Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

7 2 10:42:36

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 18.06.2012 o 10:37, 'działkowy emeryt' napisał(a):

tu nie chodzi o parę złotych na gumki, tylko o to, że płyn o wyższej temperaturze wrzenia jest agresywniejszy w stosunku do kauczokopochodnych elementów gumowych, ze względu na wyższe stężenie glikoli - zatem problemem będzie, kiedy strzeli przeżarty tym szwaksem uszczelniacz w zacisku i rzygnie tłustym płynem na tarczę - wtedy będziesz miał hamowanie jak d*p.ą po śniegu - to samo zresztą przy pompie...

 

ludzie, skąd Wy bierzecie te wszystkie farmazony??? mechanika pojazdowa czy w szczególności motocyklowa to nie jest książeczka dla dzieci z serii "Poczytaj mi Mamo", pół biedy jak zarżniesz czy zdewastujesz własny sprzęt - to małe miki i Twoja sprawa, ale jak któregoś dnia stanie się komuś krzywda, bo nie wyhamuje przed skrzyżowaniem i zrobi komuś w aucie z du.py garaż to będzie drapanie po głowie, dlaczego tak się stało...

ja już kiedyś pisałem w wątku o jakichś sparciałych kapciach... nie rozumiem niektórych laickich opinii na tym forum... chyba, że króluje metoda pana Heńka z szopy za rogiem - "jakoś to bydzie i nic się nie stanie... chyba"... to rzeźnia a nie mechanika... a głoszenie opinii "bo tak mi się wydaje" to nieodpowiedzialność - chyba że to taki forumowy lans.

 

nie wiem jaki to ma byc niby lans? jezdze na dot 5.1 od wielu lat i nigdy nie wyrzygalo mi plynu na tarcze, wymieniam co rok na nowy i za kazdym razem sprawdzam stan uszczelek itp. Z doswiadczenia wiem ze dzieki temu nie zagotowalem wielokrotnie plynu ham. i to jest fakt z kt nie mozesz dyskutowac. a uszczelki predzej puszcza ze starosci niz z od razu po wymianie plynu na inny.

Opublikowano

Ja mam w R1 GOODRIDGE i musze przyznac ze jest brzytwa :biggrin:

Opublikowano

fajna sprawa jak juz bedzie nowe moto i nie bedzie mialo w oplocie napewno zaloze ;]

Opublikowano

Ja również każde nowe mot moto pierwsze co to płyn hamulcowy i przewody w oplocie.

Opublikowano

DOT 5.1 ma negatywnie wpływać na elementy gumowe? pierwsze słyszę. Jest w pełni zgodny z normą DOT 4 więc musi trzymać parametry!

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska

działkowy emeryt
Opublikowano

tak tak, DOT4 i DOT5.1 są nawet mieszalne ze sobą i nie wywołują negatywnych rekacji - chodzi mi DOT5.

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Opublikowano

ok, DOT 5 to zupełnie inna bajka i tu masz racje

 

ale jeśli serwisówka zaleca DOT 4 to nie ma przeciwwskazań żeby lać DOT 5.1

"Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Newsweek Polska

  • 2 tygodnie później...
działkowy emeryt
Opublikowano

no i pojawiły się w mojej Olivie przednie kable Goodridge'a - kolor końcówek i samych kabli zamawia się samemu (według życzenia i gustu) długość kabli i kąty gięcia końcówek dobiera się do danego typu i modelu motocykla. Efekt hamowania - przewidywalny - dozowalna żyleta jednopalcowa :decayed: . Tył sobie darowałem, ale jak ktoś chce - można i tył. Kable przychodzą w pudełeczku - gotowe do montażu - klocki Lego - wraz z wszystkimi koniecznymi uszczelkami i oringami miedzianymi (oryginał były stalowe) i wraz z przelotkami i uchwytami - montaż zupełnie bezproblemowy.

 

i na koniec ciekawostka... - według manuala Pana Hondy - gumiane kable hamulcowe wymienia się co... 4 lata. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Opublikowano

Ja z kolei dopiero co założyłem HELa i mógłbym słowo w słowo napisać to co Ty. Tyle że tył też zrobiłem i tam czuję właśnie największą różnicę - wręcz dramatyczną.

Opublikowano

W zeszłym sezonie wymieniałem przewody na stalowy oplot z HEL'a (tutaj muszę gorąco polecić zakupy w sklepie online ze względu na mega profesjanalną i uprzejmą obsługę) i rzeczywiście zmiana jest odczuwalana. Dodatkowo dochodzą walory estetyczne: kolor pokrycia + kolor końcówek.

A co do płynu hamulcowego to wystarczy pamiętać, że DOT 5 idzie głównie do Harleya i do zabytków i nie praży z ABS'em i nie trzeba bedzie się zastanawiać, jaki dobrać do swojego szpeja.

