Skocz do zawartości

Prawo Jazdy Kat A


Wróbel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy więc witam wszystkich :smile:. Robię prawo jazdy na kategorie A w WORD łódź ul smutna, niestety 1 egzamin praktyczny oblałem. Chciałem zapytać czy macie jakieś porady żeby zdać egzamin? Jakaś dobre OSK na dodatkowe godziny jazd?

 

Slalom w kształcie cyfry 8 i wolny robić na sprzęgle czy bez? (na 8 właśnie oblałem)

Edytowane przez Wróbel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurs robiłem w Wota. Zdałem za drugim razem.

Oczywiście slalom 8 i wolny robi się bez sprzęgła na wolnych obrotach. Wykup sobie godziny w Osk, poćwicz sobie, a dopiero wtedy na egzamin. Godzina w OSK jest tansza niż egzamin w WORD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurs robiłem w Wota. Zdałem za drugim razem.

Oczywiście slalom 8 i wolny robi się bez sprzęgła na wolnych obrotach. Wykup sobie godziny w Osk, poćwicz sobie, a dopiero wtedy na egzamin. Godzina w OSK jest tansza niż egzamin w WORD

Ja jeździłem w Delcie (ten sam placyk co wota). Biorę 2 godziny przed egzaminem do pojeżdżenia Ale może masz rację wezmę trochę więcej godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurs robiłem w Wota. Zdałem za drugim razem.

Oczywiście slalom 8 i wolny robi się bez sprzęgła na wolnych obrotach. Wykup sobie godziny w Osk, poćwicz sobie, a dopiero wtedy na egzamin. Godzina w OSK jest tansza niż egzamin w WORD

Nie wiem jak tam teraz z gladiusem sprawa wygląda, ale jak ja zdawałem na ybr250 to była nerwowa przy operowaniu gazem na ósemce z wolnych obrotów. A na egzaminie nie było żadnego zakazu jazdy na półsprzęgle, więc spokojnie przejechałem w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zdawałem na ybr. Ósemkę i slalom robiłem bez sprzęgła, na wolnych obrotach. Trzeba było wyczuć moto;)

Nie mówię, że się nie da, na kursie ćwiczyłem i ze sprzęgłem i bez, ale dużo płynniej, z większym wyczuciem jeździło się na półsprzęgle. Więc na egzamin gdzie dodatkowy stres dochodził wybór był dla mnie prosty - po co sobie utrudniać zwłaszcza gdy ktoś nie ma doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróbel, weż sobie kilka godzin w innej szkole, i raczej mam na myśli 8-10 a nie 2.

 

 

Chciałem zapytać czy macie jakieś porady żeby zdać egzamin?

A co robił z tobą instruktor przez 20 godzin? Zapłaciłeś za te porady i umiejętności, których Ci nie przekazał :/

GS500 icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróbel, weż sobie kilka godzin w innej szkole, i raczej mam na myśli 8-10 a nie 2.

 

 

A co robił z tobą instruktor przez 20 godzin? Zapłaciłeś za te porady i umiejętności, których Ci nie przekazał :/

Ja miałem tańszą wersję kursu - bez teorii (pord umiałem przypomnieć sobie sam) i praktycznie bez instruktora (może to i lepiej bo wychodził z założenia że motocykl hamuje się głównie tyłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ósemkę robi się na dwójce.

No to teraz czekam na szitstorm :smile:

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ósemkę robi się na dwójce.

No to teraz czekam na szitstorm :smile:

Zgadzam się absolutnie, teraz sobie czasami jeżdże pod tesco i robie tą starą ósemkę (nowsza jest chyba większa) na dwójeczce z dodawaniem gazu na 'prostych' albo jedną ręką. No ale po 20h kontaktu z moto nie było to takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że się nie da, na kursie ćwiczyłem i ze sprzęgłem i bez, ale dużo płynniej, z większym wyczuciem jeździło się na półsprzęgle. Więc na egzamin gdzie dodatkowy stres dochodził wybór był dla mnie prosty - po co sobie utrudniać zwłaszcza gdy ktoś nie ma doświadczenia.

Na półsprzęgle nawet nie próbowałem więc nie będę mówił jak jest lepiej;) każdy robi tak, aby było jak najlepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to teraz czekam na szitstorm :smile:

Tomku, zamiast czekać na 'szitstorm' mogłeś po prostu napisać dlaczego na dwójce jest lepiej. Ale widać, że lubisz podgrzać atmosferę :unsure: inna sprawa, że podczas 20 godzin jazdy w znanej Ci szkole ani razu nie padła taka propozycja i tłukłem cały czas na jedynce bez sprzęgła.

