malyanio Opublikowano 13 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Myślę, że warto zerknąć na ten artykuł ... https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadki-z-udzialem-motocykli-najczesciej-powoduja-kierowcy-samochodow,243525.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. gary Opublikowano 13 Października 2017 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 3 godziny temu, malyanio napisał: Myślę, że warto zerknąć na ten artykuł ... https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadki-z-udzialem-motocykli-najczesciej-powoduja-kierowcy-samochodow,243525.html Może warto. Z pewnością warto zaglądać regularnie do książek Davida L. Hough ("Strategie uliczne", "Motocyklista doskonały"), który jeździ na moto od 1975r, a od 1991 zajmuje się tematem bezpieczeństwa jazdy na moto. Statystyki pokazane w podlinkowanym artykule to żadna nowość. Tylko co z tego, kto jest winny, kto spowodował jak to najczęściej my obrywamy. Pierwszeństwo, prawo drogi itd. - to nas uchroni od mandatu, którego wartość jest niczym w porównaniu do bezcennego zdrowia i życia. Mnie w trakcie jazdy przyświeca jednak świadomość - na nic moje pierwszeństwo w ruchu, to ja muszę uważać, ustępować, przewidywać, obserwować i głównie to może zmniejszyć ryzyko dzwona. Jak chcę szybko i dynamicznie to do Bydgoszczy, Poznania czy innych Ułęży na tor ;-) Zdrowia wszystkim, uważajmy na siebie, teraz pod koniec sezonu również. Mokro liście, a nad tym wszystkim fizyka: prędkość, droga, czas... 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 16 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Z kanału Polskie Drogi... kierownik miał więcej szczęścia niż rozumu:https://youtu.be/G9EqoQdocmU?t=20 Jak widać przepędzlować można nawet delikatny łuk, a co dopiero zakręt ;-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuriel Opublikowano 16 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Pięknie widać co się stało jak zamknął gaz Farciaż, pewnie ma mocno osrane siodełko 2 Cytuj ...You can be better than that.. ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 ciekawe jak felga to przeżyła, w tym momencie gość się nauczył że przechylenie się gówno daje 0 Cytuj https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian85 Opublikowano 9 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Tak odnośnie jazdy po rondach i migaczach: http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/303079961-Na-rondzie-skrecamy-w-lewo-bez-kierunkowskazu---wyrok-WSA-w-Lublinie.html 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 10 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Wyrok jest w bardzo dużej mierze copy-pastą tego z Gliwic. W uzasadnieniu jest wiele sprzeczności, o których już zdążyli się wypowiedzieć w gronie instruktorów. W PoRD nie ma czegoś takiego, jak "rondo", czy "skrzyżowanie z centralną wyspą"- to są określenia opisujące budowę/architekturę obiektu. Jest za to skrzyżowanie o ruchu okrężnym- jedno, a nie zespół skrzyżowań. Weźmy sam wstępniak: Cytat Rondo należy traktować jako "zwykłe" skrzyżowanie i włączenie sygnalizacji powinno mieć miejsce w czasie zjeżdżania ze skrzyżowania – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie. Mam rozumieć, że na zwykłym skrzyżowaniu, jadąc prosto mam używać prawego kierunkowskazu na zjeździe? W lewo też mam pojechać skręcając bez kierunku i dając prawy na zjeździe? Jeżeli SORO jest "zwykłym skrzyżowaniem", to PoRD jest jasne- zamiar zmiany kierunku na skrzyżowaniu sygnalizujemy zawczasu, przed wjazdem na to skrzyżowanie. Dziękuję, nie mam więcej pytań. Żeby nie było- na rozsądek mogę się z wieloma rzeczami zgadzać lub nie, ale przepisy są w tym przypadku jasne. "Realizacja" tego przepisu u mnie wygląda tak: Dojeżdżając do SORO, na którym będę zjeżdżać zjazdem po lewo od mojego wjazdu, sygnalizuję przed wjazdem i dalej używam zgodnie z pasami ruchu itp. Jeżeli zjeżdżam pierwszym dostępnym zjazdem, to wjeżdżam z prawym kierunkowskazem. Kiedyś też byłem przekonany, że lewy kierunek nie ma sensu przed SORO, ale wraz z doświadczeniem, analizą itp, doszedłem do wniosku, że niezależnie od przepisów- warto go używać. 