GerwazyGRACZ Opublikowano 26 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Mam pytanie ,odnośnie luzów zaworowych. Co ile kilometrów należy to sprawdzać? Czy są jakieś objawy po których można poznać, że to właśnie czas na ich regulację? Czy jeśli silnik pracuje bez zarzutu należy się tym martwić? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 26 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Z tego co się orientuje jako początkujący motocyklista to objawy u mnie wskazujące na porę zajrzenia pod pokrywę sa banalne....zaczyna stukać głośniej niż pracujący silnik ^^ a poważnie to co 1k KM jak dobrze pamiętam 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 26 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Sprawdzać co tyle, co ile przewiduje serwisówka danego moto. Jak kupiłeś moto z drugiej ręki lepiej od razu sprawdzić. Objawy... cyka w górnej części głowicy, ale o też zależy od silnika bo niektóre "tak mają", strzela w wydech, czasem słabo pali na ciepłym i kilka jeszcze innych objawów zależnych często od marki silnika. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GerwazyGRACZ Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Dzięki za odpowiedzi w takim razie spojrzę w serwisówkę i jak trzeba będzie to sprawdzę luz. A czy jeśli regulacja nie była zrobiona na czas to może mieć to jakieś przykre skutki dla moto? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 27 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Może. Wypalone przylgnie gniazd zaworowych i grzybków zaworów - inaczej mówiąc utrata szczelności zaworów z koniecznością demontazu głowicy silnika i docierania lub wymiany zaworów. Tak jak napisał Michał - sprawdzenie i regulacja zgodnie z zaleceniami producenta motocykla. Nie czekać na objawy bo może to może słono kosztować. Niektóre silniki w czasie eksploatacji zwiększają luz i wtedy może się pojawić stukanie - w tym przypadku nie jest to zbyt groźne dla silnika, inne silniki ten luz stopniowo zmniejszają - zbyt mały luz skutkuje niedomykaniem zaworów co przekłada się na ich przegrzewanie i w efekcie wypalenie - tu do wystapienia awarii może nie być żadnych objawów. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GerwazyGRACZ Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Może. Wypalone przylgnie gniazd zaworowych i grzybków zaworów - inaczej mówiąc utrata szczelności zaworów z koniecznością demontazu głowicy silnika i docierania lub wymiany zaworów. Tak jak napisał Michał - sprawdzenie i regulacja zgodnie z zaleceniami producenta motocykla. Nie czekać na objawy bo może to może słono kosztować. Niektóre silniki w czasie eksploatacji zwiększają luz i wtedy może się pojawić stukanie - w tym przypadku nie jest to zbyt groźne dla silnika, inne silniki ten luz stopniowo zmniejszają - zbyt mały luz skutkuje niedomykaniem zaworów co przekłada się na ich przegrzewanie i w efekcie wypalenie - tu do wystapienia awarii może nie być żadnych objawów. To mnie trochę nastraszyłeś jcb, muszę to jak najszybciej ogarnąć. Może polecicie od razu kogoś do kogo mogę zgłosić się z tym tematem. Edytowane 27 Maja 2016 przez GerwazyGRACZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 27 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Ja osobiście serwisuje się na ul. Gościniec 13 w Motor Car u Grześka (662 080 818) działa cuda choć nie magik. Moją 26 letnią Yamahe postawił na nogi w 5 dni 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robcio Opublikowano 17 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 jeśli silnik pracuje prawidłowa i nic nie cyka lub silnikiem nie poszarpuje nawijamy kilometry bez opamiętania d*py se nie zawracamy ale jak cyka słabo odpala nie równo pracuje to sprawdzamy.Jeszcze jest nuda w domu wtedy koniecznie sprawdzamy wszystko aż handra ustąpi hi hi hi 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 17 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Sorry, ale właśnie takie podejście najcześciej z dobrej maszyny robi szrot. Serwisówka mówili tyle i tyle kilometrów to masz zrobić to i to. Bo jak już coś puka, stuka, nie pali itp to sama regulacja może nic nie dać bo gniazda zaworowe sa już wypalone. U mnie tak było ze kupiłem moto, sprawdziłem serwisówke a ta wskazywała regulacje luzów zaworowych i mimo ze nic nie pukało itp to 6 płytek trzeba było wymienić. 2 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.