Soltys Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 zakładają w łodzi pułapkę na nasze życie http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3400475,liny-zamiast-barierek-na-trasie-gorna-beda-lapac-jak-pajeczyna,id,t.html wydaje mi się ze w przypadku wywrotki na motocyklu i uderzenia w bariery linowe raczej ciężko będzie nie zostać pociętymi przez nie. podobnie było z chłopakiem na wiadukcie przy kaliskim czy nie pomogło by gdyby bariery były podwójne, motocyklista nie miał by możliwości uderzyć w słupki bo na dole była by dodatkowa blacha osłaniająca przed słupkami myślę ze na linach będzie podobnie Proponuje podobną akcję w Łodzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koper Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Też czytałem o tych linach, ma być tego coraz więcej na nowych odcinkach dróg. Z jednej strony wyglądają groźnie i wyobraźnia podpowiada, że mogą motocyklistów filetować w przypadku kontaktu. Z drugiej jednak wydaje mi się, że jeśli przytrafi się komuś wypadek przy prędkości, która sprawiłaby że liny poprzecinają ciało, to czy w tym miejscu będzie takie rozwiązanie, czy też barierki to już dużej różnicy dla motocyklisty nie robi...Generalnie fajnie jest szybko śmigać po drodze, ale żadne kombi nie uchroni przed drogową infrastrukturą, czyli właśnie barierkami, linami, krawężnikami, śmietnikami, przystankami etc. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Słabo widzę efekty nawet 10 takich akcji u nas w mieście.. ale na plus można zaliczyć to, że na tym łuku widać bardzo fajnie trzymającą oponę nawierzchnię Kiedy otwierają? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIANY Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Wolniej panowie i Będzie dobrze :hihi: 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) że jeśli przytrafi się komuś wypadek przy prędkości, która sprawiłaby że liny poprzecinają ciało może nie o liny tak naprawdę mi chodzi tylko o słupki. chodzi o to by była niżej blacha nie dopuszczająca lecącego ślizgiem motocyklisty do kontaktu ze słupkami jak na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=9fqbF8SrRl8 gdyby na wiadukcie przy kaliskim była dodatkowa blacha niżej prawdopodobnie ten chłopak by nadal żył !!! bo nie wpadł by w słupki Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Soltys (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Pogromcy mitów mieli taki odcinek w którym próbowali symulować scenę z Hoolywod'zkich horrorów kiedy puszcza naprężona stalowa lina i tnie wszystko na swojej drodze. Powiesili ciało świniaka i pneumatycznie napinając linę zwalniali ją tak aby przecięła świniaka. Efekt był marny nawet nie rozcięła skóry. Także szatkownica to raczej nam nie grozi tym bardziej, że te liny są dość grube. Chyba bardziej obawiam się przebicia tym słupkiem to rozcięcie na liny powoduje, że górna krawędź jest mniejszą płaszczyzną i można się nadziać jak na widelec. Liny mogłyby być czymś powlekane jak stalowe linki będące w sprzedaży tak aby w czasie tarcia o nie je działały jak linowa piła, taki ślizg nawet w kombi to jak po brzeszczocie no i co jakiś czas słupek. Ups może być nieprzyjemnie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Może trzeba szanownych panów policjantów puścic do akcji na ich nowych moto zabawkach. Jak któryś sie wpierodli to może ktoś zacznie myśleć. W Francji dopiero po wypadku wyszkolonego policjanta ktoś zaczął nad problemem się zastanawiać. Ewentualnie prasa motocyklowa mogłaby trochę rozgrzebać temat by zrobiło się głośniej. Cos fajnego by zrobili bo zazwyczaj kończy się na tłumaczeniach i przedrukach z zachodu Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez ridrick (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit71 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Jak któryś sie wpierodli to może ktoś zacznie myśleć. Nie ten kraj. 0 Cytuj "Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 W Francji dopiero po wypadku wyszkolonego policjanta ktoś zaczął nad problemem się zastanawiać. a możesz znaleźć źródło tej informacji? Także szatkownica to raczej nam nie grozi tym bardziej, że te liny są dość grube. może nie liny ale słupki są zagrożeniem tego się obawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 a możesz znaleźć źródło tej