Skocz do zawartości

Jaki Cross/enduro Na Początek?


filet

Rekomendowane odpowiedzi

Filet - co byś nie kupił na polskich trasach poczujesz się jak w terenie - tyle dziur po zimie hehe

Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ :ph34r:

 

Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Własnie jakie Enduro na początek?

Mam 28 lat i 181 cm wzrostu waga 75 kg. Jestem tzw. swiezo upieczonym kierowca, a bardzo chciał bym kupić enduro, rozdarty jestem między Yamaha TT 600 , a Suzuki Dr 350 ? Kwote jaką moge przeznaczyć to max 7 tys PLN :smile: Proszę o wszelkie rady z góry thanks!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha TT 600 średnio nadaje się do endurzenia , bardzo ciężka i jak się wpakujesz w jakieś bagno to samemu nie wyciągniesz , DR 350 dobry wybór , polecałbym się też rozejrzeć za DRZ 400.

Pozdrawiam ; )

you will never know me, you can only follow me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są tu znawcy tematu, to co sądzicie o Transalpie, sporo osób kupuje go jako turystyka, ale sylwetkę ma terenową, czyli maszyna uniwersalna, czy może się mylę?

 

Obecnie ujeżdżam Transalpa, wdzięczne moto. Na asfalcie OK, wygodna pozycja więc nadaje się na wyprawy. Obecnie mam złożoną kostkę (nie przesadną), polne drogi, dukty nie robią na nim wrażenia. Błoto też ogarnia oczywiście nie po osie w trudnym terenie tragedia ze względu na masę 200kg, ale o tym minusie wspomniał "działkowy emeryt". Zauważyłem że jak kierownik podczas jazdy 4x4 :smile: nie pomaga maszynie to moto sobie jedzie bez problemu, gorzej jak staramy się mu pomóc, jak człek nie jest skoncentrowany to szybciutko można złapać poziom. Edytowane przez M-461 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś wypowiedzieć sie na temat Huskvarny TE 610 ? Podobno sa dosc awaryjne sprzety , szczegolnie te bez pompy oleju , czesci nowe drogii i dosc trudno dostepne??? I od jakiego roku produkcji poleilibyście ten sprzęt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

NIE! Brat kupił niejakiego Diabolini 2 lata temu... po 1 jeżdzie coś się stało z przednim hamulcem ale to już pomine drobnostka , ale po miesiącu cała skrzynia biegów poszła w pi*** , włącznik elektryczny przestał działać po pierwszym kontakcie z wodą , ogólnie masakra... i nie jest to tylko moje zdanie ale opinie wielu ludzi o tych chinskich wynalazkach... choć nie ukrywam , że od tego sprzetu zaczołem się zakochwiać w off-roadzie i na początku wakacij stałem się szczęsliwym nabywcom Suzuki RM 250... jak narazie oprucz podstawowych rzeczy ( czyszczenie filtru powietrza , smarowanie łańcucha itp. ) jakie muszę robić przy tym sprzęcie nic się nie popsuło , nic nie przestało działać. W moiej opini ( i dużej większości ) o wiele bardziej opłaca się kupić 15 letnią markowa uzywke niz nowego chinola.

Pozdrawiam ; ) i polecam! zabawa w terenie jest przednia! ; )

you will never know me, you can only follow me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE! Brat kupił niejakiego Diabolini 2 lata temu... po 1 jeżdzie coś się stało z przednim hamulcem ale to już pomine drobnostka , ale po miesiącu cała skrzynia biegów poszła w pi*** , włącznik elektryczny przestał działać po pierwszym kontakcie z wodą , ogólnie masakra... i nie jest to tylko moje zdanie ale opinie wielu ludzi o tych chinskich wynalazkach... choć nie ukrywam , że od tego sprzetu zaczołem się zakochwiać w off-roadzie i na początku wakacij stałem się szczęsliwym nabywcom Suzuki RM 250... jak narazie oprucz podstawowych rzeczy ( czyszczenie filtru powietrza , smarowanie łańcucha itp. ) jakie muszę robić przy tym sprzęcie nic się nie popsuło , nic nie przestało działać. W moiej opini ( i dużej większości ) o wiele bardziej opłaca się kupić 15 letnią markowa uzywke niz nowego chinola.

