Skocz do zawartości

Dylemat W Wyborze Moto


LukaszDrago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich chętnych pomóc i tych mniej chętnych też :smile:

 

 

Na wstępie tak wiem, tematów podobnych było mnóstwo i pewnie ciągle będzie przybywać, więc proszę nie gnojcie mnie odrazu i odeślijcie do odpowiedniego tematu lub działu bo nie mogłem znaleźć, a wychudzę z założenia że  jak to się mówi szukajka nie boli. 

Z góry przepraszam ale będzie trochę długo. To teraz do tematu prześledziłem kilka for(forów ?) na temat różnych motocykli i wziąłem sobie do serca aby nie kupować coś w stylu R6 bo zawsze coś może odbić, a hamulce nie wyhamują mnie do 0 tak szybko jak manetka gazu poprowadzi prędkościomierz.

Po paru piwkach przed kompem i czytając różne porównania stwierdziłem, że na sporta za wcześnie, choper jeszcze nie teraz, a w teren się nie wybieram, więc wybór padł na turystyka choćby z tego powodu, że chciałbym z dziewczyną pozwiedzać trochę PL i wyjechać moto na wakacje. Wybór padł na 3 motocykle, po myślniku dałem jakie mam obiekcie co do nich:

- Suzuki SV650 S - podobno niezłe moto ale szybko przyśpieszające, tego się trochę obawiam

- Yamaha FZS6 Fazer - niezły w trasy ale kręcący się dopiero od 8/9 tys obrotów - nie przeszkadza to przy chęci wyprzedzania? 

- Suzuki GSX600F -  dobre i wytrzymałe ale podobno mega ciężkie 

 

Chociaż jestem otwarty na propozycje innych 600-tek. Po długim wstępie pora na finish. Ja 26 letni facet 82 KG żywej wagi i 170 cm wzrostu kiedyś jeżdżący trochę na skuterze, WSK'ką i MZ'ką teraz poszukujący czegoś na pierwsze poważne moto na dojazdy do pracy przez miasto i dłuższe wyjazdy w plener np Czechy, Słowacja itd. Motocykl w 80% będę sam użytkował w związku z dojazdami do roboty i raz na jakiś czas, najprawdopodobniej co któryś weekend wyjazdy gdzieś z plecaczkiem. 

Cena jaką chce wydać na 1 moto to max 10 tysi i ani grosza więcej chyba, że coś naprawdę będzie warte- mniej boli rozwalenie albo parkingówka 5 tysięcy niż np 15 :smile:. Na dłubaniu w komputerach i programach się znam, ale niestety na dłubaniu jakim kolwiek mechanicznym już nie więc też zależy mi na tym aby naprawy mi nie wyczyściły konta. 

Mam nadzieje, że wszystko opisałem. Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha FZ6S :riding: ewentualnie xj6 diversion -mialem na pierwsze moto :biggrin: :biggrin: :biggrin:


http://otomoto.pl/oferta/suzuki-sv-piekna-sv650s-pelna-owiewka-dominator-nowy-naped-ID6yvzlT.html?post_id=1086303981422692_1086304448089312#_=_


na forum jest do sprzedania ładna sv kolegi @carusek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- Suzuki SV650 S - podobno niezłe moto ale szybko przyśpieszające, tego się trochę obawiam - Yamaha FZS6 Fazer - niezły w trasy ale kręcący się dopiero od 8/9 tys obrotów - nie przeszkadza to przy chęci wyprzedzania? 

 

Proponuję poczytać najpierw o tym jakie rozróżniamy budowy silnika.

 

SV przyspiesza szybko ponieważ Vki ciągną praktycznie pełną mocną od samego dołu i mają kiepskie wykończenie :P

Fazer to rzędówka - kręci się wysoko ale wkręca się bardzo szybko, w żadnym wypadku nie przeszkadza to przy wyprzedzaniu.

