Skocz do zawartości

Honda Cb500 S


s3nsei

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej dobrze obejrzyj przed zakupem, bo na minę wpakować się łatwo. Na pierwszy rzut oka widać, że miał więcej niż jedną przygodę. Lewy ciężarek kiery jest ostro spiłowany po szlifie. Poza tym moto z tego rocznika może mieć nakręcone grubo ponad 100 tys więc może być silnik do remontu. Owiewki się poklei jak są wszystkie elementy albo je wywalisz zrobisz z niego nakeda. Sprawdź silnik jak chodzi, czy prosto jedzie, czy łańcuch równo wyciągnięty (i w jakim stanie) i czy hamulce nie biją. Część można samemu zrobić - owszem, ale zadaj sobie pytanie na ile znasz się na mechanice i ile zrobisz sam.

Osobiście poszukałbym czegoś 400-800zł drożej a w lepszym stanie bo w końcu sezon w pełni.

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem StefanPL będzie sprzedawał swoją cb500,ale to chyba po sezonie.Przyjedź w czwartek na spotkanie to z nim pogadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już Trafic o mnie wspomniał to postaram się trochę wypowiedzieć. Sam ujeżdżam cb500 tyle ze w wersji N. Mam nadzieje ze trochę podpowiem. Zaczynając od początku widzę ze szukasz dosyć budżetowej wersji na moto i jak najbardziej to rozumiem. Honda moim zdaniem jest do tego idealna, dobrze sie prowadzi i zbiera, a prędkość max moim zdaniem nie jest tak istotna.  Z tym że wersji S nie przerobisz na N. Jest to spowodowane innym kształtem ramy. Maskownice nie są przystosowane tak aby były zamienne, a zrobienie jakieś przeróbki spowoduje ze potem nie będziesz mógł jej sprzedać bo "będzie ze kombinowane". Przebieg rzędu 100k jest prawdopodobny i może być nawet większy lecz cb500 słynie z bardzo dobrego i wytrzymałego silnika który przy 100k nie ujawniał żadnych objawów zużycia i tu dodam, który może dolatać 300k przy właściwym użytkowaniu. Tym nie mniej jak wiadomo to są sprzęty które kupuje się do nauki jazdy i goni po 2 latach bo "coś większego". Wiec często zdarzają się zaniedbania serwisowe które kumulują się w silniku z użytkownika na użytkownika.

Teraz o samym motocyklu widać ze leżał z jednej i drugiej strony. Atutem jest to że widzisz co bierzesz, a nie kupujesz myśląc ze super stan, a on w DE wszystkie możliwe rowy zaliczył.

Pierwszym co mi się rzuca w oczy to fakt popękanych owiewek i tu należy sprawdzić łożysko główki ramy, główkę ramy oraz czy widelec nie ucierpiał. Każde z nich odpowiada za twoje bezpieczeństwo i o ile łożysko można wymienić koszt ok 150 pln to jak będzie coś nie tak z kolejnymi dwoma pozycjami co wymieniłem to uciekaj od gościa nawet jak by ci go wciskał. Chyba ze chcesz go handlować na części ;). Drugą rzeczą jest dziwny fakt ze nie zbyt mocno jak na taką historie ma pościerane dekle silnika tak z jednej i drugiej strony co może świadczyć o przebytych remontach silnika / poważnych glebach aż do ich pęknięcia. Potwierdzeniem mojej teorii jest fakt ze kolektor czarnieje gdy na mocno rozgrzaną stal wylewa się olej. Poza tym wydaje mi się ze lewa owiewka już albo była klejona albo cała czasza już raz była wymieniona bo zauważ ze klamka sprzęgła jest złamana, ale nie złamana tak jak by to był parking i przewrotka tylko długi uślizg który po złamaniu zeszlifował klamkę.

Do sprawdzenia pozostaje czy motocykl nie pozostawia dwóch śladów podczas jazdy, stan silnika czy nic nie jest pozalewane oraz jak odpala.

Gdy zostanie odpalona na zimnym od razu będziesz wiedział czy coś jest nie tak, bo powinna mieć stabilne obroty na ssaniu około 1,8k i czyste spaliny. Jak tak nie będzie wiadomo że szczelność silnika lub regulacja może już pozostawiać trochę do życzenia. 

Stan łańcucha wydaje się być na początku zakresu ale należy to jeszcze sprawdzić bo te zdjęcia są do d.... nieważne No i czy ktoś nie przycioł i wymienił sam łańcuch. Oraz sprawdzenie stanu tarcz hamulcowych tz. grubość powinna mieścić się według książki serwisowej 5 do 4mm przy czym 4 to już bubel do wymiany oraz czy nie mają wżerów rowków itd. koszta wymiany na nowe 500 zł kompl.  

Moim zdaniem do tego motocykla trzeba dołożyć na początek 1000 pln + koszty rejestracji co najmniej 250 pln bo moto jest z DE 

Ale każde moto wymaga jakiś wymian i nikt ci nie sprzeda dobrego a jak zrobisz będziesz wiedział co było nie tak i na ile się dało. Dużo zależy od oględzin samego motocykla. Życzę miłego oglądania i mam nadzieje ze trochę pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. To dużo informacji. Postaram się w czwartek podjechać (z tego co wiem Auchan kolo 18.30). Szukam czego czego z jednej strony nie będzie mi żal, a z drugiej jakby coś to tanio się naprawi, z trzeciej czegoś co ewentualnie wystarczy na dłużej (i przeżyje) więcej niż jeden sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że tak spytam, jaki wzrost i waga? Bo Hanna Cebula to nie jest duży motocykl. Przysiadałeś się w ogóle do niego? Bo przy 190cm może się okazać, że jedziesz jak na psie :smile:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej poczekaj i uzbieraj trochę więcej kasy,bo tanio moto nie naprawisz.Jak StefanPL napisał tu 500 500 to już tanio nie wychodzi przy moto za 3000.Moim zdaniem lepiej kupować przed lub po sezonie.jak nie masz ciśnienia ,to daj sobie na wstrzymanie. I jak napisał Aidekk moto jest nieduże. Ja mam 170 i daje radę na fz6.Obserwowałem zimą cbf600n z 2010r za 16500 wiosną cena wzrosła do 17900.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podtrzymuje ze warto jest podjechać obejrzeć. Może się okazać ze technicznie będzie ona warta zabawy tym bardziej ze jest to moto za 3k które jak będziesz wiedział na co patrzeć to pewnie jeszcze trochę urwiesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś poradzić to kolega, tyle, że z Wałbrzycha ma do sprzedania swoją cebulę ponieważ zmienił na GSR 600

 

Nie chce dużej kasy a za sprzęt mogę ręczyć bo znamy się kilka lat z forum CB500 i razem jeździliśmy na zloty. Doinwestował sprzęt co nieco jeśli chodzi o utrzymanie techniczne. Wiem, że póki moto nie zmienił, jeździł cebulą kiedy tylko był potrzeba po mieście a kiedy trzeba było jechać gdzieś dalej to zakładał sakwy, wsiadał i jechał. Nie miał obaw, ze coś mu się popsuje w trasie. Sam z nim kilka tras zaliczyłem i nie było żadnego problemu.

 

Tu masz link do jego ogłoszenia https://sprzedajemy.pl/honda-cb-500-niebieska-metalic,35266942

 

Z tego co wiem, potargować się jeszcze możesz bo to nie jest cena ostateczna

Edytowane przez Faza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...