Skocz do zawartości

Wymiana Przedniej Lampy W Motocyklu Z Uk


Siwy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w moto sprowadzonym z Angli, a konkretnie suzuki sv650s trzeba wymieniac przednie lampy tak aby poprawnie swiecila i przeszla przeglad techniczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymienić ale można zmodyfikować żarówkę. http://caponord.cba.pl/?page_id=100

I się chłopak namęczy, narobi a diagnosta spojrzy na znaczek i powie "ta lampa nie ma homologacji na ruch prawostronny-  kup pan nową lampę i przyjdź z powrotem".

Siwy - tak trzeba dostowować oświetlenie na to z homologacją w naszym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

 

 

I się chłopak namęczy, narobi a diagnosta spojrzy na znaczek i powie "ta lampa nie ma homologacji na ruch prawostronny- kup pan nową lampę i przyjdź z powrotem".

 

No to muszę się chyba douczyć.  :shock3:  Przeczytałem: OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 21 kwietnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

iiiii nie mogę się doczytać, ze diagnosta ma obowiązek sprawdzania homologacji świateł w czasie badania przeglądu technicznego. Wogóle nie występuje problem homologacji a jedynie warunków technicznych jakie powinny być spełnione dla danego podzespołu.

Czy możesz mi podać podstawę prawną sprawdzania homologacji przez diagnostę?

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek - homologacja oznacza dopuszczenie do użytku, brak homologacji oznacza że pojazd jest niesprawny i nie może poruszać się po publicznych drogach. I nie tylko diagnosta to zakwestionuje, ale także policjant przy kontroli drogowej zabiera za to dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

Policjant nie może kwestionować przeglądu bo nie ma uprawnień do tego, co najwyżej w pewnych przypadkach kieruje samochód na powtórny przegląd np. po wypadku. Natomiast dopuszczenie pojazdu jest na podstawie przeglądu i rejestracji. Rozporządzenie o czynnościach w czasie przeglądu nie mówi o sprawdzaniu jakiejś tam homologacji a o warunkach technicznych dopuszczających elementy pojazdu do ruchu. Ja to rozumiem w ten sposób, że sam diagnosta uznaje dane elementy za właściwe lub nie. I nie posługuje się pojęciem homologacji.

Jeżeli jest inny przepis który nakłada taki obowiązek to chętnie go przeczytam.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Policjant nie może kwestionować przeglądu bo nie ma uprawnień do tego, co najwyżej w pewnych przypadkach kieruje samochód na powtórny przegląd np. po wypadku. Natomiast dopuszczenie pojazdu jest na podstawie przeglądu i rejestracji.

 

Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:
a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

 

Jeżeli policjant przy kontroli stwierdzi brak homologacji na lampy, to wyczerpuje to punkt pierwszy tego artykułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

 

 

Jeżeli policjant przy kontroli stwierdzi brak homologacji na lampy, to wyczerpuje to punkt pierwszy tego artykułu.

 

No dobra, gdzie jest wprowadzona do przepisów prawa definicja homologacji na podstawie której można stosować takie bądź inne rozporządzenia wykonawcze. Jaszczomb, konkretnie, gdzie?

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, gdzie jest wprowadzona do przepisów prawa definicja homologacji na podstawie której można stosować takie bądź inne rozporządzenia wykonawcze. Jaszczomb, konkretnie, gdzie?

 

Krzysiek, rozumiem że nie czytałeś z uwagą Prawa o Ruchu Drogowym, albo jakimś cudem nie zauważyłeś tych 44 stron poświęconych homologacji (to w sumie jest 17% całego dokumentu więc ciężko nie trafić) dokładnie są to artykuły od 70a do 70zz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rst1000

 

 

Krzysiek, rozumiem że nie czytałeś z uwagą Prawa o Ruchu Drogowym, albo jakimś cudem nie zauważyłeś tych 44 stron poświęconych homologacji (to w sumie jest 17% całego dokumentu więc ciężko nie trafić) dokładnie są to artykuły od 70a do 70zz

 

Nie czytałem całego Prawa o Ruchu Drogowym i teraz doczytałem. Popraw jeżeli źle interpretuję. Artykuły które przytoczyłeś dotyczą przepisów dla producenta. Zresztą są tak sformułowane, że nie chce mi się te bazgroły czytać. I dotyczą dopuszczenia do obrotu gospodarczego na terenie Polski.

