Spons78
20 minut temu, jaszczomb napisał:Nie przemawia do mnie argument, że gdzieś tam jest 'moda' na coś, tak samo proszę oświeć mnie jakie inwestycje miasto poczyniło żeby ułatwić poruszanie się po mieście ludziom zmotoryzowanym, no niestety wg. mnie jedyne inwestycja na + która nie została sknocona - to a. Bartoszewskiego i rondo sybiraków gdzie o dziwo na siłe nie wstawiono świateł, a tak to z mojej okolicy rydza- dąbrowskiego były dwa pasy i się korokowało, to miasto zrobiło jeden, dąbrowskiego - kilińskiego - było super zarówno dla pieszych jak i aut, to miasto 'poprawiło' i zwęziło teraz każdy będzie sobie czekał. W pracy mam widok prosto na skrzyżowanie Piotrkowska/Mickiewicza - tam to wogóle książki można pisać i dać nobla głupoty osobie która wymyśliła, że nie można sobie jechać prosto tą ulicą, tylko trzeba nieustannie zmieniać pasy na lewo, powoduje to armagedon i ciągłe wymuszenia na ulicy która przed tunelem nie korkowała się praktycznie wcale (była tam idealna zielona fala) Obywatelska jeżdzę tam kilka razy w tyg. i jakoś nie widziałem rowerzysty na tej ścieżce, za to korki jak najbardziej. Na minus mógłbym wymieniać wiele więcej. Więc proszę oświeć mnie które to inwestycje przechylają bilans na +.
PS.
Jak ktoś chce zobaczyć więcej 'wspaniałych' pomysłów drogowych to polecam zapoznać się ze stroną na fb inicjatywy 'EL. 00000 - zmotoryzowani mieszkańcy łodzi'
Co do dobrych inwestycji, to część sam wymieniłeś:
1. al. Bartoszewskiego (będzie przedłużona do A1) - szeroka z możliwością podłączenia do przyszłej Śląskiej
2. rondo Sybiraków - sam wnioskowałem o tę przebudowę. Teraz jest także "moda", a raczej to głos rozsądku, aby budować ronda turbinowe (bezpieczne, z dużą przepustowością). OD czasu przebudowy nie ma ofiar!
Inne:
3. al. Scheiblerów (szkoda, że tylko do Tuwima - przed poprzednimi wyborami opozycja miała większość i przyblokowała projekt przedłużenia);
4. Budujemy al. Grohmanów (równoległa do Tuwima - będzie połączenie z wiaduktem na al. Kopcińskiego),
5. Tunel na WZ (dolna część) - idealne rozwiązanie
6. Parking podziemny pod Dworcem Łódź - Fabryczna
7. Pojawił się asfalt na wielu gruntówkach, choć tu do nadrobienia zaszłości mamy jeszcze lata świetlne
To tak na gorąco. CO do Mickiewicza - zgoda, ktoś mega przekombinował i domyślam się czemu - opowieść na długie spotkanie przy piwie
Podobnie możemy pogadać o Niciarnianej, która nie ma przejazdu kolejowego, a jest zakorkowana. Na szczęście będą przejazdy na Widzewskiej plus... wiadukty na Hetmańskiej i Malowniczej. To pomoże połączyć północ z południem. Kiedyś liczyliśmy, że na remonty i naprawę dróg potrzebujemy wielu miliardów.
A patrząc na bilans nie pisałem jedynie o drogach. W końcu miasto to nie tylko drogi. Remontujemy szkoły, boiska, place zabaw, organizujemy parki czy modernizujemy miejskie przychodnie. Łódź jest miastem osob coraz starszych i musimy dbać o wszystkich. A budżet to 4 mld rocznie, z czego 1 mld idzie na edukację, 400 mln na komunikację zbiorową (wpływy z biletów to 160 mln), pomoc społeczną, kulturę etc. Ostatnio na inwestycje szło od kilkuset milionów do miliarda rocznie. Czas wielkich inwestycji się skończył. Teraz będziemy modernizować osiedla - w tym ulice i chodniki.