Krzysztofor Opublikowano 13 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Siema, mam takie zapytanko. Kupiłem kapcia na tył i teraz jak odkręcę koło to czy nie wyleje mi się olej z kardana? Przyznam się bez bicia, że nigdy takiej rzeczy nie robiłem. Czekam na opinie i pomoc. Dziękować. Edit. Już wiem, nie wyleje się Myślałem że inacze to jest zbudowane. 0 Cytuj LwG!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.B Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 (edytowane) Kardana polecam jako napęd. W wersji BMW moment jest przekazywany na ramę przez belkę, co daje mniejszą reakcję na zmianę obciążenia. Tylko taka konstrukcja jest nieco cięższa niż np. w Gutku, czy Yamaha. W BMW lubi się wysypać dyfer... W motocyklu typu enduro (tak jak w GS) to moim zdaniem must have i nie bardzo rozumiem dlaczego pretendenci tacy jak KTM, czy Triumph tego nie chcą zaakceptować... W moto sportowym (seria K) daje o sobie znać masa i czasami zbyt mocna reakcja na obciążenia. No i na kole ciężko polatać... Za to komfort i trwałość napędu bezapelacyjne. Edytowane 21 Października 2014 przez Mr.B (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 22 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 W motocyklu enduro kardan nigdy nie zaistnieje. Dlaczego? 1. Masa 2. Mniej odporny mechanicznie na uderzenia 3. Trudniej wymienic niz tradycyjny lancuch. Te trzy aspekty sprawiaja ze w rajdach (enduro) kardan to nieporoumienie. I z tego samego powodu przy dalszej turystyce off jest niebezpieczny. Mialem okazje spotkac turystow z popsuta zembatka i mogli dokonac naprawy dosc latwo i jak i wlasciciela BMW ktoremu posypal sie kardan i ten drugi szukal transportu dla siebie i motocykla samolotem/laweta do domu. Roznica? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 22 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) Moim zdaniem warto by było dodać roczniki i przebiegi tych BMW z wysypanym dyfrem. O ile wiem starszych roczników (lata 90-te i starsze) ten problem nie dotyczy :-) To , że się sypią nie jest typową cechą kardana tylko jakości wykonania (zmniejszania kosztów produkcji) Znajomy mechanik motocyklowy opowiadał , że kiedyś wytrzymałość kardana w BMW liczyło się w setkach tys. km a teraz niestety w dziesiątkach tys. km. Edytowane 22 Października 2014 przez jcb (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 22 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) Kardana polecam jako napęd. W wersji BMW moment jest przekazywany na ramę przez belkę, co daje mniejszą reakcję na zmianę obciążenia. Tylko taka konstrukcja jest nieco cięższa niż np. w Gutku, czy Yamaha. W BMW lubi się wysypać dyfer... W motocyklu typu enduro (tak jak w GS) to moim zdaniem must have i nie bardzo rozumiem dlaczego pretendenci tacy jak KTM, czy Triumph tego nie chcą zaakceptować... W moto sportowym (seria K) daje o sobie znać masa i czasami zbyt mocna reakcja na obciążenia. No i na kole ciężko polatać... Za to komfort i trwałość napędu bezapelacyjne. Coś mi uciekło? wszystkie Triumphy z silnikiem 1215cm a więc Explorery i Trophy jako układ przeniesienia napędu mają wał. Jakieś dwa lata już Edytowane 22 Października 2014 przez Mur67 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.B Opublikowano 23 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Coś mi uciekło? wszystkie Triumphy z silnikiem 1215cm a więc Explorery i Trophy jako układ przeniesienia napędu mają wał. Jakieś dwa lata już Nie. To raczej mi uciekło. Dobrze. Chłopcy dojrzewają Moim zdaniem jeśli kardan leci, to raczej wina użytkownika, a nie materiału. Chociaż przy momentach obrotowych jakie osiągają silniki serii K, czy w GSach - to napęd nie ma łatwego życia. Co do łańcucha w terenie. Argument masy i łatwości wymiany przyjmuję. Dlatego Dakar na łańcuchach. I serwis w ciężarówce za Tobą. Ale w daleką trasę tylko kardan. Prawdopodobieństwo zepsucia jest jednak mniejsze. A długowieczność bezapelacyjna. Bo napęd łańcuchem musisz zmienić w całości przy ilu....? 20.000km? Dlatego np. Borman pojechał dookoła świata i przez Afrykę na GS. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 23 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Nie. To raczej mi uciekło. Dobrze. Chłopcy dojrzewają Moim zdaniem jeśli kardan leci, to raczej wina użytkownika, a nie materiału. Chociaż przy momentach obrotowych jakie osiągają silniki serii K, czy w GSach - to napęd nie ma łatwego życia. Co do łańcucha w terenie. Argument masy i łatwości wymiany przyjmuję. Dlatego Dakar na łańcuchach. I serwis w ciężarówce za Tobą. Ale w daleką trasę tylko kardan. Prawdopodobieństwo zepsucia jest jednak mniejsze. A długowieczność bezapelacyjna. Bo napęd łańcuchem musisz zmienić w całości przy ilu....? 20.000km? Dlatego np. Borman pojechał dookoła świata i przez Afrykę na GS. i jakież pole do żartu.... bylismy kiedyś w parę moto na kilkudniwym wyjeździe.... w tym jeden GS. Po pierwszym noclegu smarując nasze łańcuchy coś nam strzeliło do łbów i kapneliśmy kilka kropelek oleju na obudowę kardana i beton bezpośrednio pod nim.... Chłop szlochał i oglądał potencjalny wyciek przez cały wyjazd a napęd? jak każdy - ma swoje wady i zalety. Dwie zębatki i łańcuch dużo miejsca w bagażu na podróż 20.000 w nieznane nie zajmują. A czy jest bezawaryjny? pamiętam jak serwisowałem swojego Triumpha w Liberty jeszcze na Maratońskiej spotkałem kiedyś pod serwisem gościa w...go na maksa właściciela kilkumiesięcznego k1300. Była to kolejna jego wizyta w serwisie - Maszyny na trasie nie oszczedzał, obudowa wału w trakcie jazdy rozgrzewała się tak że nie można jej była ręką dotknąć - serwis twierdził że ten typ tak ma.... Edytowane 23 Października 2014 przez Mur67 (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.