Skocz do zawartości

Bmw Gs R1150 2001R.


fuksik96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Znajomy poprosił mnie o pomoc w ocenie tegoż motocykla http://otomoto.pl/oferta/bmw-gs-r1150gs-r-1150-gs-2001-2002-kufry-abs-czestochowa-ID6ymd4P.html. Kompletnie nie znam się na tych motocyklach więc proszę o jakieś rady, opinię kolegów którzy ujeżdżają takie maszyny. A może już ktoś z forumowych kolegów oglądał to moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oglądałem, ale się wypowiem ;)

Przegląd moze być autentyczny. Mój GS, rok starszy, ma 110k km.

Moto wygląda ładnie, delikatnie wgnieciony bak z lewej strony + nie schodzi się uszczelka między dziobem a bakiem z tej samej strony. Mogła się podwinąć od środka lub cos mogło być grzebane - do sprawdzenia; widać, jak się podejrzy.

Obudowa skrzyni i rozrusznika jest delikatnie żółta, albo mam takie wrażenie - to normalne, jeżeli sciaga się bak i z węży poleci paliwo, u mnie wygląda to gorzej. I tutaj znowu trzeba się zastanowić, bo bak zdejmuje/podnosi się w 3 przypadkach: 1. gdy grzebiemy coś, bo był paciak, 2. wymieniamy filtr paliwa, bo razem z pompą jest w baku, 3. unosimy, żeby wymienić akumulator (w tym przypadku węży się nie rozpina).

Gripy przytarte jak u mnie, może trochę bardziej, co moze potwierdzać kilometraż, ale kierownica wygląda gorzej

Zegarek pokazuje w dzień godzinę 0:47, co oznacza, że: aku nadaje się do wymiany lub naładowania. W moim przypadku słabe aku podczas uruchamiania też czasami resetuje zegar. Słabe aku wpływa też na uzbrajanie się ABSu i może powodować jego błąd (mruganie naprzemiennie dwóch kontrolek ABS na desce).

Przedni prawy przewód ham. dziwnie wygląda - to raczej uszkodzenie powierzchowne jego osłony.

Ori naklejka na kardanie, od czujnika ABS - rzadko spotykane.

Są nieoryginalne opaski na gumie od kardana, wiec mogło już być zrobione łożysko i uszczelniacz. Jeżeli tak było, to duży plus, bo przy tym przebiegu, to profilaktycznie pasowałoby to zrobić.

Na 7 zdjęciu widać pod wahaczem zawieszenia lekko spuchnięte aluminium (nad śrubą od obudowy alternatora).

Zbiorniczek od płynu hamulcowego krystalicznie czysty nie jest, więc pewnie płyn w układzie można by zmienić.

Na kufrach (fajnie, że są) brakuje naklejek z logo BMW :P

 

Generalnie ciężko się doczepić do czegoś.

 

Cena jak dla mnie trochę zbyt wysoka. Ja swojego GSa z 2000r. kupiłem za chyba 11.000 albo 11.500.

Nie wiadomo, czy coś było robione przy moto, bo brak o tym informacji.

Po zakupie wypadałoby zrobić:

- regulacja zaworów

- wymiana paska alternatora

- wymiana oleju w silniku + filtr

- wymiana filtra powietrza

- wymiana filtra paliwa

- wymiana oleju w skrzyni biegów i kardanie (wystarczy litr na oba podzespoły)

- synchro przepustnic + ich czyszczenie

Sam koszt części zamiennych +/- 450-500 zł na filtrach knechta, pasku Conti, itp.

Jak zrobi to sam to odejdzie robocizna

Synchro przepustnic z czyszczeniem ok. 200 zł

Jeżeli nie było robione łożysko i uszczelnienie w kardanie to jeszcze pasowałoby to profilaktycznie zrobić.

 

Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na stan sprzęgła (jeżeli jest przyjechane, to sama wymiana to ok. 1500 zł + części), skrzyni biegów (czy biegi nie wyskakują i jak wchodzi z 1 na 2; zaznaczam, ze skrzynia chodzi topornie), nie obawiać się, że moto delikatnie może ściągać na prawo (to normalne w nim i wynika z konstrukcji zawieszenia).

 

Cóż mogę wiecej napisać... GS to fajne moto :smile:

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value."
-- Albert Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu, Rafał, książki pisz :biggrin:

 

A ogólnie taka odpowiedź winna padać zawsze - rzetelnie :smile:

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, pozdrawiam, polecam się :biggrin:

 

Może jeszcze wielebny coś by dopisał, bo sam 1100GS jeździ, a to praktycznie to samo...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value."
-- Albert Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu pisać? Na zdjęciach wszystkie dziewczyny ładne ;-) trzeba pomacać żeby ocenić ;-) boodgee strasznie drogiego mechanika masz :-D i drogie części i płyny eksploatacyjne kupujesz 1500 za sprzęgło???

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu pisać? Na zdjęciach wszystkie dziewczyny ładne ;-) trzeba pomacać żeby ocenić ;-) boodgee strasznie drogiego mechanika masz :-D i drogie części i płyny eksploatacyjne kupujesz 1500 za sprzęgło???

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

 

Ja rzuciłem ceny rynkowe :smile: 1500 to za robociznę - chyba w Pabianicach się tak cenią. Co się da, wymieniam sam :smile:

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value."
-- Albert Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się cenią :-D sprzęgło w GS można ogarnąć samemu tym bardziej że jest to element nadający się do regeneracji

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś jeszcze - warto zwrócić uwagę, czy napinacz rozrządu nie hałasuje po uruchomienu silnika. koszt części 300+ zł

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value."
-- Albert Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...