Skocz do zawartości

Wymiana Bloku Silnika A Numery I Kilka Innych Pytań


Massi

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w trakcie wymiany bloku silnika w mojej yamaszce:

1 - czy coś robić z numerami silnika czy zlać temat albo może je zeszlifować? (do tej pory numery silnika i ramy były takie same) w dowodzienie nie mam podanych numerów silnika

2 - połówki połączyć na czarny czy czerwony sylikon ??? jakieś różnice oprócz koloru?

3 - w skrzyni na trybie 2 biegu mam lekkie wżery, wymienić tylko ten tryb czy przełożyć wszystkie z drugiej skrzyni która jest w idealnym stanie (muszą być przełożone bo na skrzyni od dawcy jest słaby gwint od zębatki zdawczej)

Edytowane przez Massi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - Zlac temat. Silnik jest czescia zamienna.

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jak wyżej, zlać temat

 

- Różnic nie ma żadnych oprócz tego że z pomarańczowym sylikonem moto będzie podejrzane i nikt Ci go nie kupi, a z czarnym ładnie wygląda i jest okej (ironiczny żart, ale prawdziwy)

 

- Jak masz możliwość wymień tryb z wżerami na dobre, znam przypadki gdzie najpierw były wżery, a później wypadły zęby.

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okejo jutro strzele fotkę bo mam wszystko w piwnicy :decayed:  i dopiero co się domyłem z oleju a łatwo nie było. 

Gdyby gwint na wałku ze skrzyni z dawcy był dobry to bym przerzucił całość i bym nie miał rozkminy czy tylko ten jeden tryb zmieniać czy całość i czy w ogóle się da całość przerzucić bo jeszcze nie rozbierałem tego na części pierwsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak nastąpiła pomyłka i chodzi o zębatkę na wałku sprzęgłowym. I muszę przełożyć tryb ten 2 od prawej na wałek dawcy.

 

na mojej skrzyni 2 od lewej ma wżery + wytarty wałek w miejscu łożyska, które się rozsypało a na skrzyni dawcy 2 od prawej ma wżery i z nich muszę zrobić jeden ładny komplecik :smile: da rade czy akurat któraś z tych zębatek jest nieściągalna ?

Edytowane przez Massi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci  odpowiadam-Do  wymiany cały Wałek Sprzęgłowy razem z kołami zębatymi,zaraz ci zaznacz co i jak

flm_1396474717__skrz_fzr.jpg

 

Cytuję siebie>

" Witam,mam mały problem,a mianowicie padła mi skrznka (czyt. zjechałem ją) Więc rozebrałem silnik,kupiłem skrzynię i kilka innych rzeczy do remontu.Teraz gdy mam chwilę czasu zabrałem się do składania,muszę zdjąć z wałków koła zębate ponieważ chcę wstawić nowe tulejki,o ile z wałkiem zdawczym nie było problemu to z sprzęgłowym jest.
Mianowicie nie mogę zdjąć koła zębatego nr. 7 (patrz link,można powiększyć obrazek).

łożysko zdejmuje palcami(igiełkowe) i jest koło zębate które wg. schematów zejdzie,ale jak?próbowałem sciągaczem dwu ramiennym i muszę powiedzieć że był napięty jak...( wstaw słowo),nie chcąc targać sciągacza do granic możliwości chwilowo odpusciłem ponieważ tego wałka będę potrzebował.Pytanie kieruje raczej do mechaników którzy np. to przerabiali albo może ktoś wie?"

 

Także Jesteś w czarnej d*p...ie,ponieważ z wałka  zdawczego koła zejdą,ALE ze Sprzęgłowego NIE(Niby na schemacie powinny,ale  u mnie-- cytat>

  "Temat do kosza,ponieważ nie jest tak jak w schemacie,okazuje się że pomimo sugerowania się serwisówką ten "tryb" jest nie do zdjęcia(dowiedziałem się z zagranicznego forum) lecz nie dając za wygraną z powodu ciekawiośći użyłem prasy i koło zębate pękło(dobrze że już mi nie było potrzebne)pozdrawiam"

 

 

Więc musisz zakupić KPL skrzynię,ja dorwałem za 150 zł. W ładnym stanie i przełożyć całość,Ponieważ pomimo tego samego modelu (3HE)  Skrzynie lekko różniły się przełożeniem (średnica kół zębatych)Np. skrzynia do FZR 600 Ma inne przełożenie  niż do FZR600R -Więc pozostaje Przekładka tylko całości na dobrą używkę.Powodzonka.Ech się opisałem jak głupi,ale Dla potomnych :smile:

 

Dla Admina->Może by Dodać opcję "Pomógł"? Choć autor tematu nie jest szczęśliwy,Ale ktoś musiał "Zjeść zęby na tym" :doofywave:

Edytowane przez SOBOL (wyświetl historię edycji)
http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwiewrdzam wszystkie punkty

ale!!!