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 10 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Szło by połamać dzwigienkę kierunkowskazu 0 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczomb Opublikowano 10 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 9 minutes ago, Rogal said: Szło by połamać dzwigienkę kierunkowskazu http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Magiczne_rondo 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 11 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu94 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Jakiś motur sie spalił podobno dzisiaj w okolicy Kosynierów. Ktoś coś słyszał może? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu94 Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Moto przeleciało ponad 200m, ma małe uszkodzenia. Coś mi się zdaje, że do śmierci kierownika przyczyniły się znacząco "nowe" barierki, które działają jak gilotyna 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczomb Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 9 minutes ago, Lesiu94 said: Moto przeleciało ponad 200m, ma małe uszkodzenia. Coś mi się zdaje, że do śmierci kierownika przyczyniły się znacząco "nowe" barierki, które działają jak gilotyna Wg. mnie do śmierci kierownika przede wszystkim przyczyniło się ganianie z rs6 i nie specialnie wielkie umiejętności (sądząc po stanie opon), przy takiej prędkości zabiłby się też o zwykłe barierki. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 nie wymusiło, ale ponoć sprowokowało. podobno ganiał się z rs6. każdy zakręt na drodze publicznej jest zdradliwy, tak naprawdę. wielka szkoda 2 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. jaszczomb Opublikowano 5 Maja 2018 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 1 minute ago, matthewspl said: nie ma co gdybac tylko trenowac na torach najpierw a na ulicy najlepiej nie ganiac ile fabryka dala bez wczesniejszych szkolen a po szkoleniach to już można? 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 nie trzeba trenować na torach. nikt nigdy nikogo do tego nie zmusił i nie zmusi. chcesz - jeździć, doskonal się, zgadzam się że zwiększa to bezpieczeństwo a także frajdę czerpaną z jazdy. ja bym powiedział "jeździjmy z głową i stosownie do posiadanych umiejętności". 1 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. krzychoslav Opublikowano 5 Maja 2018 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 ło matko a Ty dalej swoje. cieszę się że jeździsz na tory, cieszę się że zamykasz opony, że przenosisz swoje umiejętności na drogę i potrafisz dzięki tym szkoleniom wynieść więcej z jazdy motocyklem. naprawdę, super, gratuluję. ale powtórzę NIKOGO NIKT DO TEGO NIE ZMUSI. nie można przy każdym wypadku pisać "eeeee jakby jeździł na tory to.." to co? to by nie poleciał? ehhhh :V 6 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 ja się szkolę, Ty się szkolisz. zmierzam do tego że nie każdy to robi i będzie robił. jazda po torze daje niezliczoną ilość pozytywów do jazdy na drodze, co do tego nie ma wątpliwości. chodzi mi tylko o to że większość, zdecydowana, nigdy nie odbędzie żadnego szkolenia. a jeździć trzeba tak jak pozwalają nam na to umiejętności, a nie jezdzic szybciej bo byłem pare razy na torze 2 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 widzisz, ja już przestałem się produkować. kto ma tyle oleju w głowie żeby a)jezdzic rozsadnie b)szkolic sie c)połączyć oba ze sobą (wybierz jedno) to i tak to zrobi. a kto takiego zamiaru nie ma - i tak tego nie zrobi. wolę pokazywać swoją jazdą co i jak można zrobić z motocyklem (serdecznie pozdrawiam z tego miejsca kolegę na czarnym nakedzie za którym w zeszłym roku pokonywałem ten zakręt, a który zwiesił się z moto dotykając kolanem asfaltu, a ja w zakręcie do niego doszedłem pokonując go z jedną ręką na kierownicy ) 0 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 już widzę te tablice na słupach "MOTOCYKLISTO! JEDŹ NA TOR!" już o te tabliczki Fenomenalni mają ból d*py, a co dopiero byłoby o takie totalnie nie zwiazane z ruchem drogowym dlaczego ratowania własnego życia? jeździjmy tak, żebyśmy nie musieli go ratować. naprawdę nie rozumiem aż takiego hype'u na to że każdy musi jeździć po torze. to indywidualna decyzja każdego kierowcy. ludzie jeżdżacy samochodami po torze też są lepszymi