Skocz do zawartości

Kaski - jakie polecacie?


Suchy-wolk

Rekomendowane odpowiedzi

Szyby w SHOEIu rzeczywiście są bardzo elastyczne. Takiego testu nie robiłem, ale zakładając pinlocka można szybę rozłożyć na płask (łatwiej wtedy zamontować pinlocka) i nic się z nią nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od stycznia mam Nolan N43 Air

Dokładnie taki

http://sklep.cmamoto.pl/kaski-wypinan-szczk-nolan-classic-biay-poysk-p-7833.html?osCsid=gssgq50dc0taiqr1pj4cd2v382

 

Zapłaciłam dużo mniej.Jest ciasny ale wygodny.

Wszystko super ale:

-bardzo paruje

-ciężki jak dla mnie

 

Kupiłam w MTTR za 750zł

Jestem mila i uprzejma :laugh2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest z tym ls2 nie tak?

 

Pytam bo myślę o ls2 na drogę....

 

Z kasków "budżetowych" polecam AGV, odradzam HJC

 

 

A widzisz, ja mam totalnie inne spostrzeżenia na temat tych dwóch "budżetowych" jak to określiłeś :smile:

 

Może lepiej jeżeli napiszesz o konkretnych modelach bo model modelowi nie równy.

 

Ja mam już 2 HJCka , testowałem dwa inne modele i WSZYSTKIE jak na swoją półkę cenową były naprawdę okej. FG-15 to jeden z lepszych kasków w tym przedziale cenowym, IS-16 oprócz tego że akurat na mojej głowie coś nie leży dobrze to jest też okej. Nawet totalnie budżetowy CS-12 "daje rade". Natomiast AGV to jak dla mnie pomyłka, wszystkie w jednym rozmiarze skorupy, zapięcia niewygodne, aerodynamika średnia. Mój plecak ma AGVa, malowanie rossi, ogólnie szał ,och i ach do momentu jak próbowałem wyciągnąć z niego wnętrze do prania które odeszło razem z klejem mocującym wewnętrzne elementy i samymi elementami :smile:))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam teraz aktywnie poszukuję kasku dla mojej dziewczyny, cena teoretycznie do 2tys, więc jest w czym przebierać, ALE

No właśnie ALE jest kilka:

1. Topowe modele są zwykle z przeznaczeniem do zapierdzielania po torze (a tam nie zapuszcza się nawet większość posiadaczy sportowych maszyn). Ich wentylacja jest więc przystosowana do szybkiej jazdy w dość jednoznacznej i oczywistej pozycji, przez co niekoniecznie równie dobrze musi się sprawdzać w ruchu miejskim, wyprostowanych pozycjach. 

2. Nie znam szczegółów metodologicznych jakie są brane pod uwagę w testach Sharpa, wiem natomiast jedno: tor różni się od ulicy kilkoma istotnymi szczegółami i wcale nie mam na myśli jakości asfaltu. Te szczegóły to: krawężniki, latarnie, przystanki auta, barierki i inne atrakcje, których na torze nie uświadczysz i wątpie, żeby projektanci wyścigowych kasków brali je pod uwagę.3. Kolejny ważny szczegół jest taki, że głowa bez korpusu długo nie pożyje i trzeba mieć świadomość, że najlepszy kask nie wpływa na trwałość łącznika. Jak urwie głowę to jej ochrona traci na znaczeniu. 4. Większość z nas używa kasków do codziennej miejskiej jazdy, spokojnych tras i spontanicznego szarżowania, dlatego przydałyby się kaski które dobrze funkcjonują właśnie w takich warunkach. Super kask na tor to niekoniecznie super kask do jazdy.Dlatego wątpię, żeby kupno Shoeia xr 1100 było najtrafniejszym wyborem (w naszym przypadku) choćby z tego względu, że przez długi czas jego aerodynamika i układ wentylacyjny mogą się po prostu nie sprawdzać w spokojnej, wyprostowanej jeździe miejskiej. Problem polega jednak na tym, że póki co nie znalazłem kasku o dobrych parametrach bezpieczeństwa i jednocześnie wysokim komforcie jazdy w warunkach, w których najczęściej będzie używany (cisza, waga, odporność szybki na zarysowania, parowanie). Może ktoś ma jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja szukałem kasku dla żony... to na pytanie w (Motorwings ) do jakiej kwoty usłyszeli od żony,  różowy najlepiej różowy.....

Generalnie było bardzo ciężko ale udało się wybrała Scorpiona Exo 500 w malowaniu Nelly. ( nota bene bardzo fajny garnek nawet w miarę cichy )

Lepiej na dwóch ... jak człowiek niż jak zwierze na czterech...... !! :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i plecak szukamy tez kaski ... Podoba mi sie Airoh Force ale w motorwings koniec rozmiaru na strone ... ale kilka ludzi marudzili o chalasu wiatru ... reszta ok ...

IS-16 lub TR-1 sa pod uwage teraz ...

