Skocz do zawartości

Deflektor


kabzior

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

 

na jakiej wysokości powinien być deflektor (w sensie względem kierownika) żeby chronić przed wiatrem? 

Kupiłem sobie do MT07 wysoką szybę Puig (wysoką w ich ofercie, a nie wysoką w ogóle) ale teraz gdy zaczynam jeździć w dalsze trasy bardzo zaczyna przeszkadzać mi hałas wiatru. Okazuje się, że wiatr odbity od owiewki wali mi prosto pod kask (mniej więcej w szyję) generują straszny huk. 

I teraz pojawia się pytanie co zrobić

1. dołożyć deflektor, tylko czy to wystarczy (będzie wyglądać idiotycznie, ale trudno, najwyżej będę montował tylko w trasy), podobno powinien sięgać do wysokości nosa kierownika żeby działał.

2. zmienić owiewkę na mniejszą, tak żeby wiatr nie walił w szyję tylko niżej (tylko czy wtedy nie poleci po mnie w górę i znowu pod kask?)

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady, bo po 300 km trasie jestem niemal głuchy (Schuberth C3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w większości przypadków akcesoryjnych podwyższanych szyb tak się to własnie kończy. Albo wiatr siecze prosto w oczy tak że nie możesz nawet na moment otworzyć szybki w kasku albo zawirowania powietrza huczą jak u Ciebie. Ja bym zamontował w Twoim przypadku niższą szybę żeby obniżyć poziom zawirowań, bo jak zaczniesz dokładać deflektory to będzie deflektor do deflektora i do tych deflektorów jeszcze jeden deflektor  :biggrin: a i tak efektu szyby w Gold Wingu nie uzyskasz  ;)

Jak odciążysz szybą napór wiatru na klatkę to już będzie dużo, tak też większość pół owiewek w sportowo-turystycznych i turystycznych motocyklach jest konstruowana.

Edytowane przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji)

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to będzie deflektor do deflektora i do tych deflektorów jeszcze jeden deflektor  a i tak efektu szyby w Gold Wingu nie uzyskasz 

 

Tego się właśnie obawiałem :sad2: 

Nie ukrywam, że wolałbym jednak mieć wysoką szybę... 

Niezbyt mi się też uśmiecha wywalać teraz tę wcale nie tanią owiewkę i kupować niższą... może ją przytnę :biggrin:

Póki co myślę, że jako że idą ciepłe dni to zdemontuję tę i zobaczę jak to jest w ogóle bez owiewki.

 

 

 

 Jak odciążysz szybą napór wiatru na klatkę to już będzie dużo, tak też większość pół owiewek w sportowo-turystycznych i turystycznych motocyklach jest konstruowana.

 

Co masz na myśli, bo nie do końca rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość motocykli turystyczno-sportowych ma jak może zauważyłeś "półowiewki" wynika to właśnie z kompromisu pomiędzy ochroną przed wiatrem a komfortem jazdy (cisza wokół kasku przy braku zawirowań powietrza). Nie bierze się to z niczego, po prostu producenci motocykli testują to w tunelach aero. Gdyby "lepsza" była trochę wyższa, np. taka jaką sobie kupiłeś, na pewno takie by montowali (podwyższone) Taka pół owiewka chroni przed naporem powietrza na klatkę piersiową co znacznie odciąża kierowcę od siłowaniem się z wiatrem. Jak założysz niższą owiewkę, obniżysz krawędź zawirowań powietrza na wysokość barków/ramion to już będzie dużo lepiej podróżować. Kupiłeś podwyższaną szybę i uzyskałeś efekt jaki sam widzisz, zawirowania w okół kasku i hałas. Jak byś chciał całkowitą ochronę musiał byś postawić szybę jak w Goldasie albo PanEuropean  B)

 

Pewnie że Ci się nie uśmiecha wymieniać nową owiewkę na nowa. Mi też by się nie uśmiechało jak bym dokonał złego wyboru, dlatego nie montuje podwyższanej szyby do swojego TDM'a tylko najpierw zasięgnąłem języka co i jak a w przypadku akcesoryjnych wyższych szyb do TDM'a nie uzyskuje sie nic poza tym co u Ciebie, hałas wokół kasku i "lepszy" wygląd moto  ;)

 

Aaa, no i jak podniesiesz jeszcze niekontrolowanie krawędź wiatru nad kask np. deflektorem, możesz mieć efekt szarpania kaskiem na boki podczas jazdy.Ogólnie temat aerodynamiki w takim przypadku jest dość trudny. Czasem lepiej pójść na kompromis i mieć mniej jak przedobrzyć  ;)

Edytowane przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji)

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dlatego nie montuje podwyższanej szyby do swojego TDM'a

Michał, takie rzadko spotykane moto (w Łodzi) na forum, a w dziale "nasze motocykle" cisza. Pochwalisz się Swoją tedzią?

