motoTomasz Opublikowano 26 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 A slalom wolny to na jedynce czy na dwójce? Ano na obu biegach 0 Cytuj Stayin' AliveInstruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.plRatownik MotoPozytywni.plJeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwoj25 Opublikowano 27 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego na dwójce jest lepiej. To, że się da, nie jest argumentem. 0 Cytuj GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo2310 Opublikowano 28 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Motocykl jedzie wtedy trochę szybciej, przez co można go bardziej pochylić bez ryzyka podpórki, tak w skrócie i najprościej. Tylko trzeba się do tego pochylenia przekonać i tak jak kolega wcześniej napisał, na egzaminie dochodzi stres i nie każdy daje radę tak pewnie i płynnie operować motocyklem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
newmorning Opublikowano 30 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2016 Dla mnie to są jakieś brednie. Dla początkującego motocyklisty, osoby która robiąc kurs na prawo jazdyrobi swoje pierwsze kroki, najłatwiej jest przejechać wolny slalom na pierwszym biegu. Jeżeli jest to wyćwiczoneto się nie podeprze. Dlatego uważam, że nie ma co ludziom mieszać z drugim biegiem. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martucha Opublikowano 30 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2016 Niektórzy ogarniają szybciej inni wolniej, jeśli instruktor widzi, ze ludek na moto daje radę, to czemu nie pokazać mu na dwójce? Może będzie mu łatwiej? Każdemu według potrzeb 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoTomasz Opublikowano 30 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2016 Fakt, pokonanie slalomu z prędkością poniżej progu równowagi na bank będzie łatwiejsze dla początkującego. Użycie dwójki podczas ósemki i slalomu wolnego pokazuje jak bardzo stabilnie porusza sie motocykl, gdy osiągnie pewną prędkość, jak mało siły trzeba włożyć w zmianę kierunku jazdy oraz w utrzymanie motocykla. Ponadto pozwala na wytrenowanie umiejętności pomagania sobie sprzęgłem oraz płynnego przejścia z jedynki na dwójkę tak, aby motocykl nie uciekł w zakręcie poza pole wyznaczone. Dlatego już początkujący są u nas szkoleni w ten sposób. 1 Cytuj Stayin' AliveInstruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.plRatownik MotoPozytywni.plJeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczomb Opublikowano 30 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2016 Fakt, pokonanie slalomu z prędkością poniżej progu równowagi na bank będzie łatwiejsze dla początkującego. Myślę, że prędkości osiągane na jedynce przez każdy motocykl egzaminacyjny są większe niż te osiągane na ósemce. Figury tej nie trzeba/nie powinno się pokonywać na wolnych obrotach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwoj25 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Dlatego już początkujący są u nas szkoleni w ten sposób. Bardzo cenna informacja Z danych o przełożeniach gladiusa wynika, że na wolnych obrotach na drugim biegu jedzie około 14km/h - nie wiem czy to dużo czy mało jak na ósemkę, ale w sytuacji utraty równowagi mamy dwie szkoły. Albo używamy sprzęgła, prędkość spada i nie wypadamy z obszaru, ale tracimy na stabilności - albo jedziemy na jedynce i w razie utraty dodajemy gazu. Co instruktor, to mówi inaczej Wracając do głównego wątku: czy kolega Wróbel coś zadecydował w kwestii dalszej kariery? 0 Cytuj GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczomb Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Bardzo cenna informacja Z danych o przełożeniach gladiusa wynika, że na wolnych obrotach na drugim biegu jedzie około 14km/h - nie wiem czy to dużo czy mało jak na ósemkę, ale w sytuacji utraty równowagi mamy dwie szkoły. Albo używamy sprzęgła, prędkość spada i nie wypadamy z obszaru, ale tracimy na stabilności - albo jedziemy na jedynce i w razie utraty dodajemy gazu. Co instruktor, to mówi inaczej Wracając do głównego wątku: czy kolega Wróbel coś zadecydował w kwestii dalszej kariery? Egzamintatorzy w takim razie mogą sterować zdawalnością poprzez regulacje wolnych obrotów - jak za dużo zdaje, to podkręcimy 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasus Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Egzamintatorzy w takim razie mogą sterować zdawalnością poprzez regulacje wolnych obrotów - jak za dużo zdaje, to podkręcimy Tak to raczej kiedyś było, jak stopień skomplikowania egzaminu był dużo niższy... moto zimne z rana, albo rozgrzane, czy jałowe podkręcone, to faktycznie ludziom utrudniało zycie. Ale to były gaźniki, a Gladiusem na wtrysku już się nikt w to bawić raczej nie będzie. Chyba 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak ja zdawałem egzamin w 2007 roku to wordy dysponowały Tajfunami i hondami cbf250 ,na kursie jeżdziłem naprzemiennie to Hondą to Tajfunem ale sam egzamin zdawałem na Hondzie,Co do ósemek to nigdy mi nie sprawiały problemów .W zdaniu egzaminu duzo jednak daje jakieś objężdzenie na czymkolwiek,jeżeli masz do dyspozycji jakąś 50-tkę bez automatu to bardzo ułatwiło by ci to życie np. to http://polskajazda.pl/db/images_thumb_622646_526_396_adaptive.jpg Zdałem za 1 wszym razem...no i rada staraj się nie denerwować...pomyśl sobie ze to zwykła przejażdzka:) Jeżeli wcześniej w ogóle nie jezdziłes to sam kurs nie przygotuje cie do egzaminu i dodatkowe jazdy są niezbędne. Zyczę powodzenia! Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez Jastrząb (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wróbel Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Bardzo cenna informacja Z danych o przełożeniach gladiusa wynika, że na wolnych obrotach na drugim biegu jedzie około 14km/h - nie wiem czy to dużo czy mało jak na ósemkę, ale w sytuacji utraty równowagi mamy dwie szkoły. Albo używamy sprzęgła, prędkość spada i nie wypadamy z obszaru, ale tracimy na stabilności - albo jedziemy na jedynce i w razie utraty dodajemy gazu. Co instruktor, to mówi inaczej Wracając do głównego wątku: czy kolega Wróbel coś zadecydował w kwestii dalszej kariery? Jasne że tak. wykupiłem godziny w innym OSK. chcę pojeździć na innym placyku i suzuki. Instruktor poinformował mnie że mogę wykupić jazdy na placu WORDU 20zł pół godziny. I oczywiście przystałem na to Jak ja zdawałem egzamin w 2007 roku to wordy dysponowały Tajfunami i hondami cbf250 ,na kursie jeżdziłem naprzemiennie to Hondą to Tajfunem ale sam egzamin zdawałem na Hondzie,Co do ósemek to nigdy mi nie sprawiały problemów .W zdaniu egzaminu duzo jednak daje jakieś objężdzenie na czymkolwiek,jeżeli masz do dyspozycji jakąś 50-tkę bez automatu to bardzo ułatwiło by ci to życie np. to http://polskajazda.pl/db/images_thumb_622646_526_396_adaptive.jpg Zdałem za 1 wszym razem...no i rada staraj się nie denerwować...pomyśl sobie ze to zwykła przejażdzka:) Jeżeli wcześniej w ogóle nie jezdziłes to sam kurs nie przygotuje cie do egzaminu i dodatkowe jazdy są niezbędne. Zyczę powodzenia! Dzięki . kiedyś się jeździło rometami- motorynkami ogarami,wsk a nawet mz 251:) (to była maszyna ) ale to było lata temu. Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez Wróbel (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wróbel Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Witam ponownie Prawko zdane Bardzo pomogła jazda na placyku WORD i innym suzuki(inne OSK). Dzięki za wszystkie rady, były naprawdę pomocne Temat można zamknąć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwoj25 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Gratulacje! Ile godzin dodatkowych kupiłeś? 0 Cytuj GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wróbel Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) Gratulacje! Ile godzin dodatkowych kupiłeś? Przed 1 egzaminem dodatkowe 2. przed 2 egzaminem dodatkowe 4 w tym właśnie 2 w innym OSK i tylko na placu WORD - i myślę, że to było kluczem do sukcesu . Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez Wróbel (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoslav Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Ósemkę robi się na dwójce. albo operując dobrze sprzęgło/gaz i nagle okazuje się że mogłaby być o połowę mniejsza albo jedziemy na jedynce i w razie utraty dodajemy gazu. Co instruktor, to mówi inaczej albo używamy sprzęgła z głową, jednocześnie oddając nieco gazu i motocykl jedzie dalej oddając gaz bez operowania sprzęgłem moto potrafi "szarpnąć" i gwałtownie się wyprostować a sprzęgłem jakby nie patrzeć regulujesz ilość mocy która pójdzie na tylne koło, możesz przez omyłkę rozkręcić go do odciny a on i tak dostanie tyle mocy ile pozwoli mu sprzęgło 2 Cytuj "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów" SV1000S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aidekk Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Temat można zamknąć Nie zamykam. Niech zostanie dla potomnych oraz dla tych, którzy mają takie samo pytanie - pociągniemy jeden temat zamiast tworzyć 40 nowych identycznych Ponadto pozwala na wytrenowanie umiejętności pomagania sobie sprzęgłem oraz płynnego przejścia z jedynki na dwójkę tak, aby motocykl nie uciekł w zakręcie poza pole wyznaczone. Dlatego już początkujący są u nas szkoleni w ten sposób. Co szkoła to inaczej uczą. Mnie uczyli dawno temu, że lepiej robić na jedynce bo w razie "wpadki" jest szansa się uratować. Na dwójce owszem, robisz lepiej, płynniej, szybciej, ale masz mniej czasu na reakcję bo i prędkość większa. Obie forum są wg mnie poprawne, ale zdającemu polecałbym raczej zrobić na spokojnie na jedynce. Zwłaszcza, jeśli jazda nie idzie mu jeszcze najlepiej 1 Cytuj Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wróbel Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) Więc niech temat zostanie Ja rozbiłem na jedynce i tak zostało. na jazdach doszkalających próbowałem na 2 i ze sprzęgłem ale nie szło, stwierdziłem, że już nie ma czasu na uczenie sie na 2 czy ze sprzęgłem. doszlifowałem 8 na jedynce i sie udało. Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez Wróbel (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.