 

A co to ma wspólnego z  Warunkami dopuszczenia pojazdów do ruchu?

 

Co prawda jest napisane że:

 

Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:
1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5;
2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;
©Kancelaria Sejmu s. 128/258
2016-04-25
3) świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności  ... -  i to jest to odniesienie do homologacji która obowiązuje producenta.

 

4)zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;

 

... reszta bla bla bla, można doczytać jak się chce.

 

Natomiast ja nie mogłem doczytać o obowiązku sprawdzania przez diagnostę oznaczeń homologacyjnych  w warunkach na temat badania technicznego pojazdu. Brak zapisu czy można stosować jakieś części bez wymogów obowiązujących  producenta (czyli homologacji) a które spełniają warunki przeglądu technicznego. Może się mylę ale przepisy dla producenta nie są tożsame z użytkownikiem. Custom też musi mieć homologację??, odpowiada warunkom technicznym i tyle. Nie pamiętam dokładnie ale jest procedura dla pojazdów nietypowych.

large.593303dbf0906_NapisthebeginerR.jpg.d8326e9181116ec3f6b8722b716ec5c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

4)zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;

 

no i tego ci będzie brakowało.

o customach też jest wspomniane w PoRD więc możesz doczytać jak wygląda procedura homologacji takiego pojazdu (homologacja jednostkowa)

A skoro nie chce ci się czytać całego tekstu dot. homologacji to nie wymagaj odemnie żebym ja to zrobił i przygotował ci streszczenie bo to nie ja kwestionuję podstawy podstaw. Z jednej strony pytasz o konkretną podstawę prawną, a jak ją już dostaniesz  to twierdzisz, że to są bazgroły i nie chce ci się tego czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeździłem Hondą z Angielską lampą przez 4 sezony dopiero w 5-tym diagnosta nie chciał mi podbić dowodu. 

W ciągu 10 min. znalazłem drugiego i problem znikł  :smile:

Pewnie narażę się na hejt, ale mi to absolutnie nie przeszkadzało i uważam kąt światła w motocyklach nie ma większego znaczenia na bezpieczeństwo w ruchu ulicznym jeśli ma się dobrze ustawiony poziom świateł, no chyba że ktoś ma już xenon. 

Edytowane przez Domel (wyświetl historię edycji)

Let's ride :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Hondą z Angielską lampą przez 4 sezony dopiero w 5-tym diagnosta nie chciał mi podbić dowodu. 

W ciągu 10 min. znalazłem drugiego i problem znikł  :smile:

Pewnie narażę się na hejt, ale mi to absolutnie nie przeszkadzało i uważam kąt światła w motocyklach nie ma większego znaczenia na bezpieczeństwo w ruchu ulicznym jeśli ma się dobrze ustawiony poziom świateł, no chyba że ktoś ma już xenon. 

Nie no ja się zgadzam że tobie nie przeszkadzało, więc jeśli myślisz tylko o własnym tyłku, a nie o tych których oślepiasz oraz masz gdzieś czy widzisz odpowiednio wcześniej osoby na poboczu, to tak, możesz sobie śmigać na angielskiej dopóki ci się diagnosta nie doczepi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta lampa jest tak droga że opłaca Ci się wertować prawo i szukać przepisów zamiast ją wymienić? Bo mnie by się nie chciało i wolałbym mieć porządnie zrobione. Będziesz miał święty spokój i brak stresu że przegląd, policja itp. Może da się znaleźć używkę.

 

 

 

Pewnie narażę się na hejt

Tak, naraziłeś się :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh ten hejt  :riding:

 

Dużo zależy od tego jaka jest to lampa i w jakim motocyklu, ale ok. zgadzam się chociażby zew względu na tych "pieszych" dobrze jest wymienić. Co do diagnosty to są rzadkie przypadki a w razie czego zawsze w promieniu 1 km zawsze znajdziemy drugiego. A policja to już w ogóle nie sprawdza takich rzeczy... sporadyczne przypadki.