informacji? http://www.scigacz.pl/Bariera,energochlonna,zabija,francuskiego,policjanta,motocykliste,16827.html może nie liny ale słupki są zagrożeniem tego się obawiam Słupki to w zasadzie są niebezpieczne od zawsze więc nic sie nie zmieni 0 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 od zawsze więc nic sie nie zmieni dodatkowa, dolna bariera energochłonna by to zmieniła, w Niemczech na zakrętach one są stosowane. za artykułem o francuskim policjancie: "W miejscu wypadku nie było dodatkowych, dolnych barier energochłonnych, przez co motocyklista uderzył bezpośrednio w podporę, nazywaną popularnie „szatkownicą”." pewnie macie rację że nic to nie zmieni, ale wydaje się ze warto próbować bo jak się nie będzie próbować to na pewno nic się nie zmieni 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIANY Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zetknięcie z barierkami czy liną na pewno nie jest fajne, dużo zależy od prędkości. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaRRcin Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Wycięcie drzew lub zasadzenie ich ze 30 metrow od drogi tez by dużo zmieniło. Niższe krawężniki też, ale to nie w Polsce. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Wycięcie drzew lub zasadzenie ich ze 30 metrow od drogi tez by dużo zmieniło. Niższe krawężniki też, ale to nie w Polsce. Albo zalanie asfaltem wszystkiego po horyzont - tak po 40 pasów w każdą stronę. Przeginacie z kreowaniem problemów Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez Mur67 (wyświetl historię edycji) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 eee... bez przesady, tak z 20 w jedną mańkę starczy Jeżeli chodzi o drzewa czy bariery to przeważnie się akceptuje taki stan rzeczy, dopóki problem nie dotknie nas osobiście lub kogoś z najbliższego otoczenia. Drzewa mało, że stoją w pasie drogi to bardzo często metr od jezdni czy pobocza. Nie sadzę żeby to było dobre rozwiązanie ale nie ma co się okłamywać, że nagle coś się zmieni i wytną je czy też zabezpiecza bariery w taki sposób żeby było bezpieczniej. Jak to się mówi...umiesz liczy to licz na siebie 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaRRcin Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Albo zalanie asfaltem wszystkiego po horyzont - tak po 40 pasów w każdą stronę. Przeginacie z kreowaniem problemów Przejedź się Szczecińską a zrozumiesz o czym mówię 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Przejedź się Szczecińską a zrozumiesz o czym mówie Średnio raz na dwa/trzy tygodnie i? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaRRcin Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 To czy widząc taką drogę uważasz, że przesadzam jeżeli chodzi o ilość drzew "wchodzących" na drogę, a co za tym idzie na bezpieczeństwo kierujących, a przede wszystkim motocyklistów? Nie mówiąc już o stanie samej nawierzchni. Na tym przykładzie, a w samej okolicy jest takich dróg od zarąbania, można stwierdzić, że w Polsce mają na maxa wyjebane na uczestników dróg, tym bardziej na motocyklistów. Wracając do tematu, tak jak pisałem wcześniej, wątpie aby cokolwiek mogło się zmienić w naszym kochanym kraju. Mówiąc o kraju chodzi mi o osoby, które decydują o naszym życiu. A te barierki to jak dla mnie zwykłe gilotyny dla motocyklistów, które mogłby być poprawione tak jak napisał Paweł ku lepszemu naszemu.. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 To czy widząc taką drogę uważasz, że przesadzam jeżeli chodzi o ilość drzew "wchodzących" na drogę, a co za tym idzie na bezpieczeństwo kierujących, a przede wszystkim motocyklistów? Nie mówiąc już o stanie samej nawierzchni. Na tym przykładzie, a w samej okolicy jest takich dróg od zarąbania, można stwierdzić, że w Polsce mają na maxa wyjebane na uczestników dróg, tym bardziej na motocyklistów. Wracając do tematu, tak jak pisałem wcześniej, wątpie aby cokolwiek mogło się zmienić w naszym kochanym kraju. Mówiąc o kraju chodzi mi o osoby, które decydują o naszym życiu. A te barierki to jak dla mnie zwykłe gilotyny dla motocyklistów, które mogłby być poprawione tak jak napisał Paweł ku lepszemu naszemu.. Nawierzchnia faktycznie jest tragiczna. Drzewa - urok tej i NIE TYLKO tej drogi. Drzewo nie jest drapieżnikiem i jeśli za Twoją sprawą w nie nie trafisz to raczej na Ciebie się nie rzuci Jadąc tamtędy wiem o tym i obojętnie czy jade 4 cz 2 