraju,mamy inną mentalność,o kulturze jazdy i przestrzeganiu przepisów nie wspminając.

 

"Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy przy ofiarach wypadków w Skandynawii, ost słyszałem, że w Szwecji w ub roku zgineło na drogach 260 osób, a dążą do liczby ofiar ZERO, ale to jest tak jak kolega napisał wcześniej, kultura i poszanowanie innych, a u nas jest inaczej, podwyżka mandatów, dramat, wszyscy narzekają, zamiast odebrać to w taki sposób, że no OK, trzeba zwolnic bo szkoda kasy, napewno byłoby lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polacy po prostu uwielbiają umierać. Jak nie na wojnie to w wypadkach drogowych. Tacy jesteśmy...

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polacy po prostu uwielbiają umierać. Jak nie na wojnie to w wypadkach drogowych. Tacy jesteśmy...

trochę pojechałeś  ;) . (ale nie rozwijam bo się dyskusja OT zacznie)

 

Przejrzałem te linki na temat barier ochronnych jest sporo wzmianek o tym, że motocykliści walczą o zmiany natomiast niewiele znalazłem na temat samych testów czy zwiększonego ryzyka. Niemniej jednak zacząłbym od drugiej strony co powoduje, że te bariery stają się popularne ? Czy są tańsze w montażu ? Czy szybsze w montażu ? Czy bardziej estetyczne ? Poszperam w necie.

 

Statystyki Szwedzkie na podstawie ankiet pracy magisterskiej:

 

Większość ankietowanych nie miała wypadków, a z tych, którzy mieli (10 odpowiedzi), tylko dwie osoby opisały co się stało. Jedna osoba spadła z motocykla, siłą rozpędu jej ciało po jezdni ślizgało się aż do barier linowych, na szczęście skończyło się tylko na zniszczeniach sprzętu. Druga osoba wjechała w barierę, ale udało jej się pozostać na brzegu jezdni. 74% respondentów uważa, że bariery linowe nie wpływają na prędkość ich jazdy. Jednak 22% przyznało, że zmniejsza szybkość przy wjeździe na odcinki z barierami linowymi. 63% motocyklistów zwiększa odstęp od barier, 36% nie zmienia odległości do lin; natomiast 2 osoby, które wskazały odpowiedź, że zmniejszają odstęp od barier, prawdopodobnie zrobiły to przypadkowo (tym bardziej, że jedna z nich brała udział w wypadku). 69% ankietowanych czuje się mniej bezpiecznie jadąc koło barier linowych, podczas gdy 20% deklaruje wzrost poczucia bezpieczeństwa, dla 11% nie ma to znaczenia. 75% respondentów boi się wypadku z barierą linową, 18% jest zdania, że bariera chroni ich przed zderzeniami czołowymi, natomiast 7% nie odczuwa wpływu tych urządzeń. Dla 55% motocyklistów bariery nie są czynnikiem decydującym o wyborze trasy, 29% wybierało inną drogę ze względu na bezpieczeństwo, natomiast 4% – ponieważ inne trasy można przejechać szybciej.

 

Źródło: http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/bariery-linowe-a-motocyklisci-cz-i-1805152  - polecam są ładne wykresy i inne statystyki

 

Link do miarodajnego opracowania i opisu problemu:

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&ved=0CHMQFjAK&url=http%3A%2F%2Fwww.its.waw.pl%2Ftransportsamochodowy%2Fupload.php%3Fid%3D310%26key%3De8e5f9f2b2058b43b7753f7a27d56778&ei=Z5BvUbHuB6jS4QSQjoDgCg&usg=AFQjCNEHVgl2IgI8UM6G4Q8l51--eIungg&sig2=NrXe83m2U0R41ygQsebrIA&bvm=bv.45373924,d.bGE

 

Symulacja co nam grozi: 

 

Dlaczego są stosowane? BO SĄ TAŃSZE ! - jak zwykle najcenniejsze dobro współczesnego świata 

Edytowane przez PIT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i pojechałem, ale tak to chyba z nami już jest... :biggrin: Wyniki tej pracy czytałem. Widać wyraźnie, że "linowe" działają na wyobraźnię ponieważ większość zwalnia (a jak jest na Trasie Górna? - może przeprowadzimy badania...) A skoro zwalniają, to pośrednio przyczyniają sie do wzrostu bezpieczeństwa, choć to teza trochę karkołomna, ponieważ czynnikiem głównym jest strach. Gdyby tak rozumować to najbezpieczniej byłoby na drodze wokół której sa potłuczone butelki lub wystają ostrza noży ...

 

A tak na poważnie, to nie chciałbym aby ktoś z nas sam "testował" te linowe barierki. Nie wydaje mi sie aby to była światowa histeria, wiec te protesty z pewnością sa zasadne...

Poza tym już pisałem - tu nie o liny, a o słupki chodzi...

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odpowiedz na interpelacje. Wszystko pod linkiem: http://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=10564&id=9907&PHPSESSID=1fd185e5c0bed32e109caaae7e90c433

 

Generalnie barierki linkowe sa ok, wiec sa... To takie streszczenie....

Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak

 

Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/

 

Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...