Skocz do zawartości

Luz Zaworowy


GerwazyGRACZ

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie ,odnośnie luzów zaworowych. Co ile kilometrów należy to sprawdzać? Czy są jakieś objawy po których można poznać, że to właśnie czas na ich regulację?  Czy jeśli silnik pracuje bez zarzutu należy się tym martwić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje jako początkujący motocyklista to objawy u mnie wskazujące na porę zajrzenia pod pokrywę sa banalne....zaczyna stukać głośniej niż pracujący silnik ^^ a poważnie to co 1k KM jak dobrze pamiętam

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzać co tyle, co ile przewiduje serwisówka danego moto. Jak kupiłeś moto z drugiej ręki lepiej od razu sprawdzić. Objawy... cyka w górnej części głowicy, ale o też zależy od silnika bo niektóre "tak mają", strzela w wydech, czasem słabo pali na ciepłym i kilka jeszcze innych objawów zależnych często od marki silnika.

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi w takim razie spojrzę w serwisówkę i jak trzeba będzie to sprawdzę luz. A czy jeśli regulacja nie była zrobiona na czas to może mieć to jakieś przykre skutki dla moto? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może.  Wypalone przylgnie gniazd zaworowych i grzybków zaworów  - inaczej mówiąc utrata szczelności zaworów z koniecznością demontazu głowicy silnika i docierania lub wymiany zaworów.

 

Tak jak napisał Michał - sprawdzenie i regulacja zgodnie z zaleceniami producenta motocykla. Nie czekać na objawy bo może to może słono kosztować.

 

Niektóre silniki w czasie eksploatacji zwiększają luz i wtedy może się pojawić stukanie - w tym przypadku nie jest to zbyt groźne dla silnika, inne silniki ten luz stopniowo zmniejszają - zbyt mały luz skutkuje niedomykaniem zaworów co przekłada się na ich przegrzewanie i w efekcie wypalenie - tu do wystapienia awarii może nie być żadnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może.  Wypalone przylgnie gniazd zaworowych i grzybków zaworów  - inaczej mówiąc utrata szczelności zaworów z koniecznością demontazu głowicy silnika i docierania lub wymiany zaworów.

 

Tak jak napisał Michał - sprawdzenie i regulacja zgodnie z zaleceniami producenta motocykla. Nie czekać na objawy bo może to może słono kosztować.

 

Niektóre silniki w czasie eksploatacji zwiększają luz i wtedy może się pojawić stukanie - w tym przypadku nie jest to zbyt groźne dla silnika, inne silniki ten luz stopniowo zmniejszają - zbyt mały luz skutkuje niedomykaniem zaworów co przekłada się na ich przegrzewanie i w efekcie wypalenie - tu do wystapienia awarii może nie być żadnych objawów.

To mnie trochę nastraszyłeś jcb, muszę to jak najszybciej ogarnąć. Może polecicie od razu kogoś do kogo mogę zgłosić się z tym tematem. 

Edytowane przez GerwazyGRACZ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście serwisuje się na ul. Gościniec 13 w Motor Car u Grześka (662 080 818) działa cuda choć nie magik. Moją 26 letnią Yamahe postawił na nogi w 5 dni

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jeśli silnik pracuje prawidłowa i nic nie cyka lub silnikiem  nie poszarpuje nawijamy kilometry bez opamiętania d*py se nie zawracamy ale jak cyka słabo odpala nie równo pracuje to sprawdzamy.Jeszcze jest nuda w domu wtedy koniecznie sprawdzamy wszystko aż handra ustąpi hi hi hi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale właśnie takie podejście najcześciej z dobrej maszyny robi szrot.

Serwisówka mówili tyle i tyle kilometrów to masz zrobić to i to.

Bo jak już coś puka, stuka, nie pali itp to sama regulacja może nic nie dać bo gniazda zaworowe sa już wypalone.

 

U mnie tak było ze kupiłem moto, sprawdziłem serwisówke a ta wskazywała regulacje luzów zaworowych i mimo ze nic nie pukało itp to 6 płytek trzeba było wymienić.

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...