Skocz do zawartości

Wypadki Z Okolicy, Dyskusja O Technice, Ruchu Drogowym, Przyczynie, Zapobieganiu


nildur

Rekomendowane odpowiedzi

w srode 100km autostrada w kierunku wawy 5 stopni 5 rano kalesonki i szaliczek dały rade ,jak wracałem to przy 13 stopniach sie zgrzałem he he dwie puszki zachaczyły sie przy 150 fajny widok na szczescie nikomy nic sie nie stało

 

 

jestem motocyklistą od maja samochód prowadzę 30 lat i coś wam powiem nie moge się pozbyć przyzwyczajenia że w obrębie swojego pasa zmieniam kierunki np omijam jakąś nierówność itp bez spoglądania w lusterka to samo dotyczy skrętu w prawo brrr rowerzyści a wieżcie mi jestem dobry nawet bardzo dobry jeśli chodzi o unikanie niebezpieczeństw więc jeśli omijacie puszke to metr od niej nie jest bezpiecznie i sami się prosimy o problemy (niewiedzieć czemu na motorze też tak robie choć wiem że to błąd o zimnym asfalcie to nawet nie mówię bo to jest tak niewiarygodne że mózg świerzaka tego nie ogarnia dlatego kupiłem moto z ABSem ale czemu takie co 250 kg waży to już sam nie wiem :biggrin: a już wiem nie lubie zmieniać biegów więc musiało mieć duuużo momentu :hihi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Też go kilka razy wyłapałem w różnych sytuacjach i jedna była z wyprzedzaniem na przejściu dla pieszych gdy auta się zatrzymywały . Ten sam Fazer 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W niedzielę o 14 jechałem sobie spokojnie na OFFa i na orla przy wjeździe na parking facet zajechał mi drogę jadąc z naprzeciwka skręcił nagle w lewo na parking. Dobrze ze położyłem moto i lecialem w kierunku nastepnego auta za nim. Poza lekkim urazem kręgosłupa nic mi nie jest ale mogło być znacznie gorzej. LwG i czekam na odszkodowanie i na nowa CBF :sad2:attachicon.gifDSC0930moto.jpgattachicon.gifDSC0930moto.jpg

Możesz rozwinąć wątek "dobrze, że"? Dlaczego dobrze, że akurat tak?

Konfucjusz: Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.

2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć wątek "dobrze, że"? Dlaczego dobrze, że akurat tak?

Po prostu złapał za klamkę, koło poszło w bok i się położył. Przecież świadomie tego nie zrobił, bo to by było niemądre, no i nie miał na to czasu.

Zresztą ze swojego wypadku pewnie też pamiętasz tylko : O kur.. i już jesteś na glebie - przynajmniej ja tak pamiętam wszystkie swoje :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu złapał za klamkę, koło poszło w bok i się położył. Przecież świadomie tego nie zrobił, bo to by było niemądre, no i nie miał na to czasu.

Zresztą ze swojego wypadku pewnie też pamiętasz tylko : O kur.. i już jesteś na glebie - przynajmniej ja tak pamiętam wszystkie swoje :smile:

Dlatego właśnie pytam. Ja ze swojego pamiętam tylko, że próbowałem zdążyć z odbiciem w prawo i rozpocząć hamowanie, ale było zbyt mało czasu. "o kur..." chyba też zdążyło przez głowę przelecieć. Wiem, że nie zablokowałem koła od czasu, gdy nauczono mnie dobrze regulować klamki ;) Natomiast wciąż nie przekonuje mnie "ratunkowe/ #kontrolowane kładzenie motocykla" ;)

Edytowane przez Logan (wyświetl historię edycji)

Konfucjusz: Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.

2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie pytam. Ja ze swojego pamiętam tylko, że próbowałem zdążyć z odbiciem w prawo i rozpocząć hamowanie, ale było zbyt mało czasu. "o kur..." chyba też zdążyło przez głowę przelecieć. Wiem, że nie zablokowałem koła od czasu, gdy nauczono mnie dobrze regulować klamki ;) Natomiast wciąż nie przekonuje mnie "ratunkowe/ #kontrolowane kładzenie motocykla" ;)

No bo nie ma czegoś takiego jak kontrolowane kładzenie, będąc na moto masz jakąś kontrolę nad nim, możesz próbować się ratować, no i to opony zostały stworzone do szybkiego hamowania a nie kombinezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo nie ma czegoś takiego jak kontrolowane kładzenie, będąc na moto masz jakąś kontrolę nad nim, możesz próbować się ratować, no i to opony zostały stworzone do szybkiego hamowania a nie kombinezon.