Ja jeżdzę od 4 lat na DOT5.1 MOTUL'a, wymieniam go co drugi sezon i żadnych problemów nie zauważyłem. Jedynie co, to udało mi się doprowadzić klocki do fadeing'u przy awaryjnym hamowaniu, ale na to nie ma rady - w przypadku ER6N raczej odradzam stosowanie zamienników EBC HH (pierdzą przy hamowaniu) i doinwestowanie ok. 30PLN więcej na OEM'owe TOKICO HH.

Opublikowano

Jako, że planuję zmienić przewody na oplot, a nie bardzo wiem co i jak to zapytam: HEL czy Goodridge? Jest jakakolwiek różnica między nimi (nie chodzi mi o cenę)?

W mojej SV jest układ F z trójnikiem, a wiem, że wymontowują go. To dobrze, źle? Jak to wpływa na hamulce?

Zalewać to zgodnie z manualem, czyli DOT4 czy raczej DOT5.1?

 

Warto wymieniać także tył? Czy nie ma sensu?

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

działkowy emeryt
Opublikowano
  W dniu 12.07.2012 o 11:52, 'Tomi' napisał(a):

HEL czy Goodridge? Jest jakakolwiek różnica między nimi (nie chodzi mi o cenę)?

 

jeden pieron, nie wiem czy HEL ma homologację dopuszczającą do ruchu ulicznego - musisz sprawdzić u dystrybutora, Goodridge ma.

 

  W dniu 12.07.2012 o 11:52, 'Tomi' napisał(a):

W mojej SV jest układ F z trójnikiem, a wiem, że wymontowują go. To dobrze, źle? Jak to wpływa na hamulce?

 

dobrze - lepiej nawet bez trójnika - dokładnie takie samo ciśnienie płynu na lewym i prawym zacisku, bo przewody bezpośrednio od pompy

 

  W dniu 12.07.2012 o 11:52, 'Tomi' napisał(a):

Zalewać to zgodnie z manualem, czyli DOT4 czy raczej DOT5.1?

 

zgodnie z manualem

 

  W dniu 12.07.2012 o 11:52, 'Tomi' napisał(a):

Warto wymieniać także tył? Czy nie ma sensu?

 

zadaj sobie pytanie - na ile intensywnie uzywasz tyłu w SV? tam bedzie ukryta odpowiedź ... a poza tym, kto bogatemu zabroni ? :decayed:

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Opublikowano

Krótko rzeczowo i w bardzo jasny i przejrzysty sposób kolega Bartek ci to wytłumaczył. ps ja mam hela po zmianie na oplot różnica jest odczuwalna w dozowaniu hebla na starych przewodach było "różnie" :smile:

Opublikowano

Dzięki wielkie, właśnie na taką odpowiedź liczyłem. Jasno, zwięźle i na temat.

:cheers:

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

  • 1 rok później...
Opublikowano

Gdzie można dorobić przewody hamulcowe w łodzi?

Opublikowano

Chyba w MotorWings mają przewody hamulcowe w oplocie. 

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Nosze się z zamiarem zmiany przewodów hamulcowych z gumy na oplot. Kto handluje w Łodzi takimi przewodami ?  

Opublikowano

Ja zamawiałem w Korando u Pawła

www.szpiegowskie.com.pl

Opublikowano
  W dniu 9.07.2014 o 10:42, Turboldz napisał(a):

Ja zamawiałem w Korando u Pawła

Zawsze warto sprawdzić w kilku miejscach. Dzięki.

  • 1 rok później...
Opublikowano

szukałem w całej łodzi i okolicy ,amatorka amatorka,wkońcuzapytałem w salonie BMW okazało się że dorabiają przewody na zamówienie firmyTRW no i cena 40cm przewód z montażem 170 zł super trochę długo trwało ale warto w mojej ocenie

Opublikowano

 

 

  W dniu 9.10.2015 o 14:56, Robcio napisał(a):
szukałem w całej łodzi i okolicy ,amatorka amatorka,wkońcuzapytałem w salonie BMW

Możesz rozwinąć temat,z naciskiem na"amatorka"?

"Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu"

Opublikowano

U mnie był problem z dlugoscią przewodu musiał być dłuższy i chciałem jeden ,od pompy do trójnika wszyscy decyzje jaką ma mieć długość zrzucali na mnie ,ze nie wspomnę o braku informacji o homolagaci tych przewodów .Na zasadzie pan płaci i pan się sam martwi czy będzie dobrze zero odpowiedzialności za to co sie sprzedaje. A ja mam moto od 5 miesięcy i nie mam bladego pojęcia a chce żyć e nie eksperymentować na przewodach hamulcowych.Z drugiej strony nie wierzę że nie ma takiego podobnego przewodu z jakiegoś innego moto ale do tego potrzebne jest doświadczenie .Niestety u nas wciąż system klient płaci i niech d*py nie zawraca ma się świetnie ale to my klienci jesteśmy temu winni bo wszystko musi być najtaniej bez względu na późniejsze dla nas konsekwencje

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...