Skocz do zawartości

Wypadki Z Okolicy, Dyskusja O Technice, Ruchu Drogowym, Przyczynie, Zapobieganiu


nildur

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Z kanału Polskie Drogi... kierownik miał więcej szczęścia niż rozumu:
https://youtu.be/G9EqoQdocmU?t=20

Jak widać przepędzlować można nawet delikatny łuk, a co dopiero zakręt ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie widać co się stało jak zamknął gaz :smile:
Farciaż, pewnie ma mocno osrane siodełko :biggrin:

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak felga to przeżyła, w tym momencie gość się nauczył że przechylenie się gówno daje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wyrok jest w bardzo dużej mierze copy-pastą tego z Gliwic.

W uzasadnieniu jest wiele sprzeczności, o których już zdążyli się wypowiedzieć w gronie instruktorów.

W PoRD nie ma czegoś takiego, jak "rondo", czy "skrzyżowanie z centralną wyspą"- to są określenia opisujące budowę/architekturę obiektu. Jest za to skrzyżowanie o ruchu okrężnym- jedno, a nie zespół skrzyżowań.

Weźmy sam wstępniak:

Cytat

Rondo należy traktować jako "zwykłe" skrzyżowanie i włączenie sygnalizacji powinno mieć miejsce w czasie zjeżdżania ze skrzyżowania – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie.

Mam rozumieć, że na zwykłym skrzyżowaniu, jadąc prosto mam używać prawego kierunkowskazu na zjeździe? W lewo też mam pojechać skręcając bez kierunku i dając prawy na zjeździe?
Jeżeli SORO jest "zwykłym skrzyżowaniem", to PoRD jest jasne- zamiar zmiany kierunku na skrzyżowaniu sygnalizujemy zawczasu, przed wjazdem na to skrzyżowanie.

Dziękuję, nie mam więcej pytań.

Żeby nie było- na rozsądek mogę się z wieloma rzeczami zgadzać lub nie, ale przepisy są w tym przypadku jasne.
"Realizacja" tego przepisu u mnie wygląda tak: Dojeżdżając do SORO, na którym będę zjeżdżać zjazdem po lewo od mojego wjazdu, sygnalizuję przed wjazdem i dalej używam zgodnie z pasami ruchu itp.
Jeżeli zjeżdżam pierwszym dostępnym zjazdem, to wjeżdżam z prawym kierunkowskazem.

Kiedyś też byłem przekonany, że lewy kierunek nie ma sensu przed SORO, ale wraz z doświadczeniem, analizą itp, doszedłem do wniosku, że niezależnie od przepisów- warto go używać.

Konfucjusz: Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.

2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Konfucjusz: Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.

2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Moto przeleciało ponad 200m, ma małe uszkodzenia. Coś mi się zdaje, że do śmierci kierownika przyczyniły się znacząco "nowe" barierki, które działają jak gilotyna

uid_47db077a157ae7eaa603817e59cfc64a1525551165011_width_940_play_0_pos_0_gs_0_height_528.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Lesiu94 said:

Moto przeleciało ponad 200m, ma małe uszkodzenia. Coś mi się zdaje, że do śmierci kierownika przyczyniły się znacząco "nowe" barierki, które działają jak gilotyna

Wg. mnie do śmierci kierownika przede wszystkim przyczyniło się ganianie z rs6 i nie specialnie wielkie umiejętności (sądząc po stanie opon), przy takiej prędkości zabiłby się też o zwykłe barierki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymusiło, ale ponoć sprowokowało. podobno ganiał się z rs6.

każdy zakręt na drodze publicznej jest zdradliwy, tak naprawdę. wielka szkoda :sad2: 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba trenować na torach. nikt nigdy nikogo do tego nie zmusił i nie zmusi. chcesz - jeździć, doskonal się, zgadzam się że zwiększa to bezpieczeństwo a także frajdę czerpaną z jazdy.

ja bym powiedział "jeździjmy z głową i stosownie do posiadanych umiejętności".

 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się szkolę, Ty się szkolisz. zmierzam do tego że nie każdy to robi i będzie robił. jazda po torze daje niezliczoną ilość pozytywów do jazdy na drodze, co do tego nie ma wątpliwości. 

chodzi mi tylko o to że większość, zdecydowana, nigdy nie odbędzie żadnego szkolenia. a jeździć trzeba tak jak pozwalają nam na to umiejętności, a nie jezdzic szybciej bo byłem pare razy na torze :smile:

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz, ja już przestałem się produkować. kto ma tyle oleju w głowie żeby 
a)jezdzic rozsadnie
b)szkolic sie
c)połączyć oba ze sobą 

(wybierz jedno)

to i tak to zrobi. a kto takiego zamiaru nie ma - i tak tego nie zrobi. :smile: wolę pokazywać swoją jazdą co i jak można zrobić z motocyklem (serdecznie pozdrawiam z tego miejsca kolegę na czarnym nakedzie za którym w zeszłym roku pokonywałem ten zakręt, a który zwiesił się z moto dotykając kolanem asfaltu, a ja w zakręcie do niego doszedłem pokonując go z jedną ręką na kierownicy :smile:

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już widzę te tablice na słupach "MOTOCYKLISTO! JEDŹ NA TOR!"

już o te tabliczki Fenomenalni mają ból d*py, a co dopiero byłoby o takie totalnie nie zwiazane z ruchem drogowym :smile:

dlaczego ratowania własnego życia? jeździjmy tak, żebyśmy nie musieli go ratować. naprawdę nie rozumiem aż takiego hype'u na to że każdy musi jeździć po torze. to indywidualna decyzja każdego kierowcy. 

ludzie jeżdżacy samochodami po torze też są lepszymi kierowcami, a jakoś nikt nie wysyła wszystkich jak leci żeby jeździl na sesje na torze :smile:

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym tylko zauważyć że chłopak rozbił się właściwie na prostej drodze. to chyba tyle w temacie. tor czy nie tor - w tym miejscu to nie ma znaczenia

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



ale spojrzmy prawdzie w oczy kto na motocyklu klasy 600 albo 1000 tyle nie jechal?


Ja mając 1000 tyle nie jechałem, powiem więcej najszybciej jechałem 180 i to tylko dlatego że wyprzedzałem na autostradzie, więc trwało to tylko chwilę. Jak dla mnie gnane w mieście z takimi prędkościami to debilizm i proszenie się o wypadek, a wtedy można liczyć już tylko na to że nie zabije się kogoś innego.


Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...