Modulowe i szekowe raczej nie bo nie widze sens kupic taki kask kiedy mam Jet-a w domu ...

Czekam tez na propozycje :smile: i dziekuje z gory!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IS-16 ja mam i jestem zadowolona

 

co do hałasu to w tym przydziale cenowym nie znajdziesz super wyciszonego kasku ale IS-16 na xj daje radę przy mojej jeździe turystycznej :biggrin:

Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scorpion ma bardzo dobre kaski (może mało znana firma) i jak np. za wersje exo 500 (cena ok. 900zł) z anty-fogiem, blendą, pompowanie poduszek itd... W porównaniu do Shoei-a którego najtańsza chyba wersja kosztowała 1.600zł którą chcieli mi wcisnąć bez anty-foga to Scorpion wygrywa w przedbiegach. Oczywiście można kupić kask za 2-3.000zł ale czy jest sens przepłacać? Polecam rozejrzeć się samemu, i najlepiej trafić na dobrego sprzedawce, który nie będzie nas chciał koniecznie wydymać na kasę. Pozdrawiam

Edytowane przez Pati (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niska cena tego skorpiona nie bierze się z powietrza. Ma te wszystkie bajery, a przy wypadku rozleci się na tysiąc części. Gdzieś muszą zaoszczędzić... Inną sprawą jest to, że w przypadku Shoei-a dodatkowo płacisz za markę.

Głowę ma się jedną, chyba jednak lepiej postawić na sprawdzone produkty mimo, że sporo droższe.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam Nolana N85 i za tą cenę (okazja z netu - lekka używka za ponad 400zł) to myślę, że był to bardzo dobry wybór.

Jest dobrze wykonany i czuć, że jest dobrze przemyślany.

 

Posiada:

- pinlock, dzięki któremu nie ma opcji aby zaparował

- blenda przeciwsłoneczna, z dobrym przyciemnieniem i dobrym mechanizmem

- zapięcie, łatwe w obsłudze

- wentylacja bardzo dobra

- system N-COM

- wyjmowana wyściółka antyalegriczna

 

 

Minusy:

- powyżej 110-120 km/h jest głośny i na trasę dobrze mieć zatyczki :smile:

qxK0W5f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy z Kłosą po kilku przymiarkach kasków. Wizyta w Liberty, Motorwings i Motopublice zamiast odpowiedzi przyniosła nowe pytania. W Liberty mierzyliśmy Sharki (niestety ich ogromne skorupy sprawiają, że wyglądała jak statystka z filmu Marsjanie Atakują (wybacz Kochanie, to nie Twoja wina :* ) AGV Grid wydawał się całkiem spoko, jednak moje dotychczasowe doświadczenia ze Stealth jak i opinie innych użytkowników o parowaniu i rysowaniu szyb mocno zniechęcają do ponownej współpracy z tą firmą a zamiast mocowań do zrywek mogliby wstawić mocowania do pin locka. Nie przymierzyliśmy SUOMY Vandal, czego żałujemy, bo część opinii jest pochlebnych, jednak kwestia 3 pozycji szybki jest dość mocno krytykowana, podobnie jak brak pin locka na wyposażeniu. 
W motorwings oboje wpadliśmy w zachwyt nad HJC RPHA 10 Plus, jednak jest to kask bardziej sportowy niż cywilny i nasza uwaga skupiła się na HJC IS 17, który zachwycał relacją ceny do ilości dodatków (pin-lock, blenda, deflektor za ok 850zł) i na prawdę świetnymi malowaniami. Martwiąca jest jednak krytyka poprzedniego modelu (IS 16), który od Sharpa dostał  jedynie 2 gwiazdki, a przez użytkowników został zjechany za wszystko co możliwe (podobno głośny, deflektor sprawia, że powietrze wieje prosto w oczy, a zapięcie trzeba poprawiać niemal podczas każdego zakładania kasku).
W Motopublice przymierzyliśmy Caberga (nie pamiętam modelu, ale taki z szyberdachem), który wyposażeniem i ceną przypomina IS 17, jednak w testach Sharpa wypada zdecydowanie lepiej, jednak jakoś nie przekonuje mnie ta firma. Patrzyliśmy również na wspominanego przez Dann'a Scorpiona, który za ok 1tys również proponował podobne wyposażenie, z bonusem w postaci zapięcia DD i pompowanym wnętrzem, minusem była masa i mało znana u nas firma. Przeszliśmy później do Araia Chasera i Shoeia Qwesta, niestety tego ostatniego z braku rozmiaru nie mogliśmy przymierzyć. Chaser kosztuje ok 2,1tys, a to po prostu dużo jak na miejski kask. Qwesta można dostać za ok 1,7tys, a w tej kategorii cenowej RPHA 10 Plus wydaje się zdecydowanie korzystniejszą opcją, bo waży 1200g, w zestawie jest druga szybka i po prostu wygląda o niebo lepiej. (Był też Schuberth s2, ale jak dla mnie wygląda jak wiadro, podobnie jak Shark, co może nie razić na postawnym facecie, ale na drobnej kobiecie wygląda fatalnie)
Kończąc ten przydługi monolog poproszę o opinie ludzi, którzy w wymienionych tu modelach jeżdżą, żeby potwierdzili lub obalili przedstawione powyżej spostrzeżenia. Póki co Kłosa najbardziej skłania się w stronę Is-17, choć ja mam coraz większe wątpliwości, czy ilość fajerwerków przekłada się na bezpieczeństwo i komfort użytkowania kasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caberg EGO - słyszałem same plusy o nim, sam się nad nim zastanawiałem tylko mój jajowaty czerep nie pasuje na te kaski... w Mce miałem luz a w Sce nosem obcierałem o szybkę :biggrin: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ubiegłym roku zakupiłam HJC is 16 i chwalę go sobie , przesiadka była z naxy i ustalmy taka jaka różnica w cenie taka różnica w jakości . Naxa głośna , i niewygodna , HJC naprawdę w samych superlatywach . Choć aby nie było za słodko to przy wysokich prędkościach też buczy.

