Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

7 4 19:25:57

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kupno motocyklu. Jednak ponieważ nie mam nikogo ze znajomych, kto się NAPRAWDĘ zna na motocyklach, dlatego chciałbym zapytać Was, drodzy użytkownicy motocykle-lodz.pl :)

Jechałem motorem dosłownie raz w życiu, i to prawie dwadzieścia lat temu. Generalnie nie chcę robić prawa jazdy kat. A (mam B), szczególnie bez doświadczenia w jeżdżeniu motocyklem. Postanowiłem zakupić 125 z kilku powodów, uważam, że to idealna opcja dla mnie, skoro nie mam doświadczenia w jeździe, a potrzebuję środku transportu (szczególnie teraz, gdy jest ciepło)

Teraz do pytania - czego ja tak naprawdę powinienem szukać? Na co zwrócić uwagę przy szukaniu ? Czy jakieś modele/serie są z reguły lepsze, sprawniejsze, mniej awaryjne? Czy jakiś roczników powinienem unikać ? Ważę sporo, bo około 120 kg, czy ma to duże znaczenie przy wyborze modelu?

Dodam, że początkowo pewnie będę jeździł dosłownie 40 - 50 na godzinę, jednak kiedy już wyczuję motor to chciałbym mieć możliwość "depnięcia" - nie chciałbym skończyć z czymś podobnym do motorynki, które moim zdaniem są trochę.. nudne. Jeżeli nie osiągnę przynajmniej 120 na godzinę to byłbym w sumie mocno zawiedziony.

Nie ukrywam, że szukam motoru raczej w niskiej cenie - nie mam pewności, że to będzie "coś dla mnie". Najchętniej używany właśnie ze względu na budżet, chociaż widziałem kiedyś w Media Expert bodajże motory 125 w granicach 2000 zł (nowe). Podobno były to gówniane modele i bardzo awaryjne, w co jestem gotów uwierzyć, chociaż pewności mieć nie mogę.

Bardzo proszę o pomoc, każda odpowiedź zwiększy mój zasób wiedzy i informacji odnośnie tej kwestii, gdyż na dzień dzisiejszy jest ona ZEROWA :)

Pozdrawiam serdecznie!

Opublikowano