ridrick Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Jasne ci 61 latkowie to przez pasy za***rdalaja pełnym sprintem. Widać ich dopiero na środku 3 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 A może dziadek mu laskę w "szprychy" wsadził i zablokował przednie koło - dajcie spokój, ułamki sekund, wszyscy wiemy co można zrobić ale czy często się udaje opanować i właściwie wybrać. Kiedy trenowaliśmy hamowanie awaryjne ? Na szkoleniu ? Trzeba by od czasu do czasu samemu dać po heblach na jakimś parkingu żeby odświeżyć pamięć. Większość używa zazwyczaj tylko przedniego hamulca z wygody i przyzwyczajenia i kiedy przychodzi taka sytuacji reagujemy tak jakie odruchy wypracowaliśmy łapiemy za prawą klamkę. Też staram się nauczyć regularnie delikatnie używać tylnego hamulca z przednim aby wyrobić dryg prawej nogi na pedał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X76 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Cytat z książki Przyśpieszenie II "Zalecam korzystanie wyłącznie z przedniego hamulca,z wyjątkiem nawierzchni śliskich". "Obracające się tylne koło zapewnia motocyklowi stabilność od kierownicy aż do tyłu.Inaczej mówiąc,wszystko oprócz przedniego koła uzyskuje stabilność dzięki sile żyroskopowej obracającego się tylnego koła". "Pamiętaj jednak, że tylny hamulec to źródło ogromnej liczby wywrotek na torze i poza nim". 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Podkopnik Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Swoja droga to pewnie jechal za szybko. Skrecal w lewo wiec zakladam ze byl przy osi jezdni albo przynajmniej na lewym pasie. Wiec pieszy musial zrobic pare krokow od wejscia na przejscie a wiec mialby czas na reakcje jakby jechal wolniej. Ludzie czemu wy snujecie jakieś głupie domysły. Nie było was na miejscu zdarzenia nie znacie kierownika a tym bardziej jego poziomu umiejętności. Czemu ma to slużyć ??? Jak dla mnie równie dobrze by przymknął manetkę i tak by go ominął. Chciałbym zobaczyć jak Ty to robisz Mnie ostatnio też pieszy wlzł z pieskiem na przejście jak dojeżdżałem i ...wyhamowałem Porównujesz hamowanie na wprost do hamowania w pochyleniu do tego o 6.40 rano przy temp ok 5 stopni ??? Wszyscy jesteście ekspertami w awaryjnych sytuacjach ale siedząc przed komputerami i układając plan dzialania w głowie. Też tak potrafię tyle że w sytuacji nagłej myślenie schodzi na drugi tor a górę biorą odruchy które można wyćwiczyć mniej lub bardziej. Tak jak napisał PIT decydują ułamki sekund i nie ma czasu na zastanawianie. Szerokości i mniej bicia piany życzę 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuksik96 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Podkopnik zgadzam się z Tobą w 100% 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Cytat z książki Przyśpieszenie II "Zalecam korzystanie wyłącznie z przedniego hamulca,z wyjątkiem nawierzchni śliskich". "Obracające się tylne koło zapewnia motocyklowi stabilność od kierownicy aż do tyłu.Inaczej mówiąc,wszystko oprócz przedniego koła uzyskuje stabilność dzięki sile żyroskopowej obracającego się tylnego koła". "Pamiętaj jednak, że tylny hamulec to źródło ogromnej liczby wywrotek na torze i poza nim". Tak wiem czytałem tę książkę, jednak tworzy to nawyk używania jedynie przedniego hamulca, a podczas hamowania awaryjnego zaleca się użycie obydwu. W sytuacji krytycznej działają odruchy, reakcje wyćwiczone wcześniej mózg niema czasu myśleć wciela w życie gotowe rozwiązanie z pamięci. Jak więc wypracować taki nawyk ? Trzeba by albo regularnie ćwiczyć awaryjne hamowanie albo układać prawą nogę na hamulcu przy codziennym hamowaniu (nie wciskać silnie, po prostu ćwiczyć odruch, nie blokując koła - nadal się obraca i stabilizuje). To też nie moja mądrość