Skocz do zawartości

Wypadki Z Okolicy, Dyskusja O Technice, Ruchu Drogowym, Przyczynie, Zapobieganiu


nildur

Rekomendowane odpowiedzi

Marta, ja nie potrzebuję dowartościowywania :smile:

Powiększanie też nie byłoby dobrym pomysłem ;)

 

A wracając do tematu: właśnie doczytałem, że wspominałeś, drogi Krzysztofie, o pęknięciach na jezdni...

Słuszna uwaga, jeżeli podczas hamowania awaryjnego, będąc opartym o kierownicę, natrafi się na pęknięcie/podbicie jezdni to przednie koło zaczyna być niestabilne a całe uderzenie przez dobite zawieszenie (brak możliwości tłumienia) przenosi się na barki kierującego. Takie uderzenie może skutkować:

- wybiciem barku lub łokci

- paciakiem ze względu na brak możliwości wężykowania.

- wstrząśnieniem błędnika czyli chwilowego zaburzenia wzroku i równowagi.

 

Ugięte łokcie gwarantują wytłumienie drgań/uderzeń poprzez zmiany ich ugięcia w stosunku do motocykla.

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek jeśli dobrze rozumiem to znaczy że mam bardzo złe nawyki bo mnie uczyli że przy awaryjnym hamowaniu trzeba usztywnić łokcie ..... żeby nie pochylać się w stronę kierownicy i nie dociążać przedniego koła. 

Przytoczona przez Ciebie sytuacja (pęknięcie jezdni lub mówiąc wprost dziurwa) faktycznie sugeruje że lepiej mieć ugięte lekko ręce i zachować "mobilność tułowia"

Kurna muszę się zapisać na wasze szkolenie bo coś widzę żem zielony jak Kawasaki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej przestańcie się wyzłośliwiać bo to się zaraz zrobi testosteronowe odbijanie piłeczki

 

a to taka żenada w przypadku dorosłych facetów i ewidentnie świadczy o niedowartościowaniu i brakach we własny ego ( rozmiaru to nie zwiększa i na kryzys wieku średniego tez nie pomaga ) :P

 

jak do tej pory to konstruktywna dyskusja w większości i naprawdę wartościowa, aż przyjemnie poczytać więc z łaski swojej załóżcie sobie temat "JAK TO DOSRAĆ DRUGIEMU FACETOWI" a tu rozmawiajcie tylko o tym co temat zakłada bo to naprawdę ważne i potrzebne

To nam pojechano po rajtuzach :sad2:

Z ogromną wprawą i z dużą znajomością tematu :smile:

 

Ale wracając do sedna - błędy można popełniać ale trzeba się na nich uczyć i czasami posłuchać opinii innych. Może to oni racje mają? - a wtedy wyjdzie nam to tylko na zdrowie

Edytowane przez Mur67 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale trzymanie się kierownicy nie tylko przeszkadza przy hamowaniu.

Wiele osób nawet przy zwykłej jeździe wisi na manetkach co przeszkadza też w innych sytuacjach: zakręty, jazda przez koleiny, zmiany przyczepności nawierzchni i to zarówno z bardziej przyczepnej na śliską jak i odwrotnie dzięki czemu ludzie wypier.. się na tych "strasznie śliskich" pasach ;).

Jest to jeden z najczęściej popełnianych błędów.

 

Dziwi mnie tylko że mamy biblie zakrętów  Keith'a Code'a  w której to wszystko jest ładnie wyłożone ( przyśpieszanie II lub twist of the wrist II)  a pojawia się tyle bzdur na temat jazdy motocyklem.

Nawet jest film dla tych bardziej leniwych  (nawet jest wersja z polskimi napisami) - W obu przypadkach jak ktoś da rade polecam wersję angielską.

http://www.youtube.com/watch?v=Vr-Wqs37Ug4

 

Oczywiście przeczytanie i obejrzenie nie zapewnia zostania kierowcą wyścigowym ale pozwala pracować nad podstawowymi błędami a przynajmniej posiadanie wiedzy teoretycznej dzięki której nie opowiadamy bzdur.

 

PS

Pierwsze 3 minuty filmu obrazują poziom naszej dyskusji i sporej części porad ;)

Edytowane przez ridrick (wyświetl historię edycji)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

Dziwi mnie tylko że mamy biblie zakrętów  Keith'a Code'a  w której to wszystko jest ładnie wyłożone ( przyśpieszanie II lub twist of the wrist II)  a pojawia się tyle bzdur na temat jazdy motocyklem.

Nawet jest film dla tych bardziej leniwych  (nawet jest wersja z polskimi napisami) - W obu przypadkach jak ktoś da rade polecam wersję angielską.

 

 

Oczywiście przeczytanie i obejrzenie nie zapewnia zostania kierowcą wyścigowym ale pozwala pracować nad podstawowymi błędami a przynajmniej posiadanie wiedzy teoretycznej dzięki której nie opowiadamy bzdur.

 

Przemku jest także ogólnie dostępne wydanie z lektorem, które osobiście polecam.