 

Od siebie jeszcze Bandit 600S, olejak - do 2004 roku. Motocykl nie do zajechania i wg mnie idealny na pierwsze moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak zalezy co kto lubi i czego szuka jezdzilem wczesniej rzedowka teraz jezdze sv i bardziej mi  pasuje kultura jazdy sv ze wzgledu chodzby na to ze nie musze redukowac biegow podczas wyprzedzania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pojechać i obejrzeć. Każdy z tych motocykli będzie naprawdę fajny na pierwszy motocykl, jak i może zostać Twoim towarzyszem przygód przez kilka lat. Nie ma co teoryzować, musisz usiąść i się przejechać. Ja planowałem kupić Horneta albo Fazera, ale podczas poszukiwań miałem okazję przejechać się VFR i to było to! Mimo, że nie lubię obudowanych plastikiem motocykli, zakochałem się w niej od pierwszej przejażdżki. Brzmienie, mocny dół i wbrew pozorom wygodna pozycja mnie urzekły i tak jest do dzisiaj. Fajnie, że szukasz i wybrałeś trzy spoko motocykle, teraz czas zobaczyć jak się na nich czujesz! Osobiście kocham brzmienie v, wiec skłaniałbym się do Sv, ale to mały motocykl, musisz zobaczyć, czy będzie Ci wygodnie. Fazer.... Super sprzęt, tylko brzmi tak jakoś dziwnie, trochę tak odkurzacz, ale jest cichy, a to w trasie jest przyjemne. Ostatnio jechałem kolegi fazerem i naprawdę ma potencjał. Zresztą chyba kolega będzie sprzedawać, wiec jakbyś chciał obejrzeć, to napisz na pw. Powodzenia!

Edytowane przez SamotnyJeździec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Proponuję poczytać najpierw o tym jakie rozróżniamy budowy silnika.

 

@karpiu czytałem ale, że tak jak napisałem moja wiedza to IT :biggrin: to wolę spytać starszych stażem. Wczoraj oglądałem porównanie na YT SV650 z 2005 i Fazera z 2006 r i coś co powiedzieli to : ostre dodanie gazu na SV może spowodować uślizg tylnego koła czego nie uświadczymy na Fazer (powiedziane podczas jazdy około 60 km/h). Dlatego pytam, ponieważ już na kursie miałem raz pełno w gaciach jak odkręciłem przypadkowo za bardzo manetkę bo mi zmienił moto na MT-07 i przejechałem z kołem w górze :biggrin:.

 

 

 

Musisz pojechać i obejrzeć.

To będzie kolejnym punktem tylko narazie muszę sobie założyć jakieś ramy na szukanie aby nie jeździć do każdego moto do 10 tys. wybrać sobie 2/3 modele, które będą w miarę nowe rocznikowo i zacząć szukać. No i mi też o wiele bardziej podoba się dźwięk SV, lecz tak jak napisałeś w trasie cichszy będzie Fazer.

 

Po waszych postach za co serdeczne i wielkie DZIĘKI!!! Odrzucam GSXf'a bo narazie nikt na jego temat nic dobrego nie napisał. I pozostaje SV i Fazer. Co do bandziora i VFR zobaczymy czy ktoś jeszcze napisze o nich. Dałem sobie czas do maks miesiąca, aby zdecydować się co szukać i zamknąć się w 2/3 max 4 modelach i zacząć ich szukać bo to pewnie jak z autami - znalezienie zadbanego modelu to jak igły w stogu siana :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że każdy będzie wyrażał swoje zdanie które jest subiektywne. Musisz sam sprawę zbadać i przemyśleć.

 

Ja miałem SVkę tę pierwszą i Fazera 2004. 

SVka - moim zdaniem taki sobie. Silnik fajny - ale nie samym silnikiem moto jeździ. Dla mnie była za mała trochę (183 cm). Silnik brał olej, ale to dlatego, że kupiłem pałowany motocykl. Osobiście przeszkadzały mi wibracje, przy dłuższej jeździe wkur... Szarpie łańcuchem, i ma duży moment hamujący przy zamknięciu gazu. Miałem kłopoty z elektryką - ale to może dlatego, że stara i po Niemcu co płakał jak sprzedawał.

Faz - dużo lepiej wykonany, wygodniejszy. W zasadzie w tym motocyklu tylko kiepski był dźwięk silnika na seryjnych kominach. Taki jakiś nijaki - i dla mnie to jedyny minus tej sześćsetki, no może jeszcze mało czytelne zegary. Poza tym same plusy, mało pali, prosty w obsłudze dynamiczny (lubi obroty) bardzo zwrotny.