kierowcami, a jakoś nikt nie wysyła wszystkich jak leci żeby jeździl na sesje na torze 3 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 5 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 chciałbym tylko zauważyć że chłopak rozbił się właściwie na prostej drodze. to chyba tyle w temacie. tor czy nie tor - w tym miejscu to nie ma znaczenia 1 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. ErR Opublikowano 5 Maja 2018 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Panowie, można być Rossim i pokonywać ten sam zakręt 10 razy dziennie ale ten jeden raz chwilę wcześniej nasza idealną linia przejazdu jechał sobie pan Janusz któremu z silnika olej poleciał... I co wtedy? Taka jest prawda, że jak ktoś gania jak głupi to jest to jego wina. Każdy z nas jeździ na własną odpowiedzialność, każdy z nas z kimś się ścigał czy to na ulicy czy to na torze ale każdy ma swój rozum i sam podejmuje decyzję. Chciał za***rdalać? Chciał się ścigać? Podjął taką decyzję? Jego sprawa i jego konsekwencje. Smutna sprawa ale tak wygląda nasze hobby, takie ryzyko bierzemy na klatę. Na torze, wiele razy już leżałem, próbując pokonywać kolejne granice i wiem jak mało potrzeba do gleby. Na początku gigantyczne postępy zachęcają do szybszej jazdy a potem by urwać sekundę to trzeba godzinami jeździć... Wywrotka dużo daje, dużo zmienia w głowie, w myśleniu i uświadamia jakimi leszczami wszyscy jesteśmy a szczególnie jak mało potrzeba żeby szorować d*pa po ziemi. Ja na ulicy a szczególnie na zakrętach zwyczajnie zwalniam bo się boje, tak na serio każdy zakręt jest obcy, nie boję się zakrętu ale tego co mogę na min znaleźć ( dziurę, olej, piasek)... Wolę zwolnić, dać się wyprzedzić dzięki czemu zwiększam czyjeś ego ale mieć większą pewność, że do domu wrócę cały i zdrowy. Każdy jeździ po swojemu i każdy sam za to odpowiada. Ulica to nie tor, tu nie ma stref na błąd i szorowanie d*pą po trawie, tu są krawężniki i słupki... Szkoda chłopaka. Edytowane 6 Maja 2018 przez rooland (wyświetl historię edycji) 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shido Opublikowano 6 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 ale spojrzmy prawdzie w oczy kto na motocyklu klasy 600 albo 1000 tyle nie jechal?Ja mając 1000 tyle nie jechałem, powiem więcej najszybciej jechałem 180 i to tylko dlatego że wyprzedzałem na autostradzie, więc trwało to tylko chwilę. Jak dla mnie gnane w mieście z takimi prędkościami to debilizm i proszenie się o wypadek, a wtedy można liczyć już tylko na to że nie zabije się kogoś innego.Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Yuna80 Opublikowano 6 Maja 2018 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Chłopaki, dajcie już spokój. Znałam go. Zawsze był uśmiechniętym, pozytywnym wariatem i takiego chcę go zapamiętać. Może nie powinien kozaczyć... Może nie powinien tak zapie*dalać... Ale dał się sprowokować i odkręcił... Czy w tej chwili ma jakieś znaczenie, co by było gdyby...? Semir nie żyje i jaki by nie był, nie zasłużył na taki koniec. Nikt nie zasłużył...😭 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Mur67 Opublikowano 6 Maja 2018 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 (edytowane) matthewspl zejdź na ziemie... Mówisz szkolenia na torze. Kto chce to pojedzie, ale nikt wiecej tego nie zrobi i nic to nie dadzą żadne znaczki, żadne kampanie. Z jakiego powodu? ano z tego samego dla którego sporo z nas jezdzi bez uprawnień do prowadzenia motocykla (choć to obowiązek), sporo z nas jezdzi bez ubezpieczenia OC (choć to obowiązek), sporo nas jezdzi majac za stroj ochronny kask i rekawice. Myslenie o braku konsekwencji i "mnie się nie zdarzy" jest wszechobecne. A zasada jest jedna - ulica jest nieprzewidywalana i to, że szeroko, równo i gładko więc 200 da się spokojnie może się skończyć za 150-200 metrów emerytem w skodzie, rowerzystą, piaskiem, olejem itp itd Co do opisywanej wyżej sytuacji - jeśli prawdą jest to co opisuje jedna z gazet - KONTAKT motocykla i samochodu - żadne szkolenie nawet na najlepszym torze i najlepszymi instruktorami d*py nikomu nie uratuje. Tak czy inaczej ogromna szkoda młodego chłopaka. Edytowane 6 Maja 2018 przez Mur67 literówka (wyświetl historię edycji) 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.