Skocz do zawartości

Niedzielna Szkoła - Czyli Jak Zejść Na Kolano By Nie Skończyło Się Raną!


karpiu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

obejrzałem. ten film w sumie to nic nadzwyczajnego, ani nic nielogicznego, ani nic spornego :) tłumaczy tylko dlaczego przednie hamulce są o wieeeeeeele mocniejsze od tylnego. nigdzie natomiast nie padło zdanie o nieużywaniu tyłu :) jedynie to, że tył jest zdecydowanie słabszy, i dlaczego. 

ale to mój ostatni post w temacie hamowania, nie chce mi się dyskutować już z Tobą o tym, bo Twoja najtwojsza racja jest Twojsza niz mojsza i na tym zakończę temat hamowania, pozdr

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, krzychoslav napisał:

obejrzałem. ten film w sumie to nic nadzwyczajnego, ani nic nielogicznego, ani nic spornego :) tłumaczy tylko dlaczego przednie hamulce są o wieeeeeeele mocniejsze od tylnego. nigdzie natomiast nie padło zdanie o nieużywaniu tyłu :) jedynie to, że tył jest zdecydowanie słabszy, i dlaczego. 

ale to mój ostatni post w temacie hamowania, nie chce mi się dyskutować już z Tobą o tym, bo Twoja najtwojsza racja jest Twojsza niz mojsza i na tym zakończę temat hamowania, pozdr

Nie dyskutujmy o znajomosci jez angielskiego ale tam jest mowa wyraznie o wszystkim o czym byla dyskusja ale 100% zrozumienia tekstu musi byc! Ten facet jest autorytetem, ma kilkaset tysiecy subskrybentow,  fabryka Ducati zaprasza go na pokazy premierowe motocykli jako eksperta! Jezdzi na torze i na ulicy wiec sorry ale on zakonczyl ten temat z mojej strony rowniez ostatecznie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tylko tyle: "kończ Waść, wstydu oszczędź".

I tym optymistycznym akcentem zachęcam do pisania w temacie, bez niesnasek, a reszta będzie "leciała w kosmos". Podobnie z autorami.

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Matthewsmoto napisał:

Nie dyskutujmy o znajomosci jez angielskiego ale tam jest mowa wyraznie o wszystkim o czym byla dyskusja

wskaż mi więc miejsce na filmie w którym powiedział że tył jest bezużyteczny, że sie go nie powinno używać itp (poza momentem w którym przednie koło unosi się do góry - przecież to jasne że jak nie ma styku z podłożem to hamowało nie będzie :V, jest to jedyny przypadek w którym tył jest bezużyteczny, ale no to chyba nie wymaga zadnej dyskusji?)

powiem więcej. już w pierwszych sekundach powiedział że używał tylnego hamulca, ale tył nie hamował wystarczająco mocno - co jest jasne ze względu na fizykę oraz budowę/rozmiar przedniego i tylnego "zestawu" hamującego, a film stworzył po to by wyjaśnić dlaczego przednie heble są o wiele mocniejsze od tylnych - co też jest jasne. nie powiedział "zrobiłem film żeby pokazać że tyłu się nie używa i hamuje tylko przodem", wyjaśnił jedynie, na zasadzie fizyki, dlaczego przód hamuje mocniej od tyłu. zrobił to oczywiście dobrze i nie mam mu nic do zarzucenia ale ameryki nie odkrył, i do dyskusji "używać tyłu czy nie" nic nie wniósł. 
dodatkowo padło tam takie zdanie, w miejscu w którym było o momencie bezużyteczności tyłu, że "jeśli hamuję ZBYT mocno..."

no kurde, jaśniej się do tego filmu odnieść już nie potrafię, tak samo jak więcej do dodania w temacie nie mam - więc i dla mnie jest on zakończony.

no, ale może faktycznie nie powinniśmy dyskutować o znajomości angielskiego, szczególnie jeśli ktoś wyciąga z filmu tylko to co chce, a nie czerpie z całości :)

mam nadzieję że to nie odbiega poza temat jakim jest tu technika jazdy - @jaquzie, nie bij! 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o toto. :) 
wrodzona dociekliwość jednak nakazywała mi dopytać, bo skoro ktoś twierdzi że jego technika hamowania jest jedyną poprawną, to chciałbym aby to sensownie uargumentował - i nie dlaczego ta technika jest dobra, bo nie zarzuciłem jej braku skuteczności, tylko dlaczego inna jest "do bani". póki co nie otrzymałem odpowiedzi. 

pozwolę sobie jeszcze umieścić krótki film którego bohaterem jest Scott Redding:

 

no, ale on pewnie też źle hamuje :) powyższe kończy dla mnie temat ;) 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy najlepiej omawiać na przykładach. Ja myślę, że możnaby się umówić na torze Łódź przy jakiejś okazji i zwyczajnie sprawdzić co się lepiej sprawdza w danym motocyklu i przypadku. Wiadomo, że teoria to tylko teoria bez praktyki. Jak mi ktoś powie, że aby jechać na tylnym kole trzeba odwinąć gaz i już a inny powie, że strzelić że sprzęgła to ja nadal nie będę tego potrafił dopóki sam nie spróbuję.
Co Wy na to? Przyjdzie sezon lub pogoda w tym sezonie może jeszcze i się po praktykuje teorię zamiast marnować miejsce na serwerze :)

o toto.  
wrodzona dociekliwość jednak nakazywała mi dopytać, bo skoro ktoś twierdzi że jego technika hamowania jest jedyną poprawną, to chciałbym aby to sensownie uargumentował - i nie dlaczego ta technika jest dobra, bo nie zarzuciłem jej braku skuteczności, tylko dlaczego inna jest "do bani". póki co nie otrzymałem odpowiedzi. 

pozwolę sobie jeszcze umieścić krótki film którego bohaterem jest Scott Redding:
 
no, ale on pewnie też źle hamuje  powyższe kończy dla mnie temat  

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ma to sens, a przynajmniej celem porównywania technik hamowania :P (szkoda mi silnika na ostra redukcje, a SV ma słabe przednie heble, wiesz o co cho)

 

a tak zupełnie poważnie, na takim wyjeździe nie osiągniemy nic. Mateusz ma swoją technikę hamowania tylko przodem, ja mam swoją, Ty być może masz swoją, każda zapewne jest wystarczająco skuteczna i każda jest w stanie wycisnąć z hebli maks możliwości. jak już zauważył Roland - nawet zawodnicy motoGP hamują różnymi technikami i każdy jest zaj**iście szybki. i jak widać powyżej - niektórzy z nich używają również tylnego hamulca.

moim celem nie było wykazanie że hamowanie tyłem jest lepsze, mocniejsze, skuteczniejsze. po prostu wkurza mnie jak ktoś pierdzieli farmazony o tym że jego technika hamowania (w sumie to ogólnie technika jazdy, bo teraz akurat wałkowaliśmy hamowanie ale na przestrzeni obecności Mateusza na forum przewinęlo się wiele tematów dot. szeroko rozumianej techniki jazdy w której różni ludzie mieli różne poglądy, niekoniecznie zgodne z jego poglądami i zawsze kończyło się to tak samo jak w przypadku hamowania) jest jedyną sensowną, najlepszą, i w ogóle hurr durr. oczywiście nie mam tu zamiaru odejmować Mateuszowi umiejętności i wiedzy, tego że jest szybki na torze itp itd. po prostu nie lubię takiego podejścia do sprawy.
no i tyle ode mnie. piss and low czy jakoś tak to było :P 

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...