na duzym spokoju i bez szaleństw. Idąc Twoim tropem rozumowania trzeba by było tak samo potraktować większość dróg w Bieszczadach, górach Stołowych, Sowich czy okolicach Bornego dla przykłądu. Są drogi na których można odwinąć i takie na których tego robić nie należy. Szczecińska nawet po naprawie nawierzchni do trakich nie należy - to raz. Dwa Twoje stanowisko podobne jest do wypowiedzi Hołka po wypadku koło Chełma - drzewa nie powinny rosnąć koło dróg. Tylko prowadzący autko koleś był A. bez uprawnień; B - naprany; C - przekroczył (podobno znacznie) prędkość; D - autko było przeciążone i to mocno. Ale zabiło drzewo i nie powinno rosnąć tak blisko drogi. Jak napisałem takich dróg mamy sporo, więcej niż sporo w Polsce - i co? wyciąć wszystko? a co potem? prostować zakręty ba zapierdalacze czasem się nie mieszczą? Na tym przykładzie, a w samej okolicy jest takich dróg od zarąbania, można stwierdzić, że w Polsce mają na maxa wyjebane na uczestników dróg, tym bardziej na motocyklistów. - drogi powoli ale systematycznie się poprawiają - w okolicach Łodzi mało to widać - ale pojedź w kotline Kłodzką, okolice Wisły czy Bornego a zobaczysz że tamtejsze samorządy całkiem dobrze sobie radzą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaRRcin Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Ale w tym temacie chodzi o "niby" poprawianie bezpieczeństwa czyli o to o czym pisałem wyżej. Zgadzam się z Tobą, że tu można szybciej a tu nie ale ile osób by przeżyło gdyby... .... gdyby nie wycieli w jednym miejscu na zakręcie w okolicy wielkiego drzewa to dzisiaj byśmy tutaj nie pisali. Stąd te przemyślenia biorące się z własnego doświadczenia. I nie podawaj mi przykładów z gór czy z puszczy, bo to logiczne, że w takim miejscu to już inna sprawa. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Ale zabiło drzewo i nie powinno rosnąć tak blisko drogi. Jak napisałem takich dróg mamy sporo, więcej niż sporo w Polsce - i co? wyciąć wszystko? a co potem? prostować zakręty ba zapierdalacze czasem się nie mieszczą? tym tropem może sadźmy drzewa na środku drogi, bedizemy jeździć slalomem będzie mniej nudno a hołka nie zrozumiałeś, jemu chodziło o to że nikt nie usprawiedliwia tych dzieciaków, ale nie za każdy błąd musi być kara śmierci. piszesz że po szczecińskiej jedziesz wolno, czyli ile? 50km/h ?? przy tej prędkości zderzenie z drzewem nie daje dużych szans na przeżycie motocykliście, a wystarczy by jadący z przeciwka pijany kierowca zjechał na twój pas i masz wybór: czólowe czy drzewa(gdyby ich nie było zjechał byś na pobocze bądx nawet do rowu, ale bys przeżył 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2nter Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) tym tropem może sadźmy drzewa na środku drogi, bedizemy jeździć slalomem będzie mniej nudno a hołka nie zrozumiałeś, jemu chodziło o to że nikt nie usprawiedliwia tych dzieciaków, ale nie za każdy błąd musi być kara śmierci. piszesz że po szczecińskiej jedziesz wolno, czyli ile? 50km/h ?? przy tej prędkości zderzenie z drzewem nie daje dużych szans na przeżycie motocykliście, a wystarczy by jadący z przeciwka pijany kierowca zjechał na twój pas i masz wybór: czólowe czy drzewa(gdyby ich nie było zjechał byś na pobocze bądx nawet do rowu, ale bys przeżył Dokładnie. Ile jest dróg o dopuszczalnej 90 i drzewo na drzewie? I co, mam tam jechać 40 bo ktoś drzew nasadził? To jest pozostałość po czasach kiedy konikiem się jeździło i konik miał dzięki temu cień.Tak - wyciąć wszystkie drzewa przy drogach. Lasy, puszcze, góry to wyjątek - wyjątki pomijajmy w takich dyskusjach. Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez s2nter (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Dokładnie. Ile jest dróg o dopuszczalnej 90 i drzewo na drzewie? I co, mam tam jechać 40 bo ktoś drzew nasadził? To jest pozostałość po czasach kiedy konikiem się jeździło i konik miał dzięki temu cień. Tak - wyciąć wszystkie drzewa przy drogach. Lasy, puszcze, góry to wyjątek - wyjątki pomijajmy w takich dyskusjach. Hołek powiedział co powiedział - poszukajcie jego pierwszej wypowiedzi - o punktach które wymieniłem nie było nic - było o drzewach. I wracamy do nich rozumiem że tu u nas mają wyciąć a tam gdzie jeździmy (my) sporadycznie mogą rosnąć bo MY traktujemy to jako wyjątek. Nadal narzekał byś na drzewa i żądał ich