Skocz do zawartości

Niedzielna Szkoła - Czyli Jak Zejść Na Kolano By Nie Skończyło Się Raną!


karpiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowiew :smile:

Łódź 21.04 zaliczka już wpłacona a prognozy pogodowe marnie wyglądają, deszcz i zimno  :sad2: 

Jeśli nic się z pogodą nie zmieni to raczej nie pojadę najwyżej zaliczka przepadnie. Jedno musi odpuścić :smile: albo zimno albo deszcz :smile:

Na jastrząb przejechał bym się z ciekawości przetestować Z100SX :smile:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyka czysta. Wachacz z napędem jest pod pewnym kontem ustawiony.

Jest to kąt rozwararty gdzie pomiedzy tylnym a przednim kołem jego wierzchołek jest przednią zębatką gdzie jest ona najdalej od ziemi.

Siły działające na ramiona tego kąta czyli gaz w tym przypadku powoduja zmniejszenie kąta czyli zbliżenie się do siebie kół. Więc tylne koło zbliżając się do wierzchołka (zębatki) powodują podniesienie się tylnego zawieszenia.

 

Mam nadzieję, że w miarę sesnownie to wytłumaczyłem bez rysunków :biggrin:

Edytowane przez Piuriel (wyświetl historię edycji)

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozumiem, mój problem polegał na tym, że myślałem o podnoszeniu/opadaniu opony jako punkty styku z asfaltem, zamiast o podnoszeniu/opadaniu zawieszenia. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona jest przy dodawaniu gazu wręcz dosciskana do afaltu.

Fajna sprawa.

Policjant:

-gdzie się pan tak spieszy?

Ja:

-nie śpieszę się, dbam o swoje bezpieczeństwo :biggrin:

 

Badam tss

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem konsekwencje z tego płynące, zastanawiałem się tylko nad przyczyną. Tak się skupiłem na dociskaniu opony, że nie wziąłem pod uwagę że coś się podnosi :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz wszystko spoko, fakt jest to niewalsciwe operowanie gazem.. ale zeby przytrzec podnozek i tak musi zlozyc moto bardziej niz zdecydowana wiekszosc potrafi :smile:

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda taka ze moto hamujac silnikiem w zlozeniu samo potrafi sie "zapadac" do zakretu (sytuacja gdzie wchodzi w zakret na zamknietej przemustnicy). idealnie widac to chocby na plscu manewrowym. bo co znaczy fakt ze musiales sie podeprzec? nie ze za nisko zszedles, tylko ze pol sekundy wczesniej powinienes byl dodac gazu ;)

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

"proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

 

SV1000S

 

icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej najlepszej wiedzy, w zakręt zacieśniający się wchodzimy na przednim hamulcu i płynnie przechodzimy z hamulca na gaz, a zakręt z rosnącym promieniem- stabilnie dodając obrotów.

Trochę inaczej jest, gdy ktoś ma zintegrowany tylny zacisk z przednią klamką (np. CBS, czy C-ABS) wtedy uruchomienie przodu zaciska też tył, pcha wahacz do ziemi i obniża prześwit (jak w gymkhanie).

 

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Konfucjusz: Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.

2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od czegoś trzeba zacząć, tarcie podnóżkiem to już jakiś wstęp :biggrin: 

 

ciężko przyzwyczaić się do tego, że jadąc szybciej zmieszczę się w zakręcie :biggrin: 

bop tak na logikę - im szybciej, tym trudniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zaoponuję: Nie "jadąc szybciej", a "przyspieszając w trakcie" jedno z drugim nie musi znaczyć tego samego.

Konfucjusz: Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.

2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o co Wam chodzi, w końcu też się szkolę, ale mówię jeszcze jako ten uczący się który przez to przechodzi :biggrin: 

 

i tak właśnie podpowiada logika, nie dam gazu, bo pojadę szybciej, a już teraz się nie mieszczę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie irytuje ostra reakcja na gaz u mnie. Rolgaz mam ustawiony i nie ma luzu. Jednak jest delikatna zwłoka przy dodawaniu i to taka, że musze tego pilnować.a to zabiera sporo mojej uwagi, bo na wolnym i ciasnym nawrocie jak wejdzie gaz to łatwo o uślizg. Chyba mam łańcuch do naciągu lub już napęd do wymiany. Zobaczymy.

