Skocz do zawartości

KTM 1290


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mala prosba do uzytkownikow 1290 SuperDute oraz 1290 ADV.

 

Opisalibyscie bardziej szczegolowo kwestie eksploatacji, ew. awarie, spalanie na miescie i na trasie z predkosciami przelotowymi w trybie emeryta i przy palowaniu, prędkość maksymalną, koszty serwisu, czy np. żre olej przy przelotach z wiekszymi predkosciami, zasieg na zbiorniku?

 

Czy sa jakies bolączki KTMa jakies akcje serwisowe (pomijajac pompe paliwa i heble w duke) ?

 

Czy przy takiej mocy i monencie lancuch wyciaga sie jak z gumy czy daje rade?

 

Dostepniac czesci (w tym eksploatacyjnych) poza serwisem?

 

I co tylko przyjdzie Wam na mysl :)

 

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Na trasie przy prędkości 150-160km dojechałem do Bydgoszczy na połowie baku. W mieście pali ok 6-8l bez obijania się. Mam ok 10kkm i łańcuch seria -nie jest z gumy.
Oleju nie żre. Przy pałowaniu na torze bak trzeba uzupełnić po ok 100km. Dostępność części? Nie rozumiem o co chodzi. Nic nie kupowałem i nie potrzebowałem.
Awarie też się nie zdarzają. Ja miałem pecha, bo po wodzie kierunkowskazy nie działały -wymienili całą kostkę i nie ma już problemu od tamtej pory. Również śruba trzymająca lampę wkręcana jest w plastikową nakrętkę i to mi wymienili również, bo pękło niby z mojej winy i lampa przednia się wychylała.
Jak coś to pytaj co chcesz jeszcze wiedzieć.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Opublikowano

Dostepnosc czesci typu klocki, filtry, tarcze, naped.

Jakies akcesoria dodatkowe typu szyba, handbary, sakwy czy stelaze pod kufry.

Wylacznie dostepne z salonu czy w sklepie czy na necie sie ogarnie bez problemu ?

Bo chyba kwestwia awarii/usterek to mozna porozmawiac przy przebiegach typu 60-80 tys.

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Części dostępne jak do wszystkiego. To nie prom kosmiczny czy sekretny radziecki czołg. W tesco nie kupisz. Na necie wszystko do ogarnięcia. Kupiłem sobie szybę na puig.pl innych rzeczy nie szukałem/nie potrzebowałem.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Opublikowano
5 godzin temu, NIKT napisał:

 

Mala prosba do uzytkownikow 1290 SuperDute oraz 1290 ADV.

 

Opisalibyscie bardziej szczegolowo kwestie eksploatacji, ew. awarie, spalanie na miescie i na trasie z predkosciami przelotowymi w trybie emeryta i przy palowaniu, prędkość maksymalną, koszty serwisu, czy np. żre olej przy przelotach z wiekszymi predkosciami, zasieg na zbiorniku?

 

Czy sa jakies bolączki KTMa jakies akcje serwisowe (pomijajac pompe paliwa i heble w duke) ?

 

Czy przy takiej mocy i monencie lancuch wyciaga sie jak z gumy czy daje rade?

 

Dostepniac czesci (w tym eksploatacyjnych) poza serwisem?

 

I co tylko przyjdzie Wam na mysl :)

 

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka

 

 

 

chcesz kupic ...... 😋

Opublikowano
chcesz kupic ...... 

 

W Turystykach mym sercem jestem wiec raczej 1290 ADV :)

bo czasami szutry czy jakas mala rzeczka, kraweznik po miescie bo puszki blokuja, kladka nad rzeczka takie tam duperele :)

 

no i zeby machnac 500-800km i nawet nie czuc zmeczenia wymuszona pozycja ciala jak na plastiku :/

Do tego kufry, namiot i inne bajery no i plecaczek xD

 

bo jakos bmk czy triumph lub yamaha d*py nie urywaja moim zdaniem, momo ze sa na kardanie teoretycznie bezobslugowym i wiele innych superlatyw...

 

A ze kupuje zazwyczaj na kilka lat to watpie czy by mi sie kiedykolwiek znudzil KTM.

 

A ze silnik ten sam co w Duke to pytam odnosnie uzytkowania :)

 

I chyba Ty tez Dukem smigasz wiec jak najbardziej pragnalbym Twoje zdanie poznac :)

 

Co do czesci i akcesoriow dopytuje bo czasami sa modele motocykli, do ktorych ciezko znalezc jakas czesc nawet posiadajac numer katalogowy producenta.

Ale jak mowisz ze jest tego na necie to tym lepiej :)

 

 

 

Opublikowano

Idziesz w dobrą stronę :D Mam znajomego który ma ADV przesiadł się z GS i mówi, że to było wariackie posunięcie,  jak dla niego jest za mocno.. hehe 

Co do spalania za dużo Ci nie powiem, bo nie zwracam na to uwagi, ale przy mocnym pałowaniu na torze (  jastrząb ) zbiornik skończył się po jakichś 80-90 km, co i tak mnie zaskoczyło, myślałem, że tankowanie będzie dużo wcześniej.. Z ciekawostek przy docieraniu na zbiorniku zrobiłem ponad 340 km ale to było tylko jeden raz .. hehe, przy żwawej jeździe spali tyle ile wlejesz :D , musiałbym spojrzeć ale na kompie pokazuje mi chyba 7 L/ 100 km, a manetkę odkręcam dość mocno.. 

odnośnie v-max nie wiem jak w ADV ale SD 299 można zrobić, tylko trzeba by mieć dobry kask 🙄

Oleju u mnie nie wziął ani grama, stan ciągle w normie a sprawdzam praktycznie przy każdej jeździe. 