wycięcia mieszjaj ąc w "wyjątkowych" okolicach I dalej z ciekawośći ile pocinacie na tych "zalesionych" drogach? zgodnie z przepisami? więcej? mniej? Ile będziecie na nich jeździć po wycięciu drzew? nadal rzeczone 90? Jeśli pijus zajedzie Ci droge nagle na Twój pas to szanse na reakcje masz minimalne niezależnie czy są drzewa czy ich nie ma a Szczecińską jade w zależności od fragmentu ok 70 jak mocno dziurawo to mniej 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Lasy, puszcze, góry to wyjątek - wyjątki pomijajmy w takich dyskusjach. zgadzam sie w pełni z twoim zdaniem, ale nawet w lasach przy głównych drogach jest pas w odległości 5-10 metrów bez drzew bądź z bariarami które chronią przed kontaktem z nimi tak na prawdę fajnie by było gdyby choć na zakrętach wycięto drzewa, bariery były podwójne by motocyklista nie był cięty przez ostre krawędzie słupków to byłby bardzo duży skok na rzecz bezpieczeństwa I dalej z ciekawośći ile pocinacie na tych "zalesionych" drogach? zgodnie z przepisami? więcej? mniej? jaskie to ma znaczenie? niezależnie od prędkości z jaką tam będą jeździli ludzie będzie dla nich bezpieczniej czy to nie jest ważne?? I wracamy do nich rozumiem że tu u nas mają wyciąć a tam gdzie jeździmy (my) sporadycznie mogą rosnąć bo MY traktujemy to jako wyjątek skąd takie wnioski? czy ktoś coś pisał ze u nas tak gdize indziej nie?? wszędzie powinno tak być, każde wycięte drzewo przy krawędzi drogi to możliwe ze ocalona następna osoba, nawet w puszczy. a jak nie to bariera, jeśli drzewo jest za rowem to już bezpieczniej niż przy krawędzi drogi, nie zgadzasz się z tym? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 zgadzam sie w pełni z twoim zdaniem, ale nawet w lasach przy głównych drogach jest pas w odległości 5-10 metrów bez drzew bądź z bariarami które chronią przed kontaktem z nimi tak na prawdę fajnie by było gdyby choć na zakrętach wycięto drzewa, bariery były podwójne by motocyklista nie był cięty przez ostre krawędzie słupków to byłby bardzo duży skok na rzecz bezpieczeństwa To może to dodatkowe 5-10 też zalejmy asfaltem, betonem dorzućmy dodatkowy pas? człowieku tory wyścigowe z bezpiecznym poboczem Ci się marzą? a co z wiochami i miasteczkami których Ci u nas dostatek gdzie budynki mijasz o przysłowiowy "pici kłak"? rozebrać. Pozatym - uzasadnij te 5-10 metrów jedziesz dajmy na to 120 wynosi Ci na łuku drogi drzewa masz 6 m od jej skraju - naprawdę uważasz że tak opanujesz/spowolnisz motocykl/zwolnisz na tych 5-10 metrach że różnice w skutku uderzenia w drzewo będą drastyczne? jaskie to ma znaczenie? niezależnie od prędkości z jaką tam będą jeździli ludzie będzie dla nich bezpieczniej czy to nie jest ważne?? no nie rozśmieszaj mnie - prędkość nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa? jęśli przysłowiową Szczeciśnką pojedziesz 80 bezpiecznie a przy 140 owiniesz się wokół drzewa to przyczyną wypadku było drzewo czy prędkość? Wycięcie drzew nic nie zmieni - 95% będzie jechała dużo szybciej. Czy bezpieczniej - wypadek z przed kilku tygodni w okolicach Kleszczowa przeczy Twoim słowom. Czysta szeroka droga, bez drzew ograniczenie 90 i chyba kierownik poczuł się zbyt bezpiecznie. czy ktoś coś pisał ze u nas tak gdize indziej nie?? wszędzie powinno tak być, każde wycięte drzewo przy krawędzi drogi to możliwe ze ocalona następna osoba, nawet w puszczy. a jak nie to bariera, jeśli drzewo jest za rowem to już bezpieczniej niż przy krawędzi drogi, nie zgadzasz się z tym? wyraznie o tym pisał s2nter - pisał że są wyjątki. Drzewa, bariery, ocalona następna osoba - sorry kolego slogany - zerknij do statystek - chcesz likwidować finalny punkt procentu/promila wypadków zapominająć o ich przyczynach - to nie drzewa ani bariery powodują wypadki. Prócz sztywnych przepisów masz też zdrowo rozsądkowe - jest coś takiego jak dostosowanie prędkości do warunków jazdy - a więc i tego że masz drzewa blisko drogi, a więc i tego że jesienią możesz mieć liście na drodze i może być ciut ślisko. Piszesz wyciąc drzewa 5-10 metrów od drogi - mam nadzieje że nikt nigdy się na to nie zgodzi - w przeciwnym razie drogę stu zakrętów, winkle w kotlinie, bieszczadach fajne ocienione drogi w borach tucholskich nawet w okolicach Spały z dobrą nawirzchnią będziesz miał tylko na archiwalnych fotografiach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.