Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

Skrzywiona Kierownica

Rekomendowane odpowiedzi

RomanoItaliano
Opublikowano

Witam ,posiadam Junaka 126 i podczas wczorajszej jazdy wywaliłem się i nic wielkiego się nie stało tylko ,że kierownica przesunęła się w lewo 2-4 cm (koło się nie przesunęło). Chciałbym się dowiedzieć jak ją wyprostować ,bo w naprawach motocykli jestem zielony.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Na początek polecam dział POWITALNIA.

Opublikowano

Kolega rafalek_s dobrze pisze. Najpierw powinieneś tam zawirta.

A teraz próbując odpowiedzieć ci na pytanie, "prostowanie"/ kształtowanie ponowne kierownicy to nie jest taka prosta sprawa. Przede wszystkim dlatego że kierownica w motocyklu jest mocowana w określony sposób i ponowne jej odkształcenie można uzyskać utrzymując to samo miejsce mocowania. Jeśli chodzi o samo przywrócenie podobnych pochyleń ja zrobił bym to za pomocą dźwigni (jakiejś rury o większej średnicy) próbując podgiąć w oczekiwaną stronę. Oczywiście manetki, wszystkie przełączniki ect. bym rozebrał, a rurę nakładał bezpośrednio na kierownicę + jakaś guma aby jej zbytnio nie po kaleczyć.

Lecz jeśli kierownica już kilkukrotnie była tak gięta to nie oczekuj zbyt wiele tylko ją wymień. Podczas wypadku bądź dzwona ludzkie ręce zaciskają się na kierownicy. Nie było by najfajniej jeśli jedna z manetek by została Ci w dłoni, a ty byś poleciał przez to do przodu.

Można kombinować tylko zawsze patrz na swoje bezpieczeństwo.

Opublikowano

Miałem podobnie i nie bawiłem się w prostowanie bo zawsze jest to ryzyko o którym pisze Stefan, a dodatkowo możesz zamiast wyprostować to skrzywić w innym miejscu. Nowa kiera to nie jest wielki wydatek zwłaszcza że w tym Junaczku masz zdaje się standardową kierownicę. Ja bym ci polecił wymierzyć i poszukać na alledrogo, a nuz pasuje od MZ a te można kupić poniżej 100 zł