Jednak bardzo mnie irytuje ten jerky throttle.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz ustawiony odpowiedni luz na manetce ? Po odkręceniu manetki od razu powinieneś usłyszeć jak otwierają się przepustnice . Jeśli na manetce nie masz w ogóle luzu i jak delikatnie ją odkręcasz i nie słyszysz ,żeby otwierały się przepustnice to masz zapewne do wymiany linkę gazu ,bo jest już najzwyklej w świecie wyciągnięta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bym stawiał na wyciągnięta już linkę gazu :smile: Chyba ,że jak delikatnie odkręcasz manetkę i słyszysz ,że przepustnice się otwierają to bym szukał dalszej przyczyn ,a jak nie to wymień linkę gazu :smile: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierówno wyciagniety łańcuch jest najpewniej przyczyną, ale zbadam Twoj trop również. Dzięki.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati, ja mimo wszystko i tak sięnie zgadzam z Tobą do jednej rzeczy -

przedni hamulec nie jest taki super ah i oh.

 

Ty masz 2 tarcze z przodu, ja mam 1, Ludzie jeżdżą też na turystykach i choperach, tam również inaczej działa hamulec przedni i tylny.

Ty masz abs, gdzie system sam jakoś tam hamuje tyłem i przodem,

 

Zgodzę się, że hamulec przedni jest najważniejszy, ale w zależności od motocykla i typu jazdy, do hamulca ręcznego trzeba dodać nożny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam absu i tylnego nie używam. Jeżdżąc po torze zastanawiałem się do czego i kiedy mógłbym go użyć, ale nie wiedziałem po co. Nie ta liga jestem co chłopaki w ścigający się zawodowo. Oni używają. Ja nie widzę powodu.

https://www.scigacz.pl/Hamowanie,motocyklem,czasem,mniej,znaczy,wiecej,20879.html

 

 

Hamulec tylny

Ah, ten tylny hamulec. Gdy jeździsz na prawdę szybko jest równie przydatny na torze jak wielkanocny zajączek z czekolady. Oczywiście da się zaobserwować niektórych zawodników, którzy korzystają z tylnego hamulca, zasadniczo z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że przy jego użyciu zacieśniają linię w szczycie zakrętu. Po drugie aby kontrolowanym uślizgiem „ustawić” motocykl do zakrętu. Żadne z obu tych działań nie działa na drodze, lub w trakcie amatorskich dni na torze.

Edytowane przez Piuriel (wyświetl historię edycji)

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati, z tego co wiem nowe systemy ABS, które masz w swoich moto, a to na ogól nowe sprzęty hamują zarówno przodem i tyłem, nawet jak wciskasz tylko przód (systemy antypoślizgowe i inne srtatatata) 

 

Nie mowię że nie masz racji, mówiąc o ważności przodu, ale chciałbym jednak wspomnieć że zależy to od motocykla :biggrin:

 

ja na gs, gdzie mam tylko 1 tarczę z przodu, zdecydowanie widzę różnicę przy hamowaniu tylko przodem, a przodem + tyłem.

 

Czekam już na kupno typowego sporta cbr 600, z 2 tarczami, wtedy będę miał pewne porównanie :smile:

Edytowane przez Darek_Lodz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego powodu szkolimy się na torze :smile:

 

ale chcesz mi powiedzieć że nie masz zwykłego ABS który sam hamuje przód + tył tak z automatu ? Hm, zmieniasz mój punkt widzenia na abs :biggrin:

 

PS. ...

Chcesz może moją CBR?

kusiszzzzzzzz ..... :biggrin:

ale tak, planuje kupić cbr 600, dokładnie f4i, ale się zobaczy. 

Edytowane przez Darek_Lodz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat w Nasze Motocykle.

Poczytaj, bo jest tam wszystko o niej i jak coś to pogadamy przy okazji. Nie ma ognia.

 

Wracając do tematu to to o czym mowisz to jakis duall abs czy choler wie jak to nazywają. Też potwierdzam, bo jeździłem, ze na tył i na przód hamulce są indywidualne. W żaden sposób się nie łączą jedna klamką w tym wypadku.

Kilka modeli ma tylko ten duall abs.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...