Ja zacząłem od wydania papierowego I i II części w postaci książki, później film. Wg mnie taka kolejność pozwala inaczej czyt. lepiej odebrać materiał filmowy. Po przeczytaniu tych, a także innych pozycji uświadomiłem sobie jak wiele jeszcze przede mną nauki :whistling::blink: , co sprawiło iż jestem bardziej pokorny i podchodzę z większym respektem do motocykla.

Edytowane przez Marsel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja zacząłem od wydania papierowego I i II części w postaci książki, później film. Wg mnie taka kolejność pozwala inaczej czyt. lepiej odebrać materiał filmowy. Po przeczytaniu tych, a także innych pozycji uświadomiłem sobie jak wiele jeszcze przede mną nauki :whistling::blink: , co sprawiło iż jestem bardziej pokorny i podchodzę z większym respektem do motocykla.

No tu można podyskutować czy kolejność jest odpowiednia bo np. dla mnie nie, ale to temat na zimowe wieczory przy piwie ;)

 

Z drugiej strony ważne by robić cokolwiek w kierunku poprawy swoich umiejętności bo nawet jak ktoś nie zapier..  a jeździ turystycznie to wiedza/umiejętności zapewne się przydadzą, chociażby na dobrym szybkim zjeździe z autostrady ;)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu można podyskutować czy kolejność jest odpowiednia bo np. dla mnie nie, ale to temat na zimowe wieczory przy piwie ;)

 

Z drugiej strony ważne by robić cokolwiek w kierunku poprawy swoich umiejętności bo nawet jak ktoś nie zapier..  a jeździ turystycznie to wiedza/umiejętności zapewne się przydadzą, chociażby na dobrym szybkim zjeździe z autostrady ;)

 

Co do pierwszej części Twej wypowiedzi może kiedyś się uda ;) , a co do drugiej, to całkowicie zgadzam się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film jest fajny i przystępny dla początkującego motocyklisty. Naświetli parę aspektów jazdy. Szczególnie warto się skupić na tzw. reakcjach obronnych oraz na technice przeciwskrętu. Temat dość zawiły i niestety wymaga ćwiczeń, których w tym filmie brakuje.
Lekturę jak i film znam bardzo dobrze i pozwolę sobie dodać, iż szczególnie film nie jest idealny. Zawiera pare niuansów, które mogą wprowadzić motocyklistę w błąd.
Szkoda, że film nie jest też bardziej techniczny bo przydałoby się dodać parę wskazówek dotyczących pracy nóg na podnóżkach, przenoszeniem ciężaru ciała, trzymania manetek, używania hamulców, wykorzystania geometrii zawieszenia i jeszcze mógłbym trochę dopisać ale byłoby tego za dużo.

Na początek wystarczy :smile:


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrzysztoFu znasz może jakieś tytuły które pozwalają zgłębić wiedzę nt.;

 

 

...wskazówek dotyczących pracy nóg na podnóżkach, przenoszeniem ciężaru ciała, trzymania manetek, używania hamulców, wykorzystania geometrii zawieszenia i jeszcze mógłbym trochę dopisać ale byłoby tego za dużo.

Na początek wystarczy :smile:


 

 

chętnie bym zapoznał się, a może także ktoś inny skorzysta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

KrzysztoFu znasz może jakieś tytuły które pozwalają zgłębić wiedzę nt.;

 

the soft science of  road racing motorcycle.pdf

Pełna kontrola. Techniki jazdy dla motocyklistów

 

np coś z tego ;) 

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzućcie jeżeli macie linki do tych filmików najlepiej z lektorem lub napisami. Chętnie bym obejrzał.

Najlepiej w tym temacie jedno pod drugim na pewno się innym też przyda.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrzysztoFu znasz może jakieś tytuły które pozwalają zgłębić wiedzę nt.;

 

chętnie bym zapoznał się, a może także ktoś inny skorzysta

Niestety obecnie nie posiadam żadnych publikacji, które opisują powyższe rzeczy. Większość mam po prostu w głowie :smile:

 

Wrzućcie jeżeli macie linki do tych filmików najlepiej z lektorem lub napisami. Chętnie bym obejrzał.

Najlepiej w tym temacie jedno pod drugim na pewno się innym też przyda.

 

Dzięki.

Marcinie muszę Cie rozczarować  ponieważ większość artykułów czy materiałów dotyczących techniki jazdy jest anglojęzyczna.

 

Podsyłam link to bardzo ciekawego zagadnienia, o którym wspomniałem wcześniej:

 

https://www.youtube.com/watch?v=HeMSfgb5tks

Edytowane przez KrzysztoFu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak k... jak ???

 

Szkoda że nie zajażyłem że on tak blisko mnie się spalił to bym wyskoczył na fajkę z pracy ;)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien się stawić do ZDiM  http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Telefony_kontaktowe/88 celem uzyskania odszkodowania. A przede wszystkim udać się do lekarza.

Miałeś wypadek? Pomogę uzyskać odszkodowanie z OC sprawcy.  501-629-877

http://www.autopowypadku.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...