Skocz do zawartości

Niedzielna Szkoła - Czyli Jak Zejść Na Kolano By Nie Skończyło Się Raną!


karpiu

Rekomendowane odpowiedzi

Mateusz, ale niestety potrzebę doszkalania czuje mała ilość motocyklistów. Weźmy ten przykład z ostatniego akapitu z notki z bloga, to jest typ "hehe Seba, hehe, co bedziem się coś szkolić jak jeździmy już 3 lata i umiem dobrze jeździć, hehe, w pizde ogień do odcinki petarda mordo".

 

 

I jeszcze filmik do analizy:


Edytowane przez kabzior (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak po sobie, że ja lubie sie rozwijać i uczyć nowych rzeczy. Torowanie na Kulikowisku mnie mega wciągnęło. Na tyle, że jazda w koło komina mi się zwyczajnie nudzi. Wolę jechać na tor, poupalac i wrócić do domu.

Coraz więcej myślę o kupnie jakiejś 300ccm i zrobieniu z niej lekkiej torowki i kupno jakiegoś nakeda do jazdy pk mieście jednak to zawsze dodatkowy koszt, bo dochodzi laweta na tor i paliwo itp, itd.. póki co sens ekonomiczny w moim przekonaniu jest zbyt nikły jednak i używam cebry do wszystkiego..

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze filmik do analizy:

Zakręt czychał na rozkojarzonego/zmęczonego jeźdźca i jak już taki nadjechał to zakręt był gotowy, bo tak się przygotowywał:

 

olB0hX5.gif?noredirect

 

 

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

póki co sens ekonomiczny w moim przekonaniu jest zbyt nikły jednak i używam cebry do wszystkiego..

 

po pierwszej glebie cebrą (oby jednak nie) zmienisz zdanie ;) 

 

a jeżeli chcesz się rozwijać i jeździć szybciej, z większymi pochyłami i zwyczajnie się ścigać bo w sumie to jest w torowaniu najfajniejsze to niestety ale do gleb trzeba się przyzwyczaić....

 

300tka może być za słaba - fajowe i idealne na tor są zxr 400 - stara sprawdzona maszyna na w pełni regulowanym zawieszeniu potrafiąca bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Radom jadymy tym razem, ale w temacie o torze Łódź pare osób zapisało się chyba na sobotę.

 

Wybiera się ktoś z Was w sobote na tor Łódź? Pogoda ma być idealna :smile:

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwszej glebie cebrą (oby jednak nie) zmienisz zdanie ;)

 

a jeżeli chcesz się rozwijać i jeździć szybciej, z większymi pochyłami i zwyczajnie się ścigać bo w sumie to jest w torowaniu najfajniejsze to niestety ale do gleb trzeba się przyzwyczaić....

 

300tka może być za słaba - fajowe i idealne na tor są zxr 400 - stara sprawdzona maszyna na w pełni regulowanym zawieszeniu potrafiąca bardzo dużo.

 

Zgadzam się :biggrin:

 

standardowo: szybko, tanio, dobrze - można wybrać tylko 2 :biggrin:

 

szybko i dobrze - będą gleby, nie będzie tanio   :riding:

Edytowane przez Darek_Lodz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczę. Będę decydował na koniec sezonu co chcę dalej robić.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro amatorsko na tor Łódź , warto zmienić ciśnienie w kapciach ? Jadę 1 raz na tor na moto..

Nie upuszczaj.

Za niskie temperatury na upuszczanie. Zwlaszcza jak jesteś pierwszy raz. Zostaw nominalne i olej tempo a skup się na technice.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe,

 

Upuszczanie ma sens jak mocno dogrzewasz gumy i producent tych opon przewidział to podajac wartość ciśnienia do jazdy po torze. Sprawdź na stronce producenta, ale moim zdaniem nie zdążysz nagrzać gum tak, żeby to było potrzebne.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, ale nie na pierwszy raz na torze.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka opona.

U mnie producent zaleca takie samo ciśnienie.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje się do zaleceń producenta. Przecież produkując.opony sportowe na pewno testował je również na torze i zaleca ciśnienie do pracy w optymalnych warunkach.

 

Pominmy to jednak.

Na pierwszy raz na torze nie polecam jednak upuszczania gazu z opon. Różnicy nie poczujesz za pierwszym razem. Ja polecam skupic się na technice i ostatecznie po kazdej sesji mierzyć cisnienie w gumach. Ja wzrosnie za mocno to upuść do nominalnego, ale potem pamietaj je wyrównać jak guma ostygnie.

 

Edit.

Tak jak Mateusz napisales szybciej. Badać ciśnienie po kazdej sesji.

Edytowane przez Piuriel (wyświetl historię edycji)

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to skupienia się na technice ,a nie zapierdalania na pale to wiem - chłodno myśle, jednak co do opon chciałem się poradzić. Niestety nie mam miernika ciśnienia opon - takiego przenośnego , ani jakiejś super małej pompki :biggrin: Mam założone na kołach Michelin Pilot Power 2CT i patrzyłem na stronie nie ma danych odnośnie zalecanego ciśnienia. Lamaha poleca 2.5 na przód i tył do 90kg i 2.5 przód , 2.9 tył jak ponad 90kg. Moja waga z ubiorem w okolicach 75 kg max

 

Gdzie jutro rano na szybko kupię jakiś w miarę dobry tester ciśnienia ?

Edytowane przez fuckout2 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na torze zawsze mają.

 

Ustaw 2,5 przód i 2,9 tyl na zimnych/chłodnych kolach.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie :smile:   Mówisz 2.9 na tył ,ale niby tyle lamacha zaleca jak jest waga powyżej 90kg , dla mojego przedziału wagowego podają 2,5 na tyl.  Jutro ma być nawet 24°C ,a tam otwarty teren,więc asfalt złapie temperaturę też , 2ct też się dość szybko grzeją więc pewnie rozgrzać do pewnego stopnia nie będzie problemu - po 1 sesji upuścić ? - jak tak to o ile ? Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuj się do zaleceń producenta. Tam pracują solidni naukowcy, których żaden kolega z forum nie poprawi.

 

Zweryfikuj tylko z zaleceniami producenta opon, bo mi sie coś zdaje, że dziwne to ciśnienie takie samo na tył i przód.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...