fuksik96 Opublikowano 9 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Witam. Znajomy poprosił mnie o pomoc w ocenie tegoż motocykla http://otomoto.pl/oferta/bmw-gs-r1150gs-r-1150-gs-2001-2002-kufry-abs-czestochowa-ID6ymd4P.html. Kompletnie nie znam się na tych motocyklach więc proszę o jakieś rady, opinię kolegów którzy ujeżdżają takie maszyny. A może już ktoś z forumowych kolegów oglądał to moto? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boodgee Opublikowano 9 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Nie oglądałem, ale się wypowiem Przegląd moze być autentyczny. Mój GS, rok starszy, ma 110k km. Moto wygląda ładnie, delikatnie wgnieciony bak z lewej strony + nie schodzi się uszczelka między dziobem a bakiem z tej samej strony. Mogła się podwinąć od środka lub cos mogło być grzebane - do sprawdzenia; widać, jak się podejrzy. Obudowa skrzyni i rozrusznika jest delikatnie żółta, albo mam takie wrażenie - to normalne, jeżeli sciaga się bak i z węży poleci paliwo, u mnie wygląda to gorzej. I tutaj znowu trzeba się zastanowić, bo bak zdejmuje/podnosi się w 3 przypadkach: 1. gdy grzebiemy coś, bo był paciak, 2. wymieniamy filtr paliwa, bo razem z pompą jest w baku, 3. unosimy, żeby wymienić akumulator (w tym przypadku węży się nie rozpina). Gripy przytarte jak u mnie, może trochę bardziej, co moze potwierdzać kilometraż, ale kierownica wygląda gorzej Zegarek pokazuje w dzień godzinę 0:47, co oznacza, że: aku nadaje się do wymiany lub naładowania. W moim przypadku słabe aku podczas uruchamiania też czasami resetuje zegar. Słabe aku wpływa też na uzbrajanie się ABSu i może powodować jego błąd (mruganie naprzemiennie dwóch kontrolek ABS na desce). Przedni prawy przewód ham. dziwnie wygląda - to raczej uszkodzenie powierzchowne jego osłony. Ori naklejka na kardanie, od czujnika ABS - rzadko spotykane. Są nieoryginalne opaski na gumie od kardana, wiec mogło już być zrobione łożysko i uszczelniacz. Jeżeli tak było, to duży plus, bo przy tym przebiegu, to profilaktycznie pasowałoby to zrobić. Na 7 zdjęciu widać pod wahaczem zawieszenia lekko spuchnięte aluminium (nad śrubą od obudowy alternatora). Zbiorniczek od płynu hamulcowego krystalicznie czysty nie jest, więc pewnie płyn w układzie można by zmienić. Na kufrach (fajnie, że są) brakuje naklejek z logo BMW Generalnie ciężko się doczepić do czegoś. Cena jak dla mnie trochę zbyt wysoka. Ja swojego GSa z 2000r. kupiłem za chyba 11.000 albo 11.500. Nie wiadomo, czy coś było robione przy moto, bo brak o tym informacji. Po zakupie wypadałoby zrobić: - regulacja zaworów - wymiana paska alternatora - wymiana oleju w silniku + filtr - wymiana filtra powietrza - wymiana filtra paliwa - wymiana oleju w skrzyni biegów i kardanie (wystarczy litr na oba podzespoły) - synchro przepustnic + ich czyszczenie Sam koszt części zamiennych +/- 450-500 zł na filtrach knechta, pasku Conti, itp. Jak zrobi to sam to odejdzie robocizna Synchro przepustnic z czyszczeniem ok. 200 zł Jeżeli nie było robione łożysko i uszczelnienie w kardanie to jeszcze pasowałoby to profilaktycznie zrobić. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na stan sprzęgła (jeżeli jest przyjechane, to sama wymiana to ok. 1500 zł + części), skrzyni biegów (czy biegi nie wyskakują i jak wchodzi z 1 na 2; zaznaczam, ze skrzynia chodzi topornie), nie obawiać się, że moto delikatnie może ściągać na prawo (to normalne w nim i wynika z konstrukcji zawieszenia). Cóż mogę wiecej napisać... GS to fajne moto 1 Cytuj "Try not to become a man of success but rather to become a man of value."-- Albert Einstein Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuksik96 Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Dzięki za wypracowanie. Na pewno przyda się przy ewentualnych oględzinach. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 9 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Jezu, Rafał, książki pisz A ogólnie taka odpowiedź winna padać zawsze - rzetelnie 1 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boodgee Opublikowano 9 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Dziękuję, pozdrawiam, polecam się Może jeszcze wielebny coś by dopisał, bo sam 1100GS jeździ, a to praktycznie to samo... 0 Cytuj "Try not to become a man of success but rather to become a man of value."-- Albert Einstein Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielebny67 Opublikowano 9 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 A co tu pisać? Na zdjęciach wszystkie dziewczyny ładne ;-) trzeba pomacać żeby ocenić ;-) boodgee strasznie drogiego mechanika masz :-D i drogie części i płyny eksploatacyjne kupujesz 1500 za sprzęgło??? Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boodgee Opublikowano 9 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 A co tu pisać? Na zdjęciach wszystkie dziewczyny ładne ;-) trzeba pomacać żeby ocenić ;-) boodgee strasznie drogiego mechanika masz :-D i drogie części i płyny eksploatacyjne kupujesz 1500 za sprzęgło??? Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Ja rzuciłem ceny rynkowe 1500 to za robociznę - chyba w Pabianicach się tak cenią. Co się da, wymieniam sam 0 Cytuj "Try not to become a man of success but rather to become a man of value."-- Albert Einstein Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielebny67 Opublikowano 9 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 No to się cenią :-D sprzęgło w GS można ogarnąć samemu tym bardziej że jest to element nadający się do regeneracji Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boodgee Opublikowano 10 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Dodam coś jeszcze - warto zwrócić uwagę, czy napinacz rozrządu nie hałasuje po uruchomienu silnika. koszt części 300+ zł 1 Cytuj "Try not to become a man of success but rather to become a man of value."-- Albert Einstein Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.