Live slow!!!
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VFR' nie polecam na początek, chodziło mi o to, że jak zmieniałem to szukałem czegoś zupełnie innego, ale serce nie sługa ;). VFR  jest cholernie ciężka, łatwo więc o parkingówkę, poza tym trzymają cenę, więc polecam skupić się na fazer, sv, hornet. SV nie jest tak głośna (mam na myśli oryginalny wydech) żeby przeszkadzało, ale fazer jest wyjątkowo cichy, nigdy nie wkurzysz sąsiadów, jak będziesz chciał w nocy pojeździć :riding: . Ja bym Ci polecił jeszcze hondę cbf 600. Przyznam, że nie jechałem, ale też mi chodziła po głowie. Rozsądna w cenie, mocy na początek jak i na trochę dłuższe użytkowanie wystarczająco, a jak to mówią "honda o honda" ;).
Gsxf to fajny motocykl, tylko brutalnie mówiąc przestarzała (aczkolwiek bardzo udana) konstrukcja. Za te pieniądze skupiłbym się na czymś na wtrysku i chłodzonym cieczą.
Tak jak pisałem, jakbyś kiedyś chciał się przymierzyć do fazera, to kumpel ma i na pewno pozwoli usiąść (może niekoniecznie jeździć...wiesz jak to jest), ja mam vfr, jakby co też możesz zobaczyć.Mieszkam pod Łodzią to daleko nie masz. Skup się na Hornet, fazer, sv, cbf , raczej lepszych moto w tej cenie i do tego co chcesz nie znajdziesz. Są jakieś wymysły, ale te są wręcz niezniszczalne.
P.S. Jeszcze można pomyśleć o CBR 600 f4i, tylko to już troszkę bardziej w kierunku sportu, powiedzmy kompromis między sportem i turystyką, ale troszkę bardziej sportowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Samotny za wyczerpanie tematu w weekend chyba będę na Uniejowie to jak będę wiedział an 100% to dam CI znać wcześniej na PW.

 

I też dzięki Wszystkim za pomoc temat tak naprawdę można powiedzieć wyczerpany. Siąde na SV i Fazera to zdecyduje zostaje przy tych 2 moto na chwilę obecną.

Co do CBR 600 F4i wiem znam śliczna jest znajomy ma do opchnięcia ale woła prawie 4k więcej niż mam budżet, wart tej ceny ale no nie chce dać 14tys na pierwsze moto , znajoma na pradze na parkingu strzeżonym postawiła moto i nikt nie wie czy wywalili jej ochroniarze czy jakiś gamoń zaczepił autem i wywalił - to jest kolejna rzecz której się obawiam że dam na strzeżony i jakiś ku...as za przeproszeniem wywali albo coś innego zrobi na złość a tak jak mówiłem wolę sobie pluć w brodę, że potłukłem np 6/7 tysi a nie 14 ;)

 

Temat do zamknięcia., Jeszcze raz wszystkim wielkie DziękI!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kierunku sportu jest jeszcze Yamaha Thundercat :smile: waga w okolicach fazera, nieco bardziej sportowa pozycja, jakieś 6-7 KM więcej niż fazer ma :smile: kompromis między turystą fazerem a sportem r6, takie coś pomiędzy. bardzo przyjemnie mi się jeździło tym motocyklem :smile: 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kierunku sportu jest jeszcze Yamaha Thundercat :smile: waga w okolicach fazera, nieco bardziej sportowa pozycja, jakieś 6-7 KM więcej niż fazer ma :smile: kompromis między turystą fazerem a sportem r6, takie coś pomiędzy. bardzo przyjemnie mi się jeździło tym motocyklem :smile:

Fakt, też miałem moment, że chciałem Thundercata, tylko odstraszyła mnie opinia o ich skrzyniach biegów. Nie wiem na ile jest w tym prawdy, ale sporo osób o tym pisało. Niemniej jednak, motocykl ładny i dobrze brzmi :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Suzuki SV650 S - podobno niezłe moto ale szybko przyśpieszające, tego się trochę obawiam

Co do SV, to wiedz, że to nie jest turystyk. Jeśli potrzebujesz moto na długie wypady w większości trasą, to wiedz, że będzie tobą miotało jak szatanem na speedzie :biggrin: Motocykl jest bardzo lekki, przez co zamiast rozkoszować się jazdą będziesz walczył z wiatrem, nie ma też wygodnej pozycji, co w sumie nie przeszkadza uprawiać bliższą lub dalszą turystykę... ale nie jakoś super wygodnie. Na SV masz pozycję jak w typowym fun-bike'u. Czy jest mały - wydaje mi się, że sporo chłopaków jeżdżących tutaj na SV tak nie uważa... i to nawet tych wysokich. Co do blokowania koła - taka jest charakterystyka silnika V... jak zrzucisz bieg czy dwa to możesz się mocno zdziwić, no i hamowanie silnikiem po odpuszczeniu manetki gazu bierz pod uwagę. Jeden to lubi, inny nie... ja lubię.