Pozdrawiam ; ) i polecam! zabawa w terenie jest przednia! ; )

 

Tak myślałem, że mi ktoś wybije zgłówy to g...o :smile:

Cena kusząca , myślałem żeby na jeden sezon kupic, ale piszesz , że po pierwszej jeździe coś się psuję, to faktycznie.

"Jazda na motocyklu to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

A takie coś wogóle brac pod uwagę do zabawy?

http://moto.allegro....2628252022.html

 

to tylko wygląda jak terenowe... ale nadaje się do jazdy dookoła stodoły...

Motocykl do off-roadu MUSI być mocny (jeśli nie powiedzieć pancerny), i chodzi tu o wszystkie jego podzespoły, elementy zawieszenia, łożyskowanie wahacza, stopy z którego zrobione są półki, i miliard innych części... inaczej każda gleba w terenie ( a nie wycelujesz, żeby nie przyglebić np w pień drzewa czy kamień) skończy się pchaniem (albo niesieniem na plecach) sprzętu do domu.

Zakłada się do MARKOWYCH sprzętów seryjnych blachy pod silnik, dodatkowe boczne stalowe czy aluminiowe osłony chłodnic itd... a to coś z aukcji rozleci się nawet nie po połowie sezonu... nie wspominając o częściach do silnika marki "loncin" (a co to qur... jest???)

 

do tego to zabawka jakaś dla dzieci - widziałeś rozmiar kół? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

przód ma mieć 21 cali tył minimum 17-18 a w crossidle 19. Filtr powietrza ma być gąbkowy nasączany olejem co każdy wyjazd, a nie jakiś blaszany badziew, który puści wodę do silnika po pochlapaniu kałużą, rolka prowadząca łańcucha powinna być łożyskowana choć ślizgowo, a nie zrobiona z plastikowego wałka przykęrconego na sztywno... to masakra jakaś jest ten pierdopęd... na miejscu sprzedającego usunąłbym te dokładne zdjęcia detali, bo śmiechu kupa tylko z takich rozwiązań "terenowych" ... tak jak zacząłem, tak skończę - dziecię (i to nie za ciężkie) dookoła stodoły... http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/thumbdown.gif

Edytowane przez działkowy emeryt (wyświetl historię edycji)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko wygląda jak terenowe... ale nadaje się do jazdy dookoła stodoły...

Motocykl do off-roadu MUSI być mocny (jeśli nie powiedzieć pancerny), i chodzi tu o wszystkie jego podzespoły, elementy zawieszenia, łożyskowanie wahacza, stopy z którego zrobione są półki, i miliard innych części... inaczej każda gleba w terenie ( a nie wycelujesz, żeby nie przyglebić np w pień drzewa czy kamień) skończy się pchaniem (albo niesieniem na plecach) sprzętu do domu.

Zakłada się do MARKOWYCH sprzętów seryjnych blachy pod silnik, dodatkowe boczne stalowe czy aluminiowe osłony chłodnic itd... a to coś z aukcji rozleci się nawet nie po połowie sezonu... nie wspominając o częściach do silnika marki "loncin" (a co to qur... jest???)

 

do tego to zabawka jakaś dla dzieci - widziałeś rozmiar kół? http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

przód ma mieć 21 cali tył minimum 17-18 a w crossidle 19. Filtr powietrza ma być gąbkowy nasączany olejem co każdy wyjazd, a nie jakiś blaszany badziew, który puści wodę do silnika po pochlapaniu kałużą, rolka prowadząca łańcucha powinna być łożyskowana choć ślizgowo, a nie zrobiona z plastikowego wałka przykęrconego na sztywno... to masakra jakaś jest ten pierdopęd... na miejscu sprzedającego usunąłbym te dokładne zdjęcia detali, bo śmiechu kupa tylko z takich rozwiązań "terenowych" ... tak jak zacząłem, tak skończę - dziecię (i to nie za ciężkie) dookoła stodoły... http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/thumbdown.gif

 

dobra dobra , nie było tematu :decayed:

"Jazda na motocyklu to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Siemm wszystkim, potrzebuję pomocy/waszej rady.

Potrzebuję żebyście mi doradzili jakiego enduro mam wybrać Yamahe DT czy coś w stylu Aprilli a może Derbi..

