Skocz do zawartości

Aprilia Gasnie


OdLoT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem mianowicie aprilka mi gaśnie. Jak chce ja odpalić to chyba z 15 razy muszę ja kręcić i tez nie zawsze odpali, jak już odpali zadowolony jadę sobie dojeżdżam do skrzyżowania staje bo jada auta, przejechały droga wolna dodaje gazu puszczam sprzęgło a on zamiast się wkręcać na obroty to schodzi w dol i gaśnie. I od początku  zaczynamy zabawę z odpalaniem, dzisiaj to więcej km zrobiłem prowadzać ja niż na niej jechałem :biggrin: Na luzie jak jest to pyrkocze sobie gdy dodaje gazu to wchodźi no obroty pusze manetkę to schodzą obroty i gaśnie. Wiecie może czym to jest spowodowane ?

 

Z góry dziękuje za pomoc :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys miałem podobnie w Suzuki GN 125 , wykręciłem i umyłem cały gaźnik , po tym zabiegu wchodził na obroty jak należy , jak moto stoi np w zimę to syf zalega w gaźniku wacha absorbuje wilgoć i czasami taki zabieg jest potrzebny.

 

 

⚽️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kiedys miałem podobnie w Suzuki GN 125 , wykręciłem i umyłem cały gaźnik , po tym zabiegu wchodził na obroty jak należy , jak moto stoi np w zimę to syf zalega w gaźniku wacha absorbuje wilgoć i czasami taki zabieg jest potrzebny.

 

 

⚽️

Dokładnie. Zrób jej podstawowy serwis gdzieś.

Edytowane przez Piuriel (wyświetl historię edycji)

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewykluczone także ze świeca , w jednocylindrowym silniku jeśli elektroda sie juz przepala świeca może juz nie generować zapłonu z taka duża częstotliwością jak należy dlatego silnik gaśnie przy dodaniu gwałtownie gazu, sprawdź świece a później może gaźnik , good luck ☑️

 

 

⚽️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za szybka odpowiedz i pomoc, jutro coś tam pomajstruje przy nim i zobaczymy. Powiem wam tez ze czasem na luzie jak jest i dodam mu gazu to zamiast schodzić to potrafi sobie stanąć np na 4 tys obrotów i nie chce zejść niżej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile nalotu ma ten silnik, bo mogą już klękać uszczelniacze na wale i ssie lewe powietrze no i gaźnik, czyszczenie + regulacja to podstawa. Rs`ka jak zdrowa to pali od strzała, powinna wchodzić i schodzić z obrotów bez najmniejszych problemów. Bo rozumiem, że podstawowe rzeczy typu przycinająca linka gazu sprawdziłeś? Co do objawów z początku posta, przede wszystkim zobacz czy paliwo swobodnie dociera do gaźnika, bo ten wąż pod zbiornikiem potrafi się załamać. Jak to wykluczysz, to gaźnik do rozebrania, czyszczenia i regulacji. W ogóle to w jakim stanie jest ten silnik bo te rotaxy to tak 15K i minimum wymiana tłoka z pierścieniami jak ktoś dbał. Po 25-30 to już kapitalka.

Edytowane przez mih00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam już poradziłem sobie chyba z tym problemem iglica była za nisko osadzona podniosłem ja i nie gaśnie ma ładne obroty i zaczęła równo chodzi ;) wiec myślę ze już będzie okej. Remont silnika i tak będę musiał w zimę zrobić bo ma tylko 6 barów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jednak wracamy dalej do problemów.... Aprilka gaśnie przy 74-75 stopniach i się jej nie da odpalić oddałem do warsztatu na remont całego silnika ...  Okazało się ze wymienili mi tylko tłok, cylinder i coś tam jeszcze zapłaciłem za to nie małe pieniądze dzisiaj ja odbieram jest wszystko okej wsiadam jadę i co się okazało znów to samo motor przy 74 stopniach zgasł i prowadzenie 3 km do domku... Czy wychodzi na to ze nie potrzebnie ta wymiana była robiona ? Ogólnie to powiedziałem tez jaka jest sytuacja z tym gaszeniem się  przy 74 stopniach i ze silnik ma tylko 6 barów a oni powiedzieli ze itak sami muszę to sprawdzić