znalazłem to w jakiś materiałach szkoleniowych, podepnę źródło ale w tej chwili nie mogę znaleźć. Osobiście spotkałem informacje, które wstępnie są sprzeczne np. w książkach jest napisane aby hamować przed zakrętem i najszybciej jak to możliwe zacząć dodawać gazu w zakręcie, na jednym z filmów ze szkolenie instruktor uczył aby przedłużyć hamowanie do 1/3 zakrętu jednocześnie utrzymując operowanie gazem (nie ujmując go). Umyślnie nie podaje źródeł aby nie było dyskusji o autorytetach. Reasumując, czasem mam wrażenie, że do tzw. szkoleń cywilnych wkradają się techniki z zaawansowanych rozwiązań sportowej jazdy zawodników torowych. Pochłaniając wiedzę w temacie odnalazłem informację, że zawodnicy umyślnie dodając przesadnie gazu na zakręcie wprowadzają tylne koło w poślizg aby skorygować tor jazdy i jakby w drifcie zmienić kierunek jazdy motocykla. Mimo tej wiedzy nie mam zamiaru tego ćwiczyć ... na razie. Czasem te sprzeczne instrukcje wynikają z tego, że trzeba je wdrażać wraz z stopniem swojego zaawansowania, a i wiedza na temat prowadzenia motocykla (same motocykle) się zmieniają, ale ja też na co dzień w zasadzie nie używam tylnego hamulca (ale czasem się staram) może to błąd w kontekście hamowania awaryjnego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. MOTORWINGS Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Cytat z książki Przyśpieszenie II "Zalecam korzystanie wyłącznie z przedniego hamulca,z wyjątkiem nawierzchni śliskich". "Obracające się tylne koło zapewnia motocyklowi stabilność od kierownicy aż do tyłu.Inaczej mówiąc,wszystko oprócz przedniego koła uzyskuje stabilność dzięki sile żyroskopowej obracającego się tylnego koła". "Pamiętaj jednak, że tylny hamulec to źródło ogromnej liczby wywrotek na torze i poza nim". Spoko, tylko kto teraz powie to Marquezowi A co do tekstu z Expressu, to niezależnie od tego jakie pierdoły tam napisali, widzę światełko w tunelu. Do tej pory zawsze niezależnie od stanu faktycznego byliśmy dawcami, a tu proszę jest w drugą stronę-kierownik został wybielony. Także cieszmy się, skoro media zmieniają podejście. Co do "kontrolowanego położenia" to tutaj oczywiście bzdura, bo moto i tak by przywaliło w pieszego, a kierowcy przy uderzeniu w niego nie stało by się nic gorszego niż przy glebie. Natomiast wbrew powszechnej postawie na forum uważam, że czasami (aczkolwiek rzadko) są sytuacje, kiedy jest lepiej "wysiadać z moto"- choćby czasami usilna walka o odzyskanie przyczepności kończy się dużo gorszym dzwonkiem, niż gdybyśmy położyli się z motocyklem, zwłaszcza w przypadku mało doświadczonych riderów. Sam w początkach swojej jazdy doprowadziłem do sytuacji, gdzie ratując się z głupiego mało groźnego uślizgu na torach tramwajowych przy 30 km/h spowodowałem high side'a z lotem koszącym na wysokości metra nad ziemią Oczywiście doświadczony, wyćwiczony motocyklista poradzi sobie z taką sytuacją bez żadnego uszczerbku, ale w przypadku braku tych umiejętności i opanowania, jak już się wcześniej zje..ło sprawę to lepiej odpuścić i się spokojnie położyć niż doprowadzić do dużo groźniejszej sytuacji dla siebie i innych. A oczywiście najlepiej po takiej sytuacji walnąć się w łeb i ćwiczyć jazdę. Dla mnie osobiście zaliczenie gleby od czasu do czasu jest zbawienne, bo chroni mnie przed załączającym się god mode i przypomina, że jeszcze wiele pracy nad sobą przede mną A do tego skutecznie wypróbowuję sprzedawane przez siebie produkty w ekstremalnych sytuacjach Pozdrawiam Mateusz 6 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Porównujesz hamowanie na wprost do hamowania w pochyleniu do tego o 6.40 rano przy temp ok 5 stopni ??? Toś popuścił wodza fantazji. W jakim złożeniu? On się wygrzmocił jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Chciałbym zobaczyć jak Ty to robisz Zasada jest prosta, grunt to się nie wyje... Spoko, tylko kto teraz powie to Marquezowi Jak ktoś nie umie to się wypier... a ten oszołom używa przodu jak nikt inny na świecie. Poza tym po co mu tył skoro i tak tylne koło nie dotyka podłoża. Panowie co my tu o hamowaniu w zakręcie jak dziadek wje... się na pasach a tam od miejsca w którym leży moto do miejsca w którym trzeba "złożyć" maszynę to jest jeszcze jakieś 20m Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez ridrick (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szerszung Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Koledzy jeśli potrafię czytać ze zrozumieniem to jak wół jest napisane. ... Motocyklista jechał Obywatelską i na tą samą ulicę wbiegł mu pieszy. Czyli będąc tuż przed pasami/skrzyżowaniem wbiegł koleś więc o jakim złożeniu, 20m dalej piszecie (nie mylić z Politechniki). Będąc na wysokości skrzyżowania wtargnął mu pod koła. Podobna sytuacja była jak starszy Pan przechodził przez przejście a motocyklista go eskortował. Samochody miały zielone i gdyby dziadek biegł to ktoś mógł go nie zauważyć i "zdjąć" ... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juśka Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spons78 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Porównujesz hamowanie na wprost do hamowania w pochyleniu do tego o 6.40 rano przy temp ok 5 stopni ??? riding: Akurat niczego nie porównywałem. Raczej chciałem napisać, ze tez miałem taka "przygodę" ze ktoś mi wlazł. To raczej powszechne. Niestety ale pisanie krótkich postów na Forum ma to do siebie, ze można rożnie je interpretować. Dlaczego od razu zła wola!? :-) Szerokości! 0 Cytuj Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/ Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 No i uwazajcie ruszajac z pod swiatel. Dzis zapalilo mi sie zielone i dobrze wyczulem ze gosciu nie ma zamiaru zatrzymac sie na czerwonym. Jak podjechalem i zapytalem czy mu sie przypadkiem kolory nie po**erdolily, to stwierdzil ze ma to w d*pie i "nic by mu sie nie stalo"... 2 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spons78 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Niestety takich kolesi co maja "wszystko w d***e" jest sporo. Dopiero jak w kogos przywali to mu sie odmienia. Tak jak temu co zabił babkę na pasach na Przybyszewskiego... 0 Cytuj Mój kanał na YouTube https://youtube.com/tkacprzak Bezpieczne miejsca postojowe dla motocykli. FanPage - https://www.facebook.com/postojmotocyklelodz/ Buspasy dla motocyklistów! FanPage - https://www.facebook.com/pages/Buspasy-dla-motocyklistow-Lodz/379016688918647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaRoD Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Honda C-ABS :-) 0 Cytuj -- http://tinyurl.com/FB-JaRoD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Tak się zastanawiam czasem jest hardkorowo na ulicach a my sami się swoim zachowaniem prosimy o kuku... Wracałem dziś z roboty i na Strykowskiej pomiędzy telefoniczną a smutną zaciekawił mnie gośc na czerwonym Hornecie (?). Przy Telefonicznej cisnął się na "zapałkę" pomiędzy samochodami stojącymi na skrajnym lewym pasie a środkowym. Bus-pas wolny ale jak się na znaki nie patrzy ani forum nie czyta . Bardziej interesujące było obuwie - jakieś sportowe z powiewającymi dumnie tak na oko 30 cm sznurówkami. Byłem bardzo ciekaw zdąży do domu zanim się wy...bie i połamie mu nogi jak mu się sznurki w łańcuch bądź koło załapią? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gary Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 @Mur57, w każdym stadzie znajdzie się czarna owca. U nas taki minus, że pajacowanie jednych rzuca niechlubne światło na "wszystkich motocyklistów". W drodze na wtorkową moto-siatkę, skrzyżowanie Wólczańska-Radwańska. Koleżka na jakimś głośnym sporcie, podgięta blacha (chyba EPI). Kierownik z damskim plecaczkiem. Nerwowe, podekscytowane ruchy i jej i jego... długie czerwone więc napierd... swoim głośnym wydechem prosto w mój ryj i obok puszki z otwartą szybą. Żółte, rusza ale jednak znowu sprzęgło i "drzej ryja" wydechem nie wiadomo po co. Za skrzyżowaniem nudzi mu się jechanie za wszystkim więc wyprzedz z prawej (!) strony... Myślę o co zapytać go na najbliższych światłach... Czerwone, będzie okazja... ale nie będzie. Kolo nieco zwalnia, po czym sr***c na pieszych i samochody jadące na swoim zielonym, jedzie dalej, napieprzającym wydechem niczym z karabinu... Zwykłe jeansy, kostki na wierzchu, dziara na łydce, "La Coste" na stópkach... Westchnąłem głęboko i pomknąłem na moto-siatkę, z nadzieją na lepsze jutro... ;-) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Byłem bardzo ciekaw zdąży do domu zanim się wy...bie i połamie mu nogi jak mu się sznurki w łańcuch bądź koło załapią? Od tego człowiek się nie wypier... i nie łamie. Sznurówkę ucina ewentualnie urywa . No chyba że ktoś ma sznurówki z linki stalowej 1 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek96 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 No i uwazajcie ruszajac z pod swiatel. Dzis zapalilo mi sie zielone i dobrze wyczulem ze gosciu nie ma zamiaru zatrzymac sie na czerwonym. Jak podjechalem i zapytalem czy mu sie przypadkiem kolory nie po**erdolily, to stwierdzil ze ma to w d*pie i "nic by mu sie nie stalo"... przykre ale bardzo prawdziwee buraki bez lusterek maja nas szeroko gdzies, nie raz spotkalem sie z przypadkiem wymuszania przejazdu szkoda ze nie licza sie z tym ze to dla nas moze byc koniec, lecz nie mowie ze nie spotykam sie z pieknymi gestami jak machniecie z auta na swiatlach lewej reki lub zrobienie miejsca bym sie wciskal . 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaRRcin Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Od tego człowiek się nie wypier... i nie łamie. Sznurówkę ucina ewentualnie urywa . No chyba że ktoś ma sznurówki z linki stalowej Oj można się wy***ać przez głupie sznurówki, mówię o parkingówce . Sznurowadło dość długie zaczepiło się o metalową osłonę nad stopką kierowcy i siem wy***ał Dobrze że to było moto do stuntu a nie maszyna w oryginale. Można się zdziwić hehhe A jak moto nogę przygniecie to i coś pęknąć może 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. ridrick Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Wyje.. to się można na stacji i to bez sznurówek Pani w nocy niespodziewanie kazała mi zejść z maszyny do tankowania to grzecznie zszedłem. Tylko zapomniałem postawić go na stopce . 7 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaDDoggY Opublikowano 1 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 https://www.youtube.com/watch?v=UJR4hkora2AKlasyka czego nie robić na skrzyżowaniu, dobrze że kierownik cało z tego wyszedł. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boroś Opublikowano 1 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Wymuszenie wymuszeniem, ale kierownik moto przegiął po całości. 1 Cytuj boroś LwG! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OutToDie Opublikowano 1 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 dobrze że kierownik cało z tego wyszedł. Ale bandziora szkoda 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
synek3232 Opublikowano 2 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3844453,smiertelny-wypadek-pod-opocznem-motocyklista-zderzyl-sie-z-tirem,id,t.html Słyszeliście coś o tym? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.