 Co do kosztów serwisu w ASO to coś ok chyba 700-800 zł - robocizna - oleje filtry, sprawdzenie itp, poza ASO nie wiem bo nie byłem, ale w necie można dość łatwo znaleźć części używane i nowe, coraz więcej się tego pojawia.. akcesoria to wiadomo, za fanaberie trzeba czasami dużo płacić ale nie tyczy się to tylko KTMa. 

Łańcuch u mnie przy 8 k, w super stanie - co też robi na mnie dobre wrażenie, jedyne co eksploatuje się dość szybko to opona z tyłu, i wcale nie trzeba jej palić, żeby ginęła w oczach - moc robi Swoje :)

Ja jak na razie nie miałem, żadnej akcji serwisowej, ale przednia lampa ma słabe uchwyty, u mnie jedno dało ciała i obecnie siedzi na trytytce, tylna też nie siedzi sztywno, w poprzedniej wersji było / jest tak samo wiec nie poprawili tego.

V-ka robi swoje, może też przez mój wydech, ale wibracje na podnóżkach są bardzo odczuwalne, śrubki w zbiorku się poluzowały, i ogólnie czasem mam wrażenie, że jak dam mu mocno w palnik to wszystko zaraz odpadnie, te przyciski w kierownicy o których już pisałem w Swojej galerii, to jedna wielka tragedia, chińszczyzna, kilka razy z niczego pojawiały się błędy ABSu, po spadaniu z gumy z dużych prędkości kontrola trakcji działa bardzo dziwnie, ale po wyłączeniu i włączeniu wraca do normy, być może jest to jakiś błąd, na wiosnę przy serwisie poproszę o sprawdzenie, jednak co by się nie działo ten dźwięk, moc, moment i wygląd tak mocno przysłaniają te drobnostki, że za każdym razem jak na niego wsiadam to adrenalina mi nie pozwala o nich pamiętać.

Z bardzo pozytywnych rzeczy, światła są prze ! za***iste, dniem i nocą widać motocykl z daleka, przy strzale długimi korytarzyk na drodze jest momentalnie, wyświetlacz bardzo przejrzysty, pozycja za kierownicą jest MEGA, 150 km/h na trasie i nie urywa głowy, torowanie też jest bardzo przyjemne, jak już się jedzie tym motocyklem to nie ma się do czego przyczepić, no może te ohydne oryginalne lusterka, ale to już kwestia gustu, :D 

Jak coś Sobie jeszcze przypomnę to dam znać, ew zadawaj pytania, będziemy Cię namawiać hehe

 

Pozdrawiam !

 

 

Opublikowano

@tymsoon dzieki za tak obszerna odpowiedz.

 

Namawiac mnie nie trzeba default_smile.png

8 lat juz jezdze Vkami wiec dla mnie to jedna z lepszych opcji.

 

Niestety na scigu czy nakedzie lub czoperze/cruiserze nie skoncze po przesiadce z Cruisera na Torystyku czuje sie jak na mega wygodnej kanapie, i nie wypadaja mi plomby i nie robi sie kogel mogel z nabialu na trasie typu 20km przed Czestochowa

 

Co do tankowania to wiem, ze ile zatankujesz tyle wylatasz , ale odnotowalem kilka razy ze potrafilem jechac stala predkoscia 110-120 i chlopaki co poganiali grubo na trasie potrafili mnie wyprzedzic 2 razy bo okazywalo sie ze co ok 150km tankuja..(gadalem z nimi na stacji nr 3 default_tongue.png)

Ja zapakowany (ponad 520kg calosc) przy ok 360-400 km zazwyczaj zaczynam widziec ruda i dopiero tankuje, a dziadkowe predkoaci przelotowe pozwalaja mi na podziwianie widokow, a potrafia one zapierac dech co rowniez bardzo docenia moj plecaczek bo nie zasypia z nudow default_biggrin.png

 

Dlatego tez ciekawi mnie spalanie bo chialbym wiedziec mniej wiecej na ile mi starczy 5L rezerwowy karnister paliwa bo czasami ogarniam taaaaaaaaakie zadupia, ze stacja dopiero w wypizdziejewicach wielkich, a brzuszek pusty ....

 

Takze 1290 ADV to raczej moj pewniak na za kilka lat default_smile.png

przeswit solidny, tempomacik, wodoszczelny schowek z gniazeem usb na telefon, dopuszczalna masa calkowita tez niczego sobie, i mocy tyle ze na reszte zycia mi starczy przy moim dziadkowym trybie (chociaz nie oszukujmy sie.... przypierd**ic tez czasami lubie) xD chyba ze moje 176cm w kapeluszu mi uniemozliwi dosiadanie tego rumaka czystej krwi default_sad.png (haha prawie 1 kon mechaniczny na 1cm mojego wzrostu)

Bo kanapa 860mm a moj ma 830mm i raczej pieta w powietrzu jak obie nogi maja podpierac default_smile.png

 

Moze Twoj znajomy wie czy mozna go obnizyc jak niektore motocykle na kosciach zawieszenia wymieniajac je na inne ??

 

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...