radek1467 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Witam. Posiada ktoś z Was może 9-tkę i wymieniał już w niej napęd ? Ponieważ potrzebuje porady jaki napęd wybrać, czytałem że najlepiej kupić DID ZVMX lub XVM2. Zaznaczam też że dużo latam na gumie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 (edytowane) Czy w 9-tce czy w 6-tce czy w hondzie wymiana napędu jest taka sama ewentualnie bardzo podobna. Inaczej się nie da. Musisz mieć łańcuch o odpowiedniej wytrzymałości do swojego motocykla, DID ma taka tabele. Do tego zębatki na przód i tył, musisz znać oryginalne przełożenia, oraz ilość ogniw na łańcuchu( chyba że nie chcesz montować oryginalnego przełożenia to już musisz sobie policzyć ile zębów na zębatce i jaki łańcuch. W motocyklach o tej pojemności unika się spinek do łańcucha, łańcuch należy zakuć. Najlepiej mieć zakuwarkę do łańcucha i wiedzę jak ten łańcuch zakuć. Warto wyczyścić elementy pracy łańcucha by nowy nie zbierał starego brudu. Oto cała filozofia. Do 9tki wystarczy łańcuch 50(530)VX. Do tego odpowiednie zębatki. Wystarczy spokojnie do latania na gumie jeśli już o to pytasz. Podstawą dobrej eksploatacji łańcucha jest odpowiedni naciąg smarowanie oraz czyszczenie. Edytowane 17 Grudnia 2013 przez AndrzejCBRF2 (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seb94 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 wątpię żeby vx styknął vx/vx2 to napędy max do 60 koni - w cbr miałem taki załozony przez poprz własciciela który był prawie jak nówka nie przezył 1,5 tys km (trochę wiadomo było szarpania przy zmianach biegów bo to moje pierwsze duże moto) za to did świetnie się zabezpieczył usuwając z oferty te pośrednie vm/zvm i zostawił słabego vx/vx2 oraz hiper-super-mega zvxm który jest też hiper-drogi obecnie śmigam na EK MVXZ i jest ok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 (edytowane) seb94 nie zgodzę się z Tobą seria VX/VX2 dla pojemności od 350 do 1000 tylko poprzedza je odpowienie oznaczenie przykładowo 428vx do 350cm3; 530vx do 1000cm3. Kupowanie takiego łańcucha do cbr 600 jest porostu dużo nad wyrost. Ja zakładałem 530vx x ringowy(co i tak kupiłem nad wyrost) i jest to łańcuch do pojemności motocykla 1000cm3. To co piszesz a dokładnie ZVMX można zakładać do cbr xx1100 kawy 1400. Proszę tutaj jest katalog did http://motor-land.nazwa.pl/didsunstar/?page_id=16 dodatkowo można pobrać ze strony w pdf. Do kawy 9 spokojnie 530vx Edytowane 17 Grudnia 2013 przez AndrzejCBRF2 (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seb94 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 no nie iem - miałem 530-tke vx2 i w przeciągu 1,5 tyś z połowy naciągu zrobiło sie zero i nierówno się wyciągnął tak btw 530,428,520 to oznaczenie szerokości - nie wytrzymałości chłopaki z forum cbr też się skarżyli na te vx-y , wygląda na to że przy spokojnej jeździe wszystko jest ok, ale jesli dajesz na gume albo w inny sposób szarpiesz obciążając łańcuch to taki vx szybko sie poddaje ja osobiście zaufałem EK, za komplet razem z zębatkami JT zapłaciłem 450zł z wliczona wysyłką 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 (edytowane) Mam 530 vx G&B założony na początku sezonu 2012 przejechane 4 tysiące i tylko raz go podciągałem a wynikało to z "ułożenia" się łańcucha do zębatek. Latam na gumie, szarpie jak jak mi się podoba i wszystko jest ok. Dobra dbałość o łańcuch i taki zestaw wytrzymuje bez problemu 20-30 tysięcy. Wracając do oznaczeń to chyba jasne i normalne ze czym szerszy łańcuch tym bardziej odporny na przeciążenia(pomijając już materiał z jakiego jest wykonany) dlatego na stronie dida jest rozpiska dotycząca mocy do modelu łańcucha a co za tym idzie jego szerokości, bardziej łopatologicznie nie da się tego wytłumaczyć. Edytowane 17 Grudnia 2013 przez AndrzejCBRF2 (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek1467 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 No i nadal Panowie jestem w kropce bo jeden poleca DiD a drugi EK może jeszcze ktoś się wypowie? byłbym wdzięczny , ale mimo wszystko dzięki za odpwowiedź Andrzej i Seb 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 czy to DID czy EK dla mnie nie ma znaczenia sa porównywalne jeden i drugi producent ma chyba dwa modele (droższy i tańszy czytaj mocniejszy i słabszy) między producentami cena zdecyduje jak gumujesz załóż ZVMX dłużej polatasz różnica między ZVMX a VX około 150 zł co przy całej sumie nie będzie miało dużej różnicy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Soltys masz rację ale to już jest nad wyrost. Jeśli już gumuje to ważny jest