Skocz do zawartości

Historia edycji

jcb

jcb

Stawiam na gażnik - zbyt bogata dawka średnich i wolnych obrotów - te silniki tak mają.  Regulacja gażnika tak jak piszą w książce obsługi do WSK czy instrukcji to w zasadzie wstępna regulacja - żeby silnik chodził dobrze w pełnym zakresie trzeba się trochę pobawić.

Wykręć śrubę powietrza o ok. 1/6 obrotu (składu mieszanki - ta co wchodzi poziomo w korpus gaźnika) - sprawdź czy dało to jakieś efekty, powinno być nieco lepiej.

Potem znowu odrobinę i jazda próbna  - w miarę zanikania szarpania trzeba ruchy śrubą robić coraz mniejsze a jazdy testowe coraz dłuższe. 

Między takim stanem jak opisujesz a prawydłowym ustawieniem nie powinno być więcej niż pół obrotu śruby  -  jak wykręcisz za daleko silnik nie będzie się chciał wkręcać przy gwałtownym dodaniu gazu. Więc z regulacją trzeba delikatnie i po trochu.

Przy tym silniku dokładną regulację można w zasadzie zrobić po około  20 -30 km przejażdżce - dopiero wtedy silnik i gaźnik uzyskują stabilność temperaturową a skrzynia korbowa jest przedmuchana z nadmiaru paliwa i oleju po zimnym rozruchu.

Oczywiście jeżeli gaźnik jeszcze jako tako trzyma parametry - Pegaz nie znosi druciarstwa i niewłasciwego serwisowania - łatwo go uszkodzić przy montażu/demontażu.

jcb

jcb

Stawiam na gażnik - zbyt bogata dawka średnich i wolnych obrotów - te silniki tak mają.  Regulacja gażnika tak jak piszą w książce obsługi do WSK czy instrukcji to w zasadzie wstępna regulacja - żeby silnik chodził dobrze w pełnym zakresie trzeba się trochę pobawić.

Wykręć śrubę powietrza o ok. 1/6 obrotu (składu mieszanki - ta co wchodzi poziomo w korpus gaźnika) - sprawdź czy dało to jakieś efekty, powinno być nieco lepiej.

Potem znowu odrobinę i jazda próbna  - w miarę zanikania szarpania trzeba ruchy śrubą robić coraz mniejsze a jazdy testowe coraz dłuższe.

Przy tym silniku dokładną regulację można w zasadzie zrobić po około  20 -30 km przejażdżce - dopiero wtedy silnik i gaźnik uzyskują stabilność temperaturową a skrzynia korbowa jest przedmuchana z nadmiaru paliwa i oleju po zimnym rozruchu.

Oczywiście jeżeli gaźnik jeszcze jako tako trzyma parametry - Pegaz nie znosi druciarstwa i niewłasciwego serwisowania - łatwo go uszkodzić przy montażu/demontażu.

×
  • Dodaj nową pozycję...