Na garnku w miarę własnych możliwości finansowych nie warto wg mnie oszczędzać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przesiadlem sie po paru latach z wysluzonego agv ti tech'a multi (wtedy ponad 1500zl) - geniealny kask, cichy, wygodny, zapiecie DD, 4* sharp, z dodatkowa szybka swietnie - na airoh force za ok. 700zl. moja opiniao nim jest calkiem ok, nie jest mega wygodny,ale jest przyzwoicie. fajny rozbudowany system wentylacji, zapiecie jak w butach narciarskich (wygodne, szybkie, oby bezpieczne ;)). wielki plus za wewnetrzna blende - koniec z wachlowaniem szybkami. plus za pinlock, chociaz bez jest calkiem ok.

duzy minus za wiatr-wieje po oczach od spodu-podbrodek nie spelnia roli-dla mnie jest za krotki, na bajzlu bede rozgladal sie za jakims dluzszym, co powinno rozwiazac problem wiania po oczach ;) sharp tylko 3*.

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariano Italiano

Przejeździłem zeszły sezon w tym Airohu (Force) i myśle że w tym przedziale cenowym jest OK, sam nic lepszego nie znalazłem. Potwierdzam powyższą opinię, jest dobrze wykonany i dobrze wygląda. Parę razy otworzyła mi się szybka w czasie jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w Cabergu EGO ( ten z szyberdachem ). Bardzo dobrze wentylowany kask. Śmigam na nakedzie i hałas w nim nie jest jakoś bardzo dokuczliwy. Z otwartym szyberdachem można nawet śmiało w deszczu jeździć chociaż czasem spadnie na głowę jakaś kropelka. Kask ma wygodne zapięcie i pinlocka w zestawie. Na allegro można go kupić za 629 zł w podstawowym malowaniu. Naprawdę polecam.

wolę dwieście po mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po neotecu sprawię sobie chyba właśnie rpha

widzę że zbiera dobre noty jak będę zmieniał kask to napewno wezmę go pod uwagę.

:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scorpion eco 1000 , 5 sezon tacham go na głowie i na razie nie chce innego ;)

 Nie mam siły, by wstać,

nie mam siły, by iść.
Nie mam siły, by grać,
nie mam siły, by żyć.
Eksploduje mój mózg,
atakuje mnie chłód.
Zasypuje rój gruz,
to rujnuje mnie znów,
ale nagle w żagle łapię ciepły wiatr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz będę ogarniał najnowszego ICONA to zdam wam relację :smile:

Jeździjmy tak, aby było nas więcej a nie mniej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwiąca jest jednak krytyka poprzedniego modelu (IS 16), który od Sharpa dostał  jedynie 2 gwiazdki, a przez użytkowników został zjechany za wszystko co możliwe (podobno głośny, deflektor sprawia, że powietrze wieje prosto w oczy, a zapięcie trzeba poprawiać niemal podczas każdego zakładania kasku).

 

To może jako posiadacz HJC IS 16 skomentuję:

* zapięcie faktycznie jest biedne i jest to największy minus tego kasku. Nie ma autoregulacji, w dodatku nawet pomimo ustawienia długości zapięcia potrafi się menda jakoś przesunąć i wydłużyć po 3-4 założeniach kasku; zdecydowana wada

* nic mi nie wiadomo o wianiu po oczach, nawet przy wszystkich otwartych wlotach i nawiewie na szybkę nic po oczach nie wieje!

* poziom hałasu - porównywałem z dwoma AGV i oba w moim subiektywnym odczuciu tłumiły hałas gorzej, ale generalnie kask super cichy nie jest

 

Chcesz to pożyczę i porównasz ze swoim :smile:

 

Na pewno plus za bardzo dobry system wentylacji i nawiew na szybkę, dodatkowo blenda i nosek, który ogranicza parowanie na światłach, skorupa w różnych rozmiarach.

Edytowane przez Aidekk (wyświetl historię edycji)

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...