 

 

- Yamaha FZS6 Fazer - niezły w trasy ale kręcący się dopiero od 8/9 tys obrotów - nie przeszkadza to przy chęci wyprzedzania?

Fazer, z tego co napisałeś, to moim zdaniem najlepszy kandydat na turystykę. Generalnie z wyprzedzaniem nie powinieneś mieć problemu żadnym motocyklem. Auta jadące 80-100 wyprzedzam na szóstce po prostu odkręcając gaz maszyna o masie 215 kg i tylko 73 KM mocy, przy redukcji idzie super sprawnie. Fazerem spokojnie wyprzedzisz wszystko co jedzie trasą, nawet jak masz nie za duże okno czasowe na dokonanie czynności. Wygodna pozycja do dłuższej jazdy i większa masa na plus dla turysty :smile:

 

 

- Suzuki GSX600F - dobre i wytrzymałe ale podobno mega ciężkie

Co do Twoich gabarytów to ważysz tyle co ja (nawet 2 kg więcej :smile: ) więc jeśli tylko sięgasz całą stopą do ziemi nie powinieneś mieć problemu z masą jajka. Na pewno ze względu na masę będzie lepsze na trasę :smile:

 

 

Od siebie jeszcze Bandit 600S, olejak - do 2004 roku. Motocykl nie do zajechania i wg mnie idealny na pierwsze moto.

Tak jak Karpiu napisał - podpisuję się pod tym. Bandit w wersji z Owiewką (bodajże S) będzie dobrym wyborem. No chyba, że wiatr Ci nie przeszkadza... bo ja np kocham nakedy i walka z wiatrem to swoisty bonus. Na długą trasę jednak huczy we łbie... no ale jeden lubi fun a drugi komfort, więc sam decyduj.

 

Od siebie dodałbym jeszcze opcję zastanowienia się nad moim moto - Hyosung GT650. Pozycja bardziej sportowa, w trasę fajnie chroni od wiatru a nówkę idzie wyrwać za ok. 13 tys zł. Podjedź pod Auchan w czwartek, sam obejrzyj i się przysiądź :smile:

 

Fakt, też miałem moment, że chciałem Thundercata

Maszyna warta rozważenia, zwłascza do turystyki ale mocy to trochę ma :biggrin:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierz się do jajka silnik nie do zajechania wystarczy pinować oleju i jest tanie. Dla mnie minusem jest pozycja kierowcy ale piałeś że może takie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeden to lubi, inny nie... ja lubię.

No ja nie lubię, jak jedzie taki przede mną! Bo on puszcza rolkę i mega zwalnia a ja muszę wciskać hebel :smile: No co zrobić czwórka w rzędzie.

Reszta z aidkiem bardzo się zgadzam.
Ja dodam do listy SUZUKI ale GSX 750F!
Wcale nie taki mocny i do turystyki OK.
Wklejam ciekawy opis - http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/56,113441,13084385,suzuki-gsx-750f,,4.html

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba FZ6 będzie najlepszym rozwiązaniem. Svka ma super dźwięk ale hamuje silnikiem co może być uciążliwe skoro to pierwsze moto, no i nie jestem pewny ale chyba ma clip-ony wiec pozycja mało turystyczna. W dodatku nie wiem czy to wchodzi w grę ale nie lubi gumowania :smile: Jajko jest przestażałe konstrukcyjnie i brakuje mu trochę zwrotności w porównaniu do  konkurencji. Za to w fz6 masz niewysilony piec od r6 dzięki czemu moto jest mało awaryjne, wtrysk paliwa, wygodną pozycje dla mnie to był plus ,że moto kręciło od 6tys obr. do tego momentu masz spokojne moto do jazdy na co dzień zadowalające się małą ilością paliwa a jak chcesz kogoś wyprzedzić ewentualnie poszaleć to dociągasz go do 13tys i tyle :smile: Minusem mogą być wydechy pod zadupkiem grzeje się tyłek twój i pasażera.