Mam 16 lat ważę 67-68kg, do tego czasu poruszałem się skuterem 50ccm ale po wprowadzeniu przeze mnie lekkich modyfikacji jest teraz 80ccm. Ogarniam temat dotyczący cross'ów, enduro. Sam posiadałem kiedyś Crossa 125 ccm, miałem go jakiś czas dobrze się śmigało, mam doświadczenie lekkie w jeździe terenowej/szosowej. W tym momencie ćwiczę Stunt'a na skuterku ale brakuje mi tej jazdy czymś ciut mocniejszym i o lepszym wyglądzie niż chińczyk, co prawda nie narzekam na niego, bo przy takim dokatowywaniu go przezemnie trzyma się świetnie. Także proszę o radę jaki najlepszy w stylu tych podanych powyżej.

LwG.! Do zobaczenia na trasie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

jak juz masz doswiadczenie i zgodnie z powyższymi oczekiwaniami - Aprilia RXV 5.5 a jak nie to poszukaj Hondy CR500 2T - założysz lampki i powinna dać radę :angelnot:

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję i dodam, że najlepiej żeby to był z homologacją itp. zgodnym z prawami ruchu drogowego. Po czasie i tak bd 80ccm, z potem 125ccm. Zależy mi na tym z tego powodu, iż chcem się poruszać po drodze a może od czasu do czasu wjechać w drogę leśną.

Oczywiście cena najlepiej do 4 klocków.

Edytowane przez Roys (wyświetl historię edycji)

LwG.! Do zobaczenia na trasie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jakiejś dt 80/50 i będziesz zadowolony ..badź honde mtx.. ;)  co do pojemności nie raz bywają 80 rejstrowane na 50...najlepiej mi się jeździło dt 80 oraz 125  :rolleyes: ..honda też nie było tragedi ale spalanie większe miała z opowieści kolegów...derbi etc to wydaje mi sie że tego jest mało w tej chwili i części moga byc mało dostepne bądx cenowo pokaźne  ;)  ustrzel DT i będziesz happy :biggrin:

 Nie mam siły, by wstać,

nie mam siły, by iść.
Nie mam siły, by grać,
nie mam siły, by żyć.
Eksploduje mój mózg,
atakuje mnie chłód.
Zasypuje rój gruz,
to rujnuje mnie znów,
ale nagle w żagle łapię ciepły wiatr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Pathetic_Brother

Hej,

widze, że temat stary (5 letni), ale postanowiłem przeczytać wszystkie sugestie dotyczące pierwszego motoru w teren. 

  1. Jezdze często na działkę i chciałbym kupić sobie jakis motor do 8/9 tysiecy, aby jezdzic nim troche po lesie, troche po polnych drogach, troche po asfalcie, czy bez problemu moge wrzucic motor na przyczepke wynajeta ze stacji czy jakiejs firmy? 
  2. Pytanie czy supermoto się nada? Czy lepiej jakies enduro? Czy 125 4t czy 2t? Uprzedzam, ze bedzie to moj pierwszy motor, posiadam prawko na auto. Chcialbym sie nauczyc jazdy na motorze na dzialce, aby nie spowodowac zadnej kolizji, nie zrobic nikomu krzywdy i przede wszystkim sobie. 

Mam 189 cm /// 105 KG  😎

 

to co znalazłem po Waszych sugestiach to: 

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xt-ID6AcOT8.html#9bcf1c4729

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-drz-400-cross-supermoto-zamiana-CID5-IDnHZQO.html#46c0edbe57

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xt-yzf-rs-tzr-r125-xt-yz-ID6A3c7H.html#ae0c34db07

https://www.otomoto.pl/oferta/daelim-s2-125-kat-b-2009r-freewing-kymco-ID6A9FXJ.html

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xt-yamaha-xt600-enduro-dualsport-ID6AcccZ.html#ae0c34db07

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xt-125-supermoto-CID5-IDu7BZz.html#1c681d0423

 

 

Mozecie cos podpowiedziec? 