 

Co do deflektora- ja w swojej TDMce miałem podwyższoną szybę. Problem dokładnie ten sam - strumień powietrza centralnie w łeb. Dokupiłem największy dostępny (sprawdzony) deflektor (Darkojak) i jest cisza.

Powyżej 100km/h zastanawiam się tylko czy napór powietrza nie wyrwie całej szyby z owiewki.

 

Zgadzam się z tym co napisał Michał ale ja często jeżdżę w marcu i późnym listopadzie i ochrona przed wiatrem, gdy temp. na zewnątrz to 3-4 stopnie, jest dla mnie ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do deflektora- ja w swojej TDMce miałem podwyższoną szybę. Problem dokładnie ten sam - strumień powietrza centralnie w łeb. Dokupiłem największy dostępny (sprawdzony) deflektor (Darkojak) i jest cisza. Powyżej 100km/h zastanawiam się tylko czy napór powietrza nie wyrwie całej szyby z owiewki.

 

Taka była moja pierwsza myśl. Do jakiej "wysokości Ciebie" sięga oryginalna szyba i o ile ją podwyższyłeś deflektorem? Deflektor kończy Ci się np na wysokości szyi, nosa? 

Bardzo kombinuję coś takiego, bo mi też zależy na wczesnej wiośnie i późnej jesieni...

 

Czerwone to moja szyba (mniej więcej na wysokość lusterek) a niebieskie 14 cm deflektor Darkojak (mniej więcej połowa wysokości szyby). Bardzo mnie kusi takie rozwiązanie, tylko nie wiem na ile się sprawdzi...

 

06wi1236JsSBJUyUyUyUyUy0n.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naked służy do jeżdżenia i cieszenia się walką z wiatrem, niestety tak to wygląda. Cena MT-07 tez nie bierze się znikąd, to tani motocykl ale coś za coś. Nie masz pełnej owiewki i na pewno nie będzie na niej cicho jak w samochodzie. Dokładanie deflektorów zepsuje aerodynamikę i z pewnością nic nie poprawi. Wiem co mówię, jeżdżę tylko golasami od lat i dopiero po raz pierwszy kupiłem moto z niską szybą. Różnica i tak jest kolosalna, powietrze nie bije w klatę ani w kask - ładnie się rozchodzi. MT-07 nie jeździłem, ale przypuszczam że oryginalna szybka producenta będzie lepsza niż wyższa akcesoryjna.

Nie jesteś pierwsza osobą, która próbuje podwyższyć szybkę i uzyskuje efekt odwrotny do oczekiwanego. Ten problem przerabiał już Jaquzie w swoim BMW chociażby (i jeszcze parę osób w różnych moto).

 

Niestety lub stety, masz golasa i siłą rzeczy musi wiać. Przy większych prędkościach jeździ się tym na leżąco :smile:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deflektor kończy Ci się np na wysokości szyi, nosa? 

Deflektor kończy się na wysokości podbródka. Szybę sprawdzę jak będę wracał z pracy.

 

Zgadzam się z Aidkiem i przypadki moich kolegow ubierających swoje golasy potwierdzają ten fakt... Może golaska oszybić aby nieco poprawić sytuację ale o osiągnięciu ciszy na poziomie głowy - zapomnij.

Edytowane przez gary (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co mówię, jeżdżę tylko golasami od lat i dopiero po raz pierwszy kupiłem moto z niską szybą. Różnica i tak jest kolosalna, powietrze nie bije w klatę ani w kask - ładnie się rozchodzi. MT-07 nie jeździłem, ale przypuszczam że oryginalna szybka producenta będzie lepsza niż wyższa akcesoryjna.

 

Czyli tak chyba będę musiał zrobić - zamienić wysoką szybkę na niską. Szkoda.

 

 

 

Zgadzam się z Aidkiem i przypadki moich kolegow ubierających swoje golasy potwierdzają ten fakt... Może golaska oszybić aby nieco poprawić sytuację ale o osiągnięciu ciszy na poziomie głowy - zapomnij.

 

Zdaję sobie sprawę, że ciszy nie osiągnę, ale aktualnie jest to nieprawdopodobny huk, jak startującego odrzutowca po prostu. 

