Skocz do zawartości

Błagam o pomoc!!!!!!!!


Madman

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właśnie na etapie poszukiwania choppera lub cruisera do około 8000 pln. chciałbym kupić coś w miarę ekonomicznego w eksploatacji myślałem o yamaha Virago xv750  bo jest na wale.
Naprawdę nie wiem co powinienem kupić jedni mówią nie virago 750 inni nie intruder bo strasznie drogi w eksploatacji inni nie kawasaki vn 750 nie nie shadowa 750 itd kurde poradźcie coś i jakoś zachwalcie bo sezon się zbliża a ja bym chciał jak najszybciej go zacząć.
Będę zobowiązany za każde doradztwo :smile:

Dobrze że nie jestem normalny bo  już dawno bym zwariował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są nowe maszyny. Kup tą, która będzie w najlepszym stanie w zakładanym budżecie i tyle.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Piuriel napisał:

To nie są nowe maszyny. Kup tą, która będzie w najlepszym stanie w zakładanym budżecie i tyle.

Dokładnie, co z tego, że kupisz coś cieszącego się dobrą opinią, jak dany egzemplarz będzie gruzem. Poza tym motocykle którymi jesteś zainteresowany z reguły mają łatwe życie. Często więcej stoją jak jeżdżą. Większym problemem może być ilość "cepelii" na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wybrania danego egzemplarza namówiłem dobrego mechanika który pojedzie ze mną obejrzeć jakiś konkretny motor, ale ja muszę zdecydować jaki mode i go wyszukać i to jest problem nie chce za słabego motoru bo po roku mnie znudzi i za dużego bo kurdupel jestem więc coś z w miarę konkretną mocą oscylującą w okolicach 50/60 km.
dzięki wielkie za jakieś sugestie i czekam na kolejne 

Dobrze że nie jestem normalny bo  już dawno bym zwariował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednicy mają rację. Nie ma co przesadnie  polegać na opinii o modelu w takim wieku. Trzeba dobrze ocenić stan maszyny więc ktoś obeznany na miejscu to minimum konieczne. Jeśli chodzi o model to według mnie sam musisz usiąść na każdym i się przymierzyć. Zobaczyć czy pozycja Ci odpowiada i sprzęt podoba. Jeśli chodzi o koszty eksploatacji musisz pogadać z mechanikami a najszybciej ocenisz koszty porównując ceny  kilku analogicznych części w internecie. Z tej półki cenowej wziął bym pod uwagę jeszcze Suzuki Marauder 800. Udanych łowów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim powinieneś sobie na każdym usiąść i obczaić pozycję bo się może okazać że ten którego najbardziej typujesz kompletnie Ci nie leży. Ja np. jak bym szukał to czegoś z prostą kierownicą, te wygięte skierowane do kierowcy jak dla mnie kompletna porażka jeśli chodzi o wygląd i wygodę ale to musi być twoja decyzja, z tych roczników wszystkie modele będą bardzo podobne w kosztach utrzymania bo każdy inaczej patrzy na grosz, jedni przychodzą i klocki za 60zł to już jest dla nich mocna przesada a inny przyjdzie weźmie brembo za 400 i się pyta czy nie ma jakiś droższych, także stwierdzenie "drogo" to pojęcie względne

Edytowane przez kosmaty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się szczerze, że sam dokonując wyboru maszyny byłem skrajnie nieodpowiedzialny i kierowałem się wyłącznie sercem. Nie w głowie mi było pisanie pytań na forum, bo przecież się zakochałem. Nie ważne, że to pierwszy motocykl, a ja wcześniej nawet na ulicy takich nie widywałem. Aż dziw bierze, że się na całej sprawie srogo nie "przejechałem" a "uczucie" okazało się odwzajemnione.

Tym milej widuje się ludzi, którzy zdając sobie sprawę z własnej niewiedzy, potrafią poprosić o pomoc bardziej doświadczonych motocyklistów, czyniąc to forum użytecznym (zwłaszcza jego najbardziej martwą część - chopper, cruiser). Słuchaj, co mówią koledzy i bierz to pod uwagę, ale nigdy, przenigdy nie ignoruj zupełnie głosu serca. To ono czyni nas motocyklistami i jest domem dla naszej pasji. Twoje też z pewnością podpowie Ci co wybrać, a jeśli to pierwszy poważny wybór to jaki by nie był - przysporzy Ci satysfakcji. Mam nadzieję, że Twój wybór w połączeniu z wiedzą towarzyszącego Ci mechanika, zaowocuje świetną maszyną.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na Kawasaki EN 500 4 cylindrowa rzędówka daje rade.  Kumpel mojego ojca miał i bardzo mu się wygodnie jeździło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a en 500 to nie przypadkiem 2 cylindry w rzędzie? :P

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem styczność ze wszystkimi tymi motocyklami, robiłem przy nich jakieś tam rzeczy.

Kawasaki Vulcan 750 miał od początku problemy z rozrządem, bardzo wiotką ramę i zawieszenie do swojej mocy i masy i słabe hamulce, w tamtych czasach był to bardzo mocny czoper. Dzisiaj problemy potęgują się przez wiek motocykla, siada elektryka. LTD to już archaizm a 500 dla uściślenie był 2-cylindrowym rozwinięciem wersji 454.

Intruder występował w kilku wersjach silnikowych od 750 zaczynając po 800 i 600 w późniejszym okresie i zależnie od rynku. Intruz to dobra maszyna ale bardzo wąska. Do tego motocykl trudny w obsłudze( nie wygodny dostęp) Akumulator wlecze po ziemi, bo zamontowany jest na samy dole ramy przy tylnym kole, brud syf i zaniedbanie powodują natychmiastowe problemy z prądem. Moto nie miało chorób wieku dziecięcego i wad jak Vulcan ale z racji typu motocykla także wiotkie zawieszenie i słabe hamulce do tego nie przydatny dla wyższych osób.

Honda Shadow 750 to legenda, godna polecenia i dobra , niestety są problemy z dostępem wielu części z racji wieku motocykla. Przy poważniejszej rozbiórce-remoncie robią się koszta i płynie czas. Dużo czasu... coś o tym wiem :-)

Virago 750 z tych wszystkich maszyn jest chyba najrozsądniejszym wyborem. Motocykl duży, solidny i wygodny nawet dla wysokiego. Grube lagi, niezły heble i bezawaryjny silnik. Dobry dostęp do obsługi i serwisu. Do tego jest sporo ofert z których jest co wybrać i można jeszcze znaleźć rodzynka. Większość maszyn jest z lat 90' a nawet z nowego milenium się zdarza, co w przypadku Shadowa czy VN raczej są to sztuki z lat 80' góra 90'. Do tego Virago nadal nieźle wygląda i nie trąci mychą.... Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to sprzęgiełko rozrusznika, które lubiło siadać w Virażkach, słychać dziwny zgrzyt przy próbie rozruchu. Reszta to tak jak w każdym innym motocyklu- sprawdzić , przejechać się, kupić i cieszyć się życiem :-)

 

Decyzja należy do Ciebie

Mam nadzieje że to ci trochę rozjaśni sytuację. Musisz się przymierzyć i zobaczyć.

Tak czy siak ja stawiam na Virago

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za wszystkie rady i sugestie podjąłem decyzje i teraz poszukuje Virago 750 jak mi się uda zakupić motor to pochwalę się zdjęciami

Dobrze że nie jestem normalny bo  już dawno bym zwariował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 2/28/2018 o 15:18, Madman napisał:

Ja już mam moją virago 750 

No i super, ale może ktoś kiedyś będzie miał podobny dylemat, niech dla potomności zostanie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...