AndrzejCBR Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Witam chciałem zapytać co ile tysięcy powinno wymieniać się świece zaplonowe? A co ile wymieniacie? Chodzi mi tutaj o motocykle wysokobrotowe naprzykladzie cbr f2. Podobno mozna zrobić to bez zdejmowania zbiornika tylko trzeba mieć specjalny klucz. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muodyv6 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 10- 12 tyś tak mi mówili;)Lub co sezon 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Chyba na to nie ma reguły? Trzeba kontrolować moim zdaniem stan świec co pewien okres po prostu. Ewentualnie jeżeli są jakieś podejrzenia, objawy kierujące na wadliwe/uszkodzone świece zapłonowe. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubson Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Dokładnie jak przedmówca, sprawdzam stan elektrod. Nie ma reguły 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 przepraszam że się ośmielę wychylić przy "forumowym ekspercie" od świec zapłonowych i mam nadzieję, że niejaki Muodyv6 nie zeżre mnie żywcem przez szybkę monitora za moją drobną uwagę w tym temacie, ale posiąwszy umiejętność czytania, która do niczego według niektórych tu obecnych potrzebna nie jest, biorę do ręki manuala Haynesa od Hondy i przeglądawszy temat wymiana świec zapłonowych - czytam jak byk - czarno na białym - pismem nie trudnym, prawie obrazkowym, składającycm się z podstawowych i zrozumiałych dla gawiedzi wyrazów:świece zapłonowe, w zależności od stanu elektrod wymienia się między 36 a 48 tysięcy kilometrów, inspekcja, czyli bezwzględne sprawdzenie co 24tyś. I nie słucham zwłaszcza tego "co mi mówili", bo chadzałbym pewnie zimą w sandałkach podpierając się szczotką do podłogi jak kulą ortopedyczną... albo wyrzucał co sezon parę banknotów za nowe świece do śmietnika, nie mając na OC starego Audi, albo, chyba, że jak ponownie Muodyv6 - wytrawny motorzysta robiłbym co sezon - jak sam powyżej prawi - 36 a nawet 48tyś kilometrów bez prawa jazdy - dookoła szopy.Bez pozdrowień "Ekspercie - Znawco Ty nasz Forumowy"Andrzej, tak jak piszę -min co 24tyś a musowo miedzy 36 a 48 tyś przebiegu - zobacz jaka jest przerwa między elektrodami, w razie potrzeby ustaw przerwę szczelinomierzem, popatrz, żeby elektroda masy nie była nadpalona, przeczyść i śmigaj - chyba, że już czas. 1 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Standardowa procedura serwisowa od mojej Hondziny przewiduje wymianę STANDARDOWYCH świec. po 24tys. W przypadku zastosowania świec irydowych okres ten może się wydłużyć do 40-60tys. Sprawdzenie stanu jest dobrym pomysłem, ale gołym okiem nie wszystko widać. Lepiej wymieniać częściej niż rzadziej 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 W moim moto, które kręci się do 12000obr. po 5 tysiącach NGK zaczęła przerywać i musiałem wymienić. Jak wkręciłem NGK do Jawy (2t) to świecę musiałem po 50km wymienić http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muodyv6 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Ja robię synchro coś po 12 tyś przy synchro lecą świece i filtr. i wiele osób na innym forum moto tak kazało robić. A ja jestem nauczony robić wszystko wcześniej niż później płakać że się moto roz*ebał... Chodząca encyklopedio olej sobie też wyymieniaj po 50 tyś. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 działkowy emeryt dzięki za konkretna odpowiedź. Facet od którego kupowałem moto twierdzil ze wymienial wszystko jest ok wiec jeżdżę. Ale wydaje mi się ze wymiana co 10tysięcy to przesada. Tak jak napisałeś jest ok. Nawet porównując trochę z innej beczki ostatnio wykręcalem świece w moim aucie po 20tys na gazie (a jak wiadomo wtedy szybciej się zużywaja to sa jeszcze w niezłym stanie jeszcze te 5tysięcy zrobię choć mowie to auto i na gaz.) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebA76200 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Temat świec jest bardzo dlugi,oczywiście irydowe wytrzymują dłużej niż te zwykłe. Opiszę sytuację biorąc lupę kilka modeli jednośladów Bandit 650 2006,gaźnik,kupiłem z salonu przebieg 3000mil,zmieniłem to na kilometry i pamiętam że pewnego zimnego wieczora nie odpalił,miał prawie 12000km. Rano sprawdziłem świece jedna nie miała iskry. Kupiłem nowe jak.zalecala książka NGK i odpalił od strzału . Bandit 1200,2005rok,gaźnik,7000mil wiec wymieniłem po zakupie świece,olej fitry,dot4,kolejny serwis świec odbył się wcześniej niz zaleca serwisowka,powodem była nierówna praca.silnika,co ciekawe biegi nie wchodziły tak jak powinny,ciężko bylo się wbićw górę 3,4,5.po wymianie wszystkie obiawy ustały.Książka obsługi Bandit 1200 zleca.trzy różne świece w zależności od sposobu użytkowania motocykla,jeżdżąc po mieście silnik bardziej sie grzeje,nie odprowadza tyle ciepla co w trasie dlatego zmieniłem Świece nanumer wyższe tak jak zaleca serwisowka Suzuki. Jak narazie wszystko OK,dodam że przyjechałem bandziorem w upalne zeszle lato na wakacje do PL,około 2500km,i zdarzało mi się stać w.korkach na ringu Antwerpia i nie tylko... Suzuki GSX S750 2014rok,wtrysk,9000mil,wymiana zalecana co 12000km na swiece irydowe ,9000mil to jakieś 14500km silnik.pracuje idealnie,zapala bez problemu,zmienię je przy 24000km,chyba ze sprzedam,często zmieniam motocykle Honda CBR600F,2006rok,pelen wtrysk,w dniu zakupu 2700mil,wykrecilem je przy 24000km,byly jak nowe,silnik pracowal jak nowy,wymieniłem na nowe irydowe przy 28000km,kiedy zaczolem jeździć po Europie (trasy do 3000km)po to by nie zatrzymac sie gdzies na autostradzie we Francji z powodu zużytej świecy. Z doświadczenia innych użytkowników CBR600F wiem ze świece wytrzymują dużo więcej niż 35000km. Suzuki GSX 1400,2004rok,pelen wtrysk13000mil,świece normlne wymieniłem jak nakazywala serwisówka,choćby dlatego ze generowal potężna moc,ręce i nadgarstki prostowalo przy odkrecniu manetki,nie miałem w tym modelu najmniejszych problemów ze świecami,niesamowita moc w tym GSX-ie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebA76200 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebA76200 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 http://www.motogen.pl/Przewaga-irydowej-swiecy-zaplonowej-nad-standardowa,25688.html Na temat świec irydowych,co za tym idzie warto zmieniać świece standardowe (niklowe) na czas, zalecany przez producenta motocykla 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Ja tam nie patrze na serwisówki czy inne opisy. Po prostu wiem jak sprzęt pracuje i słyszę czy należy wymienić świece. Silnik łapie nieco inne parametry, niby to samo ale po założeniu nowych jest zupełnie co innego. Zapala tak samo ale przy obciążeniu lepiej wkręca się na obroty, ma inną kulturę pracy. Po to kupuje się motocykle, by za***rdalać. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.