Edytowane przez Domel (wyświetl historię edycji)

Let's ride :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co kombinować,lampa do SV-ki nie kosztuje 2 tyś. tylko 400zł. Nie jestem Rockefeller ale uważam że nie są to kosmiczne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie no ja się zgadzam że tobie nie przeszkadzało, więc jeśli myślisz tylko o własnym tyłku, a nie o tych których oślepiasz oraz masz gdzieś czy widzisz odpowiednio wcześniej osoby na poboczu, to tak, możesz sobie śmigać na angielskiej dopóki ci się diagnosta nie doczepi

 

Z całym szacunkiem Kolego! Skoro taki jesteś mądry to poproszę abyś "wyeliminował" z ruchu drogowego tych imbecylów co mają nieprawidłowo ustawione światła!!! Z tego co widzę, jeżdżąc po drogach PL to k 60-70% kierowców ma ŹLE ustawione światła!!!!!! Które walą jadącemu z przeciwka po oczach!!! I jakoś NIKT z tym nic nie robi?! Gdzie ci diagności a przede wszystkim policja???!!! Nie wspomnę o tych debilach co mają "zenony" włożone w standardowe reflektory, czyli nie mając nawet soczewki - walą światłem po niebie! Nie wspominając oczywiście, że zgodnie z przepisami nie mają sprysków reflektorów i samopozimowania! 

 

 

 

Jeździłem Hondą z Angielską lampą przez 4 sezony dopiero w 5-tym diagnosta nie chciał mi podbić dowodu.  W ciągu 10 min. znalazłem drugiego i problem znikł  Pewnie narażę się na hejt, ale mi to absolutnie nie przeszkadzało i uważam kąt światła w motocyklach nie ma większego znaczenia na bezpieczeństwo w ruchu ulicznym jeśli ma się dobrze ustawiony poziom świateł, no chyba że ktoś ma już xenon. 

 

Ja również miałem taką lampę, została ustawiona w taki sposób, że bardziej świeciła na wprost niż na pobocze i problemu na przeglądzie nie było ;) I nie uważam, tego za zbrodnię! Fakt jest jest jednak taki, że jeśli taka lampa z UK jest źle ustawiona może świecić nie po tym poboczu co potrzeba :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem Kolego! Skoro taki jesteś mądry to poproszę abyś "wyeliminował" z ruchu drogowego tych imbecylów co mają nieprawidłowo ustawione światła!!! Z tego co widzę, jeżdżąc po drogach PL to k 60-70% kierowców ma ŹLE ustawione światła!!!!!! Które walą jadącemu z przeciwka po oczach!!! I jakoś NIKT z tym nic nie robi?! Gdzie ci diagności a przede wszystkim policja???!!! Nie wspomnę o tych debilach co mają "zenony" włożone w standardowe reflektory, czyli nie mając nawet soczewki - walą światłem po niebie! Nie wspominając oczywiście, że zgodnie z przepisami nie mają sprysków reflektorów i samopozimowania! 

 

 

 

 

Ja również miałem taką lampę, została ustawiona w taki sposób, że bardziej świeciła na wprost niż na pobocze i problemu na przeglądzie nie było ;) I nie uważam, tego za zbrodnię! Fakt jest jest jednak taki, że jeśli taka lampa z UK jest źle ustawiona może świecić nie po tym poboczu co potrzeba :P

 

Totalnie nie rozumiem twojego podejścia, mnie tak jak ciebie wkurzają źle ustawione i angielskie światła, dlatego dbam o to żeby były prawidłowe i odpowiednio ustawione (polecam diagnostów z Łęczyckiej - nie wypuszczą pojazdu ze źle ustawionymi światłami nie mówiąc już o anglikach czy braku homologacji) - ty natomiast wyszedłeś z założenia że skoro już te 60-70% ma źle ustawione, to jest to dla ciebie całkowite usprawiedliwienie na dołączenie do tej grupy :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wypuszczą pojazdu ze źle ustawionymi światłami