Dzieki, Elo. 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Pathetic_Brother (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Supermoto ma opony na ulicę więc w terenie będzie mega ciężko. Enduro ma kostkę więc w terenie miód a na asfalcie też da rade tylko, że kostki będzie zjadać. Jesteś duży i ciężki, 125 w 4T od razu sobie odpuść - za mała moc i od razu Ci się znudzi. Drezyna fajny sprzęt ale ciężko o zadbany egzemplarz bo są świetnymi niezniszczalnymi moto i mało kto chce to sprzedawać (miałem wersję enduro czyli E). Masz tyle kasy, że mógłbyś sobie poszukać KTM 400 na silniku RFS (do 2007r), w Twojej kasie to początki produkcji od 2000 - bardzo wytrzymała konstrukcja. Mocy będzie pod dostatkiem, nie jest agresywny więc nada się nawet na pierwsze moto - a jak już skumasz co masz robić to przy odkręcaniu mocy ci nie braknie. Części zamiennych i używanych jest bardzo dużo. Przy Twojej wadze musisz zainwestować w sprężyny do moto bo nie będzie działać tak jak powinno. Jeżeli chcesz 2t to musisz znaleźć sobie zadbany sprzęt bo jak nie to od razu czeka Cię remont silnika (albo szukaj moto do remontu) w 2t 125-150cm3 będzie odpowiednią wielkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pathetic_Brother

Roland! Wielkie dzięki za odpowiedz, kazda rada od Was jest dla mnie przydatna. Czyli z tych co wyslalem to radzilbys zrezygnowac? 

Szukac w tym kierunku?

https://www.otomoto.pl/oferta/ktm-exc-400-450-sx-zarejestr-100-sprawny-okazja-enduro-cross-ID6AcjqE.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8 

Czy poj. 400 to nie za duzo na początek? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit : Sorry, nie zauważyłem, że posty stare i odgrzany kotlet 😕

Cóż, może komuś kiedyś się przyda taka informacja  :D

Mogę wypowiedzieć się o XT 660 . Moje odczucia po kilku latach jazdy różnymi sprzętami sprawiły, że dziś widzę XTka jako motocykl delikatnie mocniej skierowany w stronę motocykli szosowych niż w crossa. Po pierwsze jest w miarę ciężki, a to sprawia, że ma aspiracje do normalnego podróżowania i przejechanie nim kilkuset kilometrów nie jest żadną tragedią, a przy drogach bocznych, a nie na trasie jest doskonały. Jest to moto, którym świetnie ćwiczy się technikę jazdy - na asfalcie, drodze, placyku, w lesie, na żwirowniach, etc. Jednak ja tego motocykla na pewno nie kupiłbym do typowej crossowej zabawy na górkach, itd. Myślę, że najfajniejsze wspomnienia mam właśnie z przepraw przez lasy, na starych kopalniach i torach, ale z naciskiem na brak szaleństwa. Jest to sprzęt dobrze się prowadzący, praktycznie bezawaryjny, porządnie wykonany. Doskonale radzi sobie na piachu w mieście, w czasie robót drogowych, nie raz ratował mi d*pę z sytuacji awaryjnej. Nie wiem tylko, czy nie będzie on za ciężki przy Twoich gabarytach. Gdy go miałem ważyłem około 90 kg przy wzroście 186 cm.

Nie jest to Afryka, i motocykl typowo przeprawowy - jest bardziej zwinny, ale też mniej pakowny, jakościowo myślę podobny choć nie aż tak twardy. Daleko mu do typowej szosówki, ale wsiadając na KTMa na pewno poczujesz różnicę.

Był to mój pierwszy motocykl ( wcześniej śmigałem małymi motocyklami w wieku kilkunastu lat, przerwa 5-7 lat i zakupiłem go mając około 26 lat ) i bardzo mi odpowiadał. Ma moc, jest za***iście eleastyczny, możesz nim jechać spokojnie, ale odkręcając manetkę bez problemu może pójść na gumę i trzyma równowagę doskonale.

Ogólnie polecam bardzo moto, ale dobrze by było się tym najpierw przejechać. Jeśli chcesz mieć motocykl na typowe przeprawy lub zabawę, kup crossa. Jeśłi motocykl uniwersalny z charakterystycznymi cechami to XT jest dobrym wyborem.

Edytowane przez spowiednik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rooland dobrze podpowiedział. Albo DRZ albo coś bardziej wyczynowego czyli EXC na RFSie. Ewentualnie luknij na jakiegoś Kata z LC4 jeśli boisz się wymiany oleju co 15mth :)
Aha, no i najlepsze rozwiązanie to dwa komplety kół plug&in, chcesz po asfalcie zakładasz 17' chcesz w terenie, 21 i 18. 

you will never know me, you can only follow me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, akurat ta 400tka bardzo łagodnie i liniowo oddaje moc. Więc nie ma strzała mocy jak np. w 2t. Nauczysz się na spokojnie a potem mocy starczy na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...