odpowiedni naciąg łańcucha by nie wisiał i przy odkręcaniu manetki nie szarapał się przez co może nie równo się wyciągać. Zrobi jak uważa sytuacje ma już jasno wyjaśnioną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 tak to prawda, gumując lepiej naciągnąć w górnej granicy luzu (chodzi mi oczywiście o ciaśniej niż luźniej, i to bez znaczenia jaki łańcuch będziesz miał i jeśli nie będziesz często smarował to lepiej kup tańszy, bo i tak zaraz będziesz zmieniał bez znaczenia czy to ZVMX czy VX, (generalnie nie polecam częstego mycia łańcucha, ale częste smarowanie połączone z usunięciem nadmiaru smaru) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIANY Opublikowano 18 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Ja właśnie posiadam 9 tkę włoską podrubę magnum lecz brak amonicj nie typowa broń ha ha 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 18 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 W dziewiątce ZVMX się bardzo dobrze sprawdza, ogólnie dziewiątka dosyć mocno łańcuch lubi sponiewierać, zwłaszcza przy częstym nagłym otwieraniu gazu w środkowym zakresie( co jak mniemam u Ciebie będzie dość często występować) Najlepiej zmienić przełożenia oryginalne na trochę krótsze, bo są tak to wyjątkowo długie biegi i w codziennej jeździe średnio się to sprawdza. Dla mnie idealne przełożenie w niej to 16 przód 43 tył, jak sprzęt ma służyć do miejskich wygłupów to spokojnie możesz dać zębatkę zdawczą 15 zębów i tył 43. Nie pamiętam jak to wygląda z długością łańcucha przy tych zębatkach, wydaje mi się, że na oryginalnej długości się zmieścisz, ale jak podjedzie do mnie nowy nabywca mojej kawy to będę mógł Ci to zmierzyć. 1 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek1467 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Właśnie jeden kolega z forum napisał mi wiadomość że warto zmienić trochę przełożenie na 16 przód i tył 44 i łańcuch wtedy trzeba będzie nieco skrócić. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 18 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Nie znam oryginalnych przełożeń ale jeśli dasz większe przełożenia przykładowo większą zębatkę na tył musisz mieć dłuższy łańcuch. Nie polecam skracania łańcucha, jest wiele łańcuchów do wyboru o danej długości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seb94 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Mam 530 vx G&B założony na początku sezonu 2012 przejechane 4 tysiące i tylko raz go podciągałem a wynikało to z "ułożenia" się łańcucha do zębatek. Latam na gumie, szarpie jak jak mi się podoba i wszystko jest ok. Dobra dbałość o łańcuch i taki zestaw wytrzymuje bez problemu 20-30 tysięcy. Wracając do oznaczeń to chyba jasne i normalne ze czym szerszy łańcuch tym bardziej odporny na przeciążenia(pomijając już materiał z jakiego jest wykonany) dlatego na stronie dida jest rozpiska dotycząca mocy do modelu łańcucha a co za tym idzie jego szerokości, bardziej łopatologicznie nie da się tego wytłumaczyć. nie no oczywiście bez spiny dzielę się tylko tym co mi wiadomo/co się na innych forach sprawdza w żadnym wypadku nie mówię że DID jest be czy coś 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek1467 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Ale powiedzcie mi jeszcze taką rzecz. Przeglądam Allegro i wszędzie zębatki tylne po 43 -44 zęby są do roczników 97 , a mój jest 99 i teraz pytanie czy będzie pasować ta zębatka ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Jeśli tylko rozstaw i ilość śrub jest taka sama to będzie pasować bez problemu:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) 43 -44 zęby są do roczników 97 tylna i przednia zębatka ma dokładnie takie samo mocowanie, będzie pasowało łańcuch dłuższy o 2 ogniwa i tył 44 zęby, to jest dokładnie to samo przełożenie co w roczniku 97, kawasaki uspokoiło motocykl od 98 (stal się łagodniejszy) głownie dzięki przełożeniu, polecamy dodać mu wigoru dokładając na tylna zębatkę 2-3 zęby jak we wcześniejszym roczniku, u kolegi to się sprawdziło. choć miałem klienta który narzekał w CBR 600 FS na zbyt gwałtowny charakter motocykla, u niego zastosowaliśmy na próbę odwrotny manewr (odjęliśmy na tylnej zębatce 2 zęby) motocykl stał się łagodniejszy, na trasie przy prędkości przelotowej miał niższe obroty, klient był zachwycony (jeździł dużo w trasach, turystycznie) generalnie powinien sobie turystyka kupić a nie sporta, ale skoro mu się sport bardziej podobał udało się go dostosować do jego wymagań Edytowane 19 Grudnia 2013 przez Soltys (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.