 

Moim zdaniem to oni sami powinni te światła ustawiać jeśli jest taka potrzeba ! Za co ja płace co roku te sześćdziesiąt parę złotych - za pieczątkę, nawet grubości klocków nie sprawdzą... luzów na łożysku główki ramy... tak tak można się śmiać ale to są prawdziwie istotne kwestie techniczne z naszego punktu widzenia, łożyska w wahaczu, na kobyłce jak są, w kołach, ciśnienie w kołach itd... Trwało by to może z 10 min. Z naszego polskiego punktu widzenia to co piszę pewnie wydaje się śmieszne, ale czy tak nie powinno być ? 

Mogło by mi z lagi cieć na klocki a i tak pieczątka wbita.

Edytowane przez Domel (wyświetl historię edycji)

Let's ride :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

poproszę abyś "wyeliminował" z ruchu drogowego tych imbecylów co mają nieprawidłowo ustawione światła!!!

 

Ja również miałem taką lampę

fajnie się to czyta :biggrin: wszyscy dookoła źli, bo lampy źle ustawione, ale sam jeździłem z taką lampą i byłem OK :smile: to się chyba nazywało hipokryzja?

 

 

została ustawiona w taki sposób, że bardziej świeciła na wprost niż na pobocze

co ma do tego ustawienie, skoro strumień światła ma zły kształt?

 

eśli taka lampa z UK jest źle ustawiona może świecić nie po tym poboczu co potrzeba
niezależnie jak jest ustawiona, to świeci źle.

GS500 icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Totalnie nie rozumiem twojego podejścia, mnie tak jak ciebie wkurzają źle ustawione i angielskie światła, dlatego dbam o to żeby były prawidłowe i odpowiednio ustawione (polecam diagnostów z Łęczyckiej - nie wypuszczą pojazdu ze źle ustawionymi światłami nie mówiąc już o anglikach czy braku homologacji) - ty natomiast wyszedłeś z założenia że skoro już te 60-70% ma źle ustawione, to jest to dla ciebie całkowite usprawiedliwienie na dołączenie do tej grupy

 

 

 

fajnie się to czyta wszyscy dookoła źli, bo lampy źle ustawione, ale sam jeździłem z taką lampą i byłem OK to się chyba nazywało hipokryzja?

 

Nie jest dla mnie usprawiedliwieniem  :smile: Nie twierdzę, że jest to w 100 % OK... Natomiast powiem tak, miałem kontrolę przez drogówkę i nikt nie zwrócił na to uwagi. Mając moto kilka sezonów nikt nie zwrócił mi również uwagi, że kogoś oślepiam nawet latając nocą. Strumień światła był skierowany praktycznie na wprost. Jak dla mnie było to nazwijmy "akceptowalne" w porównaniu do tego jak ludzie mają poustawiane światła ;) 

 

 

 

niezależnie jak jest ustawiona, to świeci źle.
 

 

OK, zgodzę się. Na przyrządzie pomiarowym będzie to zauważalne natomiast w praktyce przynajmniej w moim motocyklu strumień światła nie "walił po niebie" czy lewym poboczu i mimo lampy UK była lepiej ustawiona niż te 60-70% samochodów jeżdżących po PL... 

 

BTW - wszystkie motocykle z USA również powinny mieć lampy wymienione ponieważ są symetryczne i ciekawe czy wszyscy je wymieniają  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że jest to w 100 % OK... Natomiast powiem tak, miałem kontrolę przez drogówkę i nikt nie zwrócił na to uwagi. Mając moto kilka sezonów nikt nie zwrócił mi również uwagi, że kogoś oślepiam nawet latając nocą. Strumień światła był skierowany praktycznie na wprost. Jak dla mnie było to nazwijmy "akceptowalne" w porównaniu do tego jak ludzie mają poustawiane światła ;)

 

Właśnie to chciałem napisać stronę wcześniej, mam takie same doświadczania. Kwestia oślepiania z naprzeciwka mocno dyskusyjna, dużo zależy od samego ustawienia świateł. 

Let's ride :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...