GS500 icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gladius Wota wolne obroty ma troche podkrecone i jak dobrze pamiętam to dochodziły do 12km/h a WORD miał chyba 9km/h (przynajmniej miałem taki). Więc jak nauczyłem się na Woto-wskim gladiusie to na egzaminie wolne manewry to była pestka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwójka na 8.

Mot sie fajniej wali w te łuki i nie trzeba kontrolować gazem.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karwoj25, jasne, że mogłem, ale po co?

Dlaczego mam edukować instruktorów za darmo?

Skoro ktoś wziął kasę za pracę, której nie wykonał, to dlaczego ja mam jego pracę robić za free? :smile:

Edytowane przez motoTomasz (wyświetl historię edycji)

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karwoj25, jasne, że mogłem, ale po co? Dlaczego mam edukować instruktorów za darmo?

W tym przypadku nie edukujesz tego instruktora, tylko jego kursanta. Kursant owszem popełnił błąd wybierając takiego instruktora, ale jest tu raczej ofiarą, która często dopiero po czasie zdaję sobie sprawę, że jej instruktor źle uczył. Czy masz ochotę charytatywnie posłużyć radą kolegom z forum, to już twoja sprawa, ja wychodzę z założenia, że jednak między innymi od tego forum powinno być, a nie od kręcenia gównoburz.

Edytowane przez floyd (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obaj wiemy, że jego instruktor jest tutaj na forum, więc nadal moja teoria jest prawdziwa.

Poza tym, gdy wszyscy zaczną szkolić tak, jak Szkoła Motocyklowa Turbo, to będzie bezpieczniej, ale nudno.

Chociaż już i tak dość długo nie czytałem na forum tekstu, że "przyjechał pan instruktor z Warszawy i będzie nas wszystkich uczył jeździć".

Inna sprawa to fakt, że może ludzie wreszcie zaczną szukać dobrych szkół i dobrych instruktorów, a nie chodzic tam, gdzie jest blisko lub tam, gdzie "instruktorzy dają radę" a później płakać w internetach o właściwą technikę jazdy.

Bo my się staramy, doszkalamy się i działamy misyjnie, a te opierdalacze biorą kasę za uj wi co.

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż Cię zaraz zmoderuję Tomaszu.. (i innych też, żeby nie było) ;) do tematu lepiej wróćcie...

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 na dwójce?. Nikt nawet nie proponował czegoś takiego. Polecacie jakąś OSK żeby dokupić godziny?.

Co do OSK szukałem najlepszej, patrząc po komentarzach w sieci, przynajmniej tak mi się wydawało.

 

Co do OSK TURBO- widziałem ich filmiki na YT. i szkoła wydaję się konkretna.Trochę daleko, ale jeśli będzie trzeba.

Edytowane przez Wróbel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i Ja dołożę swoje dwa grosze... ;)

Ósemkę robi się na dwójce.
No to teraz czekam na szitstorm :smile:

Na podstawowym kursie nie dawałem rady wykręcić 8 na pierwszym żeby mnie gladius nie przeważył i żebym się nie podparł nogą. Po 5 godzinach instruktor stwierdził żebym robił na dwójce nie będzie mnie przeważał. I owszem miał racje. Dwie godzinki docierania na 2-gim biegu i robiłem 8 z palcem w... ;) a i nawet wolny trzaskałem.  Było fajnie,ładnie... Pewien siebie poszedłem do word-u. I co.. Pupa blada. 3 razy atakowałem na dwójce. Z czego tylko raz w zeszłym roku udało się. I to bo bólach zrobić 8. Po czym poległem na wolnym. Trochę stresu i już nie jest to to samo. A to gdzieś mnie za linie wyniosło, a to na linie, a to jakiś pech odkręciłem gaz(jakimś dziwnym cudem) i mnie wyrzuciło za linie. Mówię no nie... szkoda mi było już pieniędzy na dodatkowe jazdy które i tak nic nie wnosiły. Więc, rozstawiłem pod pracą sobie ósemkę egzaminacyjną ze znaczników boiskowych i samemu szukałem na nią sposobu. Okazało się że wystarczy przy braniu łuku przesunąć środek ciężkości na przeciwną stronę jako przeciwwagę. I takim oto sposobem na jedynce dzisiaj wyjechałem z placu, a w rezultacie złapałem lejce. :smile: Podsumowując. W Moim przypadku, będąc pod wpływem stresu i przy wyższej prędkości miałem problemy z utrzymanie toru jazdy. A na pierwszym biegu bezproblemowo, wręcz ósemki wychodziły mi o wiele płynniejsze. To taka moja recepta która okazała się kluczem do sukcesu. Szkoda tylko że sam ją sobie wystawiłem. :laugh2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 na dwójce?. Nikt nawet nie proponował czegoś takiego. Polecacie jakąś OSK żeby dokupić godziny?.

