Skocz do zawartości

Motocykl Sprowadzony Z Włoch - Umowa Kupna!

Boras

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim.

Czy znajdzie się ktoś kto kupował motocykl sprowadzony z Włoch? Mój Kuzyn kupił takie moto i ma problem z uzupełnieniem dokumentacji.

Ja mam moto sprowadzone z Włoch. Możesz rozwinąć pytanie, tzn. z czym konkretnie jest problem przy rejestracji?

"...nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem..."

http://bikepics.com/members/bzyq/

Sprawa jest dość śliska. Chodzi o to, że znajomy kupił od Polaka moto sprowadzone z Włoch w 2006 , sprzedający nie chcial spisać umowy. (dziwne co !!!) ma wszystkie dokumenty oprócz umowy kupna. Motocykl nie jest "lewy" tak sądzę ponieważ posiada "akt własności" jakieś tam .. certificato.. itd. Nie znam się na tym. Znajomy chciałby "uzupełnić" brak umowy, aby zarejestrować moto. Pojawia się pytanie: czy sporządzić takową umowę? Iść do Urzędu i zgłosić zwyczajnie zaginięcie umowy kupna przedstawiając pozostałe dokumenty? Dodam że motocykl latał przez kilka lat bez blachy... Cała sprawa wydaje się być podejrzana choć motocykl posiada dokumenty włoskie ze zgodnymi numerami oraz jest ten certyfikat, który wystawia Włoski urząd kiedy zachodzi sprzedaż pojazdu..

Makaron nie chciał podpisać umowy bo u nich coś takiego nie obowiązuje (przynajmniej tak było jeszcze 2-3 lata temu). U nich przy sprzedaży pojazdu stary i nowy właściciel udają się razem do urzędu (coś w stylu naszego Wydziału Komunikacji), zgłaszają zmianę właściciela i tyle.

Moja rada jest taka: jeśli macie 100% pewności, że moto nie jumane to stwórzcie taką umowę (najlepiej dwujęzyczną polsko-włoską) i problem z głowy.