MZ ETZ 150 > Yamaha FZS600 Fazer > Honda CBR 900RR SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem SV gaźnikowym i jak dla mnie moto fajne. Osobiście charakterystyka silnika odpowiadała, a zmieniłem tylko dla tego że był trochę za mały jak dla mnie... (182cm). Zastanawiałem się nad Fazerem ale dźwięk silnika przy seryjnych kominkach jest delikatnie mówiąc słaaaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam FZ6 z przerobionym kominem i już nie mam wrażenia że siedzę na kosiarce .

Zbiera się od dołu dużo lepiej i jest przyjemniejszy dźwięk po odpaleniu.

Jest to mój pierwszy moto i przyznaję że na początek spokojnie wystarczy. A jak się poczujesz pewniej to wkrecasz powyżej 8 tyś i banan na gębie sam się pojawia. Od dołu jest spokojny i to jest jego zaletą na początku. Polecam fazerka koniecznie z owiewkami które docenisz w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo widzę, że temat rozgrzał się :P Chyba włożę w kij w mrowisko, ale przymierzyłem się na chwilę na CBR 600 F4i i powiem szczerze no cholewka fajnie :biggrin: Tylko boje się, że 110 kucy w sporcie może być zbyt szalone. Ps siedziałem na nim jakieś 1h temu przed blokiem jeszcze za dużo o nim nie przeczytałem ale na chwilę obecną operuję tylko w 2-uch modelach 

1) FZ6 S2 (jak znajdę w cenie do 10 tys)  jak nie to ten model niższy bez wydechów pod dupką

2) CBR 600 F4i - przez te jej pikne oczęta :biggrin: - możecie mi powiedzieć coś na jej temat?

 

Poszukiwania ruszyły, ale jak dochodzi co do czego to albo sprzedane albo coś nie tak. Co mnie mega dziwi Yamahy jest bardzo malo O_O jak SV'ek widzę po parędziesiąt to FZ'ek może 3/4, które albo schodzą lub są opisane na innych forach jako szroty ;/ 

 

ad 2. Gadałem z gościem od CBRy i mówił że jak się ma trochę oleju pod kopuła to jest dobry na 1 moto bo lekko oddaje moc i nawet nawet do turystyki. 

Niby coś w tym prawdy bo zabić się można i na skuterze ale też im więcej szalonych koni tym łatwiej spaść z nich ;)

http://olx.pl/oferta/pilnie-sprzedam-okazja-f4i-sport-CID5-IDhmtPJ.html#cb6affa735= znalazłem coś takiego i jest blisko kumpla tylko kurde obawiam się tej ceny że trochę za niska jak na CBR

 

Mały Edit bo w Łodzi : http://otomoto.pl/oferta/honda-cbr-motocykl-sportowy-honda-cbr600-f4i-ID6ywxxx.html- ktoś się orientuje co to za moto? Może forumowe ?

Edytowane przez LukaszDrago (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. polecam honde f4i. sam taka posiadam. jak na swoje niecałe 110 koni to naprawde moc oddaje liniowo. do 6000 obr. zachowuje sie przewidywalnie ale po przekroczeniu tych obrotow idzie calkiem niezle. Jesli ma sie poukladane w glowie to i na pierwsze moto polecam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

FZ6 Fazer po 2007, z owiewką skoro także do turystyki

czemu po 2007? w czym lepsza jest od poprzednich?

" Lepiej 30 minut później niż 30 lat za wcześnie " 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary są w końcu czytelne. Podejdź w czwartek na spot, to oblukasz obie wersje. Do tego od 2007 ramy są w kolorze czarnym, moim zdaniem wygląda to ładniej :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karpiu czytałem ale, że tak jak napisałem moja wiedza to IT :biggrin: to wolę spytać starszych stażem.

 

Kolega Karpiu nie tylko pomoże Ci dobrać motocykl ale i dziewczynę dobierze lub sprawdzi. Fullwypas :whistling:

Edytowane przez Krzysiek rst1000 (wyświetl historię edycji)

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
  • Dodaj nową pozycję...