Edytowane przez OdLoT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wracamy dalej do problemów.... Aprilka gaśnie przy 74-75 stopniach i się jej nie da odpalić oddałem do warsztatu na remont całego silnika ... Okazało się ze wymienili mi tylko tłok, cylinder i coś tam jeszcze zapłaciłem za to nie małe pieniądze dzisiaj ja odbieram jest wszystko okej wsiadam jadę i co się okazało znów to samo motor przy 74 stopniach zgasł i prowadzenie 3 km do domku... Czy wychodzi na to ze nie potrzebnie ta wymiana była robiona ? Ogólnie to powiedziałem tez jaka jest sytuacja z tym gaszeniem się przy 74 stopniach i ze silnik ma tylko 6 barów a oni powiedzieli ze itak sami muszę to sprawdzić

Podmień cewke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak mnie :P a nie wiem czy to byłaś Ty ale z jakieś 2 tygodnie temu jak jechałem w stronę Inflanckiej to widziałem dziewczynę w czarnym stroju i czarnym kasku jak wyjeżdżała tam z tych bloków koło domu dziecka to byłaś Ty ? :P Można powiedzieć ze ten wyjazd na przeciwko hostelu molo :P A Ty jechałaś motorem ? bo żadnego moto nie widziałem :P Co do cewki to chwilowo nic nie będę kombinował sam, bo dzwoniłem do nich mają jutro przyjechać i sprawdzać. Ale pytanie moje brzmi może być tak ze nie potrzebnie robiłem wymianę tego cylindra itd, skoro to samo się dzieje ?

Edytowane przez OdLoT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci ze miał 6 barów, cylinder był troszkę porysowany ale jakoś jeździł sobie :P Zobaczymy, jak mi jeszcze jakaś sumkę za to krzykną to będzie wesoło ... A wymienili mi to bo ponoć jak był gorący silnik to się rozszczelniał i dlatego właśnie gasł...

Edytowane przez OdLoT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, spadek mocy. Przy 8 tyś obrotów miałem  max 35km/h. finalnie było taki ;pierścienie, tłok, głowicą, świeca, cewka. Kompresja wynosiła 4 atmosfery  wiec generalnie słabo

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem już sam zobaczymy co jutro powiedzą chciałbym sobie jeszcze w tym sezonie pojeździć :P A jeszcze 500 km docieranie już mam 3 km to z górki :biggrin:


To czy wymiana była potrzebna to inna inszoszć :-D jak był zużyty to należało, ale u ciebie obstawiał bym cewke
Jak na zimno pali a na ciepło nie to 99 % cewka

Ale to ze gaśnie to tez wina cewki czy tylko ze nie odpala ?

Edytowane przez OdLoT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz go odpaliłem żeby sobie pochodzi na luzie stał i pyrkał to nawet do  83 doszedł i nie zgasł przy 74 wydziałem ze już mu się obroty zmniejszyły z 1.5 na 1.0 ale chodził nie zgasł wyłączyłem go później odpalił na strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak mnie :P a nie wiem czy to byłaś Ty ale z jakieś 2 tygodnie temu jak jechałem w stronę Inflanckiej to widziałem dziewczynę w czarnym stroju i czarnym kasku jak wyjeżdżała tam z tych bloków koło domu dziecka to byłaś Ty ? :P Można powiedzieć ze ten wyjazd na przeciwko hostelu molo :P A Ty jechałaś motorem ? bo żadnego moto nie widziałem :P

Może i ja, kręcę się w tamtych okolicach czasami :riding:  ale dzisiaj jechałam rowerem.... Następnym razem podjadę się przywitać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za zabezpieczenie silnika, który czując, że się zaciera to się gasi? Bez kitu jak to działa??

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za zabezpieczenie silnika, który czując, że się zaciera to się gasi? Bez kitu jak to działa??

Mało oleju to się tłok zaczyna trzeć o cylinder.Jak się trze to temperatura rośnie, metal się rozszerza i wtedy jeszcze bardziej wzrasta tarcie między tłokiem a cylindrem. No i gaśnie bo nie ma siły pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mało oleju to się tłok zaczyna trzeć o cylinder.Jak się trze to temperatura rośnie, metal się rozszerza i wtedy jeszcze bardziej wzrasta tarcie między tłokiem a cylindrem. No i gaśnie bo nie ma siły pracować.


Jak gaśnie z tego powodu to znaczy, że już zatarty przecież. W takim wypadku to zabezpieczenie raczej jednorazowe :P 

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...