A wystarczy się mocno wyprostować i leciutko podnieść d*pę z siedzenia (na tyle żeby powietrze z szyby leciało na klatę a nie pod kask) i nagle robi się 10x ciszej. I to mnie w pełni zadowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A wystarczy się mocno wyprostować i leciutko podnieść d*pę z siedzenia (na tyle żeby powietrze z szyby leciało na klatę a nie pod kask) i nagle robi się 10x ciszej. I to mnie w pełni zadowala.

Tak więc sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co lepsze: niższa szyba czy wyższa ;)

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co lepsze: niższa szyba czy wyższa ;)

 

Niby tak, ale gdyby była jeszcze wyższa (żeby powietrze leciało nad kask) to wtedy efekt byłby pewnie jeszcze lepszy i co też ważne nie byłbym cały w robalach ;)

 

Ale chyba trzeba pogodzić się z tym że tak to na nakedzie jest :smile:

 

Kto chce kupić wysoką szybę Puig do MT07?  :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja podjęta, ponieważ pewnie ciężko będzie sprzedać używaną szybę wysoką to koszty jej zmiany na niską będą spore. Dlatego po chwili guglania i sprawdzeniu że takie rzeczy da się robić pomyślałem o cięciu. 

Ktoś poleci zakład w Łodzi który zajmuje się cięciem/obróbką plastików samochodowych? 

Szukam jakiegoś ogarniętego majstra któremu pokażę zdjęcie i powiem "przerób pan to po prawej na to po lewej" ;)

 

erw.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka była moja pierwsza myśl. Do jakiej "wysokości Ciebie" sięga oryginalna szyba i o ile ją podwyższyłeś deflektorem? Deflektor kończy Ci się np na wysokości szyi, nosa? 

Bardzo kombinuję coś takiego, bo mi też zależy na wczesnej wiośnie i późnej jesieni...

 

Czerwone to moja szyba (mniej więcej na wysokość lusterek) a niebieskie 14 cm deflektor Darkojak (mniej więcej połowa wysokości szyby). Bardzo mnie kusi takie rozwiązanie, tylko nie wiem na ile się sprawdzi...

 

06wi1236JsSBJUyUyUyUyUy0n.png

 

Jeśli masz tak jak na załączonym obrazku - nie kupuj deflektora. Pogorszysz tylko sprawę. Masz niską szybę i tak zostaw. Jak jeździłem Bandziorem (2 gen) miałem fabryczną owiewkę. Mam 188 cm wzrostu, strumień powietrza uderzał gdzieś na wysokości ramion. Nie powiem, podwiewało lekko pod kask, ale bez tragedii. To, że struga waliła w ramiona powodowało, że turbulencje także. Głowa mi już nie latała, tylko słyszałem szum (kask Naxa i było całkiem znośnie). No ale po to się lata na moto, żeby czuć wiatr we włosach :smile: Kolega ma DL 650 z fabryczną owiewką. Jak jechałem jego sprzętem, to klatę miałem osłoniętą, ale turbulencje zbierałem głową. 100 km/h nie mogłem jechać, bo tak mną telepało, że drogi nie widziałem. Jak dla mnie na Bandicie dużo lepiej. Ale przejdźmy dalej. Teraz mam XL1000V. Miałem fabryczną szybę, podniesioną w górne położenie. Kończyła się na wysokości oczu. Niby ok, ale jej kształt powodował, że struga uderzała w kask nad czołem. Można z tym żyć, ale chciałem sobie poprawić i poprawiłem. Kupiłem szybę MRA z deflektorem. Sama szyba jest nieco niższa niż oryginał, ale jej profil i regulowany deflektor powodują, że struga jest nie tylko odchylona, ale i rozproszona. Teraz jest jak w bajce. Nie wiem co to robal na kasku, chociaż szum jest słyszalny. Tak więc żebyś miał spokój, musiał byś mieć szybę sporo wyższą, najlepiej z deflektorem. Masz golasa, więc chyba będzie problem z taka dużą owiewką, a po za tym moto wyglądałoby bardzo komicznie z czymś takim. To co masz, myślę, że jest ok, masz porządny kask, zainwestuj dodatkowo w stopery do uszu i lataj. Aha, zanim potniesz owiewkę, zobacz, czy może da się ja nieco pochylić (jakieś podkładki, albo dłuższe śruby). Wtedy struga pójdzie niżej, i nie będzie miotać kaskiem. Cięcie to ostateczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...