Co do OSK szukałem najlepszej, patrząc po komentarzach w sieci, przynajmniej tak mi się wydawało.

 

Co do OSK TURBO- widziałem ich filmiki na YT. i szkoła wydaję się konkretna.Trochę daleko, ale jeśli będzie trzeba.

nie panikuj, nauczyłeś się na jedynce, to przejedź sobie na jedynce - nigdzie nie jest napisane na jakim biegu masz jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i Ja dołożę swoje dwa grosze... ;)

Na podstawowym kursie nie dawałem rady wykręcić 8 na pierwszym żeby mnie gladius nie przeważył i żebym się nie podparł nogą. Po 5 godzinach instruktor stwierdził żebym robił na dwójce nie będzie mnie przeważał. I owszem miał racje. Dwie godzinki docierania na 2-gim biegu i robiłem 8 z palcem w... ;) a i nawet wolny trzaskałem.  Było fajnie,ładnie... Pewien siebie poszedłem do word-u. I co.. Pupa blada. 3 razy atakowałem na dwójce. Z czego tylko raz w zeszłym roku udało się. I to bo bólach zrobić 8. Po czym poległem na wolnym. Trochę stresu i już nie jest to to samo. A to gdzieś mnie za linie wyniosło, a to na linie, a to jakiś pech odkręciłem gaz(jakimś dziwnym cudem) i mnie wyrzuciło za linie. Mówię no nie... szkoda mi było już pieniędzy na dodatkowe jazdy które i tak nic nie wnosiły. Więc, rozstawiłem pod pracą sobie ósemkę egzaminacyjną ze znaczników boiskowych i samemu szukałem na nią sposobu. Okazało się że wystarczy przy braniu łuku przesunąć środek ciężkości na przeciwną stronę jako przeciwwagę. I takim oto sposobem na jedynce dzisiaj wyjechałem z placu, a w rezultacie złapałem lejce. :smile: Podsumowując. W Moim przypadku, będąc pod wpływem stresu i przy wyższej prędkości miałem problemy z utrzymanie toru jazdy. A na pierwszym biegu bezproblemowo, wręcz ósemki wychodziły mi o wiele płynniejsze. To taka moja recepta która okazała się kluczem do sukcesu. Szkoda tylko że sam ją sobie wystawiłem. :laugh2:

Właśnie stres bardzo przeszkadza. Ze środkiem ciężkości też próbowałem, ale instruktor dał mi do zrozumienia, że tak się nie robi

nie panikuj, nauczyłeś się na jedynce, to przejedź sobie na jedynce - nigdzie nie jest napisane na jakim biegu masz jechać.

1 czy 2 nie ważne, ważne żeby dobrze przygotowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stres bardzo przeszkadza. Ze środkiem ciężkości też próbowałem, ale instruktor dał mi do zrozumienia, że tak się nie robi

1 czy 2 nie ważne, ważne żeby dobrze przygotowali.

chyba jednak się robi :smile:

http://motogymkhana.pl/technika-jazdy/105-ecs-extreme-counter-sitting-czyli-ekstremalny-przeciwsiad.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwsiad to, podobno, tak samo tajemna wiedza, jak przeciwskręt, martwy ciąg czy umiejętność hamowania awaryjnego połączonego z omijanie statycznej przeszkody :smile:

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

karwoj25, jasne, że mogłem, ale po co? Dlaczego mam edukować instruktorów za darmo?
Nie chcę, żebyś edukował instruktora za darmo - interesuje mnie osobiście dlaczego ósemka na dwójce jest lepsza niż na jedynce. Możesz mi to wyjaśnić?

 

 

Poza tym, gdy wszyscy zaczną szkolić tak, jak Szkoła Motocyklowa Turbo, to będzie bezpieczniej, ale nudno.
Dobrze, że jesteś instruktorem jazdy, bo w marketingu to byś na chleb nie zarobił takimi tekstami...

 

 

Chociaż już i tak dość długo nie czytałem na forum tekstu, że "przyjechał pan instruktor z Warszawy i będzie nas wszystkich uczył jeździć".
"Długo nikt mi tego nie napisał, więc sam to sobie napiszę." :blink:

 

 

może ludzie wreszcie zaczną szukać dobrych szkół i dobrych instruktorów

Skąd taki Wróbel ma wiedzieć, która szkoła jest przynajmniej dobra? Poczytał opinie w necie (pewnie tez na tym forum) i wybrał coś, co miało spełnić oczekiwania.

 

 

Bo my się staramy, doszkalamy się i działamy misyjnie, a te opierdalacze biorą kasę za uj wi co.
Każda szkoła tak twierdzi. Każdy instruktor mówi tak samo. Każdy inny jest gorszy niż ten jedyny, który aktualnie pilnuje, żebyś nie ukradł motocykla.

GS500 icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...