 

1. należy nie zapominać o odpowiednim doborze panewek na wale !!! (bo rozumiem ze zmieniasz blok silnika  a wał zostaje stary)

2. koła powinny zejść bez problemów, proponuję się przyjrzeć zębatkom od zapięcia 2 biegu, częsty problem w fazerach (zapraszam ze skrzynią do mnie ocenię ich stan)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak rzecz jasna że wał i panewki będą od kompletu i wszystko będzie skręcone kluczem dynamometrycznym zgodnie z wartościami podanymi w serwisówce, jedynie skrzynia i blok silnika będzie od dawcy. Skrzynie już obadałem powierzchownie i wcześniej pisałem co jest co z którą. Jutro postaram się rozłożyć skrzynie jak tylko będę miał chwile czasu i poprzekładać tak żeby wszystko ładnie ze sobą grało, no chyba że się nie da tak jak pisał sebol to będę myślał co z tym fantem począć. Chętnie bym podjechał ale mój wolny czas jest równy prawie zeru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak rzecz jasna że wał i panewki będą od kompletu i wszystko będzie skręcone kluczem dynamometrycznym zgodnie z wartościami podanymi w serwisówce

 

źle się zrozumieliśmy

 

jeśli wał wkładasz do innego bloku to panewki raczej nie będą pasowały. panewki dobiera się do wału i bloku, jak zmienisz blok to na 90% inne panewki będzie trzeba założyć i to niekoniecznie od bloku w który wkładasz wał

 

jak znajdziesz chwile zapraszam, spojrzę swoim okiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Składam już to wszystko do kupy i mam dylemat czy rurka (nr. 31 na schemacie) musi być nasadzona na bolec w misce olejowej (zaznaczone czerwonym kółkiem) Dodam że rurka 31 przeradza się w króciec 30 a na niego wsadzona jest rurka idąca do airboxa

08ffab7cf8f6ec95m.jpg

4831ccd612e9721em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ona nie trafia nawet na ten 'bolec" w misce, nawet  jest wyżej od tego kółka zazn, na czerwono w tyle miski bo to odma i nie zatkasz jej

Edytowane przez SOBOL (wyświetl historię edycji)
http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo właśnie zgłupiałem, bo odpowietrzenie jak by nie patrzeć powinno być drożne, więc po nasadzeniu (ciężkim gmeraniu żeby to uczynić) była by zatkana, więc nie miała by sensu, ale stwierdziłem że po coś ten bolec tam jest. A odma właśnie idzie tym korytkiem nad tym czerwonym polem i na upartego dało by rade to nasunąć. Dobra to się nie męczę, nie rozkminiam nad tym i składam. 

Niedługo  :riding:  :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no tylko miska olejowa mi została do założenia i już :smile: A zębatka, kosz sprzęgłowy i gaźniki to po tym jak go wsadzę w ramę.

śrubki wtykałem do dilerek z naklejką na dilerce i opisywałem od czego są śruby, a jak były różne długości śrub to jeszcze wsadzałem karteczkę do środka z opisem jaka długość gdzie ma być i żadna mi nie została :smile: Więc jest szansa że odpali i będzie jeździł  B)  Nawet zdjęcia robiłem w razie by ktoś potrzebował czy coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie w piątek a jak wyjdzie to się okaże, ale chciał bym już teraz... może pogoda się poprawi do tego czasu. 

Szkoda tylko że przez jakiś czas będę musiał jeździć jak emeryt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nawet zdjęcia robiłem w razie by ktoś potrzebował czy coś

 

Dla potomnych :smile:

 

A ten tzw. bolec chyba trzymał "smok" ale nie chce  w błąd wprowadzic,chociaż spędziłem z tym silnikiem sporo czasu  to  już trochę zapomniałem,Złóż go i pier... z klamki -Jak wstanie będzie git :moto:

http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Złóż go i pier... z klamki -Jak wstanie będzie git
tego nie zamierzam robić, mam zamiar przelatać nim jeszcze ten sezon albo i nawet następny. To już ma ponad 20lat, podzespoły już są zmęczone życiem więc po co je dobić? Nawet gdybym miał w chu kasy żeby sobie kupić nowy to wolał bym tego komuś oddać za free żeby se pojeździł niż miał bym go rozdupczyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...