Mnie przekonywać nie musisz ;) Ale chcę poznać stanowisko kolegi od CBF, bo jakby nie było- kręgosłup to także nie żarty. Poza podejściem do tematu reakcji na zagrożenie- wybrałbym się do neurologa i poprosił o skierowanie na CT.

Konfucjusz: Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.

2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szkoleniu z nauki jazdy Tomek Kulik mówił ze nie ma czegoś takiego jak kontrolowane położenie motocykla. Po prostu jak nie umiesz porządnie wyhamować to się wywracasz i juz. Nie miałem okazji sprawdzić tego na sobie i obym nigdy nie musiał :smile:

 

all right partner, keep on rollin' baby!

Edytowane przez karpiu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karpiu, przygotuj sie na publiczną chłostę za te słowa, ponieważ wiele osób, z tego forum, w wielu wątkach wspomninało jak to musieli kontrolowanie położyć moto i tylko dlatego żyją.

Zgadzam sie jednak z Tobą. Wiele razy i w wielu sytuacjach przekonałem sie ze sa lepsze metody przeżycia niz położenie moto.

Np zawsze ale to zawsze mam dwa palce na hamulcu, co niejednokrotnie bardzo skróciło mi czas hamowanie. Bardzo często hamuje tyłem, tak żeby pamietać ze ten hamulec jest i go używać zwłaszcza gdy trzeba szybko wytracić prędkości. W ekstremalnych sytuacjach wykonuje trzy czynności jednocześnie - hamulec przed, hamulec tył, redukcja biegów w dół w miedzy gazie.

Raz niestety to nie pomogło i najzwyczajniej w świecie zrobiłem szybki slalom omijając puszkę która "nagle" mi wyrosła.

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamując tyłem można zawęzić promień skrętu przy cisanych manewrach również. Również używam tyłu. 

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W końcu zawsze lepiej brzmi w opowieściach jak to kontrolowanie położyłem moto niż jak wziąłem i się zwyczajnie wyje****

 

No pięknie ujęte

 

:hihi:

Nie spieszy mi się, ale lubię jeździć :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W ekstremalnych sytuacjach wykonuje trzy czynności jednocześnie - hamulec przed, hamulec tył, redukcja biegów w dół w miedzy gazie.

 

Siema, mam pytanie, gdzie nauczyłeś się redukować w dół biegi w ekstremalnej sytuacji? Uczą tego na jakiś kursach? 

 

Ja zawsze trzymam 2 paluchy na halumcu przednim i w niebezpiecznych sytuacjach nie wyobrażam sobie nie użyć obydwu hamulców na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia nawyku. Fakt jest taki, że silnikiem lepiej i hamować, bo koło nie staje w miejscu i masz kontrolę. 

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Siema, mam pytanie, gdzie nauczyłeś się redukować w dół biegi w ekstremalnej sytuacji?

 

 

 

Kwestia nawyku.

Szczególnie w ekstremalnej sytuacji, gdy masz 2-3 sek.na decyzję.Przedni,tylny,redukcja w dół,ukłon,lwg i jedziemy dalej.

"Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kursie na A, mój instruktor powiedział mi "po placu manewrowym, śmigaj zawsze z dwoma palcami na hamulcu". Nawyk ten przeniosłem na ulice i tak teraz nawet operuje rolgazem zawsze mając dwa palce na hamulcu. Nawet ostatnio chciałem redukować z miedzygazem trzymając cała dłoń na manetce, ale pamięć mięśni po kilku latach jest tak mocna ze mi nie szło.

Wiec hamując, poruszam rolgazem używając kciuka i zaginając nadgarstek tym samym nie przerywam hamowania.

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po placu manewrowym z palcami na hamulcu? Z jakiej racji? Plac manewrowy to przeciez wolne manewry na duzych zlozeniach. Dotniecie przodu w takiej sytuacji skonczy sie wywrotka, w takich sytuacjach tylko tylem :smile:

 

Wysłane przez gołębia pocztowego

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem zamiaru dyskutować z instruktorem. Argument moim zdaniem był taki, ze na tym placu bardzo dużo sie działo, samochody, a nawet ciężarówki. Zreszta jeśli Cie to nurtuje, to sam zapytaj Roberta z Turbo Pabianice, bo to on był tym instruktorem.

Zresztą, niechce sie narażać administracji potencjalnym off topem :smile:

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...