Skocz do zawartości

Niedzielna Szkoła - Czyli Jak Zejść Na Kolano By Nie Skończyło Się Raną!


karpiu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja odpuszczam. Za zimno, zimny asfalt, nie dogrzalbym gumy. Jutro odstawiam moto pod koc i kluczyki na kołek.

 

Dzięki za sezon latania Panowie i Panie. Dużo się nauczyłem.

Teraz jakieś piwko na mieście można uskuteczniac jak bedzie chęć lub coś bardziej kolorowego z lodem.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj za wczesnie na kluczyki na kolek. Co prawda ja jeszcze przeziębiony ale planuje troche polatac w tym sezonie...zaraz wiecej dnia bo zegarki przestawiamy :biggrin:

Edytowane przez Bogdan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sezon się dla mnie przynajmniej skończył, ale jako, że się lubię dokształcać i ciągle podnosić swoją więdzę to szperam.
Taką ciekawą stronkę znalazłem:
http://www.2wheeltuesday.com/2009/06/diy-how-to-read-the-tire-wear-tire-tear-on-your-motorcycle/
Wróżenie z opon :biggrin:

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/podstawy-czytania-opontutaj też jest. ogólnie polecam tematy zawieszenia jak i jego ustawienia (i całą resztę), już nie mówiąc o jego serwisie bo mało kto chce to robić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po otwarciu przepustnicy dodajemy gazu rownym, ciaglym, nieprzerwanym ruchem az do konca zakretu" zaczynam czuc glod tego a tu cala dluga zima przede mna:(

jaka zima dzisiaj bylo + 8 stopni...opony kleją jak nigdy :biggrin: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny artykuł:

http://www.scigacz.pl/Czucie,przyczepnosci,jak,je,zdobyc,15760.html

Pada tam nawet info o moich oponach :laugh2:

 

 

Kolejnym, nawet jeszcze tańszym sposobem na początek jest zakładanie mniej przyczepnych opon. Na przykład, jeżdżący w BSB (a aktualnie w WSBK) i uczęszczający do naszej szkoły uczeń, Leon Camier uzyskał czas okrążenia na torze w Sears Point (19 zakrętów), zaledwie o trzy sekundy gorszy od najlepszego czasu kwalifikacji w klasie AMA Supersport, jadąc seryjną sześćsetką na oponach Dunlop Qualifier


Fakt, wiem kiedy zaczynają puszczać dzięki praktyce w trakcie sezonu i wiem co się dzieje z maszyną zanim puszczą, ale czy to dobre rozwiązanie? Powiem jak założę coś co lepiej trzyma.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ma to sens.

Dobra opona później puszcza więc również później dostajesz sygnały od tyłka, że trakcja się kończy a co za tym idzie mocniej ciśniesz, bo jeszcze możesz.
Tobie to odpowiada, bo już czujesz maszynę, gumy i jest fun z jazdy.

Ja jestem generalnie leszczem w temacie i "dzięki" temu, że mi opony dość szybko puszczały ( w moim mniemaniu) to dość szybko nauczyłem się zachowania swojego motocykla przed zerwaniem trakcji. Teraz jak zmienię opony na coś lepszego będę mógł zrobić kolejny krok w technice jazdy, bo już dobrze wiem co robi zanim zaczyna się ślizgać (robi się miękki) i będę mógł się skupić na kolejnych elementach układanki.

W odwrotnej sytuacji gdzie miałbym gumy hiper ultra jakieś to nadal bym pewnie jeździł jak pała, albo co gorsza już nie jeździł, bo nie znając granicy przyczepności w którymś momencie bym poszedł w drzewa.
A tak dość szybko poznałem granice i wiem jak obok niej jechać.

Ma sens :smile:

Edytowane przez Piuriel (wyświetl historię edycji)

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony oponami głównIe i tak liczą się umiejętności. Kiedyś była taka akcja na Poznaniu opisywana na jakiejś stronie motocyklowej. Zawodnik z polskiej czołówki motocyklowej chodził po garażach i szukał najbardziej zniszczonej opony jaką inni uważali że to już był jej koniec a on ja wziął i założył do siebie. Rezultat był taki że zrobił na niej trzy całe sesje z rekordem gorszym od swojego O około 2 sekundy A czasem i tak dużo dużo lepszym niż ten zawodnik który mu tą oponę dał. Już nie mówiąc o Motogp, na jakich oponach czasami kończą wyścig. Więc przypuszczam że na naszym poziomie kończymy gumy dużo wcześniej niż powinniśmy...

Edytowane przez rooland (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie.

Czytałem.

Skolioza wszystko psuje. Tego będę musiał pilnować, bo jak się zmęcze to zaczynam krzywić.

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

no i o to w tym wszystkim chodzi http://www.scigacz.p...wnie,20336.html

 

Długo mnie z tym męczył Rychu z Kulikowiska i Robert Z Turbo Pabianice już miałem wrażenie, że mi się super śmiga (zajebistość ++  :biggrin: )  a jak zjeżdżałem to słyszałem "Znowu robisz X-mena"

Na początku tego sezonu z jednego z pierwszych Kulikowisk w Radomiu mam takie idealnie pasujące zdjęcie jak jedziemy blisko siebie z Robertem na zakręcie i dokładni widać jak źle siedzę (kontrastuje  Robertem).

Dopiero w tym roku na kolejnym Radomiu z niepewnością pytam Rycha "No i jak ?" usłyszałem "Profeska" - i to był piękny moment (zajebistość = 10 :biggrin: ) mimo, że kolana nie przytarte.

 

Ale jak jestem zmęczony ( i Rychu nie widzi  :hammer:  ) to i teraz X-mena odwalam  :hihi: czasami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...